Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Okt 2014 20:17

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik heb gekeken naar Samen Bevallen en Zwanger en Fit, maar vond die cursussen iets te duur (ik kreeg niks vergoed). Ik wilde wel graag een cursus doen en heb toen 'O wee' gedaan, was ook leuk! Vergelijkbaar met SB denk ik, maar korter. Partner mocht de helft van de (6) lessen mee.

Een volgende keer zou ik wel hypnobirthing willen doen, maar vind het wel erg duur...
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Penélope

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 04 Jun 2014 21:00

Bericht 29 Okt 2014 20:24

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Wij hebben ook hypnobirthing gedaan. In mijn werk heb ik genoeg bevallingen gezien en vond de andere kijk op bevallen erg fijn.
Ondanks dat de bevalling niet helemaal verlopen is zoals ik het graag wilde heb ik toch iets aan de cursus gehad. De ontspanningstechnieken hebben mij heel wat uurtjes door de bevalling gesleept.
Wij hadden 5 bijeenkomsten van 2 1/2 uur in de avond. Ik kreeg het trouwens vergoed van de verzekering.
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 30 Okt 2014 11:07

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik heb zwangerschapsyoga en zwangerschapszwemmen gedaan, hoewel ik dat laatste meer deed zodat ik daarna een uur in het bubbelbad kon gaan zitten :smile: .

Aan de zwangerschapsyoga had ik uiteindelijk niks, want kreeg de rugweeën niet weg gepuft, had mijn ademhaling absoluut niet onder controle en moest uiteindelijk een ruggenprik.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem118

Bericht 31 Okt 2014 18:58

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

x
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 18 Aug 2015 20:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 31 Okt 2014 23:01

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Nee ik heb geen cursussen gevolgd. Op dat moment had ik hele andere dingen (familieomstandigheden) aan mijn hoofd. Ik was uiteindelijk te laat met het inschrijven maar heb het ook nooit gemist. In het ziekenhuis vroegen ze mij welke cursus ik had gedaan omdat ik mij er zo goed onder hield: nou niks dus :) (ze zullen dat vast tegen veel meer zeggen om een beetje positiviteit er in te houden maar ik vond zelf ook wel dat ik mij er goed door heb geslagen)

Mocht er een tweede komen dan zou ik het ook niet doen. Ik heb er niets aan gemist. De enige reden waarom ik erover na zou denken is om andere zwangeren uit de omgeving te ontmoeten en het wordt ook nog eens vergoed bij mijn verzekering.
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 31 Okt 2014 23:04

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Emelin schreef:Ik heb zwangerschapsgym gedaan. De lessen waren een combi van theorie en praktijk. We leerden puffen en deden ook bewegingsoefeningen die we thuis nog konden doen. Er was 1partnerles en ook nagym. Bij de nagym lag de nadruk iets meer op het bewegen maar was er ook ruimte om ervaringen te delen. Het fijne vond ik ook dat je met een vaste groep was die allemaal in hetzelfde schuitje zaten/zitten. Maar daar moet je wel een type voor zijn. Ben ik ook niet echt maar nu vond ik het wel prettig.


Heb ook de zwangerschapsgym gedaan, de nagym ben ik niet geweest wegen privé omstandigheden toen.
Heb er wel wat aan gehad tijdens de bevalling.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 31 Okt 2014 23:47

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Stofzuiger schreef:Hij maakte me zwanger, ik deed de rest :laughcry:

Geen gym, cursus oid gedaan.


Haha hier hetzelfde.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 01 Nov 2014 01:03

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Bij de oudste samen bevallen, werd gegeven door een fysiotherapeute en die hielp ook met oefeningen. Het was een mengelmoes van wat oefeningen en informatie. Met de dames van de cursus nog steeds contact.
Na de bevalling waren er 4 terugkom lessen met oefeningen voor de bekkenbodem enz.

Bij de tweede niks gedaan. Had wel yoga willen doen maar te laat met inschrijven.
M:21072011
J :08012014
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 01 Nov 2014 18:36

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik had geen trek in een sportieve cursus en toen ik me inschreef voor Samen bevallen was ik vrij laat, er was nog 1 plekje over.
Dit sprak me wel meteen aan, ik had alleen waarschijnlijk geen cursus gevolgd.

Theorie afgewisseld met praktijk en wel echt nuttige dingen. Wij hebben 4 avonden gehad, dit was de korte versie.
Koste €125 en heb via CZ nog €100 terug gekregen.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Nov 2014 19:23

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik heb zwangerfit gedaan. Dit vond ik erg leuk gewoon met een clubje oefeningen doen op bal of matje. Of dansen of andere beweging.
Zwemmen, vond ik 3x niks. Beetje door het zwembad lopen of op een band liggen.
Yoga ook geprobeerd dit was mij allemaal veel te zweverig.

Tot het einde heb ik zelf wel veel gewandeld en gefietst.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 10 Mrt 2015 22:01

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Even een upje, voor recente ervaringen :)

Ik ben nu aan kijken, maar zo heel veel opties hebben we hier niet eens.. Vind ze inderdaad ook duur en sommige ook zo lang! Heb niet echt zin om 10 weken lang 's avonds naar zo'n cursus te moeten, vooral omdat ik op dit moment 's avonds ook gewoon op ben.
Man wil wel een keertje mee, maar liever niet vaker. Samen bevallen wordt dan dus al lastig, haha.
Met yoga en dat soort dingen heb ik niet zo veel. Doe mij maar gewoon iets dat lekker down to earth en praktisch is, geen zweverige dingen.
Ingewikkeld!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem129

Bericht 10 Mrt 2015 22:06

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Cinnamon dit zou ik geschreven kunnen hebben haha! Nu kreeg ik het advies om een privecursus van een vk te doen. Maar durf niet eens te kijken wat dat kost!
<<

Anoniem118

Bericht 10 Mrt 2015 22:11

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

De yoga die ik heb gedaan was vrij praktisch hoor, maar dat zal vast per aanbieder verschillen. Mensendieck schijnt heel praktisch te zijn ook.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Mrt 2015 22:20

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik wil eigenlijk ook wel iets gaan doen. Maar heb al zo weinig tijd dat ik niet weet of t er van komt om elke week een avond daarnaartoe te gaan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Mrt 2015 22:24

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Sam schreef:Ik wil eigenlijk ook wel iets gaan doen. Maar heb al zo weinig tijd dat ik niet weet of t er van komt om elke week een avond daarnaartoe te gaan.


Maar het is echt een aanrader, even bewust bezig zijn met de zwangerschap, de bevalling (al is dat mss wat minder) etc.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Mrt 2015 22:29

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik deed zwangerschapsyoga en dat was absoluut niet zweverig.
#teammaple🍁
<<

Anoniem280

Bericht 11 Mrt 2015 07:50

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik zou een cursus volgen, maar mocht niet meer en was afhankelijk van anderen om mij er naar toe te brenge.
Ik ben achteraf wel blij dat ik niets gedaan heb.
Denk dat ik niets aan zo'n cursus gehad zou hebben, aangezien ik al vanaf week 24 in spanning heb gezeten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Mrt 2015 09:17

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ah goeie up, ik kan meteen updaten!

Maandag de eerste avond Samen Bevallen gehad. Was echt superleuk!! Sam, wij doen de minicursus, die is 4 avonden. Valt mee toch?

Cinnamon, deze cursus is met 4 of 5 andere stellen en het is gewoon bij een consultant thuis. Alle stellen bij ons waren gewoon hartstikke leuk, niks zweverig, of juist lacherig, gewoon net zoals wij haha. Mijn vriend vond het net zo leuk als ik!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem205

Bericht 11 Mrt 2015 09:31

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik heb niks gedaan. Hier in de buurt werd gewoon niks aangeboden wat me aansprak. Dus uiteindelijk tot een week of 25 bij mijn fysio gerevalideerd. Fysio heeft wel het plan om iets te gaan aanbieden op het gebied van zwangerschappen, waarbij de focus op bewegen op verantwoorde wijze ligt, ipv op puftechnieken en ander zweverig gedoe.

Moet zeggen dat ik niks gemist heb. Bij het puffen hield ik het ritme 'kort kort laaaang' aan, of 3x kort en 1x lang, zoals ik bij hardlopen deed. Werkte voor mij erg goed
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Mrt 2015 21:31

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Zora: Over samen bevallen hoor ik wel goede dingen, maar man heeft er echt geen zin in om daar 4 keer heen te gaan.. Het is me geen ruzies waard om hem toch mee te krijgen, haha.

Zag dat Icare ook een verkorte variant van de cursus heeft, misschien dat ik dat ga doen.. Nog maar even over nadenken. Het klinkt allemaal leuk, maar icm dat misselijk zijn, ben ik na een dag werken gewoon helemaal op. 's Avonds dan ook nog naar zo'n cursus moet ik maar net volhouden.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem 146

Bericht 11 Mrt 2015 22:37

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Ik heb niets gedaan. Heb het ook niet gemist.
<<

Anoniem272

Bericht 11 Mrt 2015 23:58

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Urban Naked schreef:Ik deed zwangerschapsyoga en dat was absoluut niet zweverig.

Die ervaring heb ik ook. Ik vond het juist heel erg 'down to earth' omdat je bewust met je lichaam bezig bent. Hoe kun je het beste zitten of liggen tijdens je bevalling, hoe adem je.

Als er iemand over chakra's begint ben ik ook weg hoor :D
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Mrt 2015 06:42

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Nou, wat jammer zeg Cinnamon :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem125

Bericht 12 Mrt 2015 13:34

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Wat erg dat er mannen zijn die het niet zien zitten om een paar avonden naar zo'n cursus te gaan. De hele zwangerschap speelt zich af in het lichaam van je vrouw, je bent daardoor al minder direct betrokken en dan is dit je teveel?

Mijn man wil juist alles wel doen, overal mee naartoe, alles weten qua informatie en dergelijke. Hij voelt zich zelfs enigszins beledigd als hij ergens buiten wordt gehouden, want het is toch net zo goed zijn kind? :love:
<<

anoniem203

Bericht 12 Mrt 2015 13:46

Re: Samen Bevallen, yoga, zwemmen... wat deden jullie??

Shy schreef:
Stofzuiger schreef:Hij maakte me zwanger, ik deed de rest :laughcry:

Geen gym, cursus oid gedaan.


Haha hier hetzelfde.


Same here. Ik ben zelf bij de eerste wel naar een cursus geweest. Altijd alleen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers