Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Feb 2015 16:44

Re: Katten Topic <3

Nee hoor Carrie, enten mag je ook zeggen, het is namelijk (ook) een ander woord voor vaccineren :)

Anyway, wij hebben onze katten toen we ze kregen wel laten inenten, maar vorig jaar hebben we het niet gedaan. Bedenk ik me ook eigenlijk nu pas, ik heb er gewoon niet bij stilgestaan.

Natvoer is bij ons hetzelfde als bij Carrie, dat krijgen ze echt als extraatje en eigenlijk zo min mogelijk (ze gaan er zo van stinken, bah).

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2015 16:51

Re: Katten Topic <3

Hier krijgen ze elke dag narcose.
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Feb 2015 16:52

Re: Katten Topic <3

sarah1985 schreef:Hier krijgen ze elke dag narcose.

Haha dat lijkt me niet zo goed voor ze! :wink:

♥♥
<<

Anoniem114

Bericht 27 Feb 2015 16:53

Re: Katten Topic <3

Uit blik of per zakje verpakt?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2015 17:01

Re: Katten Topic <3

Oeps nee narcose moet maar niet elke dag :lol:

Maar ze krijgen van die zakjes natvoer
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 27 Feb 2015 17:04

Re: Katten Topic <3

Haha!m Sarah!

Elliot, ik zie het :shock: maar lees vooral dat het correcte gebruik inenten is en dat het meer een soort van jargon voor dierenartsen is. Maar ok!
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 01 Mrt 2015 11:24

Re: Katten Topic <3

Die van mij kreeg voorheen dagelijks natvoer, toen nog van Felix. Nu krijgt hij een half blikje (35 gram ongeveer) per dag van Almo Nature, maar vind het een beetje aan de dure kant worden. Dus dat gaat hij minder krijgen, weet nog niet precies hoe.
You're gonna hear me roar
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 02 Mrt 2015 15:35

Re: Katten Topic <3

Nou, Lex is weer terug. Het ging bij de nieuwe mensen niet goed, hij zou niet lief zijn voor de hond, dus ze hebben hem weer teruggebracht. We misten hem best wel, dus we hebben nu maar besloten om hem zelf te houden :heart:

Ik laat mijn binnenkat(ten) altijd inenten. Je komt zelf namelijk ook (onbewust) wel eens in aanraking met andere katten en je kunt zo ook ziekteverwekkers overbrengen op je kat. Ik zou het mezelf ook nooit vergeven als ze iets oplopen doordat ik een paar tientjes per jaar wil besparen. Daarnaast krijgen ze hier bij de enting ook gelijk een volledige check-up en dat vind ik ook wel een fijn idee. Ik ben nu sowieso verplicht om m'n eigen kat in te enten i.v.m. de kittens die ik opvang. Die kleintjes zijn nog zo kwetsbaar, maar andersom kunnen zij ook iets bij zich dragen waar ze mijn kat mee kunnen besmetten.
Ik ontworm ze elk halfjaar, dat hoeft niet vaker als ze niet buiten komen.

Mijn vorige kat kreeg Royal Canin Urinary, heeft ze het ruim tien jaar prima op gedaan. Ik vind RC sowieso heel goed voer, dat merk je ook aan de vacht, de ontlasting en de tanden van de kat.

Ik heb diabetesnatvoer voor Lex, maar hij is er niet zo dol op. Eigenlijk is natvoer ook onzin, je betaalt voor 80% water en 4% vlees in de meeste gevallen en de ontlasting gaat er vaak zo van stinken. Yarrah is nog wel goed natvoer voor katten die bijv. slecht drinken.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 02 Mrt 2015 20:28

Re: Katten Topic <3

Ja dat klopt Derpy, met het inenten en ik had al besloten het toch te doen. Omdat ik het mezelf inderdaad niet zou vergeven als hij toch ziek wordt terwijl dit met een inenting voorkomen had kunnen worden.
Jammer dat het niet goed ging met Lex daar, maar fijn dat hij nu bij jullie mag blijven! :)

Heb Royal Canin Urinary besteld, ben benieuwd hoe hij het daarop gaat doen, hopelijk heeft hij de High Dilution lang genoeg gehad.

Het natvoer dat ik bestel/koop van Almo Nature bestaat voor zeker voor zo'n 70% uit vlees/vis (ligt aan de variant) en de ontlasting gaat er echt niet van stinken. Hij drinkt bijvoorbeeld heel slecht en door hem natvoer te geven, waar ik vaak nog wat water bij doe, krijgt hij in ieder geval wat extra vocht binnen. Als ik water bij de brokjes doe, eet hij het niet op..

Ook moet ik urine opvangen voor de dierenarts, maar meneer wilt niet op de bak. De bak is helemaal schoongemaakt en ik heb een vuilniszak in stukjes geknipt. Hij ging er gewoon in liggen.. :nopompom: Morgen nog een laatste poging en anders zal hij in ieder geval een volle blaas hebben zodat de dierenarts de blaas kan aanprikken.
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem185

Bericht 02 Mrt 2015 20:58

Re: Katten Topic <3

Ik had vandaag een cadeautje meegenomen voor mijn kleine oude besje.

Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 04 Mrt 2015 17:04

Re: Katten Topic <3

Almo Nature is inderdaad ook goed natvoer.

Wat een leuk mandje, Lampenkapje :D Wij hebben deze in huis, het poppenbedje van Ikea:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40086351/

Ik moet ook weer eens een krabhuisje bestellen op Zooplus, die doen het altijd goed.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 05 Mrt 2015 16:05

Re: Katten Topic <3

Schattig mandje Lampenkapje!

Mijn kat is inmiddels weer gezond, geen kristallen meer in zijn urine! :) Heb uiteindelijk toch urine kunnen verzamelen.

De dierenarts vindt hem alleen iets te zwaar en hij moet wat afvallen. Dit zou komen doordat het dieetvoer van Royal Canin meer calorieën bevat. Ik vind hem alleen niet zwaar, hij is wat groffer, maar is ook een kruising met een Maine Coon. Dus het is gewoon een reus haha. Ik weeg nu in ieder geval zijn brokken af en hij krijgt niet meer iedere dag natvoer.
You're gonna hear me roar
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Mrt 2015 16:20

Re: Katten Topic <3

tiana fijn dat je kat gezond is. Lastig is dat urine opvangen wij moesten dat ook eens kregen korrels mee van de dierenarts. Hele tijd hem er op laten plassen maar hij wou niet. Uiteindelijk hebben ze bij de dierenarts hem onder narcose urine weggehaald. Hoe zwaar is je kat dan?

lampenkapje leuk mandje

Derpy cool jullie hebben z'n ikea bedje die wil ik ook haha. vind mijn man onzin

Hier is het momenteel echt drama tussen onze 2 katten. De oudste blijft de jongste maar uitlokken en steeds plagen. De haren vliegen door de kamer. Maar snachts liggen ze lief bij elkaar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 06 Mrt 2015 02:47

Re: Katten Topic <3

Wat een lieve foto!

Hier vliegen onze 4 katten nu geregeld tegen de muren op. We zijn een kleine 2 weken geleden verhuisd. Ze mogen dus nog niet naar buiten.

Vooral onze rode kater kan daar slecht tegen. Die heeft echt teveel energie nu! Geregeld vliegen ze hier nu schreeuwend achter elkaar aan het hele huis door.

De vorige verhuizing ontsnapte er 1 kat na 2 weken en hebben we ze daarna ook naar buiten gelaten. Eens kijken of we ze nu ook volgende week al naar buiten laten of nog wat langer wachten.
Jullie daar ervaring mee?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 06 Mrt 2015 18:02

Re: Katten Topic <3

Voer afwegen is inderdaad wel belangrijk met RC Veterinary, want het is erg calorierijk. Gelukkig staat er een tabel op de verpakking, die hou ik ook altijd aan. Lex mag 72 gram geloof ik.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 08 Mrt 2015 22:30

Re: Katten Topic <3

Hij weegt 5,8 kg, is vooral groot, maar echt niet te dik. Hij moest naar de 5,5 van de dierenarts. Maar de vorige keren is er niks over zijn gewicht gezegd, toen had ik ook een andere dierenarts.
You're gonna hear me roar
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 09 Mrt 2015 17:49

Re: Katten Topic <3

Mijn kat woog 6 kilo, was ook groot, maar toch vond de dierenarts haar iets te zwaar. Het is voor het dier natuurlijk wel beter om minder te wegen, maar een kat laten afvallen is nog best lastig.
De kat van m'n ouders weegt 8 kilo en ze eet heel weinig, maar beweegt amper, dus ze krijgen het niet voor elkaar om haar af te laten vallen. Volgens mij vindt hun dierenarts het ook een hopeloos geval :laughcry:
<<

Anoniem91

Bericht 09 Mrt 2015 18:32

Re: Katten Topic <3

Mijn Garfield is 9 kilo :D

Hij is vandaag 9 jaar geworden, dus hij mag lekker zo doorgaan.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Mrt 2015 18:36

Re: Katten Topic <3

Wij hebben vorige week twee katten uit het asiel gehaald. Jullie weten het misschien nog wel, in augustus is één van mijn twee katten overleden. De andere kat leek best wel eenzaam en speelde ook helemaal niet meer eigenlijk. In januari waren we al een keer naar het asiel geweest, helaas zonder resultaat. Ze hadden er maar drie op dat moment, waarvan er maar één voor ons geschikt was. Maar we hadden geen klik. Vorige maand nogmaals gegaan en we waren gelijk verkocht op twee katers. Ze hoorden bij elkaar en moesten daarom ook samen weg. Ik heb het geprobeerd om niet verliefd te worden, mijn vriend ook gezegd dat we verder moesten kijken, maar ooh wat waren ze leuk. Ze kwamen direct op ons af. Koppies geven, ons wassen etc. Echt twee schatjes. We zijn uiteindelijk weggaan zonder katten. We konden ze alleen een week lang niet uit ons hoofd zetten. Op de asielsite bleek dat ze er nog steeds waren. ik ben toen op mijn vrije dag alsnog teruggegaan naar het asiel om ze even te bekijken, ze waren nog steeds zo lief! Dag daarna hebben we ze daarom opgehaald :D Zo leuk!

Dus in plaats van twee katten hebben we er nu drie. De kat die we al hadden was in het begin nogal sceptisch. Heel soms blies ze naar één van de twee, ze ontweek ze eigenlijk. Maar ze gedogen elkaar allemaal wel. het gaat elke dag weer een stuk beter. Erg leuk om te zien! De twee katers vermaken zich ook prima hier. Ze voelen zich volgens mij helemaal op hun gemak.

De mijne zijn ook te zwaar, dus we wegen het voer af en twee keer per dag krijgen ze eten. Een van de twee is echt een boef en doet alles wat God verboden heeft. Hij krabt aan onze bank en heeft de eerste dag een stuk van ons behang afgetrokken, super rot! Daarnaast gilt hij in de nacht heel erg hard en naar. We gaan het vanavond anders doen en de timers van de voerbak om 03:00u zetten ipv 06:00u. We hebben het idee dat hij misschien honger heeft en daarom zo loopt te mauwen. Want het is elke keer na 3e dat ie gilt, tot een uur of 5/6. Hopelijk helpt dit want het is echt heel naar!

Afbeelding

Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Mrt 2015 13:28

Re: Katten Topic <3

wat schattig Winegum die pootjes ook zo lief

Mijn kat zat klem in de krabpaal

Afbeelding
Afbeelding

hij wist niet hoe hij er weer uit kon komen
Afbeelding
<<

Anoniem149

Bericht 23 Mrt 2015 18:34

Re: Katten Topic <3

Wat een liefjes Winegum!

Heb je m er wel uit geholpen Sarah? Haha hij lijkt er niet zo mee te zitten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Mrt 2015 18:37

Re: Katten Topic <3

ja heb hem geholpen hij bleef maar miauwen. Moest wel even lachen erom
Afbeelding
<<

Anoniem149

Bericht 23 Mrt 2015 18:38

Re: Katten Topic <3

Ja dat snap ik. Heel zielig, maar ziet er ook wel grappig uit.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 23 Mrt 2015 18:46

Re: Katten Topic <3

Haha die 2e foto kijkt ie echt geïrriteerd!

Die van mij is gisteren achter de tv kast gevallen :laughcry:. Hij schrok ergens van en ging zich achter de tv verschuilen, toen viel hij er alleen achter. Wilde hem net helpen bevrijden en toen was hij al weg haha.
You're gonna hear me roar
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Mrt 2015 21:15

Re: Katten Topic <3

oh oh die beesten kunnen zo grappig soms zijn.
Ik denk dat hij geïrriteerd was omdat ik foto's maakte
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron