Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verre reis topic

<<

Anoniem119

Bericht 29 Sep 2013 21:31

Re: Verre reis topic

Ik kijk met name naar wat ik fotografisch interessant vind inderdaad. Dat zal vaak wel de highlight van de stad zijn, maar ik kan ook uren op straat zwerven om het straatbeeld vast te leggen.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Sep 2013 21:44

Re: Verre reis topic

Ik lees me trouwens wel in over de cultuur van het land waar ik naartoe ga, dus het is niet dat ik compleet blanco erin ga. Zeker bij bepaalde culturen die wat verder van mijn eigen cultuur afstaan vind ik het wel belangrijk om over een zekere kennis te beschikken, zodat ik weet hoe ik bepaalde uitingen moet interpreteren en bijvoorbeeld niet geschrokken of beledigd ben over iets wat in dat land juist een teken van respect is, om maar een voorbeeld te noemen.
<<

Anoniem119

Bericht 29 Sep 2013 21:47

Re: Verre reis topic

Ja precies, dat vind ik ook wel belangrijk. Niet dat ik nou zo vaak in niet-westerse landen heb gereisd (1 keer pas), maar ook bijvoorbeeld in Bulgarije waar ik stage heb gelopen: Daar betekent ja knikken dus nee, en wat voor ons nee schudden is, betekent daar ja. Best heel belangrijk om te weten, vooral als je alles al met handen en voeten doet ;) En helemaal onhandig dat de taxichauffeurs etc het vaak aanpassen naar de 'Westerse' norm als ze zien dat je toerist bent, dus dan weet je helemaal niet meer wat ze nou bedoelen ;) Dat vond ik echt grappig!

Iemand nog tips betreft Azie, qua omgangsvormen? Ik ga sowieso al een longyi (soort Birmese sarong) kopen op de markt zodat ik die aan kan trekken in de tempels, en volgens mij zijn slippers ook wel handig zodat je makkelijk je schoenen uit kunt doen voor de tempels. En niet met je voeten naar iemand wijzen, toch? Verder nog belangrijke dingen?
<<

Anoniem44

Bericht 29 Sep 2013 21:49

Re: Verre reis topic

Op plekken waar het minder toeristisch is kunnen mensen er aanstoot aan nemen wanneer je je schouders onbedekt laat en je enkels.
<<

Anoniem122

Bericht 29 Sep 2013 21:53

Re: Verre reis topic

Monniken mogen geen vrouwen aanraken, dus daar moet je voor oppassen. In Thailand heb je bijvoorbeeld op boten, in de metro etc speciale plekken voor monniken, en dan moet je ook oppassen dat je daar niet gaat staan / zitten. Verder weet ik in Thailand dat het onbeschoft is om iemand zijn hoofd aan te raken, ook bij kinderen, maar weet niet of dat in Myanmar ook zo is.

En idd schouders bedekken, dan is een bolero wel handig.
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 29 Sep 2013 22:03

Re: Verre reis topic

Behalve monniken aanraken is iets aangeven ook ongepast.
<<

Anoniem 42

Bericht 29 Sep 2013 22:07

Re: Verre reis topic

En veel lachen en vriendelijk knikken.
<<

Anoniem119

Bericht 29 Sep 2013 22:09

Re: Verre reis topic

-ED- schreef:Op plekken waar het minder toeristisch is kunnen mensen er aanstoot aan nemen wanneer je je schouders onbedekt laat en je enkels.


Oh ja schouders ook inderdaad, ik was van plan veel blousjes en shirtjes met mouwtjes mee te nemen inderdaad en die longyi omknopen :)

Thanks voor de tips, ladies!
<<

Anoniem44

Bericht 29 Sep 2013 23:05

Re: Verre reis topic

Wat ik heel grappig vond, is dat ik na een paar dagen al naar iedereen aan het buigen was. Dat sluipt er snel in, omdat iedereen dat ook naar jou doet en dan voelt het heel natuurlijk om zelf ook kleine buiginkjes te maken en dan je handen zo tegen elkaar aan te drukken, haha! Toen ik weer op Schiphol stond toen boog ik voor een Nederlander die mijn paspoort moest controleren (ik was erg moe), die zag je echt zo kijken van, uuuuuuh??!
<<

Anoniem119

Bericht 29 Sep 2013 23:34

Re: Verre reis topic

Hahaha dat is wel grappig ED.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Sep 2013 09:53

Re: Verre reis topic

Ik ga ook enorm onvoorbereid op reis in verband al weten waar ik wanneer slaap. Maar ik vind inderdaad het lezen over het land en de cultuur wel iets wat mijn pret versterkt. Ik ben ook op reis om me daar in te burgeren zeg maar. Echter enkel uitgaan van de locals, denk ik niet dat mijn reis optimaal zal zijn. Die kunnen iets anders ook veel belangrijker vinden dan ik. Kijk als ik nu vraag om het mooiste strand, dan vertrouw ik daar wel op. Maar, joh, wat raad je aan.. dat is zo breed. Plus er zijn altijd wel dingen die ik echt heel graag wil zien (of dat nu een lokaal festival is of een toeristische trekpleister) en ik zou dat dan zonde vinden om te missen.

Dit bedoel ik trouwens vooral voor echt rondreizen door landen. Bij een stedentrip ga ik veel minder kijken in mijn reisboekje (ben daarbij trouwens dol op 100% reisgidsen). Volgens mij pak ik dan zelfs enkel terassjes en bekijk ik gewoon de architectuur.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Sep 2013 09:54

Re: Verre reis topic

@Marin, ook niet de onderkant van je voeten tonen.
<<

Anoniem170

Bericht 30 Sep 2013 10:57

Re: Verre reis topic

Ik ga in november 3.5 week naar Maleisie :cheering: Ik ga alleen, ik vind wel spannend.. Iemand weleens daar geweest?
<<

Anoniem122

Bericht 30 Sep 2013 10:58

Re: Verre reis topic

Ja ik ben er paar jaar geleden geweest. Weet je al waar je allemaal heen wilt? :D
<<

Anoniem170

Bericht 30 Sep 2013 11:42

Re: Verre reis topic

Nee, nog niet echt, Petronas Towers en Langkawi sowieso. Heb je nog aanraders? :)
<<

Anoniem253

Bericht 30 Sep 2013 13:02

Re: Verre reis topic

Is er iemand weleens op de seychellen geweest?
<<

Anoniem 42

Bericht 30 Sep 2013 13:10

Re: Verre reis topic

Leuk Roos! Ik ben er welgeteld een dagje geweest dus veel zul je niet hebben aan mijn tips :). Ga je alleen? Lekker om er in de winter hier heen te gaan terwijl het daar mooi weer is.

Ik hoop dat iedereen foto's gaat plaatsen van de reizen waarover het gaat in dit topic!
<<

Anoniem170

Bericht 30 Sep 2013 17:08

Re: Verre reis topic

Ja, ik ga alleen :) Ik zit nog te twijfelen om een weekje naar Thailand te gaan, er is namelijk een treinverbinding. Iemand daar ervaring mee?
<<

Anoniem122

Bericht 30 Sep 2013 17:18

Re: Verre reis topic

Volgens mij wordt het afgeraden om in het zuiden met de trein te reizen, er zijn op het moment ook veel onrusten daar geloof ik. Maar je kan misschien wel heel goedkoop een vliegticket vinden via Thai Airways, Bangkok Airways, Nok Air, Airasia etc. Scheelt je namelijk ook een hoop tijd.
Thailand is super mooi, maar je hebt maar 3,5 week en dat is al vrij kort voor alleen Maleisië, dus de vraag is of het zinvol is om ook naar Thailand te gaan.
<<

Anoniem119

Bericht 09 Okt 2013 16:11

Re: Verre reis topic

We hebben gebooeeeeekt!!!

Kwam via ticketspy een mega goede deal langs met Malaysia Airlines. Alleen vandaag boekbaar.
M'n vakantie was nog steeds niet goedgekeurd door m'n werk dus ben even persoonlijk gaan vragen en toen was t wel goedgekeurd en konden we gauw boeken!

De prijs: €677!!

Das toch geen geld?! Gewoon met overstap in Kuala Lumpur zowel heen als terug maar dan wel voor deze prijs helemaal naar Yangon, en geen rare tijden ofzo. Gewoon super chill!
Pfff man ik ben echt helemaal blij, maar t ging ineens zo snel, dus ik ben nog even in de war!
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 09 Okt 2013 18:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem285

Bericht 09 Okt 2013 16:22

Re: Verre reis topic

Super Marin, goede prijs en fijn dat het geboekt is!

Roos, ik zou niet met de trein gaan, er zijn genoeg vluchten en bussen tussen Thailand en Maleisië (ik heb destijds gevlogen). Als je tussen februari en november gaat zijn de eilanden aan de oostkust een aanrader (Perhentian, Tioman) en ook Borneo vond ik super (Sarawak, Sabah). Veel plezier!
<<

Anoniem122

Bericht 09 Okt 2013 16:30

Re: Verre reis topic

Oh chill Marin! Dat is zeker geen geld en Malaysia Airlines schijnt ook heel goed te zijn! Wanneer vertrekken jullie dan?
<<

Anoniem119

Bericht 09 Okt 2013 17:07

Re: Verre reis topic

Is het verstandig om precieze data te geven? Haha ben daar tegenwoordig beetje terughoudend in. Iig februari!

Maar idd nog heel onwerkelijk, gewoon 'even' snel tussendoor op m'n werk geboekt. Pfew man!
Maar malaysia is idd wel fijne airline volgens mij, nog nooit mee gevlogen.
<<

Anoniem122

Bericht 09 Okt 2013 17:25

Re: Verre reis topic

Oh nee als je dat niet wilt moet je dat niet doen, de precieze data doorgeven!

Tof dat je zo snel hebt kunnen boeken! Is het hele reisschema nu ook al definitief?
<<

Anoniem205

Bericht 09 Okt 2013 17:27

Re: Verre reis topic

Wat super chill, Marin! Fijn dat het ook meteen akkoord was.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers