Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Taarten topic

<<

Anoniem166

Bericht 18 Mrt 2015 21:32

Re: Taarten topic

Dank je! Ik ga er morgen mee aan de slag. Hopelijk komt het taartenprintje dat ik heb besteld nog op tijd binnen, anders moet ik zelf wat fabriceren.
<<

Anoniem166

Bericht 19 Mrt 2015 21:38

Re: Taarten topic

Dit is hem geworden:
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 21 Mrt 2015 22:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Mrt 2015 22:25

Re: Taarten topic

Leuk Sanne!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem154

Bericht 19 Mrt 2015 22:32

Re: Taarten topic

Leuk sanne! Wist trouwens niet dat jouw dochter zo heet, net als dochter van rejoy toch? Leuke naam!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Mrt 2015 00:20

Re: Taarten topic

Erg leuk Sanne! Met welke vulling?
<<

Anoniem166

Bericht 20 Mrt 2015 01:02

Re: Taarten topic

Thanks!

Lejow, het is de sinaasappelkwark en chocomousse van Almhof geworden. Ik ga graag af op jouw suggesties, want dat gaat eigenlijk altijd goed :smile: Jip en Janneke-thema is uiteraard ook 'gejat', haha, al blijft het hier bij enkel een taart en verder niets.
<<

whiteflower

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:49

Bericht 20 Mrt 2015 14:01

Re: Taarten topic

De mama van Logan wou graag een apentaart. Omdat hij ook een apenknuffel heeft.
De rest mocht ik zelf bepalen.
Leuke opdracht! Zijn knuffel nagemaakt en de knoopjes uit het buikje gebruikt voor de zijkant!

Afbeelding
<<

Anoniem154

Bericht 20 Mrt 2015 20:09

Re: Taarten topic

Persoonlijk vind ik de afwerking niet zo heel netjes, gezien het op bestelling is.
Maak je de letters zo uit de losse pols?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Mrt 2015 22:44

Re: Taarten topic

Sanne schreef:Thanks!

Lejow, het is de sinaasappelkwark en chocomousse van Almhof geworden. Ik ga graag af op jouw suggesties, want dat gaat eigenlijk altijd goed :smile: Jip en Janneke-thema is uiteraard ook 'gejat', haha, al blijft het hier bij enkel een taart en verder niets.



En, was het lekker?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Mrt 2015 22:46

Re: Taarten topic

Wolbol schreef:Persoonlijk vind ik de afwerking niet zo heel netjes, gezien het op bestelling is.
Maak je de letters zo uit de losse pols?



Hier ben ik het wel mee eens. Ben eerlijk gezegd ook best wel benieuwd wat je nu vraagt voor een taart.
Bij een taart op bestelling hoort gewoon een goede afwerking. Dat je de knoopjes uit de losse pols maakt is niet zo erg, maar zorg dan wel dat ze allemaal gelijk zijn. En wanneer je iets afsnijdt, werk dan het rafelrandje even weg enz.


Nee, Wolbol, dat zijn uitstekers. Ik vind ze zelf echt vreselijk lelijk :redface:

Ik heb vandaag in totaal 5 taarten bekleed voor 3 opdrachten, ben echt kapot.. Foto's volgen morgen en zondag!
<<

Anoniem166

Bericht 21 Mrt 2015 00:01

Re: Taarten topic

Het was heerlijk, Lejow, goede tips!

Heb jij nog ideeën voor vulling voor taart voor een kindje met koemelkallergie? Mag ook geen soya hebben. En voor mij moet het niet te ingewikkeld zijn. Ik heb nu een biscuit gevallen zonder koemelk en wilde die vullen met jam, maar alleen jam is misschien wat saai. Kan ik bijvoorbeeld een laag vullen met plakjes banaan of wordt dat niet lekker als ik hem morgen maak voor zondagmiddag?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Mrt 2015 08:01

Re: Taarten topic

Sanne schreef:Het was heerlijk, Lejow, goede tips!

Heb jij nog ideeën voor vulling voor taart voor een kindje met koemelkallergie? Mag ook geen soya hebben. En voor mij moet het niet te ingewikkeld zijn. Ik heb nu een biscuit gevallen zonder koemelk en wilde die vullen met jam, maar alleen jam is misschien wat saai. Kan ik bijvoorbeeld een laag vullen met plakjes banaan of wordt dat niet lekker als ik hem morgen maak voor zondagmiddag?



Je kunt meringue botercreme maken (http://www.deleukstetaarten.nl/recepten ... meringue-2) en dan ipv roomboter, kun je plantaardige boter gebruiken.
Hier kun je een smaakje aangeven met de smaakstoffen van funcakes (of welk merk dan ook) (http://www.deleukstetaartenshop.nl/merk ... aakstoffen)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 21 Mrt 2015 12:13

Re: Taarten topic

Oei WF, ik zag best wat verbetering in je taarten. Maar als ik deze taart zie, vraag ik me echt af of je wel kritisch naar je eigen werk hebt gekeken. Ik vind de taart echt heel slordig voor een opdracht. Hoop dat de mensen er blij mee waren.

Wat een lief taartje Sanne!
<<

Anoniem122

Bericht 21 Mrt 2015 12:16

Re: Taarten topic

Ben het met de rest eens.. Ik zou dit zelf niet durven verkopen voor een opdracht. Het idee van je taart is wel heel leuk maar het ontbreekt aan de afwerking.
Ben net als Lejow wel benieuwd naar wat je vraagt voor je taarten.
<<

whiteflower

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:49

Bericht 21 Mrt 2015 13:13

Re: Taarten topic

De apentaart was de klant heel erg blij mee. Dit was trouwens een gratis taart. Voor een weggeefactie.

De kleine knoopjes zijn inderdaad niet helemaal zoals ik gehoopt had. Ik heb ze uit de hand gemaakt, heb geen mal ervoor.

Wat ik voor de taarten vraag. Niet meer dan wat de benodigdheden kosten. Ik ben opnieuw naar mijn werk gaan kijken en vraag nu 1 euro p.p. Dit vind ik zelf een redelijk bedrag.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik moeite heb met al het kritiek, weet niet zo goed wat ik erop moet zeggen.
Weet ook niet zo goed of ik nog vaker taarten durf te laten zien. Ga hier over nadenken.
Fijn weekend.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Mrt 2015 13:25

Re: Taarten topic

WF, ik denk dat je er niet zo zwaar aan moet tillen, hoor. Dat je kritiek krijgt, heeft er hoogstwaarschijnlijk voornamelijk mee te maken dat je aangeeft dat het in opdracht is gemaakt. Dat betekent waarschijnlijk dat je er geld voor krijgt en dan is een nette afwerking wel belangrijk. Als jij nog maar net begint en alleen de kosten terug vraagt en de klant weet dat van tevoren, dan is er niks aan de hand. Ik zou je dan best een taart willen laten maken. Maar als jij bijvoorbeeld 3 euro per punt vraagt (en dat wisten de dames hier natuurlijk niet), dan is dat wel veel voor een nog niet perfecte taart.

Ik krijg geen kritiek op mijn taart, terwijl hij ook verre van perfect is, maar dat komt ook omdat ik hem gewoon voor mezelf heb gemaakt en niet voor een ander tegen betaling.
<<

Anoniem122

Bericht 21 Mrt 2015 13:26

Re: Taarten topic

Het is in ieder geval niet lullig bedoelt de kritiek, maar opbouwend zodat je er iets mee kan. Je geeft aan moeite te hebben met de kritiek, maar ben je zelf wel kritisch naar je werk als je het vergelijkt met de andere taarten die hier voorbij komen, voor opdrachten?
Je ziet zelf toch denk ik ook wel dat de taart niet strak bekleed is, dat het heel bobbelig is je fondant/marsepein, en dat het gewoon toch wel slordig is het geheel? Het zijn hele leuke taarten als thuisbakster hoor om voor jezelf of familie te maken, maar denk toch nog niet op het niveau dat je echt aan klanten zou kunnen verkopen.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 21 Mrt 2015 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem107

Bericht 21 Mrt 2015 13:28

Re: Taarten topic

Ik breek even in, want normaliter lees ik eigenlijk alleen maar mee in dit topic. Maar ik zou juist je taarten blijven laten zien, Whiteflower! Dit topic is uiteindelijk ook bedoeld voor het uitwisselen van tips, en niet alleen de ooooh's en de aaaah's als bewondering voor alle taarten. Ik zou dit topic lekker blijven gebruiken om je taarten te showen en (opbouwende) feedback te vragen hoe je je werk nóg beter kunt maken. Verder sluit ik me bij Sanne aan, ik denk dat het sowieso anders was geweest als de taart niet in opdracht was geweest. Maar ik doe het je in elk geval niet na!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Mrt 2015 15:08

Re: Taarten topic

Ik ga aankomende week een oreo cheesecake maken, heeft iemand nog tips voor de bodem? Ik maak regelmatig monchoutaarten met bastognebodem, maar die wil nog niet helemaal lukken, hij blijft vaak kruimelig. Wie weet de perfecte bodem?

Heb nu trouwens oreo-cheesecake muffins in de oven zitten.. Vond het mengsel wel wat dun dus ik hoop dat ze lukken.
<<

Anoniem151

Bericht 21 Mrt 2015 15:43

Re: Taarten topic

Lejow schreef:
Sanne schreef:Het was heerlijk, Lejow, goede tips!

Heb jij nog ideeën voor vulling voor taart voor een kindje met koemelkallergie? Mag ook geen soya hebben. En voor mij moet het niet te ingewikkeld zijn. Ik heb nu een biscuit gevallen zonder koemelk en wilde die vullen met jam, maar alleen jam is misschien wat saai. Kan ik bijvoorbeeld een laag vullen met plakjes banaan of wordt dat niet lekker als ik hem morgen maak voor zondagmiddag?



Je kunt meringue botercreme maken (http://www.deleukstetaarten.nl/recepten ... meringue-2) en dan ipv roomboter, kun je plantaardige boter gebruiken.
Hier kun je een smaakje aangeven met de smaakstoffen van funcakes (of welk merk dan ook) (http://www.deleukstetaartenshop.nl/merk ... aakstoffen)


Weet je misschien ook welke plantaardige boter geen soja bevat?
Bij de (kleine) supermarkt hier bevatte alles iets van melk-eiwit of soja
<<

Anoniem193

Bericht 21 Mrt 2015 16:05

Re: Taarten topic

Kokosolie?
Tot 25 graden blijft dat vast, daarboven wordt het olie. Ook zonder geur en smaak te verkrijgen.
<<

Anoniem107

Bericht 21 Mrt 2015 16:32

Re: Taarten topic

Blue Phone schreef:
Lejow schreef:
Sanne schreef:Het was heerlijk, Lejow, goede tips!

Heb jij nog ideeën voor vulling voor taart voor een kindje met koemelkallergie? Mag ook geen soya hebben. En voor mij moet het niet te ingewikkeld zijn. Ik heb nu een biscuit gevallen zonder koemelk en wilde die vullen met jam, maar alleen jam is misschien wat saai. Kan ik bijvoorbeeld een laag vullen met plakjes banaan of wordt dat niet lekker als ik hem morgen maak voor zondagmiddag?



Je kunt meringue botercreme maken (http://www.deleukstetaarten.nl/recepten ... meringue-2) en dan ipv roomboter, kun je plantaardige boter gebruiken.
Hier kun je een smaakje aangeven met de smaakstoffen van funcakes (of welk merk dan ook) (http://www.deleukstetaartenshop.nl/merk ... aakstoffen)


Weet je misschien ook welke plantaardige boter geen soja bevat?
Bij de (kleine) supermarkt hier bevatte alles iets van melk-eiwit of soja

De Aldi of de Lidl heeft halvarine waar geen soja en ook geen koemelk in zit, wellicht zit dat in hun andere botersoorten ook niet.
<<

Anoniem107

Bericht 21 Mrt 2015 16:36

Re: Taarten topic

De Lidl, zie ik nu. Van het merk Vita d'or. Maar dat is dus boter voor op brood (het blauwe kuipje), ik weet niet hoe het met de andere soorten ervan zit.
<<

Anoniem151

Bericht 21 Mrt 2015 17:07

Re: Taarten topic

Klopt Maple, die hebben we in de koelkast staan :)
Zal eens kijken of hun bakboter ook zonder melk en soja is
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Mrt 2015 19:27

Re: Taarten topic

Eens met het voorgaande.
Wel taarten blijven plaatsen hoor! Ik hoop juist dat je er wat van kunt opsteken en het mee kunt nemen in een volgende opdracht.

Er is (bijna) niemand die meteen een rete strakke taart neerzet. Het is oefenen oefenen oefenen, filmpjes bekijken, workshops volgen eventueel, en oefenen oefenen en nog meer oefenen. Ik vind van mezelf dat ik best mooie en leuke taarten maak, maar als ik dan op het taartenforum kijk naar wat sommige andere presteren, nou wow.. dan gaat dat van mij echt helemaal nergens over :nopompom:

Bekijk eens filmpjes over hoe je een taart het beste af kunt smeren en hoe je dan de fondant/marsepein er op kunt doen.
En vormpjes maken uit de hand is niet erg, bedoel je kunt niet van alles mallen hebben, maar probeer ze dan wel allemaal even strak af te werken (gaatjes op zelfde plaats, rafelrandjes wegwerken enz).
Dan heb je met heel weinig moeite, al heel snel een strakkere nettere taart!
Heb je bijv een smoother? (ik noem m altijd strijkijzer), om de fondant/marsepein te smootheren (glad te maken) als je het over je taart gedaan hebt?
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers