Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kaasfondue

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Mrt 2015 16:54

Kaasfondue

Gisteren heb ik bij iemand kaasfondue gegeten (was voor mij pas de tweede keer ofzo :P ). Mijn man heeft ook nog bijna nooit gekaasfonduet. Daarom leek het me leuk om dat binnenkort een keer met zijn tweetjes te doen. Maar omdat wij nog maar amateurs :P zijn even wat vraagjes aan jullie.
- Hoe maak je de kaas (ik weet niet hoe ik dat anders moet formuleren)? Maak je dat zelf of met een pakje?
- Kun je het ook maken zonder alcohol? Wij drinken beide nauwelijks/geen alcohol, en ik vind het altijd jammer dat je de alcoholsmaak wel proeft. Wij vinden dat gewoon niet zo lekker, en ik heb eigenlijk ook geen zin er speciaal iets met alcohol voor aan te schaffen.
- Waar serveer je het in? Wij hebben we zo'n mini fonduesetje voor twee personen. Kan het daar in? Ik dacht eigenlijk dat dat meer voor chocoladefondue was, maar omdat ik daar totaal niet van houd hebben we het nog nooit gebruikt. En ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept of het ook geschikt is voor kaasfondue.
- Welke dingetjes dippen jullie in de kaas?

Ik ben benieuwd, tips zijn welkom!
<<

Anoniem122

Bericht 07 Mrt 2015 17:14

Re: Kaasfondue

Ik haal de pakjes bij de Aldi, die hebben ook een variant zonder alcohol.
Ik doe het altijd gewoon in steelpannetje.
Doop er stokbrood, gebakken champignons en komkommer, jum!
<<

Anoniem313

Bericht 07 Mrt 2015 17:22

Re: Kaasfondue

Als je het zonder pakje wil maken, zou ik naar de kaasboer gaan. Die kan je vertellen welke kaas er lekker in is, er zijn heel veel verschillende combinaties mogelijk, bijvoorbeeld met blauwschimmel of zonder. En je kunt het prima zonder wijn maken, ik zou er dan wat bouillon bij doen.
Qua dippen probeer ik altijd zoveel mogelijk groente te doen; het is een zware maaltijd en als ik er ook nog brood bij eet wordt het wel heel veel. Komkommer en tomaatjes, geblancheerde champignons, rauwe witlof, worteltjes, dat soort dingen. En dan een beetje stokbrood.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 07 Mrt 2015 17:23

Re: Kaasfondue

Wij gaan naar de kaasboer en vragen hem om een lekkere kaasfondue te maken. We kopen ook weleens een pakje uit de supermarkt, beiden erg lekker!

We hebben een fonduepan die op tafel kan. Je kunt het ook in een pan/kom op een rechaud zetten.

Wat wij er in doen:
- tortellini
- gebakken champignons
- paprika
- stokbrood
- broccoli
2014 2016 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Mrt 2015 19:15

Re: Kaasfondue

Oh wij eten dat best vaak juist als makkelijk gerecht haha! Soms uit een pakje, soms gewoon met verschillende (geraspte) kaas en een beetje vocht/wijn. Soms nog extra kruid of knoflook, of champignons erin. Wij hebben het vaak gewoon in een steelpannetje op een theelichtje :)

Wij eten er vaak stokbrood en kruidenboter bij, en verschillende soorten groenten (paprika in stukjes, cherrytomaatjes, komkommer, maar soms ook iets als druiven. Yum!).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Mrt 2015 23:16

Re: Kaasfondue

http://www.ah.nl/allerhande/recepten-zo ... kaasfondue

Hier staan heel veel zelf te maken soorten kaasfondue op, ook zonder alcohol. Wij eten vaak kaasfondue met bier i.p.v. wijn, ik hou van wijn maar in de kaasfondue proef ik de alcohol ook en daar ben ik niet super dol op, met bier vind ik heerlijk!

Wij dopen er vaak reepjes paprika, kerstomaatjes en bijvoorbeeld geblancheerde broccoli in, ook zet ik meestal wat olijven en plakjes komkommer op tafel om tussendoor te eten en stokbrood uiteraard!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 08 Mrt 2015 11:11

Re: Kaasfondue

Bedankt voor de tips allemaal. Handig dat het ook gewoon in een pannetje ofzo kan. En champignons erbij lijkt me inderdaad echt heel lekker. Ik zal de recepten eens bekijken!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4997

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 15 Mrt 2015 15:13

Re: Kaasfondue

Voor volgend weekend ga ik ook een kaasfondue maken.
Alleen 1 probleem, mijn schoonzus is zwanger.
De alcohol zal wel niet verdwijnen na het warm maken.
Want het zal niet koken.

Kan ik de wijn vervangen en waarvoor?
<<

Anoniem286

Bericht 15 Mrt 2015 15:26

Re: Kaasfondue

beetje bouillon

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers