Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeurshouding

<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:49

Bericht 02 Sep 2013 16:12

Voorkeurshouding

Ons meisje heeft al sinds haar geboorte een voorkeurshouding naar rechts. Nu zijn we zelf al wel bezig met bepaalde oefeningen, maar heb toch maar een afspraak gemaakt bij de fysio vanmorgen. Vrijdag kan ze terecht. Ze heeft al wel een klein beetje een afplatting helaas. Het rare is dat ze het alleen heeft als ze ligt, als ze zit nergens last van.

Ik ben benieuwd of er meer dames hier ervaring mee hebben?
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 02 Sep 2013 16:33

Re: Voorkeurshouding

R. heeft ook een afplatting/voorkeurshouding. Ze heeft een flinke afplatting en we hebben al fysio vanaf dat ze 8 weken is. Inmiddels heeft ze geen voorkeurshouding meer, maar nog wel een afplatting.

Goed dat je fysio hebt ingeschakeld!

Heb je het bedje al andersom opgemaakt?
Benader je haar altijd van de niet voorkeurskant?
Verschoon je haar recht van voren of via de niet voorkeurskant?
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:49

Bericht 02 Sep 2013 16:43

Re: Voorkeurshouding

Hey, dank voor je reactie!

I. is nu ook 8 weken dus dat loopt gelijk op dan :-).

Het bedje andersom opmaken wilde ik inderdaad gaan doen! Heeft dat bij jou wel geholpen?
Ik benader haar inderdaad zoveel mogelijk van de niet voorkeurskant, of een fel gekleurd knuffeltje van de ene naar de andere kant bewegen die ze dan moet volgen. Als ze ligt doe ze dat dus amper, dan gaan alleen die ogen zover mogelijk mee en daarna kijkt ze weg. Als we haar recht op houden geen probleem.

Ja verschonen doen we ook al vanaf week 2 recht van voren. Maar dan draait ze haar koppie ook naar rechts.
Als ze ligt en ik wil haar koppie naar de andere kant toe leggen dan houdt ze dit ook echt tegen. Ze is behoorlijk sterk in haar nekje. Ik denk wel eens dat er misschien iets niet helemaal lekker zit in het nekje, dat ze het daarom heeft. Kan een fysio dat ook bepalen/zien?

Ga in ieder geval zo gelijk bedje andersom opmaken!
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 02 Sep 2013 16:49

Re: Voorkeurshouding

Ja, de fysio controleert meteen of er iets vast zit in haar nekje!

Hier heeft het bedje andersom zeker geholpen, omdat ze de kamer in wil kijken. Ik heb onder het boxkleed een knuffel gelegd en ik leg haar daar altijd op de zij tegenaan. Ze kan dan niet terug rollen. Je zou ook een zijliggingskussen kunnen gebruiken in de box. In bedje wordt dit afgeraden, maar dan kan ze overdag al veel op de zij liggen.

Ik kreeg ook de tip om haar op mijn knieën te leggen (opgetrokken benen), zodat haar hoofdje recht is en dan mijn rechterbeen iets naar beneden te laten zakken zodat ze met haar hoofdje naar links moet draaien.

Verder zou ik haar veel op de buik leggen, dan komt er geen druk op en worden de nekspieren sterker. R. vond dit aan het begin vreselijk! De tijd op de buik was dus echt seconden werk maar inmiddels ligt ze rustig een half uur op de buik rond te kijken.

Om haar nekspieren te trainen legde ik haar op de buik over mijn benen heen (als ik op de bank zat). Ik deed mijn rechterbeen dan ook weer iets omlaag waardoor ze haar hoofdje iets ging optillen. Haar hoofdje ligt dan over mijn linkerbeen!
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:49

Bericht 02 Sep 2013 17:00

Re: Voorkeurshouding

Wauw! Goeie tips, dank je wel!

Op haar buik leggen doen we inderdaad al regelmatig, dat houdt ze nu wel een minuut of 10 vol. maar wat je zegt met de ene been wat lager dan de andere is een goeie tip! Ga ik zeker uit proberen. Een zijliggingskussen hebben we ook inderdaad, zal ik ook maar weer gebruik van gaan maken.

Harstikke bedankt, fijn om te lezen dat het bij jullie in ieder geval helpt!!
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers