Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


maaltijdsalade gezocht

<<

Anoniem148

Bericht 08 Mrt 2015 16:28

maaltijdsalade gezocht

Ik zoek recepten voor maaltijdsalades. Mijn man werkt onregelmatig en ik ben nu Ik zwanger ben niet in staat om lang in de keuken te staan. Verspreid alles over de hele dag dus ook het koken. Nu dacht ik erover om dan een goede salade te maken en kunnen we beide eten wanneer het uit komt en staat het klaar.

Wie heeft er goede variatie tips voor mij?
Ik ben een grote fan van koude schotel dus die maak ik regelmatig of een andere aardappel salade.
Een pasta salade bestaat bij mij uit Veel groente, ham blokjes en beetje slasaus.

Beetje saai dus. Iemand tips voor een pasta salade of bijvoorbeeld rijst salade? linzen of een andere variatie aan koolhydraten mag ook.
Mag alleen geen kaas in zitten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 08 Mrt 2015 23:05

Re: maaltijdsalade gezocht

Pastasalade met kerstomaatjes, lente-ui, pijnboompitten, blokjes gebakken kip, fusisili en een dressing van rode pesto, een teentje knoflook, olijfolie en een beetje citroensap (kan uit een flesje), (naar smaak nog oude geraspte kaas toevoegen).

Couscous wellen in boullion, losroeren met wat citroensap en dan rucola, (feta), rode ui, kerstomaatjes, komkommer, blokjes kip gebakken met ras el hanoud kruiden.

Een salade van rauwe spinazie, rode ui, gerookte kip, (feta), komkommer, tomaat, olijven, beetje Griekse stijl.

Bleekselderijsalade met bleekselderij, walnoot, appel, hamblokjes, een gekookt eitje en wat slasaus.

Andijvie salade met (blokjes oude kaas), augurk, Amsterdamse uitjes, andijvie uiteraard, een gekookt ei en een dressing van een super fijn gesnipperd uitje, mosterd, azijn, honing en een beetje olie. Meestal kook ik aardappel met de schil in blokjes en laat ik deze afkoelen in de dressing voordat ik ze door de salade doe

Of ik maak een "gewone" salade met sla, komkommer, tomaat, paprika en een uitje en leg daar dan extra dingen op zoals krokant gebakken Parmaham bijvoorbeeld, van oud brood of stokbrood wat over is maak ik vaak croutons, die kan je wel een paar dagen bewaren goed afgesloten.

Mag er helemaal geen kaas in, of wel geitenkaas bijvoorbeeld en kunnen jullie het beide niet eten, want juist bij een salade kan je het makkelijk bij de ene persoon wel en de ander niet doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem148

Bericht 09 Mrt 2015 09:12

Re: maaltijdsalade gezocht

Nee mag geen kaas in, lust mijn man niet. Zelf doe ik dat er wel ooit Door.
Bedankt voor de tips, hier kan ik al wat mee!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron