Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem166

Bericht 04 Mrt 2015 17:01

Re: Draagdoekentopic

Dolphinne, mijn dochter wil niet zi vaak meer gedragen worden, maar tijdens de zwangerschap heb ik haar nog zowel op de buik als op de rug gedragen. Ze is 14 kilo met kleren aan. Of je dat nog prettig vindt qua gewicht ligt helemaal aan jezelf. Ik vond het qua gewicht prima te doen, alleen haar hoofd zat steeds in de weg, rugdragen is dan fijner denk ik.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 04 Mrt 2015 17:13

Re: Draagdoekentopic

Hartjes, Ik vond tot 8 maanden de Marsipu een fijne drager. Deze is alleen voor buikdragen en zou in principe vanaf de geboorte kunnen. Al was ons meisje nog te klein/licht de eerste weken.
Hij is heel compact en licht. Ideaal ding. Zelf had ik de breeze versie die is van een lichtere stof gemaakt wat wel lekker is met warm weer.

mzcharlotte hoe groot en zwaar is jou kindje? En is hij nu echt al toe aan de toddler versie? (Waaraan merk je dat? Tilt dit niet meer prettig/ waarom niet inserts kopen zodat je niet apart een toddler versie hoeft aan te schaffen?)
Zelf wil ik heel graag een Tula, maar twijfel heel erg tussen de baby en toddler variant. Vandaar mijn vragen.
Make happy memories
<<

Anoniem122

Bericht 06 Mrt 2015 07:01

Re: Draagdoekentopic

ไม่เป็นไร schreef:Ik heb even advies nodig!

Mijn zus is zwanger van haar tweede kindje en wil graag gaan dragen. Nu zat ze eerst te kijken naar een Bykay draagdoek maar ik denk dat een ergonomische drager handiger is voor haar (Denk niet dat ze veel geduld heeft om te knopen).
Maar hebben jullie misschien advies? Ze is behoorlijk fors (Maat 52 denk ik toch wel) en niet zo lang. Zijn er bepaalde dragers die geschikt voor haar kunnen zijn?


Kan iemand me hierin misschien adviseren? Zou een Storchenwiege iets zijn?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 06 Mrt 2015 07:20

Re: Draagdoekentopic

Valerie schreef:mzcharlotte hoe groot en zwaar is jou kindje? En is hij nu echt al toe aan de toddler versie? (Waaraan merk je dat? Tilt dit niet meer prettig/ waarom niet inserts kopen zodat je niet apart een toddler versie hoeft aan te schaffen?)
Zelf wil ik heel graag een Tula, maar twijfel heel erg tussen de baby en toddler variant. Vandaar mijn vragen.


L is tussen de 9-10kg en ik denk zo'n 75cm. Ik vind de Tula Baby op zich nog prima dragen, maar ik heb het gevoel dat het rugpand wat kort is. Hij wordt nu nog van knie tot knie ondersteund, maar ik weet niet hoeveel langer dat het geval zal zijn. Ik hoop overigens nog lang te kunnen dragen dus zal tzt toch een Toddler nodig hebben, daarom zou ik niet snel kiezen voor inserts.

Over twee weken kan ik je de exacte maten van L doorgeven, dan moeten we weer naar het cb. :ja:
L2014 & H2017
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 06 Mrt 2015 09:55

Re: Draagdoekentopic

@valerie, mijn jongste is 75 cm, heeft broekmaat 80 en weegt 9.4 kilo. Hij zit sinds broekmaat 68 in de tula baby en deze zou tot maat 86 gewoon moeten passen. Met verbreders die je bij tula kan halen zelfs tot 92. De toddler is vanaf maat 86 tot 98 vlgs mij. het zal ook van de beenlengte van je kind afhangen. Ik ben nog niet op zoek naar een toddler waarschijnlijk na de zomer pas en dan zit de jongste toch al ruim een jaar in de baby. Als je voor je buikbaby een tula zoekt dan kan je de baby kopen, evt met insert dan is ie vanaf de geboorte te gebruiken.
M:21072011
J :08012014
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 06 Mrt 2015 11:54

Re: Draagdoekentopic

Kwam laatst deze schema's tegen bij (http://draagconsulentegoeree.nl/)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 06 Mrt 2015 12:13

Re: Draagdoekentopic

ไม่เป็นไร schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Ik heb even advies nodig!

Mijn zus is zwanger van haar tweede kindje en wil graag gaan dragen. Nu zat ze eerst te kijken naar een Bykay draagdoek maar ik denk dat een ergonomische drager handiger is voor haar (Denk niet dat ze veel geduld heeft om te knopen).
Maar hebben jullie misschien advies? Ze is behoorlijk fors (Maat 52 denk ik toch wel) en niet zo lang. Zijn er bepaalde dragers die geschikt voor haar kunnen zijn?


Kan iemand me hierin misschien adviseren? Zou een Storchenwiege iets zijn?

Ik heb geen ervaring met draagzakken, wel heb ik zelf een bykay draagdoek. Van te voren riep ik heel hard dat ik geen doek wilde, maar een zak. Ik had geen zin in dat geknoopt, lastig gedoe, zou de kleine wel veilig zitten, etc. Toen ben ik YouTube filmpjes gaan kijken hoe het knopen ging en ben ik voor bykay gegaan. Ik vind een doek veel mooier en het blijkt echt heel makkelijk en snel te gaan. Qua maat weet ik niet wat dan prettig draagt en of dat verschilt maakt. Een zak is natuurlijk wel meer voorgevormd qua schouderbreedte e.d., een doek bepaal je zelf.
<<

Anoniem272

Bericht 06 Mrt 2015 17:30

Re: Draagdoekentopic

Snoezel, wat een handige schema's!
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Mrt 2015 19:26

Re: Draagdoekentopic

ไม่เป็นไร schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Ik heb even advies nodig!

Mijn zus is zwanger van haar tweede kindje en wil graag gaan dragen. Nu zat ze eerst te kijken naar een Bykay draagdoek maar ik denk dat een ergonomische drager handiger is voor haar (Denk niet dat ze veel geduld heeft om te knopen).
Maar hebben jullie misschien advies? Ze is behoorlijk fors (Maat 52 denk ik toch wel) en niet zo lang. Zijn er bepaalde dragers die geschikt voor haar kunnen zijn?


Kan iemand me hierin misschien adviseren? Zou een Storchenwiege iets zijn?


Ik weet niet of ze waar ze woont? Maar misschien is het een idee dat je een cadeaubon doet van een webshop in draagdoeken/draagzakken. Zodat ze op een inloopdag kan testen en beslissen wat ze wil.
Er is namelijk zoveel keuze :)
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Mrt 2015 15:54

Re: Draagdoekentopic

Ooooh ik ben echt nog steeds zo blij met mijn Tula Toddler! Ook deze vakantie weer heel veel gebruikt. Zowel voor L van 3 (maat 98/104) als voor Lucas (12,5 kg maat 86/92). Ik had hem oorspronkelijk voor Lucas gekocht maar mijn vriends dochter zit er dus ook graag in. Mijn vriend draagt beide kinderen vaak omdat ik het wel een beetje zwaar vind worden. Toch geniet ik er nog steeds van. Lucas was in het vliegtuig in slaap gevallen, we hebben hem toen even snel zijn jas aan gedaan en in de tula op mijn rug gezet en hij is gelijk weer verder gaan slapen, het hele bagegegebeuren en naar de auto lopen heeft hij zo heerlijk op mijn rug zitten slapen. En ook op de rest van de vakantie was het zo handig. We hadden een buggy en een drager en we konden de kinderen daardoor altijd of dragen of rijden, dat bleek erg prettig te zijn als ze moe waren of steeds weg wilden lopen en op het strand was de tula gewoon veel handiger dan de buggy natuurlijk.

Ik dank de uitvinders van de draagzak/draagdoek op mijn knieën en ik hoop echt dat ik nog heel lang kan dragen. Stiekem wil ik alleen al daarom nog een baby...om gewoon heerlijk vanaf het begin weer te kunnen dragen. Zo genieten!
Haha overigens denkt mijn vriend er hetzelfde over, die verzuchte laatst dat hij graag een baby wilde zodat hij nog heel lang kon dragen want dat vind hij zo leuk. En hij zei ook dat hij het zo leuk vind dat hij Lucas nu ook vaak mag dragen want dat doet hij zo graag. :love:

Ook grappig trouwens, ik zei laatst dat ik een baby dan lekker weer in de doek wilde gaan dragen, hij had zelf vroeger de baby bjorn maar die willen we niet gebruiken. Ik heb geen geschikte babydrager want ik vind de doek heerlijk. "En ik dan?" vroeg hij vervolgens verschrikt. Dus ik zei dat hij maar moest leren knopen en dat hij dat vast prima kon. Ik geloof dat hij het nog niet eens zo'n slecht plan vond :smile: .

(ok het moge duidelijk zijn, ik heb last van kriebels en rammelende eierstokken haha)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Mrt 2015 16:01

Re: Draagdoekentopic

Wolfinschaapskleren schreef:
ไม่เป็นไร schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Ik heb even advies nodig!

Mijn zus is zwanger van haar tweede kindje en wil graag gaan dragen. Nu zat ze eerst te kijken naar een Bykay draagdoek maar ik denk dat een ergonomische drager handiger is voor haar (Denk niet dat ze veel geduld heeft om te knopen).
Maar hebben jullie misschien advies? Ze is behoorlijk fors (Maat 52 denk ik toch wel) en niet zo lang. Zijn er bepaalde dragers die geschikt voor haar kunnen zijn?


Kan iemand me hierin misschien adviseren? Zou een Storchenwiege iets zijn?

Ik heb geen ervaring met draagzakken, wel heb ik zelf een bykay draagdoek. Van te voren riep ik heel hard dat ik geen doek wilde, maar een zak. Ik had geen zin in dat geknoopt, lastig gedoe, zou de kleine wel veilig zitten, etc. Toen ben ik YouTube filmpjes gaan kijken hoe het knopen ging en ben ik voor bykay gegaan. Ik vind een doek veel mooier en het blijkt echt heel makkelijk en snel te gaan. Qua maat weet ik niet wat dan prettig draagt en of dat verschilt maakt. Een zak is natuurlijk wel meer voorgevormd qua schouderbreedte e.d., een doek bepaal je zelf.


Wij hebben een Bondolino poplin. Dit omdat mijn man inderdaad ook niet wilde knopen, maar ook omdat ik wilde dat we hem alle twee even snel zouden kunnen pakken zonder allerlei gespen te hoeven verstellen omdat die ingesteld stonden op de maat van de ander. Bij de Bondolino knoop je de schouderbanden ( echt maar 1 simpele knoop) en rond de buik zit klittenband. Mocht je het iets vinden voor je zus dan denk ik wel dat je een verlengstukje voor het klittenband nodig hebt, maar die kan je er makkelijk bij kopen.

Kay verkoopt overigens ook ergonomische draagzakken tegenwoordig, dus daar zou je ook naar kunnen kijken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 08 Mrt 2015 20:08

Re: Draagdoekentopic

Bedankt voor de adviezen. Ja ik vind het dus lastig omdat ons dochtertje in maat 74 (soms 80) zit. Is zo'n 75cm groot en circa 9 kilo. Voor eerst zou de baby versie van de Tula beter zijn, maar voor zo'n relatief korte periode is dat ook zonde.
Ik denk dat ik maar even af ga wachten tot de volgende baby er bijna is, dan weet ik tenminste in welke maat ze dan zit. Enige jammere is dat ik hem de komende maanden dus nog niet kan gebruiken.
Voor de buikbaby hebben we een rekdoek en de Marsupi.
Make happy memories
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Mrt 2015 20:12

Re: Draagdoekentopic

Een Tula verkoopt ook redelijk makkelijk tegen een goede prijs, dat was mijn overweging. Ik dacht het zo'n 5 maanden te gebruiken en verwachtte een verlies van zo'n 20-30 euro, ik vind dat het wel waard. Ik zit nu op 5 maanden gebruik, dus tenzij L nog een groeispurt krijgt, denk ik er eigenlijk nog wel tot de zomer mee te kunnen toen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem205

Bericht 08 Mrt 2015 23:21

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ook een Tula Baby gekocht hoor Valerie. Hierna koop ik waarschijnlijk ook een toddler versie en behoud ik de babyversie. We willen toch nog graag een tweede kindje, dus dan heb ik de tula baby gewoon nog in huis :love:

Vandaag droeg vriend zoon op de rug, zo cute :love: :love: :love:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Mrt 2015 23:36

Re: Draagdoekentopic

Pompoen word zo blij van je berichtjes :)

Hier ist een beetje meh, heb een mooie doek gezien, is continu leverbaar tot het moment dat m'n zwangerschap ver genoeg was om zeker te zijn. Sindsdien staat die op tijdelijk niet leverbaar. Wacht het gewoon af want wil die graag als eerste maar heb gelukkig nog 5 mnd. Wilde hem alleen voor die tijd al het liefste zacht hebben.
2015 💙
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 09 Mrt 2015 17:23

Re: Draagdoekentopic

Fearie, ik heb het gewoon geprobeerd aan de hand van filmpjes, geen consult. De eerste paar keer doodeng, nu doe ik het zonder spiegel zover problemen. Maar op m'n buik vind ik ook nog super gezellig
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Mrt 2015 21:09

Re: Draagdoekentopic

Muppetje schreef:Fearie, ik heb het gewoon geprobeerd aan de hand van filmpjes, geen consult. De eerste paar keer doodeng, nu doe ik het zonder spiegel zover problemen. Maar op m'n buik vind ik ook nog super gezellig


En welke 'gooi' heb je dan gebruikt? Ik moet van de week ook maar eens oefenen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 09 Mrt 2015 21:28

Re: Draagdoekentopic

Als je hem gewoon met zijn rug naar je toe op de grond zet, doek over zijn schouders, en dan aan zijn bovenarmen over je schouder heen op je rug "gooien", dat moet toch lukken... In J. zijn geval wss op zijn buik op de grond en dan doek eroverheen
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 09 Mrt 2015 21:32

Re: Draagdoekentopic

Ik wil straks ons kindje ook gaan dragen. Lijkt me handig met de hind uitlaten, boodschap doen enz.
Wat zouden jullie aanraden als beginnersdoek?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Mrt 2015 21:44

Re: Draagdoekentopic

Sam schreef:Ik wil straks ons kindje ook gaan dragen. Lijkt me handig met de hind uitlaten, boodschap doen enz.
Wat zouden jullie aanraden als beginnersdoek?


Ik zou gaan voor een geweven doek van bijvoorbeeld little frog, amazonas. Die zijn niet meteen zo duur maar wel zacht.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Mrt 2015 21:45

Re: Draagdoekentopic

Ayla schreef:Als je hem gewoon met zijn rug naar je toe op de grond zet, doek over zijn schouders, en dan aan zijn bovenarmen over je schouder heen op je rug "gooien", dat moet toch lukken... In J. zijn geval wss op zijn buik op de grond en dan doek eroverheen


Dat is wel een optie ja. Zo deed ik t met D ook toen hij 1,5 jaar was. Misschien eerst maar eens boven t bed proberen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem151

Bericht 09 Mrt 2015 21:49

Re: Draagdoekentopic

Fearie schreef:
Muppetje schreef:Fearie, ik heb het gewoon geprobeerd aan de hand van filmpjes, geen consult. De eerste paar keer doodeng, nu doe ik het zonder spiegel zover problemen. Maar op m'n buik vind ik ook nog super gezellig


En welke 'gooi' heb je dan gebruikt? Ik moet van de week ook maar eens oefenen.


Ik 'zwaai' J op m'n rug met de santatoss, lijkt mij voor een baby fijner dan de supermantoss. Ik vond een consult wel fijn
<<

Anoniem151

Bericht 09 Mrt 2015 21:53

Re: Draagdoekentopic

Fearie schreef:
Sam schreef:Ik wil straks ons kindje ook gaan dragen. Lijkt me handig met de hind uitlaten, boodschap doen enz.
Wat zouden jullie aanraden als beginnersdoek?


Ik zou gaan voor een geweven doek van bijvoorbeeld little frog, amazonas. Die zijn niet meteen zo duur maar wel zacht.


En vooral eentje uitzoeken die je mooi vind :) 'Gewoon' 100% katoen is het makkelijkst qua wassen en voor de sterkte heb je in het begin geen blend nodig.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 09 Mrt 2015 22:15

Re: Draagdoekentopic

Fearie, naast supermantoss en santatoss die al genoemd zijn, is er ook nog de hipscoot. Als je de kleine goed in de doek hebt zitten op je heup kun je hem veilig naar je rug ´hupsen´ onder je arm door. Misschien staan er wel filmpjes op youtube, ik heb dit zelf geleerd tijdens een consult voor het knopen van de DH.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 12 Mrt 2015 14:54

Re: Draagdoekentopic

snoezel schreef:Muppet: dat ziet er goed uit toch? Lijkt goed gezekerd te zijn... Ziet er gezellig uit!

Owww, hier ook even spammen, me is happy!!!

Afbeelding
It's mine!!!!

Full buckle, custom made, gemaakt van een didymos Sterntaler, met zoveel oog voor detail <3

Ok, wel maar meteen wat doeken en mijn rs te koop gezet... :eyes:

Ik ben nu zelf bezig om een drager te maken, van een doek, dus vind dit wel ff een handige foto. Heb alleen wel een vraag. Onderaan bij de heupband, zit aan beide zijden een stukje stof wat aan elkaar gestrikt is. Waar is dat voor? Heb nu alleen een patroon van een mei tai, dat pas ik zelf een beetje aan zodat het een full buckle wordt.
07.12.2011
11.12.2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo