Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Jan 2015 09:31

Re: Het hardlooptopic

Ja dat is mijn doel ook Bubble. Ik blijf een beetje hangen op de 9 a 9,5 km/h. Ik heb vorige week nog twee keer een klein half uurtje gelopen, ging lekker! Nu wil ik echt het 2 a 3 keer per week trainen weer gaan oppakken. Ik heb me na mijn 'beginnerscursus' echt als lid ingeschreven bij de loopgroep, dat is een goede stimulans. En je krijgt een beetje begeleiding bij het behalen van je doelen en bij je techniek, dat vind ik ook fijn!

Balen Zeester!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem301

Bericht 07 Jan 2015 09:58

Re: Het hardlooptopic

Leuk AM! Is dat de eerste keer dat je de 10k gaat doen?

Ik ben ook weer rustig aan begonnen na een pauze van ongeveer een maand. Afgelopen zondag een half uurtje gelopen, ging prima. Vanavond weer.
<<

Anoniem321

Bericht 12 Jan 2015 15:12

Re: Het hardlooptopic

Hi ladies! Hebben jullie afgelopen weekend ook gelopen met die harde wind? Ik heb me gister even buiten gewaagd. Mijn tijd was niet om over naar huis te schrijven (moest een heel stuk pal tegen de wind in worstelen) maar wel lekker gevoel. Het geeft me ook wel weer energie als het zo onstuimig is.
<<

Anoniem173

Bericht 12 Jan 2015 15:32

Re: Het hardlooptopic

Ja Regazza ik ben gisteren nog geweest! Wat goed dat jij ook bent wezen lopen met die storm.

Ik vond het wel pittig om tegen de wind in te lopen, maar omdat ik een lange rechte weg over moest met wind in de rug ging dat juist heel goed. Uiteindelijk 6.2 kilometer gelopen in mijn trainingsschema van 20-10-10 minuten. Terwijl de eerste 2x dat ik die afstand liep ik nog maar 5.7 en 5.8 had gerend. Dus ik ben tevreden.

Deze week moet ik 3x lopen van mijzelf en wordt het schema 2x 20 min met 1 min wandelen ertussen. Eens kijken hoe dat gaat!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 15 Jan 2015 19:45

Re: Het hardlooptopic

Ook ik ga weer een poging doen.
Ik heb start2run met renate wennemars. En dan de 3 km variant.
Nu ben ik opzoek naar de versie van 5 km. Heeft iemand die voor mij? Want wil wel de 5 km proberen te lopen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem321

Bericht 18 Jan 2015 18:48

Re: Het hardlooptopic

Lekker bezig AM!
Ieniemienie, ben jij inmiddels bezig met de 3 km, of heb je de 5 op de kop weten te tikken?
Ik heb vanmorgen weer een rondje hardgelopen van iets meer dan 5 km. In de regen helaas, maar toen ik eenmaal opgewarmd was, was het ook wel lekker.
Het ging wel ok, maar ik had nog zware benen van gister, ben gistermiddag bij Flevonice wezen schaatsen. Dat voelde ik vandaag wel.
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 10:47

Bericht 19 Jan 2015 15:20

Re: Het hardlooptopic

Ik schrijf nooit mee in dit topic, lees af en toe wel mee.

Tot begin oktober heb ik minimaal 2 keer per week hardgelopen , ik liep ongeveer 5 km in 28 minuten.
Nu heb ik door verhuizen en er ingeslopen gemakzucht niet meer gelopen, ik wil nu weer gaan beginnen maar hebben jullie tips hoe dit weer op te bouwen?
Afbeelding
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 26 Jan 2015 14:30

Re: Het hardlooptopic

Flower schreef:Ik schrijf nooit mee in dit topic, lees af en toe wel mee.

Tot begin oktober heb ik minimaal 2 keer per week hardgelopen , ik liep ongeveer 5 km in 28 minuten.
Nu heb ik door verhuizen en er ingeslopen gemakzucht niet meer gelopen, ik wil nu weer gaan beginnen maar hebben jullie tips hoe dit weer op te bouwen?

Ik gebruik zelf de 5km running coach van Renate Wennemars. Loopt erg fijn. Maar ik denk misschien wel te makkelijk voor jou. Ik begon echt met een conditie van 0.0.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 26 Jan 2015 14:33

Re: Het hardlooptopic

Ik ben opzoek naar nog een zwarte sportbroek/ Ik heb nu een sportlegging achtig ding van de H en M.
Hij is erg fijn maar er zitten veel roze accenten op.
Wil ook nog een zwarte broek waar wat meer shirts op passen dan roze.

Nu is er bij de Kruidvat weer veel hardloop spul van Leontien. Ook een zwarte sportbroek/legging.
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe vallen de maten?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 26 Jan 2015 15:23

Re: Het hardlooptopic

ik ben gestart met een hardloopcursus en daar had een vrouw deze broek. Ze vond m goed zitten zei ze.
I kwil er morgen ook eentje halen want 1 broek is wat weinig merk ik
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Jan 2015 17:29

Re: Het hardlooptopic

Ieniemienie, ik ken ze niet ik heb er ook geen ervaring mee. Ik loop of hard in een trainigsbroek of in een legging die ik al 14 jaar in de kast heb liggen. Die is nog van het CIOS.

Verder lees ik ook vooral hier, dit omdat ik vind dat ik te weinig hardloop om hier iets zinnings te melden. Nu heb ik mij voor 15 maart ingeschreven voor een loop van 10km dus ik ben weer begonnen met hardlopen.
Nu woon ik zelf alleen bij een behoorlijk heuvelachtig gebied. Ik loop de deur uit en ik loop direct het bos in (verhard en onverhard), maar ik merk gewoon dat het te heuvelachtig is. Stukken kom ik echt niet omhoog gerend, want zelfs wandelend krijg ik kramp in mijn kuiten van de stijging ( 15%). Iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 12:45

Bericht 30 Jan 2015 08:29

Re: Het hardlooptopic

Ik begin vandaag weer! Misschien niet de mooiste periode om ermee te beginnen, maar ik wil stiekem weer een kléin beetje fit zijn voordat de winterstop van hockey voorbij is, dus het is de hoogste tijd. Ik ga nu zo rennen, heb alleen nog niet heel erg nagedacht over mn outfit haha. Zag net dat het hier -1 is :no:
<<

Anoniem216

Bericht 30 Jan 2015 10:26

Re: Het hardlooptopic

Ieniemienie ik heb ervaring met de hardloopkleding van de kruitvat. Goede kwaliteit. Ik heb zelf maat 40 en heb een hardloopbroek maat L.

Ik heb mij laten overhalen om een loopje van 5K te doen in juni. Ik moet dus aan de bak. Basis is er al, alleen versloft het bij mij altijd halverwege. Goede stok achter de deur.
<<

Paddenstoel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 15 Dec 2013 20:50

Bericht 07 Feb 2015 20:54

Re: Het hardlooptopic

Ieniemienie, heb je al een broek gekocht? Weet niet of je in de buurt van een primark woont maar hier hebben ze ook zwarte broeken. Ze hebben zoiezo veel hardloopkleding nu!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 07 Feb 2015 21:23

Re: Het hardlooptopic

Corretto schreef:Ik begin vandaag weer! Misschien niet de mooiste periode om ermee te beginnen, maar ik wil stiekem weer een kléin beetje fit zijn voordat de winterstop van hockey voorbij is, dus het is de hoogste tijd. Ik ga nu zo rennen, heb alleen nog niet heel erg nagedacht over mn outfit haha. Zag net dat het hier -1 is :no:


Ik vind dit juist een heerlijke periode om te beginnen! Nu het nog zo donker is kan niemand zien hoe stumperig ik er uit zie haha.

Ik ben nu 5 weken bezig met hardlopen(na ruim 5 jaar niet gesport te hebben) en vind het echt superleuk dat het steeds beter gaat. Dat ik nog steeds geen 3 km aan één stuk red kijk ik dan nog maar even niet naar, maar toen ik net begon kon ik nog niet eeens 2 minuten aan één stuk rennen zonder uitgeput te zijn. Misschien moet ik me ook maar eens inschrijven voor een 5k over een maand of 2. Leuke stok achter de deur om door te gaan.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 07 Feb 2015 21:25

Re: Het hardlooptopic

Ik heb vandaag een pr gelopen, 9,5 km! Wel tussendoor wat gewandeld, maar toch..
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 08 Feb 2015 10:18

Re: Het hardlooptopic

@Pandora: goed gedaan!

Ik ben de afgelopen maand maar een enkele keer geweest, maar ik wil het weer gaan oppakken om iedere week te lopen, waarschijnlijk meestal op zondag. Eind april ga ik aan een wedstrijd meedoen en dan wil ik 12 km in mijn normale tempo kunnen lopen (tussen de 10,5 en 11 km per uur). Zo meteen ga ik ook even een rondje lopen.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Mrt 2015 18:02

Re: Het hardlooptopic

Gijs, dat klinkt toch al super goed, na 5 jaar niets te hebben gedaan. Weet je al met welke loop je mee gaat doen?

Hoe gaat het verder met alle hardlopers?

Ik heb een half jaar niet gelopen, maar afgelopen week eindelijk weer begonnen. Samen met wat andere vrouwen hier uit de buurt, heel gezellig. Deze week 2 keer 4,5 km gelopen, wel met een slakkengang, maarja.. Snelheid komt vanzelf wel weer. Ik wil er nu wat relaxter in staan dan de vorige keer.
We gaan met elkaar aan een loopje mee doen hier in de stad. 7 km, een mooi streven.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 14 Mrt 2015 20:27

Re: Het hardlooptopic

Gezellig Jans, samen lopen! In mijn eentje ga ik sneller en verder, maar samen met iemand anders (meestal mn zusje) vind ik minder vervelend. 7km is idd een mooi streven!

Ik red inmiddels 5 km aan één stuk! Jeuj. Heb me ingeschreven voor een midnightrun voor 9 mei. Is 5k en je mag er een uur over doen haha. Moet goed gaan komen!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem186

Bericht 14 Mrt 2015 21:22

Re: Het hardlooptopic

5 km aan 1 stuk is echt netjes! Ik red het nog niet hoor. En weet je ook je gemiddelde snelheid?
Midnightrun klinkt leuk!
Ik heb vorig jaar aan de ladiesrun meegedaan, 7.5 km, daar was ik ook wel trots op. Maar wel gewandeld tussendoor, het lukte me echt niet om het hele stuk te rennen.
<<

Anoniem173

Bericht 16 Mrt 2015 15:24

Re: Het hardlooptopic

yes ik heb vandaag voor het eerst 10 kilometer aan een stuk door gerend! Mijn uiteindelijke tijd was 1.08 dus ik ben tevreden. Zondag ga ik bij de Utrechtse Marathon de 10 km rennen ik streef naar iig de 1.08 weer te halen maar wie weet lukt het me nog wel sneller? Komende week lekker uitrusten :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Mrt 2015 22:41

Re: Het hardlooptopic

Netjes hoor AM.
Gijs 5 km in een uur moet zeker te doen zijn.
Jans het gaat jou ook lukken, gewoon rustig opbouwen en het komt wel en iedere keer net een stukje meer van jezelf vragen.

Ik heb gisteren meegedaan aan de 1ste editie van de Stevensloop hier in Nijmegen. Ik ben totaal niet tevreden over de tijs 1.05.05, maar ja de laatste keer dat ik een rondje ben gaan hardlopen was ook met Carnaval. Dus toch wel een maand geleden. Tot de 5 km heb ik aan één stuk gelopen, daarna stukjes gaan wandelen. Ik liep een blaar aan de binnenkant van mijn bal van mijn voet en ik had geen zin meer. Wel leuk dat ik samen met mijn zus ben gestart en we ook samen over de finish zijn gegaan.

Nu kreeg ik net een mailtje dat ik 13 juni met mijn detacheringsbureau mee mag doen aan een 4 mile loop. Daar ga ik wel voor trainen, want dat wil ik dan wel weer binnen een half uur lopen. Dus dat betekend, dat ik moet gaan trainen. Dus hier gaan meeschrijven is missschien wel een stok achter de deur.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 12:45

Bericht 17 Mrt 2015 13:35

Re: Het hardlooptopic

Ik ben ook weer begonnen! Ben alleen even een nieuw doel aan het zoeken. Was van plan mee te gaan doen aan de halve marathon in de stad waar ik geboren ben, maar die is al vol. Nu kan ik er natuurlijk op gokken dat ik een startnummer van iemand over kam nemen tegen die tijd, maar het traint toch niet lekker, die onzekerheid. Verder moet ik even iets meer met een plan gaan werken. Ik heb vorige week bijvoorbeeld helemaal niet gerend en deze week ben ik mezelf weer juist aan het afmatten. Niet handig. Voel het nu ook wel aan m'n spieren helaas.

Hebben jullie een schema waar jullie je aan houden? En mensen die voor de wat langere afstanden trainen: is dat te combineren met andere sporten? Ik weet namelijk van een meisje uit mijn omgeving dat zij in het weekend altijd haar twee lange trainingen deed, maar ik hockey op zondag, dus dat wil niet echt. Plus dat ik halverwege de week natuurlijk ook nog met een hockeytraining zit. Nu twijfel ik dus om maar gewoon wat minder vaak te lopen en hockeytraining bijv maar als een looptraining te zien en zo maar te hopen dat ik uiteindelijk wel in staat ben om een halve marathon te lopen, maar het liefst heb ik natuurlijk een concreet, uitgedacht plan ;-)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 17 Mrt 2015 14:31

Re: Het hardlooptopic

@Corretto: ik heb twee jaar geleden aan de halve marathon van Eindhoven mee gedaan. Normaal gesproken liep ik 1x hard per week en deed ik 2 groepsplessen in de sportschool. Ik wilde graag in de sportschool blijven sporten, maar ik heb dat toen tijdelijk omgezet naar 1x per week. Doordeweeks 's avonds deed ik een wat kortere hardlooptraining, zoals interval, en in het weekend deed ik een langere duurloop. Door dat een zomer lang te doen, kon ik in oktober goed de halve marathon lopen in 2 uur en 1 minuut.

Op dit moment staat het hardlopen bij mij op een wat lager pitje, maar ik wil het wel weer op gaan pakken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Mrt 2015 14:36

Re: Het hardlooptopic

Je rent al behoorlijk veel intervallen bij hockey, dus als je 1 keer een lange duurloop en 1 keer een korte tempo loop erbij kunt doen, dan verwacht ik dat je de halve marathon kunt lopen.

Ik ga eindelijk ook weer vooruit met hardlopen. Dat is erg fijn! Ik heb niet stil gezeten, ben alle tijd wel blijven trainen. Ik loop nu alleen harder met dezelfde hartslag bij een tempo lager voorheen. Het lopen voelt ook makkelijker.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers