Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Anoniem193

Bericht 12 Mrt 2015 10:15

Re: Weight Watchers

Carrie schreef:Hmm nee dat niet maar de eerste wc gang kan nogal heftig zijn, en wat langer duren. Ik persoonlijk doe dat niet graag op mijn werk :D


Ah zo. Dan kan ik het juist beter voor een werkdag doen, want als ik alleen thuis ben met de kids en lang op de wc moet zitten, breken zij de tent af :P

Bedankt voor je tip!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 12 Mrt 2015 10:17

Re: Weight Watchers

Wat bij mij goed helpt is appelazijn, 3 maal daags.
En 's ochtends als eerste een kiwi eten!
Maar die thee ben ik ook wel benieuwd naar, zal het eens proberen.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Mrt 2015 10:23

Re: Weight Watchers

Alibi schreef:
Carrie schreef:Hmm nee dat niet maar de eerste wc gang kan nogal heftig zijn, en wat langer duren. Ik persoonlijk doe dat niet graag op mijn werk :D


Ah zo. Dan kan ik het juist beter voor een werkdag doen, want als ik alleen thuis ben met de kids en lang op de wc moet zitten, breken zij de tent af :P

Bedankt voor je tip!


Haha ok, succes! :^^: Ik gebruik de thee niet te vaak hoor, alleen als ik er last van heb, uit nood.
<<

Anoniem193

Bericht 12 Mrt 2015 10:32

Re: Weight Watchers

Te vaak lijkt mij ook niet goed idd. Maar ik heb nu in 8 dagen pas 2x ontlasting gehad. Dus ben bijna tot alles in staat.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Mrt 2015 10:39

Re: Weight Watchers

Alibi schreef:Te vaak lijkt mij ook niet goed idd. Maar ik heb nu in 8 dagen pas 2x ontlasting gehad. Dus ben bijna tot alles in staat.


Oja, jeetje dat snap ik. Nou lekker die thee drinken, het zal je echt helpen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 12 Mrt 2015 21:21

Re: Weight Watchers


alibi wat goed dat je de smaak weer zo te pakken hebt! Wel balen van je obstipatie...hopelijk ben je er snel van af!
Marin, jij bent ook al zo gemotiveerd goed hoor!
Jacobien, fijn dat je bent afgevallen.

Ik merk dat ik de yoghurt niet meer met smaak eet, daar baal ik van want dan grijp ik weer naar brood en tja weer te veel brood dat wil ik niet. Nu gooi ik mijn fruit die ik normaal in de yoghurt doe in de blender met de yoghurt en maak ik er een smoothie van. Maar kost dat dan nu ook meer punten, kan dat nergens vinden?
Nog andere tips voor ontbijt? Af en toe pak ik ook wel cracker maar dan merk ik dat ik sneller trek heb op de ochtend.
:heart: :heart: 2011
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 12 Mrt 2015 22:14

Re: Weight Watchers

Misschien twee gebakken of gekookte eieren, Studiebol?

Ik ga morgenochtend weer wegen, ben heel benieuwd.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 12 Mrt 2015 23:11

Re: Weight Watchers

Ik ben momenteel fan van kwark als ontbijt, met havermout, zonnebloempitten en blauwe druiven (of appel of banaan als ik geen druiven heb)

Overigens zou ik zelf geen extra punten rekenen voor de smoothie, het fruit gaat er tenslotte geheel in, dus je krijgt er alles van binnen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Mrt 2015 08:16

Re: Weight Watchers

Thanks jorja en green pepper. Eieren is een goede tip en ik kan idd eens varieren met kwark.

Denk dat mijn smoothie zelfs minder punten is want ik doe er geen honing of muesli in :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem193

Bericht 13 Mrt 2015 09:05

Re: Weight Watchers

@Studiebol: Kwark of een ander merk yoghurt, zit ook nog verschil in smaak in ;)

Eet je naast je smoothie nog meer fruit of niet? Als je 2 porties fruit in je smoothie doet, en daarna nog 2 los eet, dan zou ik wel 4 punten qua fruit voor je smoothie rekenen. Als je daarnaast geen fruit neemt, dan zou ik het niet doen.

Qua ontbijt wissel ik af tussen omelet met groenten, kwark met fruit, havermoutpap met fruit, een mugcake of roggebrood.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 13 Mrt 2015 10:11

Re: Weight Watchers

Wat goed dat je zo afwisselt met je ontbijt Alibi. Ik ben echt een enorm gewoontedier (merk ik nu ;)) en eet altijd yoghurt met havervlokken. Soms als ik heel snel moet eet ik gewoon een boterham en/of kracker.

Ik heb net gewogen en ik vind het ongelooflijk...ben 1,2 kilo afgevallen! Dat had ik écht niet gedacht, want afgelopen week best veel (ongezonde) tussendoortjes gehad waarbij ik de punten niet/moeilijk kon tellen (baksels van mijn moeder). Ik heb wel veel bewogen, dus dat heeft me denk ik gered. :banaan:
Ik zit nu op -8,2 in totaal, vanaf 5 januari. Morgen mijn trouwjurk passen, vol vertrouwen :)
<<

Anoniem193

Bericht 13 Mrt 2015 10:16

Re: Weight Watchers

Wat een super goed resultaat GP! Heel knap!
Ja ik merkte dat mijn lichaam beter functioneert als ik afwissel. plus daarbij raak ik er zelf dus niet zat van, omdat ik elke dag wat anders eet. Het fruit wat ik gebruik wissel ik ook vaak af, zo is het voor mij vol te houden. Elke dag hetzelfde eten is niks voor mij.

( ik zit op -1 kilo vanaf 5 januari :P )
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 13 Mrt 2015 10:20

Re: Weight Watchers

Ik geloof ook wel echt dat afwisselen beter is, maar het lukt me vaak niet. In het weekend ontbijt ik nog wel eens wat anders, want dan heb/neem ik er tijd voor.

Mijn vriend is nu ook 7,1 kilo afgevallen. Ook zo knap! Hij ziet er ook echt beter uit!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Mrt 2015 10:50

Re: Weight Watchers

Green pepper wat goed dat je zo veel bent afgevallen! Veel plezier morgen met het passen van je trouwjurk.

Alibi waarom zou je meer punten rekenen voor fruit? Fruit is toch geen punten? Gisteren had ik 2 soorten in mijn smootie vandaag 3. Gisteren had ik naar mijn werk wel nog een banaan mee genomen maar vandaag eet ik denk ik geen fruit meer.

Heb je een recept van een mugcake? Ik hoor er meer mensen over maar heb het nog nooit gehad.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem193

Bericht 13 Mrt 2015 10:56

Re: Weight Watchers

Ik doe voor mugcake altijd
1 banaan prakken
1 ei erbij en doorroeren
4 scheppen havermout erdoor roeren
en nog wat kaneel.
Dan 3 minuten in de magnetron.
Soms doe ik er ook nog kleine stukjes appel door. maar hierboven is mijn "basis" recept.

Voor fruit 0 punten geldt allen als je het eet, erop moet kauwen en je lichaam er voor moet "werken". en ook voor maximaal 2 tot 3 stuks fruit per dag. Alles daarboven zou je moeten gaan tellen.
Een hele sinaasappel is 0 punten, maar sinaasappelsap is 3 punten per glas. Daarom zou ik in smoothies het fruit wel tellen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Mrt 2015 11:01

Re: Weight Watchers

Alibi, thanks, doe je dat allemaal dan gewoon in een schaaltje en dan in de magnetron? Haha heel apart, ik ga het een keer proberen.

Oke dan ga ik de fruit in smoothie wel tellen op dagen dat ik nog meer fruit eet.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem193

Bericht 13 Mrt 2015 11:14

Re: Weight Watchers

Yup in een schaaltje of een mug dus :P Maar ik doe altijd een schaaltje, dat vind ik fijner.
Daarna stort ik hem op een bord en doe er een lepel kwark op. Net een gebakje :P
<<

Anoniem193

Bericht 13 Mrt 2015 13:38

Re: Weight Watchers

Carrie: Ik kon die thee van Kneipp nergens vinden, maar ik heb nu zonatura Ideaal Gewicht gekocht. Ik dacht dat lijkt wel op elkaar, of zullen vast dezelfde kruiden in zitten.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Mrt 2015 13:58

Re: Weight Watchers

Ja het zijn veelal dezelfde ingredieenten zie ik.

Kneipp:
Pepermunt 35%, sennablad 17%, theïnevrije groene thee 15%, guldenroedekruid 11%, lavaswortel, 10%, hibiscus 10%, rhamnusbast 2%.

Zonnatura:
Rooibos*, sennablad* 15%, berkenblad* 10%, guldenroede* 10%, citroenmelisse*, lindebloesem*, paardebloem*, heermoes*, rabarberwortel*.

Ben benieuwd of het je helpt! Ik koop Kneipp altijd bij de Etos of het Kruidvat.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Mrt 2015 13:59

Re: Weight Watchers

Carrie schreef:Kneipp:
Pepermunt 35%, sennablad 17%, theïnevrije groene thee 15%, guldenroedekruid 11%, lavaswortel, 10%, hibiscus 10%, rhamnusbast 2%.

Zonnatura:
Rooibos*, sennablad* 15%, berkenblad* 10%, guldenroede* 10%, citroenmelisse*, lindebloesem*, paardebloem*, heermoes*, rabarberwortel*.

Ben benieuwd of het je helpt! Ik koop Kneipp altijd bij de Etos of het Kruidvat.


Hé het sennablad en guldenroede zitten er allebei in :P
Ja ik ben ook benieuwd. Oh nou ik was dus bij de AH, jumbo en de DA geweest :thumbdown:
<<

Anoniem301

Bericht 13 Mrt 2015 14:42

Re: Weight Watchers

Alibi schreef:
Carrie schreef:Kneipp:
Pepermunt 35%, sennablad 17%, theïnevrije groene thee 15%, guldenroedekruid 11%, lavaswortel, 10%, hibiscus 10%, rhamnusbast 2%.

Zonnatura:
Rooibos*, sennablad* 15%, berkenblad* 10%, guldenroede* 10%, citroenmelisse*, lindebloesem*, paardebloem*, heermoes*, rabarberwortel*.

Ben benieuwd of het je helpt! Ik koop Kneipp altijd bij de Etos of het Kruidvat.


Hé het sennablad en guldenroede zitten er allebei in :P
Ja ik ben ook benieuwd. Oh nou ik was dus bij de AH, jumbo en de DA geweest :thumbdown:

Haha net de verkeerde. Ja het gaat voornamelijk om de sennabladeren, daarna wil het wel :)
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 13 Mrt 2015 16:25

Re: Weight Watchers

@Alibi; de slankisin thee van Jacob Hooy werkt bij mij ook altijd goed!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Mrt 2015 21:45

Re: Weight Watchers

Soooooooooooooooo de knetter... Er is gewoon 1,4 kilo af!!!! :banaan:
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Mrt 2015 22:51

Re: Weight Watchers

Super goed Lejow! Mooie klapper.

Ik heb een hele slechte weight watchers dag vandaag. Oops!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 14 Mrt 2015 23:23

Re: Weight Watchers

Wow wat lekker Lejow!

Ik tel deze week gewoon niet, wat een rotweek qua Ww. Eerst nachtdienst én ziekig, dus alleen maar witte bolletjes enzo gegeten, en nu weekend, twee dagen uiteten, flink veel alcohol en heerlijk eten waar ik de punten toch niet van kan tellen (immers hoe voeg ik longhaas met witte gazpacho met olijf crumble toe, of allerlei kaasjes waar ik de naam niet meer van weet) . Oeps. Niet mijn beste week. Wel heerlijk aan het genieten hoor, maar dit is dus duidelijk m'n valkuil. Maar laat maar even. Volgende week weer strak in t regime.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers