Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat heb je nou echt nodig?

<<

Anoniem148

Bericht 18 Mrt 2015 20:45

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Vraag vrienden en kennissen, advertentie op fb zetten.
Ik heb van een kennis de halve uitzet gekregen! Kruiken, badje, slaapzakken, boxkleed, mobiel, maxi cosi en dat voor Nog geen 50 euro.
Kamertje hetzelfde met box.
zet hier iets op de vraag en aanbod hoek.kleertjes worden er vaak aangeboden voor een kleine prijs.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 18 Mrt 2015 20:47

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ik wilde ook zeggen een draagdoek ipv kinderwagen, maar ik vind de afwisseling nu ook fijn. Ik vind de draagdoek heel fijn hoor, maar soms is de wagen(bak) ook wel echt heel fijn.

Verder 5 rompers, 5 setjes kleding, minimaal 15 hydrofieldoeken en spuugdoekjes, 2 badcapes, fleece deken voor in het begin als ze in de box spelen maar nog niet zoveel bewegen of als ze lekker bij je liggen, wasgel, badje/tummytub of gewoon een grote emmer, 2 lakentjes en dekentjes, 2 moltons en onderlakens, bij flesvoeding 2/3 flessen, 2 speentjes, 5 paar sokjes, dat is het wel ongeveer denk ik... Badje gebruiken wij ook al vanaf de tweede week niet meer, meteen douchen met de baby kan ook.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Mrt 2015 20:51

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ik heb nog een babykamer te koop.
Bij interesse wil ik je wel foto's sturen.
Woon wel dicht bij Breda, maar ik weet niet of je in de buurt woont
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Mrt 2015 21:12

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ik ben ook erg te spreken over de Mutsy Evo!
R. 2013
D. 2016
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 18 Mrt 2015 21:15

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Dora, ik heb al een boel gekregen dus babykamer is al zo goed als compleet! Maar dankje voor je aanbod!

Kan gelukkig wel wat besteden, hoewel we niet veel hebben vind ik het ook de grootste onzin om die spullen voor zoveel geld te kopen (kinderwagens voor 1000,- omg!). De rest van mijn huis is ook gewoon kringloop / marktplaats, gewoon omdat ik dat leuk vind haha :)

Ben erg blij met jullie reacties, hier kan ik wat mee!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 18 Mrt 2015 21:21

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Sanne schreef:
Wolfinschaapskleren schreef:Vijf hydrofielendoeken (een in bedje, een in de wagen, twee voor met afdrogen en een reserve).
Spuugdoekjes vond ik zelf erg handig, maar je kan ook een hydrofiel ervoor gebruiken.


Vijf hydrofielen vind ik erg weinig. Er liggen hier standaard een paar in bed voor bij de nachtvoedingen. Daarnaast ligt er wel één in de box, twee bij de bank etc. Ik gebruik ze echt veel en zou het met vijf nooit redden. Volgens mij heb je er al meer nodig als je thuis wil bevallen (en daar moet je wel altijd op voorbereid zijn).

Qua doeken, kleertjes, spuugdoekjes etc is het wel erg afhankelijk van je eigen gebruik en hoe je kindje is. Ik gebruik bijvoorbeeld nooit spuugdoekjes, want die zijn zo klein. Daar gebruik ik de hydrofielen voor. Beddengoed heb ik ook niet veel en kleertjes ook niet. Maar heb je een spugertje, dan heb je veel meer nodig. Al hoef je het dan niet van tevoren kopen, kan ook als je kind er is en een spuger blijkt.

Een badje vind ik zonde van het geld. We hebben het amper gebruikt, gaan altijd samen onder de douche. Een babyfoon vind ik zelf ook zinloos, hebben we hier nooit gehad. Overslagrompers vond ik ondingen, de stretchrompers van de Hema vind ik fijn.

Ik gebruik volgens mij Spuugdoekjes bij dingen waarvoor jij de hydrofiel gebruikt. Nu hij steeds meer begint te kwijlen, gebruik ik wel meer hydrofielen. Bij nachtvoedingen gebruik ik een spuugdoekje.
Hier geen spuger, waardoor ik alleen de eerste weken veel moest wassen (veel dwars door de luier poep).
Qua aankleedkussen hebben wij er een boven, dat werkt prima, weinig moeite om even naar boven te lopen. Daarnaast ook een verschoonmatje van Ikea, ideaal om mee te nemen en neemt amper wat ruimte in beslag.
Voor de kruiken zou ik geen hoezen kopen, je gebruikt ze maar kort en een hydrofiel eromheen werkt ook heel goed (als het goed is, is dat ook het advies volgens de laatste richtlijnen van de kraamzorg).
Sokjes inderdaad van Bambino!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 18 Mrt 2015 22:01

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Hoelang is lang?
Ik heb een Bransson kinderwagen en die is erg goedkoop (210,- met luchtbanden en zonder is hij 199,95) en in veel kleuren te koop. Ik vind hem echt ontzettend fijn en het zitje kan naar mij toe, dat vond ik toch wel erg belangrijk. Deze is niet slechter dan de duowagen met luchtbanden die ik van de oudste twee heb (die lag wel rond de 1000), deze heeft alleen achter luchtbanden maar loopt heerlijk licht. De maxi cosi adapters zijn er voor 15 euro bij te kopen. En een maxi cosi zelf voor, ik meen, rond de 50 euro, maar dat heb ik er niet bijgenomen omdat ik geen auto heb en nog maxi cosi van de oudste twee heb. Maar wij zijn beiden rond de 1,70 dus lastig beoordelen hoe dat voor jullie zal zijn.

Ik heb deze voornamelijk gekocht omdat ik kleurgericht wilde en ik al een dure wagen heb gehad en deze maar voor 1 kind zal gebruiken en daar niet weer zoveel voor uit wilde geven. Ik wilde in eerste instantie een tweedehands (bugaboo of joolz) kopen maar ik vroeg mezelf af waarom ik nog 300-600 voor een gebruikte wagen zou betalen zonder garantie, welke een maand later misschien wel stuk zou gaan. Dus heb ik op een budgetmerk gegokt, waar ik wel garantie bij heb. En gelukkig is die erg fijn, ik vind hem veel fijner dan de mutsy van mijn broer. Dat vond ik echt een vreselijk onding.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 18 Mrt 2015 22:08

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Wat je verder echt nodig hebt ligt, denk ik, vooral aan je kindje en ook aan hoevaak je wast. Amani spuugt echt nooit dus ik heb nog geen spuugdoekjes gebruikt bij haar. Hydrofielluiers heb ik er 8 maar gebruik er maar 2-3 pw. Wassen doe ik sowieso al veel, 10-12 pw dus kleding heb ik nu ook niet veel nodig omdat ze niet spuugt en ik vaak en veel was.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Linvi

Bericht 18 Mrt 2015 22:16

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Vooral veel hydrofielen, rompers en later ook spuugdoekjes!!

Waar woon je? Ik heb nog een hele goede mutsy slider te koop. Er zit alleen geen maxi cosi bij. Mocht je interesse hebben mag je pben.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Mrt 2015 22:44

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Wij hebben een bugaboo voor 90euro via marktplaats.
Spuugdoekjes gebruik ik 1 per dag, die heb ik ook van de Wibra, ik gebruik ze tegen kwijlen en stop ze in mijn bh als ik ga voeden :palm: ) De helft van mijn hydrofielen (12) heb ik nog niet gebruikt, ons zoontje spuugt nauwelijks dus er ligt er alleen 1 in de box (op de buik spuugt hij wel soms) en ik gebruik ze om hem af te drogen. (Ik heb gewoon simpele witte hydrofielen gekocht en die geverfd, ook een budget oplossing)
Wij hebben een tafeltje in de badkamer en daar zetten we het badje op, gaat prima. Als je echt wil bezuinigen kan het ook prima zonder, wij nemen ons zoontje veel vaker mee onder de douche.
Voor de luiers gebruik ik een gewone dichte prullenbak, poepluiers gaan in een geparfumeerd luierzakje.
Als het even kan zou ik kruiken lenen, je gebruikt ze maar kort en bijna iedereen met kinderen heeft ze in de kast.
Wij hebben een aankleedkussen van Jollein waar geen hoezen omheen hoeven, ideaal! Als het wat koud is leggen we er een hydrofiel op.
Ik had 1 badcape en we kregen een tweede van de gemeente toen zoon ingeschreven is,we gebruiken er maar 1 aangezien zoon maar 2 keer in de week in de douche/bad gaat en anders werkt een gewone handdoek ook.
Ik zou geen speentjes kopen, ze zitten gratis bij de blije doos ed en op die manier kan je kijken welke je kindje pakt want onze zoon wil maar 1model speen bijvoorbeeld
Wij hebben 2 wiegdekentjes, het dekentje ligt nog steeds dubbel in de wieg en de andere gebruik ik in de kinderwagen.
Voor een pasgeboren baby zal ik zeker wel kleding met lange mouwen kopen, ook al is het zomer.
Ik zou geen extra dekentje voor in de box kopen alsje het financieel niet ruim hebt, je kan ook prima het andere wiegdekentjes gebruiken, de omslagdoek ed.
Ik heb voor de maxicosi zelf een doek gemaakt waar hij zonder jas in kan, als je een beetje handig bent kan je zo een patroon van internet halen.
Ik heb ook geen flanellen luiers en weet ook nog steeds niet waar je ze nodig voor hebt.

Als ik sommige dingen lees dan merk ik wel dat wij het heel voordelig hebben gedaan, terwijl we niet eens bewust echt bezuinigd hebben.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem236

Bericht 18 Mrt 2015 23:26

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ik zou geen crèmes kopen zoals sudocreme, Zwitsal of bepanthen. Even aanmelden voor de gratis boxen en je kan voorlopig vooruit. Wij hebben zoveel smeersels dat we nog lang geen nieuwe hoefde te kopen.

Hydrofiel had ik een stuk of 20, maar voornamelijk wit en die wilde ik wit houden en zo vaak draaien wij geen witte was.

Mocht je flesvoeding willen geven dan is een flesverwarmer echt onzin naar mijn mening. We hebben hem alleen in de kraamweek gebruikt.
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:50

Bericht 19 Mrt 2015 00:04

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Waar woon je ik heb wel spullen over waar ik graag iemand blij mee maak. Ik heb gegeven tweedehands gekregen dus het is gebruikt maar kan prima nog een ronde mee.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 19 Mrt 2015 09:04

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ik heb ook echt heeel veel hydrofielen gebruikt! Vooral met voeden ivm lekken, spugen etc. Ik greep alsnog regelmatig mis (30+ doeken) terwijl ik echt wel regelmatig was.

Navelbandjes en flanellen luiers heb ik nooit gekocht/nodig gehad. Creme zou ik ook niet kopen inderdaad.

Ik gebruik altijd hema stretch rompers en heb nog geen andere vergelijkbare romper gevonden. Sokken van bambino inderdaad!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Mrt 2015 09:19

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ik heb al die spullen niet in 1 keer gekocht. Een stuk of 10 hydrofiels, beetje kleding en het badje, kussen en wagen. Rest kun je bij kopen als de baby er al is en je merkt dat je iets nodig hebt.

Ik weet dat niet iedereen die aanpak handig vindt, ik vond het prettig. Ook omdat ik er graag op uit ging in m'n verlofperiode en de winkels in de buurt zaten.
#teammaple🍁
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Mrt 2015 09:32

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ik heb de maxicosi mura compleet met wandelwageninzet is robuust. Ik ben 1.79 en vriend is 1.93.
Ik heb hem uitgezocht bij de babydump en vervolgens een nieuw overjaars model online gekocht. Scheelde mij totaal meer dan 700,- kreeg de maxicosi en de voetenzak er ook nog gratis bij.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Mrt 2015 09:41

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Fijn topic, ik lees ook even mee!
<<

Anoniem286

Bericht 19 Mrt 2015 10:44

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Ik zou niet eens voor een echt badje gaan, een tummytub en verder gewoon onder de douche is prima. Hydrofielen zou ik inderdaad wel inslaan. Het is afhankelijk van hoe vaak je wast natuurlijk maar ik heb er zo'n 30 denk ik. evt qua eerste setjes zou ik tweedehands kijken, op beursjes gaat babykleding nooit zo hard en liggen er mooie dingen tussen voor kleine prijsjes. Ik zou ook even op aanbiedingen letten vanaf nu; bijv voor eventuele flesjes etc. Ik had altijd 2 setjes beddengoed, in het begin lag ze altijd met haar hoofd op een hydrofiel ivm evt spugen. Dat vervangt sneller.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Mrt 2015 11:33

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Dit topic ga ik ook zeker bijhouden!
Zoals een hydrofiel onder het hoofdje in bed, daar zou ik nooit aan denken, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Mrt 2015 11:59

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Dat legt de kraamhulp allemaal uit hoor!
R. 2013
D. 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Mrt 2015 11:59

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Oh ja, die krijgen we natuurlijk ook! :D
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem151

Bericht 19 Mrt 2015 12:00

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Cinnamon schreef:Dit topic ga ik ook zeker bijhouden!
Zoals een hydrofiel onder het hoofdje in bed, daar zou ik nooit aan denken, haha.


Maar daar heb je ook een kraamhulp voor. Die gaat je dat allemaal uitleggen ;)
<<

Anoniem151

Bericht 19 Mrt 2015 12:01

Re: Wat heb je nou echt nodig?

Haha, spuit 11..
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers