Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en fit blijven

<<

Anoniem97

Bericht 31 Dec 2014 14:06

Re: Zwanger en fit blijven

Ik had graag willen blijven rennen tot minimaal 20 weken, stukken willen wandelen van minimaal 2 km en willen blijven fietsen, maar helaas dacht mijn lichaam daar anders over.
Eerst de extreme misselijkheid en daarna de bekken en bandenpijn.
Ik loop en fiets zoveel als ik kan maar je moet denken in stukken van 100 meter helaas.
Bij de eerste zwangerschap had ik nergens last van, bij de 2de werd t allemaal wat slechter en nu bij de derde is t echt niks aan. Ik kijk uit naar t moment dat ik bevallen ben en weer kan doen wat ik wil.
<<

Lipton

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 26 Dec 2014 21:42

Bericht 31 Dec 2014 16:15

Re: Zwanger en fit blijven

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap kunnen sporten van begin tot eind. Nu ben ik acht weken zwanger en misselijk, moe en duizelig. Ik vind douchen en aankleden op sommige dagen al een opgave, laat staan sporten. Hoop dat dat over een paar weken beter gaat, ik sportte voorheen 3-5x per week en zou dat zeker missen.
<<

Anoniem125

Bericht 31 Dec 2014 16:23

Re: Zwanger en fit blijven

Jammer, Lipton! Hopelijk voel je je straks beter als de eerste maanden voorbij zijn. Ik heb er ook last van gehad, misselijkheid, erg vermoeid geweest en ook duizeligheid inderdaad. Maar ik merkte dat als ik bleef bewegen, het me juist energie opleverde.

Ik heb vandaag weer een uur gewandeld, mooi stuk weer door het park. Wel fijn dat de zon nu geregeld schijnt en de temperatuur heel aangenaam is.
<<

Anoniem125

Bericht 02 Jan 2015 12:12

Re: Zwanger en fit blijven

Gisteren even een rustdag ingelast. Alles was dicht en ik had geen zin om weer een wandeling te maken zonder de zon. Wel wat oefeningen gedaan die goed blijken te zijn als je zwanger bent. Ik put veel inspiratie uit Pinterest, daar staan allemaal houdingen op die goed zijn voor je bekkenbodemspieren en je kunnen helpen bij de bevalling.

Straks naar de sportschool en mijn gebruikelijke programma afwerken. Ik ga er lopend heen dit keer, is ook gelijk weer 10 minuten heen en 10 minuten teruglopen. Alle beetjes helpen!
<<

Anoniem125

Bericht 05 Jan 2015 13:50

Re: Zwanger en fit blijven

Hoe is het met jullie allemaal? Ik ben gisteren weer naar de sportschool geweest, lekker een uurtje gesport en nog 20 minuten heen en terug gewandeld. Komende week gaan we een weekje op vakantie, dus dan zal ik voornamelijk veel wandelen en misschien een paar keer zwemmen (we gaan lekker naar de zon, zo aan toe!)
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 13 Jan 2015 09:44

Re: Zwanger en fit blijven

Ik heb mij gister aangemeld bij de sportschool, ik ben 12 weken nu en vanwege mijn zittende baan wil ik graag meer in beweging komen. Heb even wat research gedaan wat wel en niet mag qua fitness, maar ik ben wel benieuwd wat jullie precies doen?
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jan 2015 10:27

Re: Zwanger en fit blijven

Je kunt vrij veel doen, zolang je maar niet je buikspieren gaat trainen. Hardlopen (ook op de band), fietsen, crosstrainer, al dat soort cardio kun je gewoon doen. ga je ook krachttraining doen? Want dan moet je wel goed begeleid worden (sowieso als je ermee start).
<<

Anoniem125

Bericht 13 Jan 2015 10:50

Re: Zwanger en fit blijven

Met 12 weken kan je alles nog gewoon doen, alleen inderdaad je rechte buikspieren niet trainen, schuine mogen wel. Bij mij ging met 20 weken mijn buik teveel in de weg zitten. Workouts met veel springen voelden toen niet prettig meer, ik ben toen gestopt met hardlopen. Maar voor iedereen is dat anders.

Nu wandel en fiets ik veel. In de sportschool sta ik op de crosstrainer en loopband, maar dan helling lopen en doe ik aan spinning.
<<

Anoniem125

Bericht 13 Jan 2015 10:58

Re: Zwanger en fit blijven

Ik vind wandelen nu trouwens zo heerlijk. We zijn op reis en heb echt iedere dag ongeveer 2 a 3 uur gewandeld. De tijd vliegt voorbij als je gezellig aan het praten bent, de omgeving prachtig is en de zon schijnt! Wandelen is misschien niet echt sporten, maar voel toch dat het me goed doet om tijdens deze zwangerschap in beweging te blijven.
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 19 Jan 2015 16:07

Re: Zwanger en fit blijven

Ik wil eigenlijk voornamelijk cardio gaan doen. Veder had ik ook begrepen dat echt krachttraining niet goed zou zijn. Maar in lichte mate spieroefeningen, gericht op uithoudingsvermogen moet kunnen toch (behalve buikspieren ofcourse)?
Hoe zou het zitten met bv oefeningen die op meerdere spieren gericht zijn, bijvoorbeeld planken? Daar gebruik je ook je buikspieren bij natuurlijk...

Zwangerschapsyoga wilde ik ook mee gaan starten, maar wat is dat duur zeg pff..

@Nougat, ren je dan op de loopband (met helling) of wandel je dan?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Jan 2015 16:13

Re: Zwanger en fit blijven

Ik ben al nooit een sporter, maar wil nu wel zo gezond mogelijk leven.
Wil extra wandelen met de hond. Ook al is dat niet echt sporten, voor mij werkt dat goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem125

Bericht 20 Jan 2015 09:56

Re: Zwanger en fit blijven

Tommie schreef:Ik wil eigenlijk voornamelijk cardio gaan doen. Veder had ik ook begrepen dat echt krachttraining niet goed zou zijn. Maar in lichte mate spieroefeningen, gericht op uithoudingsvermogen moet kunnen toch (behalve buikspieren ofcourse)?
Hoe zou het zitten met bv oefeningen die op meerdere spieren gericht zijn, bijvoorbeeld planken? Daar gebruik je ook je buikspieren bij natuurlijk...

Zwangerschapsyoga wilde ik ook mee gaan starten, maar wat is dat duur zeg pff..

@Nougat, ren je dan op de loopband (met helling) of wandel je dan?

Ik wandel omhoog, doe niet meer aan hardlopen helaas! Qua krachttraining mag je volgens mij nog best een heleboel doen, maar sommige dingen kunnen weer echt slecht zijn. Vandaar dat ik me er niet aan waag. Ik heb er namelijk weinig verstand van en ben dan toch bang dat ik iets fout doe en heb geen zin om een personal trainer te betalen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2015 10:05

Re: Zwanger en fit blijven

Je kan toch gewoon een gesprekje in de sportschool aanvragen, googlen naar wat wel en niet mag, etc. Verbaast me een beetje Nougat, dat je dat niet hebt gedaan.
<<

Anoniem125

Bericht 20 Jan 2015 10:08

Re: Zwanger en fit blijven

Huh? Hoezo verbaast je dat. Ik hoef toch geen krachttraining te doen? Ik heb daar nooit zoveel mee gehad, vind het nogal saai eigenlijk, die gewichten. Waarom zou ik dat dan tijdens mijn zwangerschap wel moeten gaan doen?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2015 10:28

Re: Zwanger en fit blijven

Omdat je altijd zo goed voor de dag komt, met al je parate kennis. Dan verbaast het me dat je dit niet weet.
<<

Anoniem125

Bericht 20 Jan 2015 10:30

Re: Zwanger en fit blijven

Ik heb me nooit in krachttraining geïnteresseerd, dus weet er vrij weinig van. Er zijn wel meer onderwerpen waar ik weinig van af weet, daar praat ik dus ook zelden over, omdat daar mijn interesses niet liggen. Lijkt me vrij logisch allemaal.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Jan 2015 10:50

Re: Zwanger en fit blijven

Ik lees hier af en toe mee en ik zie iets staan over buikspieren trainen. Dat zijn juist dingen die je niet moet doen als je zwanger bent. Toen ik op een opleiding van mij het vak fitness volgende is ons dit echt op het hard gedrukt. Je buikspieren mogen absoluut niet te sterk zijn, omdat je kind daar achter groeit. Verder kan je gewoon met kracht je benen, borst en armen trainen.

Verder nougat lees ik dat je niks met krachttraining hebt, herkenbaar, maar als je iets wilt gaan doen pak dan wel de losse gewichten ipv de apparaten. Dit omdat je dan veel meer training geeft aan je spieren omdat je zelf voor de isolatie moet zorgen, dus je moet meer controle uitoefenen op je spieren. En zoals ik jou inschat heb je daar meer uitdaging in dan aan de apparaten te hangen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem125

Bericht 25 Jan 2015 15:39

Re: Zwanger en fit blijven

Dankje voor de tip, maar ik heb geen behoefte aan krachttraining. Normaal niet en nu tijdens mijn zwangerschap al helemaal niet. Buikspieroefeningen doe ik normaal al niet echt (mijn buik is al gespierd genoeg van zichzelf) en laat ik nu al helemaal achterwege.

Ik heb vandaag mijn normale programma weer afgewerkt op de sportschool. Crosstrainen, wandelen op de loopband en dan steeds steiler omhoog en daarna op de spinningfiets. Heen en weer lopen is ook weer een wandeling van 20 minuten. Net nog even naar de stad heen en weer gefietst, ook weer een half uur beweging. Al met al blijf ik zo wel aardig fit.

Ik doe nu ook aan zwangerschapsyoga, 1x in de week, maar ik zie dat meer als ontspanning/bewustwording en wat houdingen ophalen voor de bevalling straks, het is voor mij niet echt intensief.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Mrt 2015 09:54

Re: Zwanger en fit blijven

Ik wou dit topic graag uppen. Maar dan niet om discussies op te wekken.

Wie is er bekend met mominbalance? Ik zit nu nog 1x per week op de racefiets. Langzaam aan wordt dit onmogelijk omdat mijn pakje toch wel een beetje strak gaat zitten. Maar nu kwam ik op die site terrecht. Misschien een tip voor de zwangere sporters onder ons?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Mrt 2015 10:06

Re: Zwanger en fit blijven

Silly-one, buikspieren mag je wel trainen je moet alleen donders goed weten welke je op dat moment aan aan het spannen bent. De rechte mag je bv niet trainen dwars en schuin wel. De meeste mensen compenseren alleen vaak met de rechte waardoor het advies word train ze niet dan doe je het iig niet fout. Ik heb zelfs wel eens ingevallen voor een fysio die compleet de oefeningen verkeerd uit gelegd had waardoor er ontzettende compensatie van de rechte buikspieren kwam. Daarom het advies train ze niet of met behulp van iemand die weet waar hij/zij mee bezig is.

Een patient van mij deed ook mom in balance die is er alleen mee gestart na haar zwangerschap. Zij was er heel tevreden over en vind het vooral fijn dat het na die tijd ook door kan gaan.
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Mrt 2015 10:21

Re: Zwanger en fit blijven

Ik hoop nog steeds dat die misselijkheid over gaat bij mij, dan wil ik iig het zwemmen weer oppakken.
Verder doe ik wel nog steeds alles op de fiets of lopend, dus ik zit gelukkig niet alleen maar stil, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11402

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Mrt 2015 10:35

Re: Zwanger en fit blijven

Mom in Balance is supergoed! Voor zowel tijdens, net na en langer na de bevalling. De trainsters weten heel erg goed wat wel en niet mag tijdens, met na en langer na de bevalling.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mrt 2015 15:15

Re: Zwanger en fit blijven

Vandaag was de kickoff van mom in balance Friesland, heerlijk in de regen en buitenlucht sporten. Ik had echt zoiets van hier kan ik voldoening uithalen. Na de tijd voelde ik meteen mijn buikspieren. En nu is traplopen beetje zwaar. Maar denk wel dat ik dit tot het einde ga doen. En na de bevalling ook weer mee ga starten. Een echte aanrader!
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers