Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 18 Mrt 2015 09:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

@soleil, mijn zoon drinkt nog 4 keer. Op opvangdag 3 keer.
M:21072011
J :08012014
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 18 Mrt 2015 21:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor jullie reacties, handig om een keer van andere te horen hoe dat gaat. Ik merk dat ik nu zoekende ben, aangezien de meeste mensen in mijn omgeving geen ervaring hebben met langer voeden dan 4 maanden.

Drinken jullie kindjes dan ook echt hele voedingen, of kleine beetjes?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 18 Mrt 2015 22:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

M is een beetje aan het goochelen afgelopen weken met voedingen. Ze drinkt s ochtends en s avonds om 19:00uur in ieder geval bij mij, en vaak wel echt even goed. Op de opvangadressen drinkt ze dan nog 2 flessen, maar soms drinkt ze daar maar 40 ofzo van de laatste tijd. Ze heeft het te druk met andere dingen, want ook soms bij mij drinkt ze overdag vaak niet heel goed. Dit is dan wel weer s nachts te merken, want soms komt ze 4 of 5 keer ofzo.. :12:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 18 Mrt 2015 22:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn zoon (bijna 13 maanden) drinkt nog best 'vaak' (geen idee wat precies vaak of niet is op deze leeftijd. Overdag zeker wel 4 keer en 's nachts nog 1 keer. Minder komt zelden voor, meer komt regelmatig voor. En dan zijn het meestal ook niet een paar slokjes, maar echt goed drinken. Al weet ik niet of het veel of weinig is qua hoeveelheid. Hij eet voor wat hij qua hoeveelheid binnen zou moeten krijgen overal nog maar maximaal de helft van. Ben benieuwd of dat met de BV te maken heeft of niet. In elk geval voor bijna iedereen die ik hierover spreek een goede reden om nog maar eens aan te geven dat hij nog veel te veel BV krijgt, de nachtvoedingen nu echt gedaan moeten zijn, hij maar 'gewoon' normale melk of ander vocht moet gaan drinken (wat hij overigens ook doet naast de BV maar nog minimaal), pfffff vermoeiend! Zolang het niet hoeft stop ik toch nog niet. Elk BV minded advies wil ik oprecht in overweging nemen, maar al die ongefundeerde opmerkingen en ongezouten meningen..
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Mrt 2015 22:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

R drinkt als hij wakker wordt. Soms als hij niet in slaap kan komen nog een keer maar meestal is een hand in mijn bh genoeg. Dit klinkt wel een beetje gek maar hij zit niet op straat in mijn shirt te graaien, dat mag alleen als ik hem naar bed breng.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Mrt 2015 22:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh en Hippie, R eet amper tot niks. Ook als hij geen bv krijgtm
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 19 Mrt 2015 02:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hippie, mijn dochter dronk tegen haar tweede nog meerdere keren 's nachts en overdag 's ochtends en 's avonds en als ik thuis was ook voor het middagslaapje. Ze dronk nog beste voedingen weg, want erbij eten deed ze weinig. Ze is echt beter gaan eten toen ik met het voeden stopte, dus kennelijk kon ze nog veel uit de borstvoeding halen. Voorgeschreven hoeveelheden red ze dan weer niet, een dikke eter is ze nooit geweest, maar ze groeit en ontwikkelt zich goed op wat zij eet.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 19 Mrt 2015 06:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn dochter drinkt nog veel bij mee én eet ook nog eens veel daarnaast. Ik denk niet dat het veel met elkaar te maken heeft, alleen maar fijn lijkt me dat de kindjes die weinig eten via borstvoeding nog genoeg binnenkrijgen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Mrt 2015 07:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hebben jullie het idee dat de kindjes, ouder dan een jaar, die nog nachtvoedingen krijgen die ook echt nodig hebben? Of is het gewenning en een stukje genegenheid die jullie graag willen geven.

Ik zie er namelijk behoorlijk tegenop om nog een jaar 's nachts er uit te moeten voor voedingen en dat is iets dat ik voor mezelf graag zou willen voorkomen. ( als ik al zo lang blijf voeden hoor, voor nu is mijn eerste streven een half jaar).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Mrt 2015 08:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zie bij onze zoon een combinatie. In de tijden van tanden, ziekte ect is het een stukje geborgenheid in moeilijke tijden enwat extra voeding. Hij eet dan overdag wat minder. Is dat weer over, dan geef ik hem zijn speen en na een of twee nachten slaapt hij vaak weer beter door. ( niet altijd)
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 19 Mrt 2015 08:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn kind eet als een bouwvakker... Echt. Bijna een obsessie voor haar: als ze eten ziet, wil ze het. Daarnaast dus nog best veel bv, dus denk ook niet dat er een verband tussen is...

En ja, ik denk dat mijn kind dat s nachts nodig heeft als ze nog voor een voeding komt. Om wat voor reden dan ook: Dorst (omdat ze inderdaad overdag weinig op heeft), mamahonger, veiligheid... Het zijn altijd fases, ik vind het prima.
Afbeelding

Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Mrt 2015 09:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het is niet dat ik er iets op tegen heb hoor, maar puur omdat ik al om 5 uur op moet staan om naar mijn werk te gaan en ik het best heftig vind om nu dus ook nog nachtvoedingen te geven ( ik kom niet in een echt diepe slaap en rust minder uit voor mijn gevoel).
Nu ligt mijn zoontje nog in de wieg naast me, maar hij zal straks toch een keer over moeten naar zijn ledikant en die past niet naast mijn bed.
Het vooruitzicht om dan 's nachts in een koud kamertje te gaan zitten voeden vind ik niet echt aantrekkelijk, vandaar dat ik me afvroeg of het echt honger is, of dat het ook een stukje genegeheid is, die mijn man ook op een andere manier eventueel kan geven.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem166

Bericht 19 Mrt 2015 10:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb geen idee of het nou echt honger was, gewenning, een fijn gevoel 's nachts of iets anders. Van mijn kant is het in ieder geval gemakzucht geweest. Ik vond een nachtvoeding geven zoveel makkelijker dan in een koude slaapkamer proberen mijn kind weer stil te krijgen zonder te voeden. Als dochter voor de eerste keer wakker werd, nam ik haar mee in het grote bed en daar lag ze dan de rest van de nacht. Ik werd dan amper nog wakker van de volgende voedingen, want ze kroop gewoon naar me toe en dan dronk ze.

Bij zoon nu vind ik die nachtvoedingen ook niet zwaar. Hij ligt ook bij ons in bed. Hij ligt tegen mij aan, ik word wakker als hij zichzelf probeert aan te leggen (dat lukt hem nog niet), ik help hem en we slapen verder. Ik vind dat juist zo fijn aan borstvoeding.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Mrt 2015 10:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik durf niet goed met ons zoontje in bed te slapen, ik ben bang dat hij onder het dekbed terrecht komt of iets dergelijks en slaap dan heel slecht, of dat hij er straks uit rolt als ik hem op de zij voed aan de buitenkant van het bed. En ik slaap op mijn buik, dus zelf aanleggen wordt lastig voor hem :wink:
Ach ik zie straks wel of het uberhaupt zo lang nodig is, hij heeft van de week voor het eerst een nacht doorgeslapen :thumbup: , wellicht wordt dat straks wel normaal!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 19 Mrt 2015 13:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Tip: voeden in je eigen bed..
Oef.. Zo lang bij de oudste zittend in de kou op een stoeltje in haar kamer zitten voeden, snap nu nog niet waarom...

Wij hebben sowieso ook een co-sleeper naast ons bed. s Avonds om 19:00 leg ik haar in haar eigen bed in haar eigen kamer, en dan rond 23:00 voed ik haar al liggend in ons bed. Als ze dan erg slaperig is rol ik haar om in de co-sleeper, soms leg ik haar terug in haar eigen kamer (bv als ik nog niet ga slapen).. Als ze dan s nachts komt, hobbel ik half-slapend naar haar kamer, pak haar uit bed, hobbel slaapdronken terug naar mijn eigen bed, rol op mijn kant en voed haar... Ik doe dit echt halfslapend. Vaak leg ik haar erna terug in de co-sleeper. Het is wel even wakker worden, maar het is allemaal zo half-wakker dat ik het een minimale belasting vind...
Afbeelding

Afbeelding
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 23 Mrt 2015 05:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben 25 februari gestopt met bv na 1,5 week geprobeerd te hebben.

Nu voelde mij linkerborst de laatste paar dagen wat pijnlijk als ik J. er oplegde met boertje geven.
Nu voel ik een harde bobbel/stuk.. komt door de bv??
Zoja wat moet ik hier aan doen.

Bah ik vind dit een naar idee...
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Mrt 2015 06:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Kan een ontsteking zijn, ik weet alleen niet hoe het weer geneest.
L2014 & H2017
<<

Anoniem166

Bericht 23 Mrt 2015 07:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zou er even mee naar de dokter gaan, Kippie. Van een borstontsteking, wat het best zou kunnen zijn, kun je flink ziek worden. En aangezien je al een tijdje gestopt bent, is de vaste riedel van leegkolven, veel aanleggen etc. niet van toepassing.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 23 Mrt 2015 11:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Is een co-sleeper geen optie Minoessepoes?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 23 Mrt 2015 12:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Meiden, ben sinds zaterdag ook af en toe aan het kolven geslagen om langzaamaan een voorraadje op te bouwen voor als ik weer ga werken of als we een avondje weg willen.
Hoe bewaren jullie de melk? Lees allemaal verschillende dingen over invriezen in zakjes, ijsblokbakjes...

Hoor graag wat tips van jullie, alles is welkom :)

Bv loopt hier verder echt super, ben erg benieuwd hoeveel hij weegt donderdag op het CB.
<<

Anoniem166

Bericht 23 Mrt 2015 12:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb de bewaarbakjes van Avent, zowel de kleine als de grote versie. Ze zijn ontzettend handig en lekken niet. Je kunt de naam en datum er met potlood opschrijven en later weer uitgummen. Dat is handig voor als de melk mee gaat naar het kdv. De bakjes nemen opgestapeld in de keukenkast weinig ruimte in. En je kunt ze na/naast de borstvoedingsperiode ook prima gebruiken voor het invriezen van hapjes, of om fruit mee te nemen etc.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 23 Mrt 2015 12:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Fijn dat het zo lekker loopt, Snirp!

Ik gebruikte bewaarbakjes van Avent, deze zijn makkelijk te stapelen.

Edit: haha, wat Sanne zegt dus. Ik was tijdens het typen van het bericht bezig mijn dochter rustig te krijgen aan de borst, ze was nogal tegen haar slaap aan het vechten :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Mrt 2015 13:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Chaos schreef:Is een co-sleeper geen optie Minoessepoes?


Een gewoon bedje is te breed voor naast mijn bed, dus ik ben bang dat een co-sleeper niet past, maar als hij nog elke keer voor drinken komt als hij niet meer in de wieg past, ga ik me daar zeker in verdiepen! Want dat is denk ik voor mij wel de beste optie, omdat ik dus niet lekker slaap als hij bij ons in bed ligt i.v.m. de veiligheid.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Mrt 2015 13:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik gebruik diepvriesblokjes zakjes en plak daar een sticker met de datum op. Vannacht heeft mijn zoontje om half 3 nog gedronken en om vijf uur ( toen ik opstond) kreeg ik geen volledige voeding bij elkaar gekolft, dus heb ik 3 blokjes laten ontdooien en dat heeft mijn man samen met de vers gekolfte melk om 7 uur opgewarmd en gegeven. Een blokje is ongeveer 15 cc en omdat de hoeveelheden die S drinkt langzaam aan steeds groter worden vind ik dit wel erg handig, ik haal dan gewoon een blokje meer uit de vriezer i.p.v. twee bakjes te moeten ontdooien wat weer veel te veel is.

Bij de gastouder zitten zo ook mijn blokjes in de vriezer, laatst kreeg ze hem om half zes niet meer stil, omdat hij alles wat naar voren geschoven had en ik kwam hem om zes uur halen, dus toen heeft ze hem 4 blokjes gegeven i.p.v een hele voeding en heb ik hem om zeven uur gewoon weer gevoed ( anders had ik om zeven uur weer moeten gaan kolven en dat is toch al spitsuur bij ons).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 23 Mrt 2015 13:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

minoessepoes schreef:
Chaos schreef:Is een co-sleeper geen optie Minoessepoes?


Een gewoon bedje is te breed voor naast mijn bed, dus ik ben bang dat een co-sleeper niet past, maar als hij nog elke keer voor drinken komt als hij niet meer in de wieg past, ga ik me daar zeker in verdiepen! Want dat is denk ik voor mij wel de beste optie, omdat ik dus niet lekker slaap als hij bij ons in bed ligt i.v.m. de veiligheid.


Heb je niet de mogelijkheid om je bed wat te verplaatsen/schuiven/draaien zodat er wel plek is?
Ik vind het echt ideaal namelijk. Als ik van co-sleepers had geweten bij de tweeling had het ons echt enorm veel gescheeld, ze hebben allebei tot 2,5 jaar bij ons in bed geslapen. Heel gezellig hoor, maar goed slapen doe je niet als je zo verkrampt ligt. Daarna heb ik nog een jaar bij Isam in bed geslapen en Nora bij mijn man in bed.
Nu wordt Amani de laatste 2 weken wel weer 1-2 x wakker voor een voeding maar ik merk het bijna niet, we slapen beide binnen 5 minuten weer en gewm gedonder met weg leggen en weer wakker worden.

Kun je op de dappermarkt (daar woon je in de buurt toch?) geen schuimmatrasjes (of is dat niet ademend genoeg?) op maat laten maken? Dan zou je nog het goedkoopste bedje van ikea kunnen ombouwen tot co-sleeper en hem wat smaller maken.
Afbeelding

I & N juni 2010
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers