06 Mrt 2015 14:17 door Fiwen
Liadan, heb je nog met de juf gesproken over de koptelefoon voor jouw dochter? Of er toevallig al ervaring mee?
En Fiene, wat is jouw ervaring in de klas met het kindje dat een koptelefoon gebruikt?
Zit er over te denken of een koptelefoon J zou kunnen helpen. J is natuurlijk altijd al heel gevoelig geweest voor prikkels maar sinds ze op school zit komt ze bijna dagelijks overprikkeld de klas uit. Thuis is ze dan heel moe en niet te genieten, ze wil niks en huilt om alles. Maandag en dinsdag gaan op zich nog wel, maar donderdag en vrijdag is het zelfs zo dat de dag al huilend begint omdat ze niet naar school wil want: "ik wordt er zo moe van als het zo druk is".
De juffen hebben ook gemerkt dat ze er last van heeft als het druk/rumoerig in de klas is, zeker als ze zelfstandig werkjes moeten doen. Ze kan zich dan blijkbaar moeilijk concentreren en gaat vaak met haar handen over haar oren zitten.
Dat niet tegen veel geluid kunnen is heel herkenbaar want ze kan bijvoorbeeld ook niet tegen het geluid van de stofzuiger of als er meerdere geluidsbronnen door elkaar zijn. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat het in zo'n klas dan veel te druk is voor haar, zeker omdat ze zich niet effectief kan afschermen. Thuis geeft ze het duidelijk aan en kan ik er rekening mee houden of ze gaat uit zichzelf even naar boven, maar dat kan natuurlijk op school niet zomaar.
Ik ga het sowieso binnenkort met de juf overleggen, wat zij er van vind en of ze nog tips heeft. Maar ik zit zo in dubio, aan de ene kant vind ik dat ze er ook wel een beetje aan zal moeten wennen dat het soms drukker is maar aan de andere kant heeft ze er duidelijk last van, zowel op het moment zelf als daarna, en is een overprikkeld kind voor niemand fijn.
Nog iemand anders hier ervaring mee of ideeën hoe ik J hierbij kan helpen?