Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat aanschaffen voor een zomer baby?

<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 13:49

Bericht 19 Mrt 2015 09:46

Wat aanschaffen voor een zomer baby?

Begin juli ben ik uitgerekend.
Onze dochter is van november, dus ik heb geen idee wat ik aan moet schaffen voor een zomer baby.
Wat voor kleertjes doe je een zomer baby aan?
En wat mag ik nog meer niet vergeten om aan te schaffen?
Kunnen jullie mij helpen?
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 19 Mrt 2015 09:57

Re: Wat aanschaffen voor een zomer baby?

Ik had gewoon normale setjes (voorjaarsbaby). In de zomer droeg ze vooral rompers. Wanneer het wat frisser was een dun broekje erbij. In de kinderwagen had ik altijd een wit lakentje liggen, ook voor de zon.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 19 Mrt 2015 10:31

Re: Wat aanschaffen voor een zomer baby?

Mijn baby is van eind juli, en ik had gewone setjes, met lange mouwen. Het was in die periode heel erg warm, maar het is heel erg afhankelijk ook van het gewicht van de baby. De kraamhulp had de week ervoor een baby gehad van ruim 8 pond en die had alleen een romper aangehad en in bed een lakentje. Die van mij was 6 pond en had moeite met zijn temperatuur. Ik ben ook niet zoveel met hem buiten geweest, ook ivm wind/tocht. Als ik het toch deed dan in een gewoon pakje en onder een dekentje in de wagen.
<<

Anoniem275

Bericht 19 Mrt 2015 10:41

Re: Wat aanschaffen voor een zomer baby?

Ik heb twee jongens uit juni.
De oudste heeft de eerst zomer amper kleding met korte mouwen gedragen.
Bij de jongste heb ik toen het echt warm werd (30-35 graden) kleding besteld.

Ik zou adviseren om luchtige kleding met lange mouwen te kopen, als het echt warm wordt kun je altijd nog gauw wat kopen/bestellen.
Als je graag al wat kleding met korte mouwen is huis wilt hebben kun je deze, als het kouder is, wel gebruiken met een romper met lange mouwen eronder..
<<

Anoniem136

Bericht 19 Mrt 2015 10:51

Re: Wat aanschaffen voor een zomer baby?

Ik beval als het goed gaat begin augustus. Ik ga wel zorgen dat ik een aantal kortere dingen in huis heb, maar zeker geen hele garderobe. Mijn baby's waren wel groot en konden zich vrijwel meteen op temp houden. Hoeft niet zo te zijn ni natuurlijk maar in dat geval heb ik wat in huis.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Mrt 2015 11:04

Re: Wat aanschaffen voor een zomer baby?

Ik ben ook eind juli bevallen. (afgelopen zomer dus erg warm)

Net als Romie had onze dochter kleren aan met lange mouwen. Ze had rompers met korte mouwen of van die spaghetti bandjes. Van ziekenhuis naar huis had ze een jasje aan en een muts op (mochten de zelfde dag nog naar huis).
2014 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 19 Mrt 2015 11:46

Re: Wat aanschaffen voor een zomer baby?

Mijn oudste is van juli en dat was een flutzomer, hij heeft nauwelijks korte dingen aangehad, ook vanwege moeite met op temperatuur blijven. Hij had dus een romper aan met lange broek/lange mouwen shirts.
M:21072011
J :08012014
<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 13:49

Bericht 24 Mrt 2015 10:52

Re: Wat aanschaffen voor een zomer baby?

Dank jullie voor de antwoorden.
Zal ik dan rompers aanschaffen met korte mouwtjes?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 24 Mrt 2015 11:43

Re: Wat aanschaffen voor een zomer baby?

Ik zou inderdaad rompers met korte mouwen aanschaffen, maar ook een paar met lange mouwen. Die kun je dan weer gebruiken onder shirtjes met korte mouwen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers