Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opzien tegen bevalling

<<

Patsy

Bericht 16 Mrt 2015 18:25

Opzien tegen bevalling

En niet een beetje...

Mijn eerste bevalling is, doordat ik geen persweeen had, geëindigd in een vacuumverlossing. Ik vond dit een hele nare ervaring, hoewel het herstel extreem snel ging.
Nu heb ik vorige week een groeiecho gehad omdat mijn zoon voor de termijn erg groot was. Deze baby wordt geschat op zo'n 9 pond bij 40 weken. Ik weet dat groeiecho's vaker niet dan wel kloppen ongeveer. Maar door het gewicht van mijn zoon, mijn man (10 pond) en mijzelf (9 pond) weet ik ook dat het niet raar zou zijn wanneer ik een grote baby zou dragen nu.

Mijn zoontje kreeg ik er dus niet zelfstandig uit, daarom ben ik nu zo bang om te bevallen van een groter kindje.

Volgende week heb ik weer een afspraak met de verloskundige, dan ga ik dit sowieso aangeven.

Wat wil ik nu met dit topic? Mijn verhaal kwijt en ik hoop op wat geruststelling :).
<<

Anoniem113

Bericht 16 Mrt 2015 20:06

Re: Opzien tegen bevalling

Goed dat je het met je verloskundige gaat bespreken.

Mijn oudste was ook erg groot 4310 gram en de bevalling lukt wel maar wel met totaalruptuur.

Bij de tweede heb ik groei echo's gehad en ook hij bleek aan de grote kant. Ik had toen de afspraak om niet over de 40 weken heen te gaan en met 40 weken ingeleid te worden.

Misschien dat jij ook zo'n soort afspraak kan maken maar dan met een misschien wat eerder termijn? 38/39 weken?
<<

Anoniem127

Bericht 16 Mrt 2015 20:30

Re: Opzien tegen bevalling

Na twee dramatische bevallingen wegens hele grote baby's heb ik gekozen voor een geplande keizersnede, die is uiteindelijk nog iets eerder gedaan omdat de bevalling al op gang kwam.

Bij mij was bij de derde het voorstel om met 36 weken ( :wtf: ) in te leiden, daar heb ik toen voor bedankt. Als je het dus zelfs niet met de 40 weken inleiden zou vertrouwen, weet je dat het in sommige gevallen ook eerder kan. Geen idee of je dan aan bepaalde voorwaarden moet voldoen, maar dat zou je met je verloskundige kunnen bespreken.
<<

Anoniem134

Bericht 16 Mrt 2015 20:37

Re: Opzien tegen bevalling

Mijn eerste bevalling is door het stoppen van de persweeën en het in nood komen van de baby ook geëindigd in een bevalling mbv een vacuüm pomp. Herstel ging ook erg snel.

Onze tweede dochter werd geschat dik over de 4,5kg. Uiteindelijk woog ze net 3200gram en is ze na 2x persen gekomen.
Ik denk dat het wel erg goed is dat je dit bespreekt met de verloskundige. Vanwege zwangerschapsdiabetes werd ik met 38 weken ingeleid
<<

Patsy

Bericht 16 Mrt 2015 20:47

Re: Opzien tegen bevalling

Bedankt voor jullie reacties!

Ik hoop ook echt dat ze me in willen leiden, ik denk dat ik al opgelucht ben als ze me niet langer dan 40 weken willen laten doorlopen, liever nog iets korter.

Twellie, inleiden met 36 weken?? Dat zou ik ook nooit willen. Mijn zoon is met 36 weken geboren en ondanks een mooie lengte en gewicht was het voor hem echt nog te vroeg.

MissD, wat fijn dat je maar zo kort hebt hoeven persen! En wat een net gewicht, zeker omdat ze zoveel groter geschat werd.

Fijn om te lezen dat eerder inleiden, of iig niet over de 40 weken laten gaan, vaak wel een mogelijkheid is.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Mrt 2015 21:09

Re: Opzien tegen bevalling

Wat jammer dat je er zo tegenop ziet, de bevalling van M klinkt idd als heftig. En dan ook nog te vroeg. Ik snap dat je nu er tegenop ziet. :hug:
Goed dat je het met je vk gaat bespreken. Misschien voor de hand liggend, maar bespreek het ook goed met je man. Bespreek waar je bang voor bent en wat je van hem wilt/verwacht en op welk moment.
Misschien ook een bevalplan maken, zodat het voelt dat je de regie in handen hebt?
<<

Patsy

Bericht 16 Mrt 2015 21:13

Re: Opzien tegen bevalling

Bedankt Soleil, voor je lieve reactie.

Mijn man weet ervan. Hij probeert me ook gerust te stellen en laat me bij hem uithuilen als ik daar even behoefte aan heb. Wat ik van hem verwacht tijdens de bevalling weet ik zelf eigenlijk niet eens. Ik wil gewoon dat hij bij me is, maar dat is hij, dat weet ik.
Bevalplan wordt aan gewerkt.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 16 Mrt 2015 22:23

Re: Opzien tegen bevalling

Ik herken je gevoel... ik zag er ook zo tegen op.
Vooral het hechten..

Ik kan je geen tips geven..
Vooral er veel over praten. Gelukkig zag deze gyn dat ik echt bang was voor het hechten.
Ze zag de angst ik mijn ogen zei ze later.. Ik lag ook te shaken als ze binnen kwam.
En ze heeft toen voor gezorgd dat ik naar de OK kon voor het hechten.

Mijn zoon was 4630...
En bij een eventuele volgende willen ze het eerder laten komen.
Misschien kan je dit ook overleggen met je vk?
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Mrt 2015 23:29

Re: Opzien tegen bevalling

Herkenbaar. Ik heb bij de oudste een heftige bevalling gehad (32 uur weeen, baby in ernstige nood, keizersnede onder narcose omdat er echt geen tijd meer was). Bij de tweede zag ik als een berg op tegen de bevalling, was er van overtuigd dat mijn lichaam het niet kon, dat het weer drama zou worden etc. Naarmate de zwangerschap vorderde heb ik daar veel met man, verloskundige en later gynaecoloog over gesproken. De tijd hielp ook, ik was op gegeven moment klaar met zwanger zijn en keek zelfs een beetje uit naar de bevalling. Praten heeft bij mij goed geholpen en ik heb ook met de gyn goede concrete afspraken kunnen maken die mij houvast gaven.

(en de tweede bevalling ging perfect, 6 uurtjes, 3x persen en ze was er dus ik kon het ook echt wel)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Patsy

Bericht 17 Mrt 2015 08:57

Re: Opzien tegen bevalling

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met deze angst.

Wat Knillis zegt herken ik enorm, ik ben ook heel bang dat mijn lichaam het niet kan, bevallen.

Kippie, wat fijn dat je gyn zoveel rekening met je hield!

Ik ga het zeker bespreekbaar maken met de verloskundige volgende week.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers