Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verdoving tandarts

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 11 Mrt 2015 19:57

Re: Verdoving tandarts

ไม่เป็นไร schreef:
Cinnamon schreef:Ik heb alleen verdovingen gehad als m'n verstandskiezen eruit moesten, maar die naaldjes vallen echt mee hoor. Als-ie de huid in gaat voel je het eigenlijk niet eens. Het enige momentje kan zijn als de naald de zenuw oid in gaat, maar dat is echt een milliseconde en dan is het klaar.
De eerste keer dat ik een verdoving kreeg, gaf de kaakchirurg aan wanneer het gevoelig zou worden. Ik me op voorbereid, voelde ik eigenlijk niks, haha.

Gaatjes heb ik nooit echt gehad, dus of ik me daar ook voor zou laten verdoven weet ik niet, maar de verdoving zelf hoef je dus echt niet bang voor te zijn.


Het is niet de bedoeling dat de zenuw geraakt wordt, die kan daardoor beschadigd raken. Ze prikken heel dicht bij de zenuw.


Idd, vorig jaar heeft de tandarts mijn zenuw geraakt tijdens het zetten van de verdoving. Ik zal je zeggen dat is even heel pijnlijk, maar daarna ben je verdoofd. In dat geval blijf je dan ook verdoofd/gevoelloos en dat heeft in mijn geval een half jaar geduurd omdat mijn zenuw moest herstellen. Ik heb geluk gehad, want soms is er blijvende schade. Het zetten van een verdoving is dus zeker niet zonder risico en is iets wat veel mensen niet weten. Vorige week moest ik voor het eerst sinds een lange tijd naar de tandarts (een nieuwe tandarts overigs, want de oude durfde mij niet meer te behandelen). Wow wat een geweldige meid, we hebben het zonder verdoving geprobeerd maar dat was toch te pijnlijk voor mij. Ze heeft me goed gerust weten te stellen en met veel beleid de verdoving gezet. Overigens ben ik niet bang om de verdoving te laten zetten. Je voelt een soort van speldenprikje, maar de pijn ebt meteen weg omdat het verdoofd is.
<<

Anoniem185

Bericht 11 Mrt 2015 20:30

Re: Verdoving tandarts

Nonnevot schreef:Ik heb een verdoving bij de tandarts nog nooit gevoeld. Vind het alleen vies smaken.

Ja ik ook!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Mrt 2015 20:52

Re: Verdoving tandarts

ไม่เป็นไร schreef:
Cinnamon schreef:Ik heb alleen verdovingen gehad als m'n verstandskiezen eruit moesten, maar die naaldjes vallen echt mee hoor. Als-ie de huid in gaat voel je het eigenlijk niet eens. Het enige momentje kan zijn als de naald de zenuw oid in gaat, maar dat is echt een milliseconde en dan is het klaar.
De eerste keer dat ik een verdoving kreeg, gaf de kaakchirurg aan wanneer het gevoelig zou worden. Ik me op voorbereid, voelde ik eigenlijk niks, haha.

Gaatjes heb ik nooit echt gehad, dus of ik me daar ook voor zou laten verdoven weet ik niet, maar de verdoving zelf hoef je dus echt niet bang voor te zijn.


Het is niet de bedoeling dat de zenuw geraakt wordt, die kan daardoor beschadigd raken. Ze prikken heel dicht bij de zenuw.


Ik twijfelde al of het de zenuw was, haha. Is het dan de spier waar de naald doorheen gaat?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 11 Mrt 2015 21:54

Re: Verdoving tandarts

Ik heb nooit een verdoving tijdens gaatjes boren..
Ik heb een hekel aan die spuitjes (hoewel dat wel weer een tijdje is geleden, dus geen idee of ze 'fijner' zijn geworden). Maar ik heb een nog grotere hekel aan die nasleep van de verdoving. Heel de dag met zo'n frutlip. Ik heb liever paar sec pijn, dan heel de dag zo'n gevoel.
En qua pijn valt t eigenlijk wel mee.. De eerste x zonder verdoving keek ze me wel raar aan toen ik geen verdoving wilde, dus begon te twijfelen haha. Afgesproken zonder verdoving en mocht t niet gaan kon ik t altijd nog krijgen. Maar niet nodig gehad. De laatste x ook zonder, ik had er 2.. Ene gedaan, zegt ze dat de volgende wel wat meer pijn kon doen maar dat was juist niet!
Ik heb de laatste x wel een iboprufen vooraf ingenomen haha. En ik zet mn nagels in mn duim. En spreek met de tandarts af dat ze de boor niet lang op dezelfde plaats houdt, en dat ze zegt als ze klaar is met t pijnlijke gedeelte
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 12 Mrt 2015 07:38

Re: Verdoving tandarts

De enige goede tip die ik van de tandarts heb gekregen hiervoor is:

Schouders omlaag en rustig door je neus ademhalen

Dit werkt echt super, je let op je ademhaling en je bent meer ontspannen, hierdoor merk je weinig tot niets van de prikjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 13 Mrt 2015 11:47

Re: Verdoving tandarts

Ik ben geweest! Tandarts was heel begripvol. Verdoving deed wel iets zeer met inspuiten maar het prikje zelf voelde ik niet. Het boren is mij ook erg meegevallen.
<<

Anoniem216

Bericht 13 Mrt 2015 11:53

Re: Verdoving tandarts

Fijn dat het zo is meegevallen Isabel.
<<

Anoniem149

Bericht 13 Mrt 2015 12:22

Re: Verdoving tandarts

Fijn dat het meegevallen is!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 13 Mrt 2015 13:03

Re: Verdoving tandarts

Gelukkig maar, fijn!
2010 & 2012

Afbeelding
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers