Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kattenallergie

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Feb 2015 13:58

Re: Kattenallergie

Voor ik mijn vriend leerde kennen had ik nooit last van kattenallergie. Ben zelfs opgegroeid met katten in huis.
Toen ik eens een week bij hem logeerde toen hij op wintersport was en ik voor de kat zou zorgen heb ik de hele week ziek op bed gelegen. Nooit aan allergie gedacht, tot een vriendin uit de gein zei; straks ben je allergisch voor z'n kat hahaha.
Het bleek inderdaad zo te zijn.

Ik dacht écht dat ie voor z'n kat zou kiezen als ik 'm de keus zou stellen. Wij waren kort aan het daten en z'n kat was alles voor 'm. Toch koos ie voor mij :banaan:

Mijn medicatie tegen hooikoorts (fluticason spray) werkte ook erg goed tegen de kat. Voordeel van die neusspray is dat het geen bijwerkingen heeft en het een filter op je slijmvliezen legt.
Na een jaar ofzo ben ik een tijdje gestopt met die neusspray om te kijken of ik er overheen kon groeien. Dat is inmiddels gebeurd. Alleen met de periode dat onze kat verhaart heb ik snel jeuk.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Feb 2015 19:51

Re: Kattenallergie

Hij gaat donderdag maar de huisarts! Haha

Wat lief Oh Lala! Ik zou dat nu nog echt heel lastig vinden als hij me voor de keuze zou zetten. Gelukkig doet ie dat niet en gaat hij gewoon medicatie proberen en dan zien we wel weer hoe het loopt.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Feb 2015 20:27

Re: Kattenallergie

Misschien kan je je kat ook kammen Kees? Als je dat al niet doet. Ik heb een furminator en sinds ik die gebruik heb ik veel minder haren in huis van de katten :)
<<

Anoniem186

Bericht 24 Feb 2015 22:01

Re: Kattenallergie

Ik heb het zelf eens meegemaakt. Ik was echt gruwelijk allergisch voor katten. Zodra ik bij iemand thuis kwam met katten werd ik ziek.
Ik kreeg een relatie met iemand met een kat. Toen we samen gingen wonen wilden we het toch eerst een tijdje proberen. Ik ben echt veel ziek geweest, maar na een poosje was m'n allergie over. Heel bizar. Na een tijd ging het uit en was ik na een poosje weer opnieuw allergisch.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Feb 2015 22:07

Re: Kattenallergie

Toen ik thuis woonde met katten en een hond had ik er geen last van. Nu hoeft iemand maar kattenhaar op z'n broek te hebben en naast me te staan en ik krijg al bijna geen adem meer.
R. 2013
D. 2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Feb 2015 12:27

Re: Kattenallergie

Dat dat zo kan veranderen hè?!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 02 Mrt 2015 14:04

Re: Kattenallergie

Kammen heeft niet zo veel zin, want een allergie komt door de huidschilfers en niet door de haren. Goed stofzuigen en geen stoffen vloerbedekking helpt wel.

Ik ben zelf heel erg allergisch voor katten geweest. We hadden twee kittens in huis gehaald en m'n hoofd zat gelijk verstopt en ik voelde me vreselijk beroerd. Na een paar weken stond ik op het punt om de kittens weer weg te doen, omdat ik het niet meer volhield, maar vanaf dat moment ging het langzaamaan steeds beter en ben ik eroverheen gegroeid.

Ik heb alleen maar gedate met mannen die ook dol zijn op katten of ze zelf hebben, dus dat is nooit een probleem geweest. Ik was er ook altijd wel van overtuigd dat de man van m'n dromen ook van katten zou houden, anders was het gewoon niet meant to be. Ik zou dan weer nooit daten met een man die een hond heeft, omdat ik niet van honden hou en niet zou willen dat iemand z'n huisdier wegdoet voor mij.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Mrt 2015 14:55

Re: Kattenallergie

Hij heeft nu pilletjes en crème en die werken goed. Ook een allergie test gedaan want hij reageert op heel veel dingen. Benieuwd wat daar allemaal uitkomt!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Mrt 2015 23:53

Re: Kattenallergie

Hopelijk blijven de medicijnen goed werken Kees! En misschien dat als hij vaker bij je is er dan ook 'vanzelf' overheen komt.

Ik had 2 katten.
Daarna kreeg ik een relatie met een man die er allergisch voor was. Niet heel erg. Hij kon wel bij mij thuis zijn. Werd dan wel een soort van verkouden en tranende ogen.

Ik was dus als mijn zoon er niet was altijd bij hem in de weekenden(en de katten alleen thuis, wel steeds heen en weer voor voer etc).

Ik heb denk ik na een half tot driekwart jaar een ander huisje voor de katten gezocht.
1 omdat ik het zielig vond dat ze wanneer ik niet thuis was ook niet naar buiten konden en ze en stuk minder aandacht kregen die dagen.
2 omdat de relatie ook serieus was en we ook aan samenwonen dachten.

Uiteindelijk heeft die relatie 2 jaar geduurd en hebben we niet samen gewoond.
Uiteindelijk ook wel spijt gehad dat ik mijn beestjes heb weggedaan.

Mijn huidige vriend had zelf 3 katten en vlak nadat ik hem leerde kennen heb ik zelf weer een kitten in huis gehaald. Een paar maanden later gingen we samenwonen en hadden we dus 4 katten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Mrt 2015 08:09

Re: Kattenallergie

Oh wat jammer Dolph!! Dat lijkt me ook echt heel erg, dat je ze 'voor niks' wegdoet!

Mijn ex is er overheen gegroeid idd. Toen ik tijdelijk geen huis had kon ik bij mn moeder terecht alleen de katten niet. Mn ex heeft toen de katten opgevangen ondanks zn allergie. Toen ik ze 2mnd later weer meenam miste hij ze heel erg en besefte hij dat hij er eigenlijk geen last meer van had.
Hij is dus naar het asiel gegaan en heeft zelf katten genomen. Zo grappig!

J. heeft de uitslag van zn allergie test. Waar we een hele lijst verwachtte is hij alleen allergisch voor katten. Op bv donker bier reageert hij wel maar is geen allergie.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 10 Mrt 2015 08:21

Re: Kattenallergie

Ik zou de kat niet al tijdens de date-fase weg doen, maar mocht het een relatie worden wel. Ik ga de liefde van mijn leven niet laten lopen omdat hij allergisch is voor mijn kat.
<<

Anoniem107

Bericht 10 Mrt 2015 08:22

Re: Kattenallergie

Ooh La La! schreef:Voor ik mijn vriend leerde kennen had ik nooit last van kattenallergie. Ben zelfs opgegroeid met katten in huis.
Toen ik eens een week bij hem logeerde toen hij op wintersport was en ik voor de kat zou zorgen heb ik de hele week ziek op bed gelegen. Nooit aan allergie gedacht, tot een vriendin uit de gein zei; straks ben je allergisch voor z'n kat hahaha.
Het bleek inderdaad zo te zijn.

Ik dacht écht dat ie voor z'n kat zou kiezen als ik 'm de keus zou stellen. Wij waren kort aan het daten en z'n kat was alles voor 'm. Toch koos ie voor mij :banaan:

Mijn medicatie tegen hooikoorts (fluticason spray) werkte ook erg goed tegen de kat. Voordeel van die neusspray is dat het geen bijwerkingen heeft en het een filter op je slijmvliezen legt.
Na een jaar ofzo ben ik een tijdje gestopt met die neusspray om te kijken of ik er overheen kon groeien. Dat is inmiddels gebeurd. Alleen met de periode dat onze kat verhaart heb ik snel jeuk.

Onderschat hormonale neussprays niet hoor. Fluticason werkt bij mij amper, en Nasonex (een andere optie, zelfde principe alleen andere werkzame stof) zorgde erbij mij voordat m'n neus wel open was, maar ik niets meer kon ruiken. Lijkt me een behoorlijke bijwerking :)
<<

Anoniem287

Bericht 16 Mrt 2015 16:37

Re: Kattenallergie

Spencer schreef:Toen ik thuis woonde met katten en een hond had ik er geen last van. Nu hoeft iemand maar kattenhaar op z'n broek te hebben en naast me te staan en ik krijg al bijna geen adem meer.


Heb je daar nooit last van als je bij Pompoen bent dan?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Mrt 2015 16:55

Re: Kattenallergie

Siamsa schreef:
Spencer schreef:Toen ik thuis woonde met katten en een hond had ik er geen last van. Nu hoeft iemand maar kattenhaar op z'n broek te hebben en naast me te staan en ik krijg al bijna geen adem meer.


Heb je daar nooit last van als je bij Pompoen bent dan?


Of als je met Pompoens kat op vakantie bent? :smile:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Mrt 2015 20:03

Re: Kattenallergie

Ja ik had wel een beetje last. Maar Thomas zat niet zo veel in de buurt en we waren veel buiten.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Mrt 2015 20:05

Re: Kattenallergie

Oh en ik heb sowieso last van natuur dus ja dan kan de kat er ook wel bij.
R. 2013
D. 2016
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers