Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke fotocamera?

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 19 Feb 2015 20:13

Welke fotocamera?

Komende zomer gaan mijn man en ik een rondreis maken aan de westkust van de VS. Op dit moment heb ik alleen een wat oudere, digitale camera van Sony, ik geloof een Cybershot. Ik ben niet zo heel erg weg van de foto's die ik ermee maak, dus ik wil, mede voor onze rondreis, maar ook voor daarna een goede camera kopen. Welke camera zouden jullie mij aanraden?
<<

Anoniem152

Bericht 19 Feb 2015 20:21

Re: Welke fotocamera?

Zoek je een kleine camera?
Zelf heb ik sinds vorig jaar een Panasonic Lumix FZ-200. Ik vind dat hij prachtige foto's maakt, maar je kunt hem niet in je broekzak stoppen.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Feb 2015 20:25

Re: Welke fotocamera?

Wat is je budget ongeveer?
<<

Anoniem152

Bericht 19 Feb 2015 20:26

Re: Welke fotocamera?

Even een paar foto's die ik ermee gemaakt heb:

Afbeelding
Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 19 Feb 2015 20:31

Re: Welke fotocamera?

Marin schreef:Wat is je budget ongeveer?


Tja, dat vind ik heel lastig om te zeggen. Aan de ene kant denk ik: een compacte camera die mooie foto's maakt, is ook wel heel handig. Aan de andere kant wil ik wel een keer een grotere (is het dan altijd een spiegelreflex? Ik ben echt een leek wat camera's betreft). Dan heb ik er ook wel wat meer budget voor over. Wat zouden jullie me, los van budget, adviseren?
Laatst gewijzigd door Zonnetje op 19 Feb 2015 20:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 19 Feb 2015 20:33

Re: Welke fotocamera?

@Chava: mooie foto's!
<<

Anoniem152

Bericht 19 Feb 2015 20:38

Re: Welke fotocamera?

Zonnetje schreef:
Marin schreef:Wat is je budget ongeveer?


Tja, dat vind ik heel lastig om te zeggen. Aan de ene kant denk ik: een compacte camera die mooie foto's maakt, is ook wel heel handig. Aan de andere kant wil ik wel een keer een grotere (is het dan altijd een spiegelreflex? Ik ben echt een leek wat camera's betreft). Dan heb ik er ook wel wat meer budget voor over. Wat zouden jullie me, los van budget, adviseren?

Nee, die van mij is aan de grote kant, maar is geen spiegelreflexcamera. Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik mezelf (nog) niet met een hoop lenzen en dergelijke zie slepen.
<<

Zero

Bericht 19 Feb 2015 20:47

Re: Welke fotocamera?

Je omschrijving is eigenlijk nog te vaag om een goed advies te kunnen geven.
Als ik het goed begrijp:

- Je wilt de camera mee kunnen nemen op reis
- Je wilt betere kwaliteit dan een standaard compact camera

Persoonlijk zou ik (ja, alweer) hier schreeuwen om een Canon EOS 100D. Kleinste spiegelreflex die op de markt is, makkelijk te begrijpen en te hanteren en qua kunnen een absoluut pareltje in zijn prijsklasse.
De omvang van die camera is voornamelijk fijn als je overstapt van compact naar SLR. Kleine SLR, toch goede kwaliteit.

Is zoom echter belangrijk, dan ga je inderdaad kijken naar hybride. Ik blijf nog altijd trouw bij Canon (SX 530 met 50 x zoom) maar daar zijn meedere opties in.
Hier in maak je uiteraard wel compromis in kwaliteit op bepaalde vlakken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Feb 2015 20:56

Re: Welke fotocamera?

Ik heb die Panasonic die Chava noemt voor erbij. Er zit een heel lichtsterke lens op, dat is fijn, f/2.8 over het hele bereik, maar je hebt wel heel snel ruis, de kwaliteit is ook niet te vergelijken met de kwaliteit van een spiegelreflexcamera. Ik vind het een fijne camera voor als ik buiten aan het fotograferen ben en niet mijn spiegelreflex en lenzen mee wil slepen, bijvoorbeeld als ik de sportdag van mijn dochter fotografeer of een andere (buiten)activiteit. Voor op vakantie is het denk ik ook een prima camera, alleen binnen kom je echt tekort. Er zit wel een flitser op, maar dat vind ik persoonlijk dan weer niet mooi.

De Canon EOS 100D lijkt mij ook een heel fijn instapmodel, die zou ik ook aanraden aan hobbyfotografen die een stapje verder willen gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem147

Bericht 21 Feb 2015 19:43

Re: Welke fotocamera?

Wat vinden jullie van de 1200d?

Die is nu in de aanbieding voor 319 euro inc. standaard lens. Dat is een goede aanbieding voor een spiegelreflex toch?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Feb 2015 20:22

Re: Welke fotocamera?

Ik heb de 1100D, de voorloper van de 1200D en ik ben er erg tevreden over. Het is een instapmodel weet ik en daar is de prijs ook naar. Neem aan dat het met een 18-55 lens is? Kun je veel mee doen :)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zero

Bericht 21 Feb 2015 22:51

Re: Welke fotocamera?

De aanbieding is niet perse 'goed'. Dat is gewoon de prijs voor een instapper tegenwoordig. Persoonlijk zou ik alsnog de €150 extra neer tellen voor de 100D, maar ik snap ook dat mensen die instappen niet echt begrijpen waar ze die € 150 nou uit moeten halen.

Overigens gaat de 700D ook kelderen want de 750 & 750D gaan hem opvolgen. Maar dan spreken we denk ik nog over € 400 - € 600.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 16 Mrt 2015 14:56

Re: Welke fotocamera?

Ik denk erover om voor de 100 D te gaan. Zou ik het dan gaan missen dat er geen wifi op zit?
Is er een variant die op de 100 D lijkt en wifi heeft?

En voor welk formaat SD-kaart zouden jullie gaan?

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers