Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 17 Mrt 2015 15:06

Re: Het hardlooptopic

FIjn gevoel is dat hè Jip om te merken dat je eindelijk weer wat vooruit gaat. Ik heb echt wel bijna een half jaar tot driekwart jaar stilgestaan maar sinds Januari train ik bij een andere groep en doe nu 2 interval trainingen en 1 duurloop per week en ik merk echt vooruitgang! Heb er ook echt weer plezier in!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Mrt 2015 15:33

Re: Het hardlooptopic

Nouuu, ik kon zo'n zes a zeven kilometer lopen, maar heb een rare blessure aan mijn enkel. Het maakt niet uit hoe lang ik rust neem, maar steeds als ik ga hardlopen krijg ik na een paar honderd meter bij elke stap een pijnlijke steek. Ik moet dus eigenlijk naar de fysio en ren ondertussen niet meer, maar ik mis het zo! Zeker met dit lekkere weer.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem186

Bericht 19 Mrt 2015 12:39

Re: Het hardlooptopic

Oh wat vervelend, Teun! Inderdaad maar even naar de fysio gaan dan. Zeker als je het zo mist, want dan is het extra rot.

Silly-one en AM, super goed hoor! Als ik zo kan rennen dan zou ik al super tevreden zijn.

Ik loop met een groepje vrouwen, we gaan ons in mei opgeven voor een loop hier in de buurt. Dat is pas in september. Je kan kiezen tussen 3.5, 7 en 10 km. 3.5 vind ik een pussy afstand, haha, dus dat gaat hem sowieso niet worden. Ik dacht toen aan 7, maar 10 zou ik wel echt heel stoer vinden. En qua tijd zou het te doen moeten zijn. We lopen altijd op woensdag en vrijdag. Op maandag ga ik naar yoga en ik doe ook zo nu en dan mee met een les aquajoggen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Mrt 2015 17:24

Re: Het hardlooptopic

Ik ben echt jaloers als ik zie hoelang jullie kunnen lopen. Ik ben net begonnen en ben al blij dat ik 5 minuten red. Haha! Maar ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 19 Mrt 2015 19:23

Re: Het hardlooptopic

ShallY schreef:Ik ben echt jaloers als ik zie hoelang jullie kunnen lopen. Ik ben net begonnen en ben al blij dat ik 5 minuten red. Haha! Maar ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden.

Dat gaat echt heel snel meer worden hoor! Ik stond zelf verbaasd hoe snel je opbouwd en steeds makkelijker en verder kan rennen. Juist die vooruitgang maakt het leuk.

Leuk om al jullie afstanden en belevenissen te lezen!
Jans, 10 zou zeker stoer zijn! Mijn snelheid fluctueert een beetje, maar meestal rond de 8 a 8.5 km per uur

Ik zit nu ook weer moed te verzamelen om te gaan...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mrt 2015 19:29

Re: Het hardlooptopic

ShallY schreef:Ik ben echt jaloers als ik zie hoelang jullie kunnen lopen. Ik ben net begonnen en ben al blij dat ik 5 minuten red. Haha! Maar ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden.


Toen ik 2 jaar geleden uit vervelen ben begonnen met hardlopen kon ik de hoek van de straat de eerste dagen echt niet halen. Na een maand lukte het al om 5 minuten aan een stuk te rennen en het is daarna de kunst, voor mij dan, om iedere keer net een stapje verder te gaan. Wat ik vaak doe is de eerste 3-4 keer dat ik de gedachte krijg om te gaan wandelen een punt in de verte te nemen en dan te zeggen dat ik daar mag gaan wandelen. Dit punt ga je steeds verder leggen en op die manier lukte het mij 2 jaar geleden om de 10 km in 55 minuten te lopen uiteindelijk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:28

Bericht 19 Mrt 2015 20:17

Re: Het hardlooptopic

Is het realistisch dat als ik nu begin met hardlopen dan eind juni 5km kan hardlopen?

Even ter info, mijn conditie is eigenlijk nul en ben ook te zwaar..
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mrt 2015 20:28

Re: Het hardlooptopic

Als je echt gemotiveerd bent en even goed gaat zoeken naar een trainingsschema kan je in 10-12 weken 5 km lopen. Het is ook wel wat je zelf als doel stelt. Wil je een leuke tijd lopen of wil je gewoon 5 km aan een stuk lopen? Als je voor het laatste gaat dan is het in mijn ogen zeker wel te halen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem186

Bericht 19 Mrt 2015 20:29

Re: Het hardlooptopic

Josephine schreef:Is het realistisch dat als ik nu begin met hardlopen dan eind juni 5km kan hardlopen?

Even ter info, mijn conditie is eigenlijk nul en ben ook te zwaar..


Ik denk dat het wel moet kunnen hoor. Moet je het binnen een bepaalde tijd halen?
Ik zou 3 keer in de week gaan lopen. Met Evy. Of met een ander opbouwschema.


En Gijs, nog gaan lopen?
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:28

Bericht 19 Mrt 2015 20:43

Re: Het hardlooptopic

Er is hier in de buurt dan een loop waar je je voor aan kunt melden. Dat leek mij wel een goede motivatie/stok achter de deur om nu echt door te zetten.

Tijd maakt mij niet uit, het hoeft ook niet voor een bepaalde tijd.

Hebben jullie misschien ook tips m.b.t. het opbouwen? Gebruiken jullie een schema of bijvoorbeeld evy?
En waar zouden jullie op letten bij nieuwe schoenen? Die ik nu heb zijn best wel op en die heb ik al jaren.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 19 Mrt 2015 20:50

Re: Het hardlooptopic

Ik heb alleen de gratis lessen van Evy gedaan. Verder heb ik maar wat aangeklooit. Gewoon steeds een stukje verder.
Goede schoenen zijn wel heel belangrijk, wil je blessures voorkomen. Ik had om te beginnen redelijk voordelige nikes gekocht omdat ik nog niet wist of ik het leuk zou vinden. Ik kreeg toen onwijze last van mijn knieën (ook een deel overbelasting, maar ook door slechte demping). Nu heb ik betere van een sport winkel en merk echt verschil.

Ik ben net terug Jans :) alleen stopte mijn gps er halverwege mee en nou weet ik niet hoe ver en snel ik ben gegaan. Balen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mrt 2015 20:53

Re: Het hardlooptopic

Gijs je kan op afstand meten je route online afvinken en zo toch nog een beetje zien hoe ver je gelopen hebt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Mrt 2015 21:32

Re: Het hardlooptopic

Silly-One schreef:
ShallY schreef:Ik ben echt jaloers als ik zie hoelang jullie kunnen lopen. Ik ben net begonnen en ben al blij dat ik 5 minuten red. Haha! Maar ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden.


Toen ik 2 jaar geleden uit vervelen ben begonnen met hardlopen kon ik de hoek van de straat de eerste dagen echt niet halen. Na een maand lukte het al om 5 minuten aan een stuk te rennen en het is daarna de kunst, voor mij dan, om iedere keer net een stapje verder te gaan. Wat ik vaak doe is de eerste 3-4 keer dat ik de gedachte krijg om te gaan wandelen een punt in de verte te nemen en dan te zeggen dat ik daar mag gaan wandelen. Dit punt ga je steeds verder leggen en op die manier lukte het mij 2 jaar geleden om de 10 km in 55 minuten te lopen uiteindelijk.


Dat heb ik toevallig vanmiddag gedaan. Ik volg de lessen van Evi, maar halfverwege drukte ik op een knopje van m'n mp3 speler en toen viel die uit. Dus heb hem toen maar uitgelaten en heb een punt in gedachten genomen tot hoever ik zou gaan hardlopen. En dat is gelukt!

M'n zus kwam met het idee om in ku i de ladiesrun in Breda te gaan lopen maar daar moet ik nog maar eens goed over na gaan denken hoor, haha.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mrt 2015 14:59

Re: Het hardlooptopic

Shally, zo'n doel werkt altijd wel goed hoor. Lekker motiverend!

Ik wilde me inschrijven voor een loopje van 7 km. Maar 1 van de meiden waar ik mee loop vond 10 km een beter doel. Dus misschien wordt dat hem wel, ik moet er nog even over nadenken. Ik vond vorig jaar met de ladiesrun 7,5 km al een dapper stuk.


Gister weer een kleine 5 km gelopen. Binnenkort maar even de afstand wat vergroten. Of is het verstandiger om eerst de snelheid te verhogen? Weet iemand dat? Zou dat nog iets uitmaken?
<<

Anoniem173

Bericht 22 Mrt 2015 14:29

Re: Het hardlooptopic

Yeah vandaag gerend bij de Utrechtse marathon: eindtijd is 1.02.30 dus heb gemiddeld 9,6 km per uur gelopen. Ben er echt heel blij mee het ging ook echt heel goed!

Jans ik zou trainen op afstand en duurconditie, snelheid komt vanzelf.
<<

Anoniem110

Bericht 23 Mrt 2015 14:02

Re: Het hardlooptopic

Ik wil graag mee schrijven!
Ben vandaag bebegonnen met Evy. Ik had alleen Zumba ervaringen maar dat staat al lang op een laag pitje door mijn werk wat veel tijd in beslag neemt.
Gezien het mooie weer wat op komst is leek het mij een mooi moment om te starten.
Heb asics schoenen gehaald die wel enorm lekker zitten.
Zojuist les 1 gedaan en de 1 en 2 minuten ging goed maar de laatste 3 minuten was pittig en heb ik niet helemaal gered.
Rustig adem blijven halen vind ik erg lastig heb ik gemerkt!

Woensdag les 2.
<<

Anoniem173

Bericht 23 Mrt 2015 16:24

Re: Het hardlooptopic

Nonnevot je zult wel snel opbouwen denk ik, met ons werk heb je zo'n enorm voordeel. Aangezien je toch snel 8 kilometer in een dagdienst loopt merk ik dat mijn basis uithoudingsvermogen van mijn benen al echt heel oke was toen ik begon met hardlopen.
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 12:45

Bericht 25 Mrt 2015 16:18

Re: Het hardlooptopic

Atelier Madame schreef:Yeah vandaag gerend bij de Utrechtse marathon: eindtijd is 1.02.30 dus heb gemiddeld 9,6 km per uur gelopen. Ben er echt heel blij mee het ging ook echt heel goed!

Jans ik zou trainen op afstand en duurconditie, snelheid komt vanzelf.



Aaaah, wat lekker! Goed bezig!

Ik heb helaas een hele week niet bewogen :no: Of nou ja, wel bewogen, leg op mn werk aardig wat kilometers af denk ik, maar niet gesport. Vanavond hockey en de rest van de week hopelijk hardlopen.

Mijn valkuil is dat ik tijden niets heb gedaan (want: winter) en dat ik dan ineens weer 4 dagen achter elkaar ga sporten. Dat voelt dan weer niet 'goed' - dan las ik voor mezelf (en vooral voor m'n spieren) een rustdag in, en dan is meteen de sportflow weer verdwenen. Heel slecht. Gelukkig zondag wel weer wedstrijd, dus ik ben sowieso gedwongen om dan weer te bewegen :)
<<

Anoniem110

Bericht 01 Apr 2015 16:02

Re: Het hardlooptopic

Nou vorige week gaan rennen voor het eerst en meteen een knie blessure te pakken. Het begint nu af te nemen dus heb de hele week nog niks kunnen doen. Hopelijk blijf ik hier geen last van houden na het rennen want dat voelt niet prettig aan.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Apr 2015 21:40

Re: Het hardlooptopic

Vanavond voor de eerste x sinds bijna 2 jaar rondje hard gelopen :)
Nu twijfel ik hoe vaak ik dit wil gaan doen. Ik weet dat 2-3 x per week t beste is, maar zal 1x in de week ook kunnen? Ik ken mezelf, ik ben iemand die als ze iets voor ogen heeft zichzelf daar bij voorbij loopt, qua tijd en planning, en dat wil ik niet. Daarom dacht ik ik begin 1x per week, opbouwen kan altijd nog.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Apr 2015 11:39

Re: Het hardlooptopic

Elsa, je kunt best 1x per week gaan lopen alleen je bouwt dan idd niet echt op, en dat kan snel demotiverend werken denk ik. Dat je geen verbetering ziet bedoel ik. Met 2x in de week zal dat al wat anders zijn, en met 3x in de week gaat het echt snel.

Ik baal zeg, 2 weken terug had ik de dag na het hardlopen veel last van m'n rechterknie, dus niet tijdens het hardlopen maar pas erna. Dat trok weer weg, nergens last van, en net ben ik weer gaan hardlopen en had ik het al na een halve kilometer. Pijn werd steeds erger en na 5 km met tussendoor wat gewandel heb ik het echt moeten opgeven door de pijn. En nu ben ik thuis en kan ik nauwelijks lopen :(
Voorlopig maar even niet hardlopen, wat irritant!
#teammaple🍁
<<

Anoniem321

Bericht 28 Apr 2015 12:06

Re: Het hardlooptopic

Elsa, het gaat er in eerste plaats om dat je plezier hebt in het hardlopen. Dus zou je best kunnen beginnen met 1 x per week. Alleen, wat UN ook zegt, je zal dan niet echt gaan opbouwen. Maar als je dat minder belangrijk vindt, is dat geen probleem.

UN, balen van je knie. Ik zou inderdaad even rust nemen en wachten totdat de klachten helemaal weg zijn.

Nu ik zwanger ben, ben ik niet meer als een malle aan het hardlopen, maar ik wil het zeker ook nog niet opgeven.
Ik heb de tijdswaarneming overboord gegooid en loop nu alleen met een muziekje op. Lekker relaxed.
Gister heb ik voor het laatst gelopen en ik gok dat ik ongeveer 6 km heb gelopen, met een paar keer wandelen tussendoor om niet te veel buiten adem te raken.
Ik loop nu gemiddeld 2 x per week.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Apr 2015 12:26

Re: Het hardlooptopic

Met 1 keer in de week bouw je inderdaad niks op en daardoor kun je ook niet makkelijk de afstand uitbreiden. Als je wel de afstand langer maakt met 1 keer in de week lopen, dan heb je sneller kans op blessures en dat zou erg jammer zijn natuurlijk!

Goed dat je nog loopt Regazza! Ik zag van de week foto's van Paula Radcliff. Die is natuurlijk hardloopster geweest, maar die liep door tot het einde. Gek gezicht wel zo'n dikke buik en fanatiek hardlopend. Ik zie het mezelf ook wel doen ooit overigens :-)

Ik ben lekker aan het opbouwen. Het gaat steeds beter!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Apr 2015 14:06

Re: Het hardlooptopic

Fijn dat het opbouwen goed gaat Jip! Wat is je doel nu?

Mijn knie doet nog steeds pijn en ik loop er mank van. Waar kan dat nou ineens zo vandaan komen? Ik heb niet gekker dan anders gedaan, ook geen vreemde bewegingen gemaakt oid. Kan een overbelasting ook zomaar ineens ontstaan zonder dat je echt iets overbelast? Stom dit.
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Apr 2015 14:13

Re: Het hardlooptopic

Zijn je schoenen oud? Of heb je op andere schoenen op je werk of zo gelopen?

Ik ben in training voor weer een hele tr.iathlon. Maar ik probeer binnenkort of ik 10km onder de 50 minuten kan lopen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers