Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gespannen slapen

<<

anoniem203

Bericht 22 Mrt 2015 23:43

Gespannen slapen

Onze jongste slaapt eindelijk 5 van de 7 nachten door. Nu kan ik eindelijk wat langer slapen en dat heeft mijn lichaam na al die maanden wel nodig. Toch heb ik ineens moeite om in slaap te vallen. Mijn lichaam is zo ontzettend gespannen en ik lig gewoon niet fijn. Vooral mijn bij mijn rug/schouders/nek. Als ik eenmaal slaap slaap ik goed door maar als de jongste in de nacht wakker wordt heb ik weer veel moeite om weer in slaap te vallen. En echt uitgerust wakker worden ben ik ook niet. Het lijkt wel of mijn lichaam denkt dat mijn zoon ieder moment wakker wordt en ik eruit moet. Heeft er iemand tips voor mij? Iets van Yoga vind ik niks en daar heb ik momenteel geen tijd voor en Melatonine wil ik op dit moment niet gebruiken.
<<

Anoniem167

Bericht 22 Mrt 2015 23:51

Re: Gespannen slapen

Ik zou eens zoeken naar ontspanningsoefeningen, die deden wij bij Yoga. Als je in bed ligt, alles bewust aanspannen stukje voor stukje, en daarna totaal laten ontspannen. Mijn vriend zegt altijd voor de grap, je lichaamsdelen welterusten zeggen. Maar het helpt mij enorm om te ontspannen, en goed in slaap te vallen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Mrt 2015 02:04

Re: Gespannen slapen

De oefeningen die pippa bedoelt zijn de ontspanningsoefeningen volgens jacobsen. Vind ze zelf het fijnste om in het begin begeleid te doen dan hoef je niet via een stappenplan te werken. Als je via Google zoekt dan kun je dat zo vinden. Neem er dan wel bewust de tijd voor. Je kan zo ook bewust leren ontspannen. Ben zelf wel fan van die oefeningen
2015 💙
<<

Patsy

Bericht 23 Mrt 2015 15:06

Re: Gespannen slapen

Geen tips, maar wat fijn dat hij ein-de-lijk goed slaapt! :)
<<

Anoniem255

Bericht 23 Mrt 2015 16:19

Re: Gespannen slapen

Ik zou eerst eens naar iemand toegaan die mag kraken. Wellicht zit er ook het eea vast in je nek/rug en dan daarna oefeningen doen. Dat laatste kan sowieso geen kwaad. En wat fijn dat hij doorslaapt zeg!
<<

anoniem203

Bericht 23 Mrt 2015 22:09

Re: Gespannen slapen

Ik denk idd dat het niet verkeerd is om volgende week eens een afspraak maak bij de fysio. Misschien dat het na een massage of kraak sessie het gespannen gevoel minder is. Ik zal vandaag of morgen ook eens kijken naar die Jacobsen op Google.

En hij slaapt idd wat door. :) Hij krijgt om 22.30 nog wel steeds een flesje maar slaapt dan vaak door tot 7.00/8.00 uur. Echt heel fijn! Vanaf volgende week gaan we proberen om de laatste fles steeds iedere week een half uur te vervroegen tot we bij 19.00 uur zijn.
<<

Anoniem127

Bericht 23 Mrt 2015 22:33

Re: Gespannen slapen

Oh, wat fijn zeg!

Wordt met de tijd beter, denk ik. Had er ook last van toen ze eindelijk eens een keer meestal door gingen slapen met zijn allen. Nu word ik steeds weer ontspannener als ik ga slapen.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 23 Mrt 2015 22:41

Re: Gespannen slapen

Zoek eens op YouTube, Dick de Ruiter op.
Mij krijgt hij negen van de tien keer in slaap.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers