Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 10 Mrt 2015 22:14

Re: Sollicitatietopic

Wat balen Miley!

Ik heb vandaag een sollicitatie verstuurd! Zelfde functie als wat ik nu al doe, alleen voor meer uren en dichter bij mijn woonplaats!
Spannend...mijn contract loopt in juni af en omdat ik mijn 3e contract is ga ik ervan uit dat het niet verlengd wordt...
2012
2016
2020

Instagram
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 11 Mrt 2015 09:53

Re: Sollicitatietopic

Ik kom me ook melden. Ik lees dit topic al een beetje met een schuin oog mee, maar kom nu ook maar meeschrijven. Ik word vanaf 1 april werkloos, omdat mijn bedrijf ophoudt te bestaan (wat ik al wist toen ik werd aangenomen). Afgelopen 1,5 jaar heb ik steeds maar halfjaar contracten gehad, en ook bij 3 verschillende bedrijven. Nu kan ik dus weer op zoek naar iets anders. Het is me drie keer gelukt, maar mijn geluk lijkt nu op. Heb vanaf januari al een stuk of 12 sollicitaties gedaan, maar nergens uitgenodigd op gesprek. Gisteren heb ik me ingeschreven voor een WW-uitkering :nopompom:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Mrt 2015 11:11

Re: Sollicitatietopic

Het zijn inderdaad lastige tijden Yolo. Als ik bedenk hoe veel sollicitaties ik al de deur uit heb gedaan :palm: Echt ik werd er zo depri van. Vooral nu het einde van mijn WW ook in zicht is. Gelukkig heb ik nu deze week in 2 dagen, 3 gesprekken. Een heel verschil als in 2 maanden, 1 gesprek. Ik duim echt dat het iets gaat worden.

Spannend Jezzie, ik ga voor je duimen alvast.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 11 Mrt 2015 11:15

Re: Sollicitatietopic

Tabbie schreef:Het zijn inderdaad lastige tijden Yolo. Als ik bedenk hoe veel sollicitaties ik al de deur uit heb gedaan :palm: Echt ik werd er zo depri van. Vooral nu het einde van mijn WW ook in zicht is. Gelukkig heb ik nu deze week in 2 dagen, 3 gesprekken. Een heel verschil als in 2 maanden, 1 gesprek. Ik duim echt dat het iets gaat worden.


Hoelang heb jij in de WW gezeten Tabbie? Drie gesprekken zijn wel heel hoopvol! Succes alvast, ik ga voor je duimen! :)
<<

Anoniem205

Bericht 11 Mrt 2015 17:18

Re: Sollicitatietopic

"welkom" Yolo, balen dat je de WW in moet. Weet er "alles" van...

Hier vanmorgen een intake bij een W&S gehad, was een leuk gesprek. Daarna bij een ander W&S op gesprek voor een functie. Aankomende maandag mag ik op gesprek bij dat bedrijf. Klinkt erg leuk, uitdagend en super gemakkelijk te bereiken met het OV. Fingers crossed dat 3x scheepsrecht is!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Mrt 2015 08:51

Re: Sollicitatietopic

Ik zit nu drie maanden in de WW. Twee gesprekken gingen echt ruk :S Dus heb nu mijn hoop gevestigd op gesprek nummer drie. Ik word gewoon te zenuwachtig voor die gesprekken en ga dan echt op hersenstand nul.

Ik duim met je mee Oreo!
<<

Anoniem140

Bericht 14 Mrt 2015 09:03

Re: Sollicitatietopic

Sorry, ik had geen laptop tot mijn beschikking dus kon niet meer fatsoenlijk reageren. Ja ik zat echt heel erg te balen, had mijn hoop er al op gevestigd en aangezien ze in het gesprek er al op aanstuurden dat ik de kandidaa5t voor hun zou zijn was ik al bijna kinderopvang aan het regelen.
Dit was ook maar een "simpel" baantje in een webwinkel, maar dan had ik tenminste al iets.
Vanaf maandag ga ik ook maar open brieven naar muziekscholen sturen, misschien dat ik op de vervanglijst kan.
<<

Anoniem205

Bericht 16 Mrt 2015 17:50

Re: Sollicitatietopic

Is het al gelukt, Miley, om muziekscholen aan te schrijven?

Tabbie, wanneer heb/had je gesprek 3? Balen joh, al 3 maanden ww. Is er wel veel aanbod in je omgeving? Of ook veel aanbod van mensen die reageren?

Gesprek vandaag ging erg goed. Fingers crossed! Ik hoor uiterlijk woensdag meer. Was een leuk gesprek. Ik had verwacht dat ze zouden doorzagen op vanalles, maar dat viel eigenlijk reuze mee. Dus nu is het afwachten.
<<

Anoniem205

Bericht 16 Mrt 2015 21:30

Re: Sollicitatietopic

YES!
Ik ga deze week voor een maand of 2-3 starten bij het bedrijf waar ik vandaag op gesprek ben geweest! Heerlijk! Ik heb er nu al zin in! Morgen krijg ik de details, hoeveel uur, salaris, etc. Maar deze week start ik iig al! Ik heb er zin in!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Mrt 2015 10:06

Re: Sollicitatietopic

Wat fijn Oreo, gefeliciteerd!!
<<

Anoniem205

Bericht 17 Mrt 2015 10:18

Re: Sollicitatietopic

thx Lookie!
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 17 Mrt 2015 10:23

Re: Sollicitatietopic

Wat fijn! Gefeliciteerd Oreo!
<<

Anoniem205

Bericht 19 Mrt 2015 20:36

Re: Sollicitatietopic

ik heb vandaag mijn eerste werkdag gehad. Ik ga 4x9 doen, met maandag vrij. Heel fijn! Wel pittig hoor!
Heb vandaag al wat kleine dingetjes kunnen doen, maar helaas loop je op zo'n eerste werkdag al tegen IT-problemen aan. Ach, ik ben weer aan het werk, da's erg fijn! :banaan: Helaas niet kunnen knuffelen met mijn zoontje, ik had migraine en hij viel in slaap. Dus heb 'm in zijn bedje gelegd, een kus gegeven en ik ben in bed gedoken. Gelukkig zie ik hem zondag en maandag :love:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Mrt 2015 20:42

Re: Sollicitatietopic

Heerlijk Oreo!

Nou ik had vorige week al mijn gesprekken en deze week allemaal afzeggingen (1 niet genoeg ervaring, 1 geen klik (waar) en 1 is intern opgelost). En nu baal ik een beetje :S Er is ook totaal geen aanbod, dus dat schiet ook niet op.
<<

Anoniem140

Bericht 20 Mrt 2015 10:08

Re: Sollicitatietopic

Oh dat is balen he Tabbie! Ik wordt er ook moedeloos van.
Heb nog geen brieven naar muziekscholen geschreven, ik ga daar volgende week goed voor zitten.
<<

Anoniem122

Bericht 21 Mrt 2015 09:15

Re: Sollicitatietopic

Ik kom hier ook mee schrijven! Ben opzoek naar een baan nu ik afgestudeerd ben, en Thailand nog even op zich laat wachten.
Het is alleen echt een drama, in NL zijn er sowieso geen vacatures te vinden.. Ben nu dus in België aan het solliciteren. Vorige maand al bij een oud stage bedrijf gesolliciteerd en heb aankomende vrijdag weer een andere sollicitatie, vlakbij Antwerpen.
Had ook nog op een andere vacature gereageerd in België (Gaat via een uitzendbureau) en kreeg terug dat ze mijn sollicitatie niet in behandeling konden nemen omdat ik 270km bij het bedrijf vandaan woon, en ik eerst maar een woning moest vinden en dan opzoek moest gaan naar een baan.. Ja euhm ik ga niet eerst verhuizen en dan hopen dat ik daar een baan kan vinden.. Het is zo'n kleine sector, dat ik mijn woonplaats moet aanpassen aan mijn werk, andersom gaat gewoon niet. Heb dat ook in mijn mail gezet, dat ik op dit moment nog in NL woon maar op korte termijn kan verhuizen..
Nouja heb ze terug gemaild en het uitgelegd, zie het wel. Heb in ieder geval vrijdag een sollicitatie!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 23 Mrt 2015 20:53

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd met je baan Oreo!

Wat balen dat er niks uit is gekomen Tabbie. Wat zoek je voor iets?

Succes met solliciteren ไม่เป็นไร. Wel balen dat je in Nederland niks kunt vinden en logisch dat je niet eerst gaat verhuizen. De intentie om te verhuizen was dus ook niet genoeg, je zou denken dat dat wel indruk maakt.

Miley, wie weet hebben je volgende brieven succes. Ik duim in ieder geval voor je.

Hier gaat het solliciteren op zich wel aardig. Heb in 2 maanden tijd 27 keer gesolliciteerd maar het jammere is dat je van heel veel bedrijven (nu ongeveer 15) gewoon niks hoort. Tot nu toe 2 gesprekken gehad, beiden positief maar andere sloten gewoon net wat beter aan. Ik heb ook al een aantal reacties gekregen dat ze meer dan +150 of + 250 reacties hadden gekregen, soms al na 1 of 2 dagen. Bizar...
Per 1 april word ik officieel werkloos dus er is nog geen man overboord maar ik had liever voor die tijd zelf natuurlijk iets nieuws gevonden.

In dit topic zijn er natuurlijk een aantal die ervaring hebben met een WW-uitkering maar wat ik me wel afvraag, wanneer is iets passend? Wordt er naar je ervaring/opleidingen gekeken of moet je na een bepaalde periode echt gewoon overal op solliciteren?
<<

Anoniem93

Bericht 23 Mrt 2015 21:00

Re: Sollicitatietopic

Passend werk: dit kun je vinden op de site van UWV. Na een half jaar moet je ook solliciteren op banen van een lager opleidingsniveau, werk dat minder betaalt of waarvoor je langer moet reizen. Na een jaar is alles passend, ook werk dat minder betaalt dan dat je UWV uitkering hoog is. Ook kan UWV je dan een baan aanbieden die je moet accepteren. Er staat zelfs op de site dat je na lange tijd werkloosheid zelfs moet verhuizen als je in een andere regio aan baan kunt krijgen. Aargh. (zoekterm WW en passend werk, via de site van het UWV).
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 23 Mrt 2015 21:03

Re: Sollicitatietopic

Ja, dat had ik ook gevonden maar ik ben benieuwd naar verhalen uit de praktijk omdat ik iemand ken die zegt dat het allemaal wel meevalt.

En dat verhuizen, ammehoela. Dat stopt mijn uitkering maar. Ik ga, bij wijze van spreken, niet zomaar naar de andere kant van het land.
<<

Anoniem93

Bericht 23 Mrt 2015 21:10

Re: Sollicitatietopic

Ik vind dat ook allemaal erg ver gaan, ja.
Ik denk dat het ook verschilt wie van het UWV je treft (welke werkcoach o.i.d.).
Ik moest laatst voor een eerste gesprek naar een werkcoach; mij was meegedeeld dat dat een uur zou duren. Toen ik daar kwam, bleek het meteen al verkort te zijn tot een half uur. Om maar een voorbeeld te noemen.
Voor de rest kan ik er niet veel over zeggen; zit nu in de ziektewet.
Ik denk (en hoop...) dat de regels erg streng geformuleerd zijn en tja... dan is het maar afwachten welke consulent je treft. Denk ik.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 23 Mrt 2015 22:07

Re: Sollicitatietopic

Mijn ervaring is dat, zeker als je hoger opgeleid bent, dat er wel begrip is voor het feit dat je de voor jou passende banen zoekt. Want stel je hebt na een halfjaar nog steeds geen werk, dat wil niet zeggen dat er geen passende banen waren, je had er alleen weinig kans op bijvoorbeeld doordat er veel mensen solliciteerden.
<<

Anoniem140

Bericht 24 Mrt 2015 10:22

Re: Sollicitatietopic

ILT'90 dankjewel! Ik heb ze nog niet geschreven haha. Heb het onverwacht heel druk gehad gisteren, ben de hele dag op school geweest en ik kreeg telefoon van een supermarkt waar ik een tijd geleden een formulier bij heb ingevuld of ik vandaag op gesprek kan komen. Ik wist er niets meer van, had ook geen bevestiging in mijn mail ervan dus ik was een beetje warrig aan de telefoon haha. Heb dus ook geen idee meer hoeveel uur het was en wat de werkzaamheden zouden zijn. Maar ik ga toch maar.
Ik ben zo blij als ik al werk heb al is het maar voor een paar uurtjes.
<<

Anoniem140

Bericht 24 Mrt 2015 14:11

Re: Sollicitatietopic

En morgen tweede gesprek!
<<

Anoniem140

Bericht 25 Mrt 2015 15:45

Re: Sollicitatietopic

En ik heb de baan!! 20u per week op de broodafdeling haha!
Jeej ik ben zo blij, zag zo tegen die bijstand op. Nu heb ik inspraak in de uren etc en ik ben zo blij!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Mrt 2015 17:39

Re: Sollicitatietopic

Super!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers