Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Anoniem148

Bericht 21 Feb 2015 04:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Is het niet verstandig dat hij eens naar de dokter gaat? Als ik het zo lees is dit gewoon niet gezond en zou ik een controle willen. Misschien is het wel pfeiffer ofzo?
eet hij wel genoeg groene en fruit want als hij alleen maar snelle hap eet, mist hij wat vitamines.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Feb 2015 16:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Bedankt voor je reactie Susan :)
Je hebt gelijkt, ik kan het zo zeggen, maar ik ben een slechte prater, dat is een nadeel. Ook al is het goed voor me, belangrijke gesprekken ga ik meestal uit de weg.
Die tips voor het avondeten zijn best goed, ik denk dat ik de brood- soep ideeën bijvoeg. Bestellen is financieel niet heel aantrekkelijk. Maar zo kan het ook door. Ik hoop gewoon dat we tot een punt komen dat we weer samen gaan koken, dat is gewoon zoveel gezelliger en fijner :)

Ik ga morgen met hem praten als hij hier is. Hopelijk kan ik het 'aardig' genoeg brengen, want subtiel ben ik niet zo goed in.. Het spookt nu al een paar dagen enorm door mijn kop.
Hij zegt ook steeds 'ik ben niet zo gezellig he' maar doet er vervolgens niet mee.. :eyes:


Jij ook bedankt Dandelion.
Pfeiffer is het niet, tenminste, het is een jaarlijks terugkerend fenomeen. Op de momenten dat ie hier eet zorg ik dat er altijd veel groente door de maaltijden zitten en hij zegt op zijn werk fruit te eten (meerdere stukken per dag), ik denk dat het qua vitamines wel aardig goed is. Ik wil hem zelf eigenlijk ook richting een arts hebben om zijn medicatie wellicht wat te verhogen. Het kan zijn dat dat ook nog wat uithaalt.

Ik hoop gewoon dat ie morgen helder genoeg is om überhaupt een gesprek aan te gaan :eyes:
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 21 Feb 2015 17:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik denk dat het belangrijk is dat je het bespreekbaar maakt. Ook omdat je zelf al aangeeft dat je het lastig vindt om dit subtiel te doen. Hoe langer je hiermee blijft rondlopen, hoe hoger het je gaat zitten, en hoe flinker de bom gaat barsten... En da's voor jullie allebei niet leuk uiteindelijk.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 24 Feb 2015 22:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Het gesprek is zondag heel erg goed gegaan, boven verwachting. (Al moet ik toegeven dat ik goed ben in het bedenken van doemscenario's hoor!)

Na een wandeling hebben we thuis aan de eettafel goed gepraat. Eerst heb ik hem laten praten, dat kwam nou eenmaal zo uit omdat tijden het wandelen al een en ander naar voren kwam. Ik hoopte ook dat ik tijdens dat hij vertelde rustiger zou zijn en wat meer begrip al zou hebben ook voor zijn kant van het verhaal, dit gebeurde.
Op het moment dat ik aan de beurt was, was ik al vrij snel in tranen waar hij best van schrok. Mijn verhaal ook gedaan, een compromis gesloten waar we beide blij mee zijn (hij mag indien nodig even slapen als ik kook, maar is dan de rest van de avond gewoon gezellig en helpt me met afwassen).

Na het gesprek, wat uiteindelijk meer dan een uur duurde, hebben we heel veel geknuffeld, samen gekookt, een filmpje gepakt in de bios en samen afgewassen.

Het ging echt heel fijn, rustig, wederzijds begrip... Ik ben echt heel blij dat ik het gedaan heb :D

Meiden bedankt voor jullie reacties, dat heeft me erg geholpen :)
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 25 Feb 2015 20:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ahh wat mooi Biechtje, fijn dat het gesprek goed ging!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Mrt 2015 20:26

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Is hier iemand bekend met een (vorm van een) open relatie?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Mrt 2015 20:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik weet sommigen wel. Zit je er aan te denken om een vorm van dit te beginnen? (geen idee dat er diverse vormen zijn van een open relatie)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Mrt 2015 22:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Het speelt al een tijdje door m'n hoofd sinds een vriendin aangegeven te hebben dit te doen. Ik vraag me af in hoeverre ik het zou kunnen en of het 'goed' zou zijn voor m'n eigen relatie.

(met verschillende vormen zou ik bedoelen 'alles', of bijvoorbeeld alleen zoenen etc.) Al is het maar net hoe je de regels maakt natuurlijk..
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 03 Mrt 2015 22:07

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Zoiets werkt alleen maar als je vriend/man er ook achter staat. Heb je het al eens voorzichtig geopperd?

Wij hebben dit overigens niet, ik zou het niet kunnen en vriend al helemaal niet.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Mrt 2015 22:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Vraag je je dan af of JIJ het zou kunnen, als in dat jij met een ander seks zou kunnen hebben? Of of JIJ het zou kunnen, als in het ok vinden dat je vriend seks heeft met een ander?

Zelf heb ik in mijn omgeving meer ramp-verhalen dan succes-verhalen als het gaat om open relaties.

1 ding is zeker: er zijn hele goede afspraken en gesprekken voor nodig.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Mrt 2015 23:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Beide eigenlijk. Het zou mij niet om seks gaan, want dat zou ik zelf niet kunnen en willen. Ik weet niet hoe mijn vriend er over denkt, wel weet ik dat hij het niet direct afkeurt (Bij anderen dan).

Wil ook helemaal niet zeggen dat het ooit zo ver komt, daarvoor moet eerst meer duidelijk zijn en veel meer gepraat worden. Het is alleen dat sinds ik het wet het gewoon in m'n hoofd blijft zitten...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Mrt 2015 23:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dus eigenlijk denk je eraan omdat die ander die het doen er lovend over zijn?

Kijk, ik lees nu zoiets dat je meer denkt aan het kunnen flirten en veroveren en dat dan de verovering gedaan is met zoenen?

Denk je dat dat je relatie beter maakt? Is er dan nu iets mis met je relatie? Mis jij iets? Dat zijn allemaal vragen die je eerst moet stellen. Ik denk dat een open relatie enkel kan werken als je relatie zelf super sterk en geweldig goed is. .. En onthou dat het stapje te ver dan (naar mijn mening) eerder bereikt kan worden.
<<

Anoniem125

Bericht 04 Mrt 2015 07:57

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik ken in mijn directe omgeving een stuk of vier stellen die een open relatie hadden. Hadden dus, want geen enkele stel is meer bij elkaar. Wat ik ervan heb gezien is niet zo denderend. Even gaat het goed, is het leuk, spannend en soms bloeit ook de eigen relatie weer wat meer op. Ze spreken dan vol lof over hun open relatie en hoe fijn en goed het allemaal is. Ik ben zelfs wel eens aangesproken op mijn monogame relatie, dat er vooral angst achter zou zitten. Het kwam erop neer dat wij maar burgerlijk waren en bekrompen.

Maar toch zie je op den duur (soms na een aantal jaren), dat er een bepaalde onrust in die mensen zit. Ze willen steeds meer, het gras van de buren is altijd groener. Ze zijn niet in staat tevreden te zijn met wat er is. Het is toch vaak een signaal dat ze niet de rust in zich hebben om een langdurige relatie met 1 persoon jarenlang vol te houden. Of soms past hun huidige partner toch minder goed bij ze.

Al met al zijn wij nu nog steeds samen en zijn die andere stellen allemaal allang uit elkaar. Mij zegt dat toch wel iets.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Mrt 2015 18:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik ben compleet in de war
Heb sinds n halfjaar een relatie, met iemand die ik al jaren ken.
Hij vond mij al vanaf begin leuk
Nu hebben we dus een relatie gekregen vorig jaar onverwacht en met hem zag ik het helemaal zitten huisje boompje beestje
Hij is Afrikaans en wil al snel een baby
Ik ben net verhuisd naar rijtjeshuis en zou na de zomer spiraal uithalen
Ook ben ik gestopt met medicijnen slikken antidepressiva
Nu ben ik opeens 180 graden gedraaid lijkt t wel . Ik ben niet depressief nu maar opeens zie ik het niet meer zitten.
Ik voel niks of weinig meer voor mijn vriend en een kind en samenwonen zie ik niet meer zitten
Ik weet niet of die gedachtes echt zijn of dat ik in de war ben
Ik snap niet hoe dit zo opeens komt en ik weet niet wat ik nu moet doen.
Sowieso weet ik wel dat ik geen verdere stappen ga nemen Wbt huisje boompje beestje, maar hem dumpen uit t niets terwijl we het zo leuk hadden ? Heb nog nooit zo meegemaakt :wtf: weet nie meer wat ik wil en ben niet zo iemand van die Zegt ben er klaar mee doei
Iemand advies voor mij???
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Mrt 2015 18:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Is het niet allemaal te snel gegaan? Ik lees vooral "hij wil" maar heb jij er ook nog iets over in te brengen?
Je kunt het nog even aankijken, maar als het voor jou op is, ook als dat om een onduidelijke reden is, dan lijkt uitmaken mij de enige reële optie. Je kunt moeilijk blijven alleen maar omdat jij niet zo iemand bent of wil zijn die er uit het niets een eind aan breit. Dan heb je op het laatst alleen nog een relatie om dat aan jezelf en de buitenwereld te bewijzen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem131

Bericht 08 Mrt 2015 18:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Na een half jaar al een baby terwijl je nog niet eens samenwoont? Doe eens normaal en gebruik je hersenen.

Daarnaast gaat het ook zo snel dat ik me afvraag of je wel gewoon van de verliefdheid geniet/ hebt genoten. Ik zou eerst even wat versnellingen lager gaan.

Je noemt hem Afrikaan. Heeft dat met een verblijfsvergunning te maken?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Mrt 2015 19:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Hij woont gewoon in Nederland hoor en ik vind dat ook te snel
Ik was verliefd en dacht ja nu is mijn tijd we kennen elkaar al jaren en ik ben 28
Maar niet gelijk dus ik heb gezegd einde van het jaar kijken we wel , eerst verhuizen en genieten met z'n 2 !
Waarom ik zeg dat hij Afrikaans is omdat die direct zijn met wat ze willen
Hij is nogal overheersend maar nu begin ik naast mijn gevoel ook mijn mening te geven en nu eens duidelijk gemaakt dat dit mijn huis is (hij heeft ook n appartement) en dat we niet samenwonen dus ik mijn eigen regels heb
Eerst werd hij dan altijd boos nu ik heb laten merken dat ik ook mijn eigen leven wil is hij opeens mild geworden
Ik geloof dat hij veel van me houdt maar soms zitten we niet op 1 lijn
Ja ik wil graag kinderen maar niet op zo'n manier !
Wil gewoon alles op t gemak en niet snel snel
Hij wil heel graag vader worden heeeel graag
Maar buiten dat, ik weet niet of het door de verwarring komt wegens bijwerkingen van de medicatie niet meer slikken , of dat ik zonder medicatie een heldere blik heb gekregen
Het voelt niet 100% goed en op deze basis wil ik geen kind
Maar ik weet niet of mijn gevoel juist is of omdat onze culturen verschillen ik die gedachtes heb en hij waarschijnlijk dingen normaal vind die ik niet normaal vnd en andersom
<<

Anoniem131

Bericht 08 Mrt 2015 20:07

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Zolang jij nog niet wil moet je dat gewoon aangeven. Leer elkaar eerst goed kennen en zoek uit of je echt bij elkaar past.
Ik weet dat Afrikanen best snel willen qua huisje, boompje, beestje omdat dat in hun land normaal is en ze hechten minder waarde aan het gezin (ik ken er beroepsmatig heel veel) maar het gaat er ook om wat jij wil. Je hebt geen haast dus zoek het voor jezelf uit.
<<

Anoniem125

Bericht 08 Mrt 2015 21:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Jeetje weer zo'n voorbeeld van alles snel snel snel willen... Zo zonde! Ik zou het nu eerst maar eens rustig aan doen. Jullie zijn pas 6 maanden samen! Wat ken je iemand dan? Nog lang niet voldoende in ieder geval om zo serieus te overwegen om te beginnen met kinderen. Echt hoor, op deze manier vraag je gewoon om problemen. Ik zou maar goed naar je gevoel luisteren.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Mrt 2015 20:36

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat ik lees is dus dat je twijfelt of je wel bij hem wit blijven? Je geeft aan nog niet aan kinderen te willen beginnen. (Zou ik ook echt niet doen bij zo veel twijfel en zo'n korte tijd bij elkaar). Ik zou er over in gesprek gaan om jouw standpunt duidelijk aan te geven. Dat jij je hier bij niet prettig voelt, dat moet hij respecteren. Kan hij dat niet opbrengen, dan zou het voor mij zeker weten exit zijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Mrt 2015 19:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nooit gedacht dat ik deze biecht ooit zou hoeven plaatsen, maar helaas. Vanochtend ben ik erachter gekomen, bij toeval (ik stuitte op een Whatsapp gesprek van hem en een collega), dat mijn vriend bijna een grens over is gegaan. Bijna, want hij heeft geen fysiek contact gehad met die vrouw. De timing was echt vreselijk, ik moest me omkleden voor werk, hij stond op het punt weg te gaan, we hebben het er dus nauwelijks over kunnen hebben.

Het gaat om zijn collega. Voor zover ik nu weet hebben ze diepgaande gesprekken gehad. Dat hij ongelukkig is in onze relatie heeft hij met haar uitgebreid besproken. Daar vanuit is waarschijnlijk wat over en weer geflirt, voornamelijk nachtelijke Whatsapp gesprekken. Na werk hebben ze elkaar ongetwijfeld ook veel gesproken. Zij heeft hem foto's gestuurd, hij haar ook. Geen idee van wat en hoe precies. Vanavond hebben we het er uitgebreid over.

Ik ben niet boos, ik ben niet verdrietig.. ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik voel. Het gaat al enige tijd niet goed tussen ons, ik ben me erg bewust van mijn rol daarin. Daarom betrek ik dit hele gebeuren op mijzelf. Maar vind ik dat hij een grens over is gegaan? Zijn die seksueel getinte foto's een grens, ondanks dat ze niet gezoend of whatever hebben? Ik weet het niet zo goed. Mag ik hem vragen het hele Whatsapp gesprek te lezen? Of ben ik dan te nieuwsgierig? Allerlei dingen gaan nu door mijn hoofd, de hele dag al, ik wil eigenlijk zoveel mogelijk weten. Maar ga IK dan hierin niet weer te ver?

Ter info: we zijn bijna 10 jaar bij elkaar en hebben een kind van 4 jaar oud

Edit: sorry voor het wat warrige verhaal, een update plaats ik later nog wel, hopelijk wat duidelijker :wink:
<<

Anoniem107

Bericht 15 Mrt 2015 19:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat vervelend dat je hierachter bent gekomen. Ik denk dat heel veel mensen een duidelijke mening hierover hebben (ook ik, eerlijk is eerlijk), of hij een grens is over gegaan, of niet. Ik zou mezelf hiervan proberen af te sluiten, het belangrijkste is voor jezelf af te vragen of hij jóúw grens is over gegaan. Kun jij hem vertrouwen, na dit? Kun jij samen verder met hem, in het volle vertrouwen dat dit niet nog een keer gebeurt? Het is immers wel zijn collega, die ontloopt hij niet even zomaar. Wacht eerst het gesprek van vanavond af en ga dan voor jezelf na wat je wilt. En blijf praten samen, en gaan jullie verder, blijf aan het onderliggende probleem werken. En laat je niet van de wijs brengen door bepaalde figuren die hier op het forum rondhangen die jou hoogstwaarschijnlijk als zijnde naïef af willen schilderen. Niemand kan beslissen voor jou wat jouw grenzen zijn, zelfs al zou hij wel fysiek vreemd gegaan zijn.

Hel veel sterkte!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Mrt 2015 19:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat ontzettend rot en verdrietig Biechtje. Ik hoop dat jullie vanavond een goed gesprek kunnen hebben en dat jullie hier uit gaan komen.. Veel sterkte gewenst.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Mrt 2015 19:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maple, natuurlijk heeft Biechtje grenzen, maar zij hebben ook een 4 jarig kind dus ik kan me voorstellen dat je dan niet alleen je eigen belangen voorop zet. Eens verder met die figuren op het form.
<<

Anoniem107

Bericht 15 Mrt 2015 19:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik doelde ook niet op eigen belangen, alleen dat ze moet doen waar zij zich goed bij voelt. Juist omdat er een kindje in het spel is.
Edit: wat ik bedoelde, dat kwam niet zo heel erg duidelijk naar voren denk ik: ik zou het prima kunnen begrijpen als Biechtje en haar partner na een aantal goede gesprekken samen, en als ze gaan werken aan hun problemen, gewoon bij elkaar blijven. Dat ze zich niet moet laten leiden door alles wat een ander vindt, maar dat ze moet doen wat zij en haar oartner in hun situatie het beste lijkt.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers