Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Anoniem260

Bericht 13 Mrt 2015 09:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Is het misschien een soort schrik-reactie van je moeder? Dat dit haar manier is om daarmee om te gaan? Dat ze niet goed weet hoe ze erop moet reageren, met als resultaat dat er een tactloze reactie komt?
Ik zou er nog eens over beginnen, misschien is ze inmiddels aan het idee gewend en kan ze er beter over praten...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Mrt 2015 12:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben geschrokken.

Ik pakte baby wat te snel en onhandig op uit de wipstoel omdat ik snel snel zijn jasje aan wilde doen.
Hij knikte beetje na achter want ik had hem bij zijn onderrug/billetjes vast en ik voelde een kraakje/knakje bij zijn ruggetje.

Zou dit heel erg kwaad kunnen? Het blijft maar in mijn hoofd zitten :-( :-( :-(
Ik heb hem daarna met oma meegegeven die kwam hem halen, leek nergens last van te hebben.
Hij is bijna 6 maanden oud.

Groetjes biechtje.
<<

Anoniem148

Bericht 13 Mrt 2015 12:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Denk het niet, bij ons knakt het ook wel ooit. Maar als je het niet vertrouwd zou ik het even in de gaten houden Hoe hij reageert. Stel hij reageert anders of beweegt minder, dan zou ik actie ondernemen maar denk dat het niets is.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 13 Mrt 2015 12:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje over reactie van moeder: ik kan me best wel voorstellen dat je er dieper met je moeder over wilt praten, dat je daar behoefte aan hebt. Maar doen jullie dat normaal ook? En hoe reageert ze dan. Mijn moeder reageert vaak net zo als jouw moeder. Ze is er dan zelf later wel mee bezig maar gewoon niet gewent om over dit soort dingen te praten en heeft zelf dan altijd zo veel dingen in haar hoofd over haarzelf en andere mensen die ze dan aan mij kwijt wil dat ze niet eens door heeft dat ik het graag uitgebreider over mijn dingen wil hebben. Dat is niet altijd leuk maar ik heb me er eigenlijk maar wat bij neergelegd dat ze gewoon zo is. Misschien dat het wel lukt als je persoonlijk bij haar zit. telefoon is toch anders.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem154

Bericht 13 Mrt 2015 21:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zo zou mijn moeder ook reageren biechtje, onzekerheid wellicht? Denk geen onwil, maar niet zo goed weten hoe te reageren...
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 13 Mrt 2015 21:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

biechtje met moeder; ik ga met de rest mee en denk dat ze niet wist hoe ze moest reageren. Daarbij is het ook iets intiems. Is dat normaliter bij jullie bespreekbaar in de familie?

Toen wij vertelden dat we zwanger waren vertelden we binnen 30 minuten ook nog eens dat we daarbij hulp gehad hadden uit het ziekenhuis. Zowel mijn vader als moeder praatte daar overheen en reageerden niet echt. Ik had dat echter al verwacht en daarom hadden we het ook niet eerder verteld en afgesproken dat we dat pas zouden doen als het na een paar pogingen nog niet gelukt was.
Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Mrt 2015 07:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik moet even van mij afschrijven. Woensdag kwam er een meisje uit zijn klas spelen bij mijn zoontje van zeven. Toen ze op een gegeven moment boven aan het spelen waren en ik even ging kijken wat ze aan het doen waren, waren ze naakt. Toen ik vroeg wat ze aan het doen waren, zeiden ze dat ze aan elkaars "edele delen" hadden gezeten. Ik ben me echt een hoedje geschrokken en ik heb gezegd dat dit absoluut niet de bedoeling is. Ik lees op internet dat dit vrij normaal gedrag is en dat het hoort bij de seksuele ontwikkeling maar zowel ik als de andere ouder zijn erg geschrokken. Ik ben ook nog steeds erg boos op mijn zoon.

Hebben jullie ervaring met dit soort gedrag? Tips?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 14 Mrt 2015 08:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat is volgens mij gewoon normaal en gaat vanzelf weer over. Hoe meer jij er boos om wordt hoe meer hij het stiekem gaat doen, en ik denk dat je dat helemaal niet wil.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 14 Mrt 2015 08:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik snap dat je schrikt, dat was ook mijn eerste reactie hoor. Maar het hoort er een beetje bij op deze leeftijd. Mijn zoon is bijna 9 en heeft dat ook wel eens gedaan. Naderhand rustig over gepraat en uitgelegd dat dat niet de bedoeling is en dat hij met vragen bij ons moet komen. Na die ene keer is het niet meer voorgekomen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem211

Bericht 14 Mrt 2015 08:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn oudste heeft het ook wel eens gedaan met zijn neefje. Nieuwsgierigheid. Hoe zouden zij moeten weten dat dat niet mag? Zij plakken dat stickertje 'raar' en 'prive' er nog niet op. En het is hem waarschijnlijk ook nooit uitgelegd dat het raar is en dat je het niet hoort te doen. Dus boos worden heeft weinig zin. Gewoon uitleggen dat dit iets is wat we in onze cultuur niet doen en dat het als raar wordt gezien maar dat je wel begrijpt dat er interesse is. Niet zo'n big deal van maken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Mrt 2015 16:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier is de 'edele-delen-biechter". 'Dames, bedankt voor jullie reacties... De moeder van het andere kindje wil dat ze nu niet meer met elkaar spelen.... Maar we zien wel hoe het loopt. Hij weet nu dat het niet hoort en ik ben gerustgesteld dat het vaker voorkomt.
<<

Anoniem260

Bericht 15 Mrt 2015 17:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat lijkt me nou ook weer een beetje een rigoureuze maatregel en zeker geen oplossing :eyes: Maargoed, andere moeder is misschien ook wel geschrokken.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Mrt 2015 19:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ach dat is zo normaal. Ik snap dat je schrikt, maar verbied je het, dan gebeurt het ongetwijfeld stiekem.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Mrt 2015 22:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Exogenesis schreef:Ach dat is zo normaal. Ik snap dat je schrikt, maar verbied je het, dan gebeurt het ongetwijfeld stiekem.


+1
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Mrt 2015 13:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vraag mij af, hoe snel vertelden jullie aan de omgeving dat je zwanger bent? Ik ben 6 weken zwanger en morgen is de eerste echo. Mijn ouders weten het en een aantal goede vriendinnen. Aan de ouders van mijn vriend vertellen we het zaterdag als zijn moeder haar verjaardag viert.

Hoe snel vertelden jullie het aan 'iedereen'? Collega's? Het forum? Wachten jullie echt tot de 12 weken of na het zien van een kloppend hartje? Ben benieuwd!
<<

Anoniem101

Bericht 17 Mrt 2015 13:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Voor het 'edele delen' biechtje: mijn zoontje vertelde laatst ook dat een vriendje hem zijn piemel had laten zien en dat hij naar zijn 'kopje' had gekeken (zijn eikel dus..), gewoon op school bij de jongens w.c. Tja, ik snap het wel; ze zijn gewoon nieuwsgierig. Ik heb hem verteld dat dat eigenlijk niet zo netjes is en dat je piemel alleen van jezelf is. Verder niks.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 17 Mrt 2015 13:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bij de eerste hebben we de ouders het na de goeie echo met 9 weken verteld, goeie vriendinnen van mij wisten het meteen na de test.
Bij de tweede was ik zo misselijk en was ik veel aan het overgeven dat ik me niet meer achter de griep kon verschuilen waardoor we het rond de 6-7 weken verteld hebben. Wederom wisten hele goeie vriendinnen het vrij snel na de test. Op het forum heb ik er nooit een geheim van gemaakt, vond wel fijn meteen vanaf de test mee te schrijven. Je kan ook altijd een schuilnaam gebruiken, dat gebeurt wel meer. En dan vanaf de 12wkn jezelf kenbaar maken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Mrt 2015 13:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wij hebben twee kinderen (5 en 7 jaar oud). Lange tijd hebben we gezegd dat het bij twee gaat blijven maar ineens begint het toch te kriebelen en hebben we het over misschien toch nog een kindje? Qua leeftijd van mij kan het prima, ik ben 31. Het lijkt me heerlijk een nakomertje erbij. Ik denk dat de oudste twee het ook geweldig zouden vinden om het zo bewust mee te kunnen maken. Tegen die tijd zouden ze toch alweer 6 en 8 zijn.

Maar aan de andere kant; je begint weer helemaal opnieuw met de babytijd....en we zijn nu juist gewend aan twee redelijk grote kinderen die al veel zelf kunnen. Gaan we daar geen spijt van krijgen? Ik weet dat we die keuze zelf moeten maken, maar heeft er iemand iets zinnigs over te zeggen?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 17 Mrt 2015 14:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik geniet volop van mijn baby nu de oudsten veel zelf kunnen en graag helpen. Ze helpen ook graag een handje mee en dat is erg lief om te zien ook, echt van die koestermomentjes. :love:
Terug in de luiers etc vind ik helemaal geen punt, snap sowieso niet zo goed wat het punt daarvan zou moeten zijn, zoveel tijd kost het niet. Ik zag wel op tegen de slapeloze nachten maar die hebben we nog niet echt gehad.
Ik ben zelf een nakomertje (scheel 10 en 12 jaar) en ik ben altijd lekker met aandacht verwend, broer en zus namen mij ook graag mee naar speeltuin, ijsje halen etc.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 17 Mrt 2015 15:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn kinderen zijn 8 en 5, maar ik ben er wel klaar mee. Mocht het onverwachts zijn, prima, maar zelf hoef ik niet meer zo nodig. Ik heb lange tijd een derde gewild, maar inmiddels zijn mijn kinderen zo groot dat ik niet meer terug hoef naar die babytijd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Mrt 2015 01:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier was de oudste 5 toen zijn zusje geboren werd.
Ik vind het fijn dat hij al erg zelfstandig is en kan helpen als hij dat wil.

Ook heb ik alle tijd nu voor de jongste. Zowiezo omdat de oudste hier maar halve weken is, maar ook omdat de oudste natuurlijk naar school gaat.
Het is wel een stukje vrijheid (weer) inleveren.
En meer bewust tijd inplannen voor de oudste om hem ook aandacht te geven, even alleen zonder zusje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Mrt 2015 08:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier zometeen ook 5,5 jaar leeftijdsverschil. Het zal zijn nadelen hebben maar wij zien ook veel voordelen. Als jullie toch voor een derde gaan kom je uiteraard weer in de babyfase met gebroken nachten, luiers, etc, maar daarentegen zijn de andere twee al redelijk zelfstandig en ik denk dat jullie wat dat betreft een groot verschil zullen merken ten opzichte van toen jullie de tweede kregen, die vrij dicht op de eerste zat.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem236

Bericht 18 Mrt 2015 09:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zwanger vertellen biechtje; we hadden een echo met 9 weken.
Maar met 6 weken verteld aan ouders, vrienden die dichtbij staan
Na de echo de rest van de familie en collega's.

Na combinatietest met 13 weken helemaal openbaar gemaakt.

Bij de eerste was het anders. Toen wisten alleen mijn ouders en een stel vrienden het voor de echo. De rest allemaal na de echo.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2015 09:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Chaos schreef:Ik ben zelf een nakomertje (scheel 10 en 12 jaar) en ik ben altijd lekker met aandacht verwend, broer en zus namen mij ook graag mee naar speeltuin, ijsje halen etc.

Ik heb juist de andere kant ervaren. Ik kom 13,12 en 8 jaar na, maar mijn broers hebben nooit dat soort dingen met mij gedaan. Ik heb het nooit leuk gevonden dat ik zoveel jaren na kwam. Pas nu we allemaal in hetzelfde 'leven' zitten is het leuk.
<<

Anoniem123

Bericht 18 Mrt 2015 10:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Cotton schreef:
Chaos schreef:Ik ben zelf een nakomertje (scheel 10 en 12 jaar) en ik ben altijd lekker met aandacht verwend, broer en zus namen mij ook graag mee naar speeltuin, ijsje halen etc.

Ik heb juist de andere kant ervaren. Ik kom 13,12 en 8 jaar na, maar mijn broers hebben nooit dat soort dingen met mij gedaan. Ik heb het nooit leuk gevonden dat ik zoveel jaren na kwam. Pas nu we allemaal in hetzelfde 'leven' zitten is het leuk.


Ik heb het ook zo ervaren als cotton. Mijn broer is 6,5 jaar ouder en als kind vond ik dat echt niet leuk. Voor mijn gevoel ben ik ook 'alleen' opgevoed.
Daarom wou ik graag mijn kinderen wat dichter op elkaar. Niet dat je het voor het zeggen hebt, maar ben nu wel blij dat er maar 2,5 jaar tussen zit. Wij zouden persoonlijk niet voor een nakomertje kiezen. Maar dat komt dus meer door mijn persoonlijke ervaring.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers