Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Motorrijden.

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Aug 2014 21:08

Re: Motorrijden.

LIeve buurman, Probeer dan wel te zorgen dat je ketting niet op de grond ligt. Een hangende ketting is lastiger te slopen.
Als je nog geen ketting hebt, ik heb goede ervaringen opgedaan op slotenspeciaalzaak.nl. Snelle levereing en sloten die voldoen aan de ART4 en ART5 voor de verzekeringen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 17 Aug 2014 21:25

Re: Motorrijden.

Silly-One schreef:LIeve buurman, Probeer dan wel te zorgen dat je ketting niet op de grond ligt. Een hangende ketting is lastiger te slopen.
Als je nog geen ketting hebt, ik heb goede ervaringen opgedaan op slotenspeciaalzaak.nl. Snelle levereing en sloten die voldoen aan de ART4 en ART5 voor de verzekeringen.


Nee het anker komt aan de muur idd op een hoogte dat het slot niet op de grond ligt.
Heb al een ART4 schijfremslot, en nu bij opslotzetten.nl ook nog een ART4 kettingslot gekocht.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Sep 2014 12:46

Re: Motorrijden.

En dames nog wat kilometers gemaakt de laatste tijd. Ik heb gisteren weer eens rustig gereden met mijn broer. Binnendoor naar mijn ouders en snelweg terug. Mijn rug vindt het niet echt grappig, dus ik hoop dat ik het komende weekend mee naar luxemburg kan.

Nu staat mijn motor olie te lekker, ben het oliefilter aan het vervangen, dus even alle oude olie moet eruit. Zal de komende ritjes leuk worden met de olie die op de buizen is gelekt. Lekker roken noemen we dat.
In de winter moet er echt een nieuw bandje op. Zodat ik in het voorjaar weer kan genieten van ronde banden. Door woon-werk echt teveel snelweg gereden :(.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Sep 2014 10:51

Re: Motorrijden.

Na een nieuw oliefilter staat mijn motor nu bij de garage. Beetje achterstallig onderhoud van de ketting en de tandwielen waarschijnlijk tandwiel afgebroken. Hopelijk is de as nog heel, zal een hoop in prijs schelen.
Gelukkig een goede motorverzekering die pechhulp voor onderweg erbij heeft zitten. Geen ANWB of KNMV nodig gehad, gewoon de verzekering bellen en die hebben mij verder geholpen. Heel relax, nu even rijden op de motor van mijn broer.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 21 Sep 2014 15:06

Re: Motorrijden.

Balen Silly! Hopen dat de kosten meevallen idd.

Inmiddels in een maandje tijd al 1000 km gereden op mn motor! Niet verwacht dat dat zo snel zou gaan. Hij staat nu op 17.000, dus volgend jaar na de winter kan ie mooi voor de 18.000 km beurt.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Sep 2014 15:40

Re: Motorrijden.

Ik hoop het ook dat het mee valt qua kosten. De moer van de bout waar het tandwiel op zit is eraf getrild, hierdoor is het tandwiel over de schroefdraad gaan draaien en van de moer afgeschoten. Schroefdraad is beschadigd, afhankelijk van de kunsten van de garagehouder kan hij de schroefdraad herstellen ( wordt smaller gemaakt waardoor er een kleinere moer op moet) anders moet hij toch in het motorblok zitten het te herstellen. Is het het laatste dan wordt het een dure grap.
Ik laat er gelijk een nieuwe kettingset op zetten ( had ik al veel eerder moeten doen) en een nieuw achterbandje. Gelukkig heb ik sinds deze week werk haha.

Beachgirl, ik zal hem lekker in de winter wegbrengen voor een beurt. Dan heb je in het eerste voorjaarszonnetje je motor bij de hand voor een ritje. Ik vond het zelf vreselijk dat ik in het voorjaar, met uber goed weer niet kon rijden omdat mijn motor bij de garage stond
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 22 Sep 2014 12:01

Re: Motorrijden.

Ligt er een beetje aan wat voor winter we krijgen silly, in de sneeuw en pekel ga ik niet rijden. Zodra die rommel weg is kan ie voor een beurt idd.
Wie weet wordt het net zo'n zachte winter als afgelopen jaar, dan blijf k zo lang mogelijk doorrijden.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem193

Bericht 22 Sep 2014 12:18

Re: Motorrijden.

Ik heb sinds 3 weken week een nieuwe motor :smile:

Ze rijdt opzich lekker, alleen laag in de toeren loopt ze niet stabiel. Daarvoor moet hij nog even terug, maar dat laat ik in oktober/november doen.

Afbeelding

Balen Silly: Dat je nu zulk onderhoud voor de kiezen krijgt!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 22 Sep 2014 13:00

Re: Motorrijden.

Whoehoeeee een GSR!! :cheering:

Goed bezig!!! :thumbup:


Uit welk jaar? Met ABS zie ik... dus 2008 of nieuwer?


Edit: En yoshimura uitlaten ook nog! Die heb ik ook en die klinken goooeeedddd :smile:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem193

Bericht 22 Sep 2014 13:12

Re: Motorrijden.

Hij is uit 2011 ;)
Idd Yoshimura uitvoering. De dempers zijn er inmiddels ook nog uit, dus hij klinkt nog vetter. Braaaap!!!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 22 Sep 2014 13:36

Re: Motorrijden.

Alibi schreef:Hij is uit 2011 ;)
Idd Yoshimura uitvoering. De dempers zijn er inmiddels ook nog uit, dus hij klinkt nog vetter. Braaaap!!!



Tof hoor! Ik heb de dB killers er ook niet in zitten, vind het wel prima zo...

*weg*
Dit is die van mij trouwens.(Niet quoten graag) Ook een Yoshi uitvoering. Heb er ook nog een anders windschermpje bij, een hogere. Die zit er nu op omdat ik vaak snelweg rij richting mijn werk.
Laatst gewijzigd door Beachgirl op 11 Okt 2014 13:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem193

Bericht 22 Sep 2014 13:55

Re: Motorrijden.

GSR De beste! :smile:

Mooi! Dat is dezelfde kleur als ik had hiervoor ;) Mooi die "vlammen" erop!
Hogere windschermpje heb ik ook nog in de schuur liggen. Misschien zet ik die er dit weekend ook wel even op. Het scheelt toch even.

Mijne trilt trouwens enorm boven de 8/9k toeren. Bij de vorige had ik dat ook en was het probleem verholpen bij nieuwe banden, maar de nieuwe heeft net nieuwe banden dus dat kan het niet zijn.
Toen ik afgelopen weekend een stuk 160 reed, kreeg ik best last van een dove hand :(
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Sep 2014 15:32

Re: Motorrijden.

Mochten jullie in duitsland gaan rijden, dan moet je de db killers er wel weer in zetten. Daar is het vooral de motors met veel geluid die snel van de weg gehaald worden.

Ik mag nu op die van mijn broer gaan rijden en die heeft ook een Yoshi uitlaat er onder hangen. Ga ik niet van genieten deze dagen, aangezien ik veel snelweg ga rijden. Kom ik al doof aan op school.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem193

Bericht 22 Sep 2014 17:00

Re: Motorrijden.

Dat weet ik silly. Oh en beachgirl, dempers erin met een popnagel, met een schroefje/boutje wordt niet goedgekeurd in duitsland ;)
Ik heb nooit last van de herrie. Ik rij altijd met muziek op.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Sep 2014 18:26

Re: Motorrijden.

Mijn muziek hoor ik niet altijd ( vooral op de snelweg). Misschien ook wel een verschil dat mijn broer ook een 2 cilinder heeft, maakt ook meer herrie.

Alibi doe je nog aan dat motogym ( was jij toch?)
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Sep 2014 18:29

Re: Motorrijden.

Beachgirl schreef:Ligt er een beetje aan wat voor winter we krijgen silly, in de sneeuw en pekel ga ik niet rijden. Zodra die rommel weg is kan ie voor een beurt idd.
Wie weet wordt het net zo'n zachte winter als afgelopen jaar, dan blijf k zo lang mogelijk doorrijden.


Ik ben vorig jaar, ondanks de winter, in november gestop met rijden. Puur voor mijn eigen veiligheid. Ik merkte dat automobilisten niet meer op motorrijders rekende en ik ga toch voor mijn eigen veiligheid. Door de lagere tempraturen werd mijn reactievermogen ook wat trager en die combinatie vond ik te gevaarlijk worden. Ondanks dat ik vaak nog heel snel reageerde, heb ik echt vaak moeten opletten voor de stomme automobilisten die ineens raar doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem193

Bericht 22 Sep 2014 18:39

Re: Motorrijden.

Ja moto gymkhana :D super gaaf. Dit jaar te weinig gedaan. Nu opzoek naar een goedkope motor voor erbij om volgend jaar met de competitie mee te kunnen doen.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 22 Sep 2014 21:59

Re: Motorrijden.

Alibi schreef:GSR De beste! :smile:

Mooi! Dat is dezelfde kleur als ik had hiervoor ;) Mooi die "vlammen" erop!
Hogere windschermpje heb ik ook nog in de schuur liggen. Misschien zet ik die er dit weekend ook wel even op. Het scheelt toch even.

Mijne trilt trouwens enorm boven de 8/9k toeren. Bij de vorige had ik dat ook en was het probleem verholpen bij nieuwe banden, maar de nieuwe heeft net nieuwe banden dus dat kan het niet zijn.
Toen ik afgelopen weekend een stuk 160 reed, kreeg ik best last van een dove hand :(



Ben er zelf nog niet helemaal over uit of ik de vlammen laat zitten. Zijn tegelijk ook tankpads dus tegen krassen. Aan de ene kant vind ik ze wel vet, aan de andere kant misschien een beetje cheesy....

Ik heb nog niet harder gereden dan 140 haha, dus geen ervaring met dat trillen. Alleen met trillende spiegels boven de 80 km/h maar dat wist ik al voordat ik hem kocht.
Heb het hele motorforum doorgelezen over de GSR.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 22 Sep 2014 22:01

Re: Motorrijden.

Alibi schreef:Dat weet ik silly. Oh en beachgirl, dempers erin met een popnagel, met een schroefje/boutje wordt niet goedgekeurd in duitsland ;)
Ik heb nooit last van de herrie. Ik rij altijd met muziek op.


Ik ben niet van plan om in Duitsland te gaan rijden dus geen last van. Maar idd met popnagels vastzetten is verplicht.

Jij hebt dus gewoon oordopjes met muziek op tijdens het rijden? Hoor je dan de muziek nog wel of niet?
Ik heb best een stille helm dus weinig last van mijn Yoshi's of van de wind. Ook op de snelweg erger ik me er nu (nog) niet aan.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem193

Bericht 25 Sep 2014 20:15

Re: Motorrijden.

Ja ik heb altijd oordopjes in.
Die muziek hoor ik goed en verder omgeving ook nog.
Heb een schuberth helm dus ook niet echt last van de herrie. Alleen op lange stukken snelweg doe ik mijn gehoorbescherming in. Heb van die alphine dopjes
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 27 Sep 2014 22:20

Re: Motorrijden.

Alibi schreef:Ja ik heb altijd oordopjes in.
Die muziek hoor ik goed en verder omgeving ook nog.
Heb een schuberth helm dus ook niet echt last van de herrie. Alleen op lange stukken snelweg doe ik mijn gehoorbescherming in. Heb van die alphine dopjes



Ga t ook es proberen met muziek op.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Mrt 2015 20:02

Re: Motorrijden.

En hier weer de motor al van stal gehaald?
Ik ben maandag met mijn broer naar een uitvaart gereden met de motor. Helaas was ik zo stom om mijn motor niet aan de acculader te hangen, dus ik had een lege accu. Gelukkig heeft mijn broer nu nog twee motoren dus heb ik op die van hem gereden. Op de heenweg op de ene en op de terugweg op de andere.

Vandaag heb ik weer op die van mijzelf gereden. Vanuit te vereniging organiseren we AVB/VRO aan het begin van het seizoen, dus weer eens een hoop bijzondere verrichtingen gedaan en een stukje bochten rijden op de dijkjes. Ik ben nu gesloopt van een dag intensief bezig zijn met de motor.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 23 Mrt 2015 00:26

Re: Motorrijden.

Hier een paar weken geleden al. Heb al een aantal tourtochtjes met vrienden achter de rug. Vandaag ook weer een ritje gemaakt van ong. 120 km. Was nog wel fris vanmiddag maar heerlijk dijkjes gepakt!

Begin deze maand een kleine beurt laten doen en handvat verwarming erop gezet, bevalt echt super! (ik heb áltijd koude handen zelfs met de mooie lente dagen nu)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem193

Bericht 23 Mrt 2015 10:21

Re: Motorrijden.

Leuk dat jullie weer rijden!
Zelf heb ik ook al weer regelmatig gereden. Ook naar de motorbeurs geweest op de motor. Was erg leuk!

2 weken geleden en gisteren heb ik weer geoefend voor de moto-gymkhana. 5 april begint de competitie en ik doe eraan mee, dus ik moet wel flink trainen. Zondag een officiele eerste trainings dag.
Oh als jullie het leuk vinden, je mag altijd komen kijken voor experience days kun je je opgeven om mee te doen ;)
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 23 Mrt 2015 12:24

Re: Motorrijden.

Mijn vriend is vrijdag begonnen met rijlessen, ben benieuwd!
Eigenlijk wil hij ook dat ik m'n rijbewijs ga halen! ;)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers