Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Anoniem119

Bericht 07 Mrt 2015 19:32

Re: Weight Watchers

Ja idd, dat plannen is mijn grootste probleem. Mijn 'week' begint natuurlijk elke week weer op een andere dag en ik probeer altijd elke keer met de agenda er bij alle maaltijden te plannen maar soms schiet het er even bij in.

Overigens wil ik komende maandag de hele week gaan plannen aan de hand van weight watcher recepten! Ga ik eens proberen, ben benieuwd hoe die qua punten zijn, lijkt me wel een handig steuntje dan!
<<

Anoniem119

Bericht 07 Mrt 2015 19:32

Re: Weight Watchers

Bedankt voor je receptje trouwens, klinkt heel lekker. Vind ras el hanout echt een heerlijke kruidenmix.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 07 Mrt 2015 20:29

Re: Weight Watchers

Ik zou in die gevallen inderdaad wat in de vriezer gooien. Die quinoa dingen zijn wel houdbaar denk ik, dus die kunnen gewoon in de voorraadkast, om mee te graaien als je er achterkomt dta je verder niks hebt.
Maar het vergt ook verder wat plan werk. Ik neem elke dag salade mee en moet er dus zeker aan denken dat ik op zaterdag genoeg in huis haal voor maandag.

Stoofpotje hoef je volgens mij niet voor te koken, gooi je er toch rauw in? Dus als je zorgt dat je dat ding meeneemt of op kantoor hebt liggen dan kan je in plaats van in de supermarkt een magnetronmaaltijd te halen een zak groente en wat vlees kopen. Maar misschien eerst eens thuis uitproberen voor als het mislukt? Die stoofmaaltijden van de ah zit het ook gewoon rauw in.

Ik heb net heerlijk shoarma gegeten :) Heerlijk af en toe. En uiteraard een gezonde variant, portie van 100 gr (3 pt) lekker in de wok met geoente en rosti.
Ik was de afgelopen week toch weer te veel aan het zonderen, heb gemakkelijk punten over en pak dan toch iets slechts. Dus nu express niks in huis gehaald, is weer genoeg geweest. En denk dat ik mijn punten maandag naar beneden stel, dag dat de app dat zelf zou doen na gewichtsverlies, maar nog niet gebeurd.
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:08

Bericht 07 Mrt 2015 20:31

Re: Weight Watchers

Klinkt heerlijk die bulgur salade, ga ik ook eens maken. Wat is ongeveer een normale/ acceptabele portiegrootte daarvan? Ik volg geen weight watchers maar let wel op wat ik eet.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 07 Mrt 2015 20:41

Re: Weight Watchers

Marin, ik kook regelmatig heel veel van invriesbaar eten (pasta, rijstgerechten, chili con carne). Als ik echt niets meer in de vriezer heb voor een avonddienst, haal ik vaak een zak soep en eet daarbij wat crackers of brood. Je kan dan ook nog snacktomaatjes of wortels ofzo meenemen voor wat extra groente.
Grappig dat bij jou op het werk iedereen leeft op afhaal/voorverpakte maaltijden. Bij mij op het werk ben ik echt een uitzondering als ik eens een maaltijdsalade mee neem. Bijna iedereen eet kliekjes. Lijkt me wel lastig om daar niet in mee te gaan!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 07 Mrt 2015 21:01

Re: Weight Watchers

Pixi schreef:Klinkt heerlijk die bulgur salade, ga ik ook eens maken. Wat is ongeveer een normale/ acceptabele portiegrootte daarvan? Ik volg geen weight watchers maar let wel op wat ik eet.


Ik doe meestal zo'n 40 gr (ongekookt), als je het laat wellen wordt het een stuk meer.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 07 Mrt 2015 21:06

Re: Weight Watchers

Ja Ik moet binnenkort maar weer eens de vriezer volgooien met pasta sauzen enzo! Dan heb ik iig iets!
<<

Anoniem193

Bericht 07 Mrt 2015 21:48

Re: Weight Watchers

Het is wel heel herkenbaar hoor marin.
En dan heb ik nog niet eens een onregelmatige baan. Maar zodra er een dag (deel) is wat ik niet gepland heb, gaat het ook meestal mis.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Mrt 2015 16:50

Re: Weight Watchers

Zo, er staat weer een pan groentesoep klaar voor de komende 3 dagen op mijn werk!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Mrt 2015 18:03

Re: Weight Watchers

Jeetje wat is er veel geschreven! Maar inderdaad, vooruit plannen is echt wel essentieel. Ik vroeg me laatst wel af of dat de spontaniteit van eten af gaat, maar eigenlijk valt dat wel mee, want als je plots uit eten gaat, kun je eenvoudig rekening houden met WW (je weet nl wat je focus is, qua producten) en je hebt nog je weekextra om nog wat over de schreef te kunnen zeg maar. Ik vind dat ook de beste boodschap van WW, dat je ervan moet genieten. Het 'niet bang zijn' voor eten en gewoon op hongergevoel af kunnen gaan. Volgens mij zou ik (met alle respect voor degenen die het wel doen) ontzettend nerveus worden van caloriën tellen.

Ik vind het juist leuk om nieuwe dingen te proberen, het receptje van Siep klinkt echt super.

Siep, ik ben helemaal vergeten te reageren - sorry! Bij mij gingen eerst de kilo's hard en zag ik het niet zo in de maten. Maar nu heb ik het idee dat de cm's eraf vliegen. Ik heb in de winter een paar degelijke truien gekocht, maar die zakken stuk voor stuk van mijn schouder, zitten aardig vormloos en ik weet niet wat ik er nu mee aan moet nu het lente wordt. Koop ik nog wat nieuws in de sale, of wacht ik tot volgende winter? Ik neig nu vooral naar het laatste.

Vorige week was er bij mij 3 ons bij (verjaardag) en nu was er 1,2kg af. Er is nu tov feb 2013 echt 30kg af. Erg fijn om dat zo te kunnen zeggen.
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Mrt 2015 18:39

Re: Weight Watchers

Wow MZ, wat een mooi getal! Mag je heel trots op zijn.

Ik heb vanmiddag in totaal 10 km gefietst met B, lekker naar het strandje bij het Kralingse bos geweest.
Vanavond hebben we lasagne op. En heb me verder vandaag goed aan mijn punten gehouden.
Morgen dan dus weer soep op mijn werk. Ik vind het makkelijker op me aan mijn punten te houden op mijn werk, dan wanneer ik vrij ben thuis. Dan drink ik minder en heb ik zoooveel meer snack behoefte :12:
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Mrt 2015 18:47

Re: Weight Watchers

Lejow schreef:Wow MZ, wat een mooi getal! Mag je heel trots op zijn.

Ik heb vanmiddag in totaal 10 km gefietst met B, lekker naar het strandje bij het Kralingse bos geweest.
Vanavond hebben we lasagne op. En heb me verder vandaag goed aan mijn punten gehouden.
Morgen dan dus weer soep op mijn werk. Ik vind het makkelijker op me aan mijn punten te houden op mijn werk, dan wanneer ik vrij ben thuis. Dan drink ik minder en heb ik zoooveel meer snack behoefte :12:


Dit is zo herkenbaar, door de week en zeker als ik werk gaat het super goed! Maar nu in het weekend.. dan neem ik weer een broodje als ontbijt ipv yoghurt ik wordt dan weer te makkelijk.En die wijntjes in het weekend he... Vind het echt lastig. De kilo's van mijn vakantie zijn er wel weer vanaf dat vind ik fijn. Nu maar weer proberen verder te gaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Mrt 2015 18:49

Re: Weight Watchers

Dat is wel echt herkenbaar. Ik heb elke keer chocola cravings, maar ik geef er niet aan toe. Het water drinken is echt drama. Het moet gewoon voor mijn neus staan, dan drink ik wel. Maar met de kleine staat mijn glas veiliger in de keuken of ergens op een kast.

Was het druk? Kralingse Bos is leuk! Hoe vond B het?
L2014 & H2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 08 Mrt 2015 19:26

Re: Weight Watchers

Heel herkenbaar, het weekend en mijn vrije dag vind ik 20x moeilijker. Ik ontbijt wel in het weekend met yoghurt maar ik hou van harde broodjes en die tikken aan qua punten.

Mijn man heeft boodschappen gedaan en per ongeluk half volle yoghurt gehaald plaatsvan magere, en dat eet ik dus al de hele week in de veronderstelling dat het mager is. Scheelt minimaal 2 punten per dag. Naja ik ga er maar vanuit dat het wel mee zal vallen morgen met wegen.

Ik ga nu nog geen kleren voor volgend jaar kopen, ik weet niet waar ik op uit ga komen qua maat dus dan maar volgend jaar nieuwe kleren.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Mrt 2015 20:08

Re: Weight Watchers

Inderdaad, dat denk ik ook. Ik bedoelde trouwens dat ik nu nog wat (half)dikke winterkleding voor nu. Maar ja, hoe lang duurt de winter nog?
L2014 & H2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 08 Mrt 2015 20:13

Re: Weight Watchers

Oh zo, sorry verkeerd begrepen. Ik heb wel wat kleren bij gekocht, maar minimaal en ik kon mijn broeken echt niet meer lekker dragen. Ik heb bij hema goedkoop kleren gekocht.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Mrt 2015 21:28

Re: Weight Watchers

Kruidvat heeft ook vaak leuke kleding aanbiedingen, voor treggings enzo!

Het was niet zo heel druk op het strandje waar we zaten, ze was eigenlijk het enige met zand spelende kindje..


MZ ik heb een dopper fles, die kan gewoon dicht :D Die heb ik continu in mijn zicht staan. En op mijn werk wordt hij met liefde gevuld door mijn leerlingen hahahaha!
<<

Anoniem119

Bericht 09 Mrt 2015 11:52

Re: Weight Watchers

Yeaaaah ik ben gewoon 1,7 kg afgevallen deze week! En 2,2 kg totaal. Ik wist het al een paar dagen omdat het gewicht stabiel bleef afgelopen dagen. Dan voelt het ook 'beter', alsof het niet een eenmalige sprong is maar gewoon echt het er af is. Wel veel voor een week, hoe het komt snap ik ook niet, maar toch... Super fijn!

Gisteren wel een glaasje te veel op, maar die klap komt denk ik morgen dan pas qua gewicht hahaha. Nou ja, dat merken we wel, ik had nog ruim van m'n weekextra's over van vorige week. Ik heb nu weer drie nachtdiensten dus vandaag overdag rustig aan doen. Ik ga zo lekker even een heel weekmenu plannen met Weight Watcher recepten. Zal het weekmenu straks wel even plaatsen. Heb ik nou ook echt zin in, gewoon beetje puzzelen met gezond eten.

Mzcharlotte, wow 30 kg in totaal al! Ik heb geen recente foto van je gezien, maar denk dat je dat echt wel heel goed moet zien! Ik zou qua aankopen lekker wachten tot de volgende winter. Wie weet welke maat je dan hebt? Ik zou dan eerder jezelf belonen met paar leuke nieuwe zomerkledingstukken, leuke shirtjes en broeken ofzo. Daar heb je komende zomer dan nog veel plezier van en kan je jezelf steeds aan herinnerinen dat je het zo goed doet.

Lejow, wat goed 10km fietsen! Is ook leuk voor B, zo komt zij ook buiten. Je fietst ook wel eens naar Blijdorp toch? Ook een lekkere tocht? Ik heb het trouwens precies andersom: Thuis heb ik geen snaaibehoefte want toch niets in huis. Op mijn werk is er altijd wel wat te snaaien dus dan kan ik het niet weerstaan. Als het er is, kan ik het niet weerstaan haha.

Oh ja jongens, trouwens, ik heb nog een goede tip qua chocoladecravings. Iets wat ik vorig jaar al deed en nu zeker weer ga doen. Het is bijna Pasen. Koop een zak paaseitjes (het liefst pure, of een mix), en leg die op je werk of thuis. Ik werk natuurlijk veel s avonds en elke keer na het eten (avondeten) heb ik super veel zin in chocola. Dan neem ik één paaseitje uit dat zakje en die eet ik dan op, samen met kopje koffie. Eentje is gewoon precies genoeg om die chocoladecraving te stillen en de smaak te proeven. En maar 1 WW punt. Zo kan je heel makkelijk net één puntje er bij snoepen (letterlijk haha), en heb je chocola gehad. Ik had vorig jaar een grote zak paaseitjes op m'n werk gekregen, had het in m'n kluisje daar gelegd en echt tot mid juni er plezier van gehad, elke avond één chocolaatje. Kan je ook prima thuis doen.
<<

Anoniem237

Bericht 09 Mrt 2015 12:04

Re: Weight Watchers

Dan zijn deze chocolade boontjes misschien nog wel een "gezondere" keuze. :)

Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 09 Mrt 2015 12:16

Re: Weight Watchers

Dat is waar! Hoewel je toch niet minder dan één punt kan. Die eet mijn moeder elke avond haha. Maar nu met Pasen zijn paaseitjes ook wel leuk voor de afwisseling.
<<

Anoniem237

Bericht 09 Mrt 2015 12:33

Re: Weight Watchers

Marin schreef:Dat is waar! Hoewel je toch niet minder dan één punt kan.

Oh, dat wist ik niet. In dat geval; absoluut kiezen voor een paaseitje. :P
<<

Anoniem119

Bericht 09 Mrt 2015 13:29

Re: Weight Watchers

Zo, ik heb een weekmenu gemaakt, althans, voor vier dagen. Compleet van de Weight Watcher website met recepten gehaald, waar de propoints al bij zijn. Dat is super handig. En goed vis en vlees gemengd, goede afwisseling denk ik zo!

Maandag:
Groente frittata (8 propoints)
http://www.weightwatchers.nl/plan/mli/M ... itNav=food

Dinsdag:
Gevulde courgette a la Bolognese (5 propoints)
http://www.weightwatchers.nl/plan/mli/M ... itNav=food

Woensdag:
Tongfilet met krokante gember (4 propoints)
http://www.weightwatchers.nl/food/rcp/R ... =%20222239

Donderdag:
Pittige runderschotel (4 propoints)
http://www.weightwatchers.nl/food/rcp/R ... 2293&sc=11

Vrijdag: Ga ik lekker uiteten met m'n zus, dus ik let de rest van de week alvast goed op!
<<

Anoniem193

Bericht 09 Mrt 2015 13:49

Re: Weight Watchers

Zo dat ziet er allemaal lekker uit marin!
Hoe vul je de rest vd dagen in qua ontbijt en lunch?

Mijn lijstje voor vandaag
o. KwaRk met fruit (3 pp)
t. Appel
l. Mosterdsoep en 2 plakjes extra volkoren met kipfilet en sla. (5 pp)
T. 2 Kokosmakroon ( ga ik zo zelf maken ) (2 pp)
D. Zuurkoolschotel met kipshoarma (14 pp)
T. wokkels :) (4 pp)
<<

Anoniem193

Bericht 09 Mrt 2015 13:51

Re: Weight Watchers

Wow marin mooie week gehad! Super goed!
Mz echt heel knap in die korte tijd!
Ik zou overigens geen duur spul kopen. Ff kijken bij de action, daar haal ik nog wel eens leuk spul weg :)
<<

Anoniem119

Bericht 09 Mrt 2015 14:07

Re: Weight Watchers

Haha die wokkels, Alibi. Die doen 't m. ;)

De rest van de dagen qua ontbijt en lunch weet ik nog niet. Ik heb nu weer nachtdienst dus het is weer een beetje raar natuurlijk. Ik eet altijd heel veel yoghurt op dat soort dagen. Maar ik ga straks weer boodschappen doen en wat gezonde dingen halen voor in de nachten. In elk geval weet ik nu hoeveel punten ik al aan het diner kwijt ben, dat scheelt al!

Ga je zelf van die gezonde kokosmakronen maken? 2 punten is niet veel zeg!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers