Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Israel: Jeruzalem / Tel Aviv

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 08 Mrt 2015 23:13

Israel: Jeruzalem / Tel Aviv

In de meivakantie gaan mijn man en ik naar Israel! We gaan vijf nachten. We vliegen op Tel Aviv en gaan dan door naar Jeruzalem. Een vriend van mijn man woont en werkt daar, wat betekent dat we niet alleen de standaard highlights zullen zien, jaar ook in 'gevaarlijkere' gebieden kunnen komen (via VN). Terug vliegen we ook op Tel Aviv, dus waarschijnlijk zoeken we de laatste nacht daar een hotel, dan kunnen we nog lekker een dagje strand mee kunnen pikken. De vluchten zijn geboekt maar verder nog niet. Wie heeft er tips over hotels, bezienswaardigheden etc? Alle tips zijn welkom!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Mrt 2015 23:05

Re: Israel: Jeruzalem / Tel Aviv

Niemand?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 11 Mrt 2015 10:22

Re: Israel: Jeruzalem / Tel Aviv

Een prachtige reis. Wat leuk! Qua hotels kan ik weinig tips geven, wij logeerden bij Israelische vrienden van ons in huis vroeger.

Jeruzalem heeft uiteraard genoeg mooie bezienswaardigheden. Ik vond het heel mooi om de Tempelberg en de Olijfberg te bezoeken, vanaf daar heb je ook een heel mooi uitzicht over Jeruzalem. Uiteraard zijn de gebedshuizen (synagoge, moskee), de 'gouden koepel' en de 'zilveren koepel' mooi om te bekijken, evenals de Klaagmuur. Ook de 'Via Dolorasa' is een bijzondere route om te lopen. Verder heeft Jeruzalem prachtige straatjes met leuke winkeltjes en eettentjes, je zult je zeker niet vervelen.

In Tel Aviv weet ik niet veel. Ik zou eens kunnen vragen aan die vrienden van ons of ze wat leuke tips hebben?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 11 Mrt 2015 10:25

Re: Israel: Jeruzalem / Tel Aviv

Oh, ik weet overigens nog wel van toen ik best klein was en we een keer Jeruzalem in wilden, dat alles afgezet was. We werden tegengehouden door soldaten met grote geweren op hun arm/rug, konden Jeruzalem niet in. Later hebben we dat wel vaker meegemaakt die weken, dat schijnt daar allemaal best normaal te zijn. Schrik dus niet als je bijvoorbeeld wat zwaar bewapende militairen ziet, die horen daar gewoon een beetje bij het straatbeeld :wink:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Mrt 2015 00:42

Re: Israel: Jeruzalem / Tel Aviv

Bedankt voor de tips! Ik heb er ook echt zin in!
Nee, zwaarbewapende militairen zal ik niet snel van schrikken, die lopen tenslotte ook gewoon onder de Eiffeltoren :P Nee, maar serieus, dat weet je gewoon als je naar Israel gaat, daar rekende ik al helemaal op. Ben jij ook nog in andere plaatsen geweest naast Jeruzalem? Wij gaan misschien met die jongen naar Hebron en Bethlehem. En hij had nog wel meer ideetjes, maar dat moetrn we allemaal nog afspreken.

Meer tips zijn welkom natuurlijk!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9784

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Mrt 2015 09:09

Re: Israel: Jeruzalem / Tel Aviv

Ik ben in Jeruzalem en Bethlehem geweest. Ik vond het super. In Jeruzalem kon je prima lekker beetje city trippen en overal lekker eten. In Bethlehem was het spannender, de muur door, de beveiliging, de armoe en allemaal goed bij elkaar blijven. Op de weg terug werd heel de bus uitgekamd voor eventuele illegale meereizigers (die zwaargewapende soldaten komen dan gewoon even hun wapens richten in de bus (zo voelde het voor mij iig)).

Ben jammer genoeg de foto's kwijt :( maar dat komt omdat ik ze in blinde woede heb weggegooid omdat ik toen met mijn ex was... oeps
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Mrt 2015 17:16

Re: Israel: Jeruzalem / Tel Aviv

Leuk Tabbie, jammer van de foto's inderdaad! :( Als wij naar Bethlehem gaan, gaan we waarschijnlijk met die vriend van mijn man, met de auto. Lijkt me erg mooi om een keer te bezoeken.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 13 Mrt 2015 22:14

Re: Israel: Jeruzalem / Tel Aviv

Toch gewoon eens dobberen in de Dode Zee? of ben je daar wel eens geweest. Ik vond het indertijd indrukwekkend om een stuk om de muren te lopen voor de Gouden Poort langs. En Jeruzalem en Bethlehem op zich zelf ook ivm zoveel bekende plaatsen die je vaak kent uit de bijbelse geschiedenis. De Helig Grafkerk: hoeveel kerkjes er in een kerk zijn. Het Israel museum met de Dode Zeerollen, uiteraard Yad Vashem.

Volgens mij zijn we vanuit Tel Aviv naar Jaffa gaan om een poosje rond te lopen: http://www.vakantiearena.nl/israel/jaffa en vond ik dat toen ook wel interessant maar was ook bijna mijn eerste verre reis dus alles was nieuw voor me. Net als bv http://www.goisrael.nl/tourism_dnl/Destinations/Cities/Paginas/Caesarea%20(keysarya).aspx Ik had nog nooit eerder van die oude ruines gezien dus vond Caesarea indrukwekkend.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Mrt 2015 15:48

Re: Israel: Jeruzalem / Tel Aviv

Ja, dode zee staat ook op ons wensenlijstje, zijn we nog nooit geweest.
Ik ga van de week even een reisgidsje halen bij de bieb in elk geval!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers