Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Referenties...

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 11 Mrt 2015 07:52

Referenties...

Ik ben beetje aan het kijken naar leuke vacatures.
Het valt mij op dat ze steeds meer referenties vragen.
Nu ben ik nog niet aan de grote klok aan het hangen dat ik weg wil...

Hoe ga je daar dan mee om?
Kan ik het weigeren? Moet ik het bij voorbaat al geregeld hebben of kan dat ook later in de procedure.
Ik hou ee niet zo van, heb prima contact met collega's maar voelt toch of hun je dan kunnen maken of breken. ..
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Mrt 2015 08:34

Re: Referenties...

Ik had op mijn brief/CV gezet "referenties op verzoek". Dan wisten ze dat ze niet zomaar konden gaan bellen. Ik had ook mijn oude werk niet ingelicht en ik vind dat een referentie pas nodig is als je verder in het sollicitatieproces bent.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Mrt 2015 10:09

Re: Referenties...

Ik moet morgen ook naar uitzendbureau en ze vragen ook om twee referenties! Lekker handig, ik heb wel veel werkervaring maar dat is allemaal jaren geleden. Mijn meest recente werkervaring zijn mijn stages geweest.. Weet ook niet zo goed wat ik hiermee moet.
<<

Anoniem222

Bericht 11 Mrt 2015 10:22

Re: Referenties...

Ik ben zo'n recruiter die altijd om een referentie vraagt :p. Als het lastig is bij de huidige werkgever vind ik een minder recente ook goed, als het maar niet al 10 jaar geleden is. Het geeft gewoon best wel een compleet beeld als je ook van een ander hoort hoe iemand functioneert/met collega's is.

Mai pen rai, een referentie van een stage is toch ook helemaal prima?
<<

Anoniem122

Bericht 11 Mrt 2015 10:23

Re: Referenties...

Ja maar mijn laatste stage was in Bangkok.. En de andere stages waren maar 20 werkdagen.. Weet niet of dat heel zinvol is :P
<<

ZoZo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 09 Sep 2013 11:51

Bericht 19 Mrt 2015 23:43

Re: Referenties...

weg
Laatst gewijzigd door ZoZo op 25 Okt 2017 21:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Mrt 2015 02:43

Re: Referenties...

Maar wat doe je als je bij diverse werkgevers weg bent gemoeten omdat er te weinig werk was al ontkennen die werkgevers dat (maar je zat wel letterlijk duimen te draaien)?
Of als een werkgever om je een of andere reden niet mag terwijl je wel goed functioneerde. Persoonlijk vertrouw ik een aantal oude werkgevers niet dat ze een positieve referentie afgeven omdat ze iedereen die is vertrokken een hak willen zetten, terwijl ik mijn werk wel goed deed (lees zo hard werkte dat ik uit mijn werk liep). Wat kun je dan doen?
<<

Anoniem318

Bericht 22 Mrt 2015 12:14

Re: Referenties...

Summerbeach, kun je geen referentie geven van je vorige werk ipv je huidige werk? Bij mij is het 2 keer gebeurd dat voor een nieuwe baan, mijn huidige leidinggevende werd gebeld, maar ik had ze dan ook zelf opgegeven (en gewaarschuwd). Maar ik snap dat dat niet altijd mogelijk is. Moeilijk!

Fred, toch niet alle personen van het toenmalig management zouden kwaad over je spreken? Je hoeft niet per se je voormalig directe leidinggevende op te geven, als het maar iemand is die over je functioneren kan vertellen. Dus misschien iemand aan wie je af en toe rapporteerde, afhankelijk van het project bijvoorbeeld.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Mrt 2015 14:54

Re: Referenties...

ไม่เป็นไร schreef:Ja maar mijn laatste stage was in Bangkok.. En de andere stages waren maar 20 werkdagen.. Weet niet of dat heel zinvol is :P


Het is voor een werkgever niet zo ingewikkeld om ff contact op te nemen met Bangkok hoor. Als dat je relevante ervaring is, dan is het zo, toch?
<<

Anoniem122

Bericht 22 Mrt 2015 15:03

Re: Referenties...

Nee maar ik vind het wel overdreven voor een simpel productiewerk baantje.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 23 Mrt 2015 22:09

Re: Referenties...

Zelf ben ik al 2 maanden aan het solliciteren maar er heeft tot nu toe nog niemand om een referentie gevraagd. Eigenlijk had ik wel verwacht dat ze er om zouden vragen.

In eerste instantie heb ik zelf bij sollicitaties aangegeven dat ik graag wilde dat het discreet behandeld werd aangezien mijn huidige werkgever er niet van op de hoogte was dat ik aan het solliciteren was. Nu heb ik bijna 10 jaar bij mijn laatste werkgever gezeten dus referenties van daarvoor doen er in mijn geval ook niet echt toe.
Als jij referenties van eerdere banen hebt zou ik daar wel gebruik van maken maar het ligt denk ik ook wel aan de functies waar je op solliciteert denk ik.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers