Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgang nieuwe kamer/bed

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Mrt 2015 09:31

Overgang nieuwe kamer/bed

R. heeft een nieuwe kamer. De afgelopen weken zijn we daarin flink aan het klussen geweest en was R. continue erg geïnteresseerd. Ze wilde er heel graag zijn en had zelfs driftbuien omdat ze niet naar haar kamer wilde voor een slaapje of schone pamper. Dit weekend dus besloten om door te pakken en het zover klaar te maken dat ze er echt kon gaan slapen. Gisteren was het zover.

Toen ze met pyjama, slaapzak en knuffels op haar nieuwe bed, in haar nieuwe kamer zat begon ze te huilen en zei dat ze niet wilde slapen. Na wat vragen wilde ze wél in haar eigen ledikant slapen. Dus hebben we het ledikant versleept naar haar nieuwe kamertje. Niet de bedoeling, gevolg een overstuur kind. Na even uitleggen en troosten zijn we toch maar weg gegaan en was ze binnen een paar minuutjes in slaap( wel huilend helaas :( ). Ze heeft de hele nacht doorgeslapen.

Vanmorgen gooide ze haar slaapzak en slaapknuffels uit haar kamer. Toen ze in haar oude kamertje geen bed zag legde ze haar spulletjes maar in ons bed. Ik ben heeel benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie kindje gewend was aan de nieuwe kamer?
En vanaf wanneer ging het slapen in een peuterbed?


Ik vind het prima dat ze voorlopig nog in het ledikant wil slapen. De baby komt sowieso eerst in de cosleeper bij ons op de kamer. Maar het fijnst zou natuurlijk zijn dat we de babykamer binnenkort ook af kunnen maken en ze lekker in haar nieuwe bedje gaat slapen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Mrt 2015 10:22

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Lijkt me lastig. Hier is dat met beide geen probleem geweest, ging gelijk goed zowel het nieuwe bed en de nieuwe kamer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Mrt 2015 11:26

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Hier ging het eigenlijk wel goed. Eerst van dicht ledikant naar open ledikant, daarna open ledikant naar eenpersoonsbed, vorige week van eenpersoonsbed naar halfhoogslaper. Wel allemaal in haar eigen kamer, maar de overgang ging eigenlijk zonder problemen.
<<

Anoniem124

Bericht 03 Mrt 2015 11:49

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

De eerste nacht hier was drama maar dat kwam omdat ze toen samen in zoons nieuwe bed moesten slapen want het bed van dochter werd pas een dag later geleverd (bed van zoon kun je uittrekken tot tweepersoons bed). Dat was echt heeeeel erg en we dachten al shit waar beginnen we aan.

De volgende dag waren ze beide gesetteld op hun eigen kamertjes. dat betekende én voor het eerst niet maar een kamer delen én een groot bed. Het is daarna vrijwel direct goed gegaan. Dochter geniet enorm van haar plekje, de rust, privacy en 'prinsessenkamer'. Zoon moet nog even leren dealen met een bed waar hij zelf uit kan en lichtknoppen waar hij vrije toegang tot heeft ineens. Maar slapen doet hij er toch ook wel goed.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mrt 2015 12:18

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

R heeft een nieuwe kamer maar het zelfde bed. Na twee dagen drama gaat het nu goed. Maar die eerste nacht dacht ik echt, waar zijn we aan begonnen.
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Mrt 2015 12:36

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Ik denk dat we voor nu het ledikant maar even laten staan. Dan kan ze eerst wennen aan haar nieuwe kamertje en als dat zonder problemen gaat, gaan we het peuterbed maar weer proberen. Wel fijn dat het bij de meeste kindjes zonder problemen gaat.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Mrt 2015 12:47

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Misschien kan je samen met haar ook af en toe even op haar kamer spelen, dat ze wat meer vertrouwd raakt met haar kamer.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Mrt 2015 13:09

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Parisienne schreef:Misschien kan je samen met haar ook af en toe even op haar kamer spelen, dat ze wat meer vertrouwd raakt met haar kamer.


Dat doen we eigenlijk al een tijdje elke dag! Ik had haar speelgoedkast al ingepakt en dat vindt ze ook prima! Ze heeft vanmorgen ook gewoon op haar nieuwe bedje zitten spelen. Net leg ik haar weer in bed (ledikant) en begint ze weer te gillen dat ze niet wil. Ik was nog niet beneden of het was al stil...
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 13 Mrt 2015 13:34

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Vannacht heeft R. voor het eerst in haar nieuwe bed geslapen. Eerst wat huilen (5 min) toen was het stil. Na 20 minuten bleek ze op de grond te slapen ipv in haar bedje dus zijn we voor poging 2 gegaan. Ik ben even bij haar blijven liggen, alles nog eens uitgelegd en toen is ze ook in bedje gebleven. Ze heeft tot kwart over 6 vanmorgen geslapen!

Het middagslaapje is geloof ik lastiger.. Ik hoor haar nu rommelen en stommelen en volgens mij trekt ze de hele kamer overhoop. Ik hoop dat ze straks nog even in haar bedje kruipt.

Hoe ging dit bij jullie? Overdag is ze natuurlijk minder moe dan in de nacht en het is ook een stuk lichter op haar kamer...
<<

Anoniem236

Bericht 13 Mrt 2015 15:01

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Hier slaapt hij nog steeds met slaapzak aan. Ik denk dat hij hierdoor nog nooit een poging heeft gedaan om eruit te komen.

Maar ik denk dat dit even de nieuwigheid is, als alles ontdekt is blijft ze denk ik vast liggen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 13 Mrt 2015 20:29

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Vanmiddag was uiteindelijk een drama en ze heeft niet geslapen! Ze had wat in haar neus gestopt, dus moesten ook nog naar de huisarts... pfff!

Vanavond ging heel goed. Ze ging liggen en het is nog stil.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Mrt 2015 09:15

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Ravi sliep vannacht voor het eerst in zijn nieuwe bed. Hij vond het doodeng dus ik ben erbij gebleven tot hij sliep.
Om vijf uur stond hij te huilen in de gang en mocht hij bij ons in bed.

Nog geen doorslaand succes dus hier.
R. 2013
D. 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Mrt 2015 09:55

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Hier is de overgang geen probleem geweest. Hetzelfde als bij Charles ze sliepen en niet meer bij elkaar op de kamer en ineens in een groot bed, ik had me op van alles voorbereid maar het verliep prima. Dit is in augustus geweest, ze komen eigenlijk nooit sochtends hun bed uit, pas als wij ze in hun ogen te laat horen staat er wel eens iemand naast ons bed. S'avonds blijven ze ook liggen.. maar sinds een maandje ofzo verzamelen ze heel stil wat spulletjes uit hun kamer in hun bed, maar goed dat is alles. Oooh ja een of twee keer zijn ze naar elkaar toe gelopen en bij elkaar in bed gekropen :ja:
:heart: :heart: 2011
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 14 Mrt 2015 14:53

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Spencer schreef:Ravi sliep vannacht voor het eerst in zijn nieuwe bed. Hij vond het doodeng dus ik ben erbij gebleven tot hij sliep.
Om vijf uur stond hij te huilen in de gang en mocht hij bij ons in bed.

Nog geen doorslaand succes dus hier.


Dat klinkt toch best goed? Hij heeft dus eigenlijk een hele nacht in zijn nieuwe bed geslapen. Of sliep hij gisteravond pas heel laat?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Mrt 2015 15:04

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Hij sliep om half twaalf pas! Morgen moet ik om vijf uur opstaan dus ik hoop echt dat hij vanavond eerder slaapt.
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Mrt 2015 09:16

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Inmiddels gaat het hier ontzettend goed! Zowel de middag als nacht slaapt ze keurig in haar eigen bedje! Ik ben echt heel blij dat we 'doorgepakt' hebben, want eigenlijk ging het ontzettend soepel.
<<

Anoniem236

Bericht 20 Mrt 2015 09:53

Re: Overgang nieuwe kamer/bed

Wat fijn dat het nu zo goed gaat Olivia, is her toch een kwestie van wennen geweest.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers