Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maakt het moederschap je oud?

<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 14 Mrt 2015 19:56

Re: Maakt het moederschap je oud?

Niet echt. Ben zelfde gebleven ik vind mezelf zelfs nog mooier na mijn bevalling
Zoon *
<<

Anoniem255

Bericht 14 Mrt 2015 20:54

Re: Maakt het moederschap je oud?

Oooh. Wat herkenbaar!!
En telkens als zoon twee weken heeft doorgeslapen en wij zijn opgeladen.. Heeft hij weer drie vreslijke weken waardoor ik weer verder aftakel...
Dat ik na beide bevallingen ziek ben geworden en zware medicijnen heb gebruikt heeft ook niet aan het verbeteringsproces bijgedragen.

Ik ben nu 12 kilo afgevallen maar ik ben nog steeds een hangbuikzwijntje met theezakjes. Mijn haren zijn vreselijk dun geworden waardoor ik ze flink kort heb laten knippen. Iedereen vind het beter staan maar ik ben er na 4mnd nog niet aan gewend.

Het heeft mij niet veel goeds gedaan. Qua uiterlijk dan.
<<

Anoniem216

Bericht 14 Mrt 2015 21:39

Re: Maakt het moederschap je oud?

Bij mij niet. Ik zie wel wat rimpels, maar dat is logisch als je de 30 gepasseerd bent. Lichamelijk zie ik er net zo goed uit als voor de zwangerschap, ik verzorg me zelfs beter. Het scheelt dat mijn zoon na de geboorte binnen een paar weken al doorslaapt. En dat scheelt heel veel.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Mrt 2015 21:44

Re: Maakt het moederschap je oud?

Nou ik voel me wel echt ouder. Om mijn ogen is het vaak zwart en ik weet soms niet of het wallen zijn of uitgelopen mascara. Ik heb nieuwe bh's nodig want die hangen voor mijn gevoel ook op mijn knieën. Maar ik ben wel op hetzelfde gewicht als 6 jaar geleden en slanker dan 2 jaar geleden (30kg verschil) dus daar ben ik dan wel weer blij mee!
L2014 & H2017
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 14 Mrt 2015 22:24

Re: Maakt het moederschap je oud?

Voor de gelegenheid even wat foto's teruggezocht van een jaar of 7 geleden, maar het verschil valt gelukkig mee :-) Ik zit sowieso beter in mijn vel sinds ik moeder ben, ik voel me zekerder en daardoor in zekere zin ook mooier denk ik. Ik kwam er deze week tijdens een trampolinesessie met de oudste wel achter dat ik niet meer zo lenig ben als 10 jaar geleden, maar dat komt niet door het moederschap :P

Ik ben wel een beetje bang dat mijn borsten niet meer zo mooi zullen zijn als ik straks stop met borstvoeding, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde en misschien valt het mee ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem127

Bericht 15 Mrt 2015 00:13

Re: Maakt het moederschap je oud?

Denk inderdaad dat het ouder worden sneller gaat door het slaaptekort. Maar denk ook dat het wel gedeeltelijk omkeerbaar is. Soms als ik de kinderen het weekend niet heb, kan ik echt het halve weekend slapen. Daarna zie ik er weer beter uit.

@ Gijs: denk dat dat hippe wel weer komt als de kinderen wat ouder zijn. Merk bij mezelf ook dat ik weer wat meer om uiterlijk ga geven. Hiervoor had het toch geen nut want al trok ik iets leuks aan, dan kwijlde er wel weer een kind op of werd er aan mijn ketting getrokken enzovoorts.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Mrt 2015 10:25

Re: Maakt het moederschap je oud?

Twellie, ik hoop inderdaad dat het omkeerbaar is. Daar ga ik maar eens even hard mee aan de slag. Ik zorg heel goed voor mezelf wat eten en bewegen betreft. Maar qua slapen dus absoluut niet. En ik denk inderdaad dat dat de grootste oorzaak is. Afgelopen nacht met oordoppen in op zolder geslapen en ik heb 10,5 uur heerlijk geslapen! Heel ongezellig, maar dat ga ik maar wat vaker doen. En vaker op tijd naar bed.

Ik heb stiekem ook nog wel de hoop dat ik me beter ga voelen en er beter uit ga zien als de borstvoeding klaar is. Misschien vraagt dat ook nog veel van m'n lijf, geen idee of dat nu nog kan...

M'n haar is trouwens ook echt heel anders geworden. Ik had heel mooi en gezond blond haar. Het is nu 10 tinten donkerder en ziet er half dood uit. Ik heb het al een paar keer afgeknipt in de hoop dat het beter wordt, maar helaas...

Zo hè, wat een zeik topic heb ik er van gemaakt, sorry. :eyes:
<<

Anoniem125

Bericht 15 Mrt 2015 10:26

Re: Maakt het moederschap je oud?

Hier valt het wel mee. Natuurlijk ben ik ouder geworden de afgelopen 5 jaar, maar de rest van de wereld ziet dat niet echt. Laatst wilde ik bier meenemen voor mijn man in de supermarkt en moest ik mijn legitimatie laten zien. Dat overkomt me nog regelmatig. Ik krijg vaak te horen dat ik eruit zie als ergens tussen de 22-25.

Ik heb het altijd belangrijk gevonden mezelf goed te blijven verzorgen. Daarmee bedoel ik niet dat ik de godganse dag bij de pedicure zit, maar wel de normale dingen. Leuke kleding, haar een beetje verzorgen, make up. Ik zou niet weten waarom je je als moeder ineens zou laten verslonzen. Ik zou me daar persoonlijk niet prettig bij voelen. Verder geloof ik er echt in, dat het uitmaakt wat je eet en of je genoeg beweging krijgt. Lekker sporten/bewegen in e buitenlucht kan een mens zoveel goeds doen! Dat gecombineerd met gezonde en pure voeding zorgt ervoor dat je meer energie hebt, relaxter bent, alles beter aankunt en plezier hebt in het leven, je ogen weer stralen, etc. Je kind reageert ook weer anders als jij kalm bent en vrolijk. Alles staat op die manier in verbinding met elkaar.

Ik zie het wel veel om me heen hoor. Stellen (niet alleen moeders, ook vaders), die zo'n uitgebluste indruk maken. Ik kan dan bijna niet geloven dat die mensen van mijn eigen leeftijd zijn. Vaak hebben ze ook niet echt ambities meer of creatieve ideeen. Ze zitten zo maar op de bank en hun leven bestaat uit werken, eten koken, huishouden, kinderen verzorgen, eens naar een verjaardag. Dat is het wel zo'n beetje. Ik denk dan wel eens: kom op, je bent nog niet eens 30, ga eens van die bank af en LEVEN! :pirat:
<<

Anoniem92

Bericht 15 Mrt 2015 11:00

Re: Maakt het moederschap je oud?

Gevoelsmatig voel ik me wel een stuk ouder, volwassener, meer verantwoordelijkheidsgevoel.

Lichamelijk ga ik me eigenlijk juist jonger voelen, doordat ik steeds met mijn kinderen dingen doe die ik al jaren niet meer had gedaan. Het 'weer even kind zijn'-principe.

Ik ben vooral heel blij dat deze fase voor ons (kinderen krijgen) afgesloten is, krijg er heel veel energie van dat ik de rest van mijn leven kan leven zonder onderbrekingen van een zwangerschap of iets. Dat ik het met dit lijf de rest van mijn leven moet doen, motiveert echt wel om aan mezelf te werken en fit te blijven. Ik voel me top!

Nu scheelt het wel dat mijn kinderen op zich best goed slapen en ik prima tegen slaaptekort kan. In het geval van jou, jans, kan ik me voorstellen dat het niet goed voor je lijf is geweest dat je bij je zoon bijv een jaar lang voortdurend slaaptekort hebt gehad, dat doet gewoon geen mens goed.
<<

Anoniem272

Bericht 15 Mrt 2015 20:40

Re: Maakt het moederschap je oud?

Fijn voor je Nougat.

Jans, wat goed dat je 10 uur hebt geslapen! Heeft je man een nachtje voor de kinderen gezorgd?
Ik denk inderdaad dat chronisch slaapgebrek een hoop doet met je lichaam. Laatst nog een artikel over gelezen in de krant.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Mrt 2015 21:24

Re: Maakt het moederschap je oud?

Vandaag nog even hard gelachen. Man en ik waren met zoon in een speeltuin en we waren heel hoog met hem mee aan het klimmen. Was echt zo leuk. Staat er een vader ons heel verbaasd aan te kijken en zegt: "Dat soort dingen doen wij niet meer hoor." Haha wij dus wel! :cheering:

Filoria, tegenwoordig slaapt zoon steeds vaker door (dochter al een hele tijd gelukkig), alleen de afgelopen week werd hij tig keer wakker met een flinke hoestaanval. Afgelopen nacht toevallig een keer doorgeslapen. Maar op zolder slaap ik wel rustiger en ik kon uitslapen (een soort van). Dus dat deed me wel goed. Dat ga ik in het weekend vaker doen. En proberen om écht op tijd naar bed te gaan.
Ik denk idd ook dat al dat slaapgebrek nóg meer met me heeft gedaan dan wat ik al dacht.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Mrt 2015 21:28

Re: Maakt het moederschap je oud?

Dat slaapgebrek heeft mij ook oud gemaakt. Vroeger kon ik een nachtje slecht slapen prima aan, nu heb ik zoveel min uren in mijn slaap, een kort nachtje maakt me chagrijnig en lelijk.

Verder zijn wij nog heel jong, inderdaad klimmen in ballorig en dat soort dingen vinden wij alledrie heel erg leuk.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 15 Mrt 2015 21:37

Re: Maakt het moederschap je oud?

Haha, Jans, dat is wel herkenbaar. In de speeltuin hebben vriend en ik altijd een hele hoop kinderen om ons heen, omdat we mee gaan van de hoge glijbaan, of extra meerennen voor meer tempo op de kabelbaan. Tijdens onze vakantie afgelopen zomer hebben we zelfs de vraag gekregen of we het ook zwaar vonden, een drieling. Bleek dat veel mensen op de camping dachten dat alle driejarige blonde meisjes (3 stuks) van ons waren :smile: Die andere ouders hadden het overigens heerlijk rustig voor hun tent en wij maar spelen...

Het slaapgebrek doet mij dan weer niet zoveel. Dochter heeft tot 2 jaar 's nachts bij mij gedronken, zo'n 4 keer per nacht. Daarna werd ze nog steeds iedere nacht wakker. En sinds de kraamweek van de jongste slaapt ze ongeveer de helft van de nachten door, maar nu houdt de jongste ons weer wakker. Dus hier ook al drie jaar gebroken nachten, maar daar kan ik blijkbaar wel tegen (gelukkig maar ook).
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 15 Mrt 2015 21:48

Re: Maakt het moederschap je oud?

Soleil schreef:Maar ook geen tijd meer (maken) om smeerseltjes te doen en dat soort beauty-rituelen.
Dit doe ik nog steeds, ook met 2 kinderen. Het moederschap heeft mij lichamelijk niet ouder gemaakt, wel geestelijk.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 15 Mrt 2015 22:18

Re: Maakt het moederschap je oud?

Ik ga meestal niet meer klimmen en rennen. Vandaag moest ik mijn middelste dochter uit zo'n MCDonalds speeltoestel redden omdat ze niet meer naar beneden durfde. Ik kan nog steeds in verschillende spiergroepen voelen dat ik dat heb gedaan haha.

Parel, wat jij zegt is ook herkenbaar. Nu heb ik mijn kinderwens nog niet afgesloten maar ik weet in elk geval zeker dat er de komende jaren geen baby meer bij komt. Ik krijg ook veel energie van het idee dat het vanaf hier makkelijker en stabieler gaat worden. En fases afsluiten vind ik ook zo fijn! Nog maar een fles in huis, nog maar een kind in de luiers dat aangekleed moet worden enzovoorts.
<<

Anoniem272

Bericht 15 Mrt 2015 23:29

Re: Maakt het moederschap je oud?

Haha Jans, dat is ook herkenbaar. Ik doe aan wandklimmen dus ben sowieso gek op klimmen.

Ook zoiets: mijn dochter vindt het de laatste tijd echt superleuk als ik sprongetjes maak terwijl ik haar op mijn rug heb in de drager. Dus ik springen en zij schaterlachen. Dan vragen voorbijgangers of het niet zwaar is. Ik voel er niks van!

Maar fijn dat de nachten beter gaan Jans!
<<

anoniem203

Bericht 15 Mrt 2015 23:39

Re: Maakt het moederschap je oud?

Ik ben niet zo heel erg veranderd. Behalve dat ik wat ben aangekomen en er vaak vermoeid uit zie. M'n haar is nu weer wat dikker aan het worden gelukkig maar dat zag er eerst ook echt zwaar futloos uit. Het is ook donkerder geworden maar dat vind ik eigenlijk wel mooi. Verder is mijn energie level echt beneden 0. Maar dat komt deels ook door de brakke nachten.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 16 Mrt 2015 08:32

Re: Maakt het moederschap je oud?

Ik ben er wel 'ouder' op geworden. Sowieso op 3/4 jaar omdat ik voor Louise nog een echte puber was, dat ben ik ondertussen niet meer. Maar als ik naar mijn omgeving kijk merk ik wel op dat ik bewuster keuzes maak en beter nadenk over alles. Mocht ik op deze leeftijd zijn en geen kinderen hebben zou ik die keuzes waarschijnlijk niet maken en zou ik een mening hebben over mensen die die keuze wel maken.
Overigens heb ik geen ambitie om carrière te maken oid en zit ik lekker uitgeblust 's avonds met een glas wijn in de hand naar TV te staren, nadat ik mijn huishouden gedaan heb. Ik vind het heerlijk.
Lichamelijk ben ik er ook ouder op geworden, vind ik. Als ik naar meisjes/vrouwen van mijn leeftijd kijk hebben ze vaak nog een mooi en strak lichaam. Dat heb ik niet meer; ik ben getekend door de zwangerschappen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 16 Mrt 2015 08:45

Re: Maakt het moederschap je oud?

Ik heb voor woensdag een afspraak gemaakt bij de kapper om m'n haar te verven. Als ik m'n oude kleur niet meer vanzelf terug krijg, dan maar uit een pakje, haha. :cheering:

En ik heb besloten te stoppen met de borstvoeding. Na 5 jaar (!!) non stop zwanger zijn en/of voeden, ben ik er klaar mee. Hopelijk helpt dat ook een beetje aan me meer mezelf weer voelen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 16 Mrt 2015 09:22

Re: Maakt het moederschap je oud?

Goedzo Jans! Laat jezelf maar goed verwennen. Ik knap altijd wel op van de kapper.

Vorige week zaten man en ik ook op de schommel allebei en R. stond er een beetje naast te kijken, ze wilde niet. haha! Toen werden we ook vreemd aangekeken. haha.

Verder voel ik me lichamelijk momenteel 200, maar dat zal ook vooral door m'n zwangerschap komen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers