Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Anoniem205

Bericht 19 Mrt 2015 06:54

Re: Naai topic

Afbeelding

De tas! Er moet nog wel klittenband oid op, maar toen vond ik het te laat geworden :-)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Mrt 2015 10:19

Re: Naai topic

En nog even een aan foto.
Hij past op zich wel, maar ik krijg hem wat lastig over die dikke luierkont door de wasbare luier. De volgende keer het elastiek wat langer maken dus.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 20 Mrt 2015 13:02

Re: Naai topic

Leuke jurkjes Fiwen, snap dat ze er heel blij mee is.

Goed gelukt Oreo en leuk stofje.

Mooi geworden Dolphine.

Ik heb gister avond mijn eerste kledingstuk gemaakt en ben er best trots op.
Afbeelding
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 20 Mrt 2015 18:49

Re: Naai topic

Mag ook best wel! Well done!
L2014 & H2017
<<

Anoniem205

Bericht 20 Mrt 2015 21:34

Re: Naai topic

Hoe heb je 'm uiteindelijke gemaakt, Zon? Had je nou een patroontje gevonden? Vind 'm echt erg gaaf geworden! Dat wordt een volgend project.

MzCharlotte, hoe staat het bij jou met je perikelen? ;)
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 20 Mrt 2015 23:01

Re: Naai topic

Ja heb het patroon uit Knippie ervoor gebruikt, die had ik nog liggen. Volgende project word een t`shirt of hemdje voor de zomer voor M.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 22 Mrt 2015 07:58

Re: Naai topic

Wat een leuke tas Oreo!

Dolphinne, leuk rokje!

zonneschijn, leuk shirt, knap hoor!

Ik heb ook een rokje gemaakt voor mijn dochter
Afbeelding
2012
2016
2020

Instagram
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Mrt 2015 17:26

Re: Naai topic

Leuk rokje Jezzie, lekker vrolijk stofje ook!

Dat shirt ziet er goed uit voor de eerste keer Zonneschijn!

Ik heb voor de eerste keer zelf een patroon getekend. Voorheen wel eens wat kleine dingen aangepast om het beter te laten passen maar nog nooit zoveel veranderd aan een patroon dat het een compleet ander kledingstuk werd.
Zeker voor een eerste keer ben ik erg trots op het resultaat en J is er ook heel blij mee.

Voorkant:
Afbeelding

Achterkant:
Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Mrt 2015 22:26

Re: Naai topic

Wat een leuke dingen zijn er weer gemaakt! Knap Fiwen, zelf een patroon getekend! Goed gelukt!

Ik ben bezig met een zwangerschapsrokje voor mezelf (en daarna waarschijnlijk nog wel een paar). Had alleen gedacht niet te hoeven voeren, dus daar geen stof voor gekocht, maar het blijkt toch echt nodig te zijn. Stof is nu besteld, kan ik hopelijk aankomende week weer verder!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 23 Mrt 2015 00:55

Re: Naai topic

Wat knap zonneschijn! Is het van tricot?
Dat wil ik ook graag eens gaan proberen binnenkort. Is dat een stuk lastiger dan katoen?

Leuk jezzie! Leuk stofje ook!

Ik zag hem ook al op fb fiwen, erg mooi geworden! En knap dat je het patroon zelf aan hebt gepast!

Ik ben vandaag ook weer druk geweest. Een rokje en jurkje gemaakt. En alvast het appeltje geknipt voor op het shirt. Nu nog vliesofix daarvoor en knopen voor het jurkje kopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 25 Mrt 2015 16:41

Re: Naai topic

Waar kopen/bestellen jullie meestal de stof voor naaiprojecten?

Ik heb nu 2 keer iets bij stoffenkraam.nl bestelt.
De eerste keer was 1 stof niet op voorraad en is deze nageleverd.

Nu kreeg ik net een mail (heb maandag avond bestelt) dat 1 stof niet op voorraad is en de andere helemaal uitverkocht. Nu kan ik wachten tot de ene op voorraad er weer is en voor de andere iets anders uitzoeken of mijn geld terug.
Maar ik heb er ook een andere bijpassende stof bij bestelt. Nu hopen dat die dan ook terug kan.

Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde webshops? Hebben ze daar ook een groot assortiment? Zoekt de site prettig?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 25 Mrt 2015 18:34

Re: Naai topic

Ik vind kleurenmix.nl heel fijn, kan daar goed slagen voor mooie stofjes, vind de site goed zoeken en je kan evt. garen meebestellen. Daarbij kan je ook aan haar vragen om de goede kleur bij de stof te zoeken, dat heb ik vorige week gedaan en vond ik ook super, ze had echt de goede kleuren erbij gezocht.
Enige wat ik minder vind, is dat ze binnen 4 werkdagen verzend, stelt mijn geduld soms wat op de proef ;).
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Mrt 2015 20:02

Re: Naai topic

Kleurenmix vind ik ook een fijne site.
Verder ook nog:
- herberttextiel.nl
- klijntje.be (maar hoge verzendkosten omdat het uit Belgie moet komen)
- stoffigejuffrouw.nl
- onlinestoffen.nl

Leuke kleren heb je gemaakt Dolphinne!

Fiwen, knap dat je dat patroon zelf hebt getekend! En lief stofje zeg.

Jezzie, lief rokje! Heb je de tailleband met elastiek erin?

Zonneschijn, leuk! En de halsboord heb je netjes gedaan. Ik doe het meestal met boordstof omdat het met tricot gaat lubberen bij mij. Maar ik ga het toch nog eens met gewoon tricot proberen denk ik.

Oreo, die tas! Wat knap dat je die zelf zo bedacht hebt!

Ik heb mezelf ook nog even lid gemaakt van die facebooksites, leuk om jullie creaties daar ook langs te zien komen:-) En ik heb weer een patroon dat ik binnenkort ga bestellen, staat zo'n leuk jurkje op (Sunje van Kibadoo).

Ik hoop dat ik deze week ook weer tijd vind om iets te naaien, dit weekend maar eens voor gaan zitten.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 29 Mrt 2015 17:25

Re: Naai topic

Ik heb dit weekend een rokje gemaakt voor J en ik ben bezig met een jurkje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 29 Mrt 2015 18:34

Re: Naai topic

Oh wauw Fiwen, ik vind alles wat je maakt mooi! Zo knap ook! En die stof van dat rokje :love: .
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 29 Mrt 2015 18:53

Re: Naai topic

oooh wat mooi Fiwen! Ik hoop dat ik straks ook weer wat tijd heb om te naaien.

En die stofjes! Geweldig <3
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 01 Apr 2015 15:59

Re: Naai topic

Bedankt voor de complimenten.

Ik ben vandaag even snel op in Den Bosch bij het stoffenspektakel geweest en weer een paar leuke stofjes gekocht:
Afbeelding

Meteen in de was gegooid en alles hangt nu te drogen. Zit het nu echt droog te kijken, wil zo graag beginnen :P
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem117

Bericht 02 Apr 2015 12:10

Re: Naai topic

Ik wil heel erg graag wat jullie kunnen. Ik heb nog nooit een naaimachine aangeraakt en ben niet handig. Ook heb ik nul ervaring met haken, breien, naaien, borduren etc. Ik heb wel het oude naaimachine van mijn moeder ter beschikking.

Hoe zijn jullie begonnen? Hoe moet ik beginnen? Tips, adviezen, websites?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 02 Apr 2015 12:26

Re: Naai topic

Super leuk dat je ook wilt leren naaien.
Op de Facebook pagina "gratis naaipatronen" staan links naar gratis online naailessen maar als je echt vanaf 0 moet beginnen, en het goed wilt leren is het denk ik het beste om in de buurt op zoek te gaan naar naailes. Je kunt natuurlijk ook zelf aan de gang gaan maar de echte basis is zo belangrijk en leer je naar mijn idee niet via internet, als je de basis kent dan kun je evt. de rest wel zelf leren door veel te oefenen of tutorials via internet.
Ik denk dat je je ook niet blind moet staren op wat hier voorbij komt, de meeste hier hebben al jaren ervaring. Maar dat je echt heel simpel moet beginnen en blij moet zijn als je de eerste keer met veel loshalen en opnieuw doen een simpel rokje in elkaar gestikt krijgt.

Heel veel succes en plezier in ieder geval, en mocht je vragen hebben is er in dit topic volgens mij altijd wel iemand bereid om te helpen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Apr 2015 17:08

Re: Naai topic

Als je het echt goed wilt leren dan zijn naailessen wel fijn denk ik. Ik heb het mezelf geleerd met behulp van tutorials, patronen, filmpjes, beschrijvingen en door het gewoon te doen en ik merk regelmatig wel dat ik wat basis mis.
Maar in naailessen heb ik geen zin en tijd en van mijn moeder heb ik ook het een en ander geleerd. En ik ga gewoon aan de slag, soms mislukt het gigantisch en vaak lukt het ook goed:-)
<<

Anoniem117

Bericht 03 Apr 2015 16:33

Re: Naai topic

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb even rondgekeken voor naailessen, maar dat gaat niet lukken, omdat ik nu al een oppasprobleem heb met werk en een beetje sporten, dus dan ook nog voor naailessen gaat dat niet lukken. Jammer! Maar wie weet in de toekomst. Ik vind het zo gaaf dat jullie dat allemaal kunnen.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 04 Apr 2015 08:47

Re: Naai topic

Ken je niet iemand in je omgeving die je misschien wat basisdingen kan leren? Van familie of vrienden? Dan kan je in iedergeval beginnen met oefenen en veel rokjes en iets van kussens maken. Dat kan redelijk eenvoudig zonder rits en is best recht toe recht aan.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 04 Apr 2015 09:01

Re: Naai topic

Supermooi Fiwen. Welke patroontjes heb je gebruikt voor je laatste twee projecten?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Apr 2015 18:58

Re: Naai topic

Ik ben ook nog maar pas begonnen met naaien.
Een paar maand geleden een naaimachine gekocht en eigenlijk sinds we een maand geleden verhuisd zijn dingen gaan uitproberen.

Ik ben begonnen via tutorials op internet. Eerst een speldenkussen, simpel zwemtasje en daarna 3 keer een rokje en een jurkje voor mijn dochter. 2 speendoekjes. En ben nu ook weer met een jurk bezig!
Ik maak soms echt nog wel foutjes en dan kan ik een deel weer loshalen en opnieuw doen, maar het gaat eigenlijk best goed over het algemeen.

Ik zou dus gewoon eens stof kopen en wat simpele dingen proberen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Apr 2015 21:40

Re: Naai topic

Yes! Vanavond weer een jurk afgemaakt! Ben er 3 avonden mee bezig geweest.
Hij is voor het bruiloftsfeest van mijn zus volgende week.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers