Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

<<

Anoniem301

Bericht 06 Mrt 2015 12:59

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Mijn vriendinnen met kinderen zijn juist zoals wat ik veel op het forum lees. Dus biologische producten, geen toegevoegde suikers, enz.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mrt 2015 13:19

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Elliot schreef:Knillis, ik denk voornamelijk dat het dat laatste is. Op een forum krijg je écht geen goed beeld van de gemiddelde normen en waarden in de samenleving. Meiden die hun kinderen op zo'n bewuste en gezonde manier opvoeden praten daar natuurlijk graag over met meiden die dat ook doen. De meiden die het NIET doen, gaan er ook niet over praten. Daardoor lijkt het alsof iedereen, of in ieder geval het merendeel, extra bewust leeft, maar in werkelijkheid is dat niet zo. Je leest er hier alleen meer over.

Ik ken werkelijk niemand die bijvoorbeeld veel met wasbare luiers/draagdoeken bezig is, maar hier op het forum lees ik er wel veel over. Komt m.i. alleen maar omdat die meiden die dat wel doen elkaar hier opzoeken. Dat is het leuke aan een forum :)


Ik denk dat het ook gewoon aan je omgeving ligt, aan de mensen waar je mee omgaat. Je zoekt het soort type mensen wat bij je past. Zo heb ik bijvoorbeeld genoeg bevriende moeders die hun kinderen dragen, meer wel dan niet. Vaak passen bepaalde dingen ook bij een soort type mens en dat trekt elkaar aan.
Ik heb genoeg mensen in m'n omgeving die minimaal 2 jaar borstvoeding geven. Ik kan me voorstellen dat een moeder die altijd alleen flesvoeding heeft gegeven, dat niet heeft. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar ik denk gewoon dat mensen elkaar opzoeken. Niet alleen op een forum, maar ook in het echte leven.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2015 13:43

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Ja natuurlijk is dat zo. Ik probeer alleen te verklaren wat Knillis in haar laatste alinea stelt, dit:
Knillis schreef:Soms lijkt het hier op het forum alsof je niet spoort als je je kind een nijntje koekje of danoontje geeft. Terwijl dit in mijn omgeving echt dood normaal is. En met name dat kan ik niet rijmen, leef ik nou in zo'n vreemde omgeving of zitten hier toevallig veel meiden die zo bewust leven?


Dat komt in eerste plaats door je omgeving (als je zelf niet bezig bent met heel gezond eten, is het logischer dat jouw omgeving dat ook niet is, maar ook doordat mensen die dat wel doen er op een forum over zwangerschap en kinderen eerder over praten. Misschien zijn mijn collega's met kleine kinderen ook wel heel enthousiast bezig met Rapley of dragen, maar daar heb ik geen weet van omdat we daar nooit over praten. Op een forum komen dat soort dingen sneller ter sprake en lijkt het dus eerder alsof het de norm is om bijvoorbeeld suikervrij te eten.

♥♥
<<

Anoniem92

Bericht 06 Mrt 2015 13:44

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Ik heb bijv. bijna alleen maar vriendinnen die flesvoeding geven, potjes of gepureerd, niet dragen en gelijk in hun eigen bed laten slapen. Maar de vriendinnen van me die wel dragen, (biologisch en zonder suikers doet niemand in mijn omgeving) zelf eten maken of rapley geven etc. vind ik net zo leuk als de rest. Zelf combineer ik alles gewoon, ik rapley, pureer én geef potjes, ze slaapt waar ze het beste slaapt etc.

Een baby van een half jaar had ik geen danoontje gegeven, dat dan weer niet, maar dat komt omdat ik dan misschien net (uit luiheid) pas met bijvoeding ben begonnen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mrt 2015 13:50

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Maar mijn omgeving is echt niet in alles hetzelfde als ik, hoor. Je kiest de mensen om je heen toch niet alleen maar uit op dat soort standpunten? Ik ken bijvoorbeeld niet zoveel mensen die lang borstvoeding hebben gegeven, een deel van mijn familie vond het voor zover ik weet echt heel raar dat ik dat deed (niet dat ik nog voedde waar zij bij waren, maar ze wisten het wel) en zelfs mijn eigen ouders begonnen er op een gegeven moment kritiek op te geven.

Ik denk ook dat je prima vriendinnen kan hebben die er heel anders over denken. Meestal ken je elkaar al van voordat je kinderen kreeg en als je dan kinderen krijgt kan het zijn dat je daar een ander standpunt in hebt. Dat moet gewoon kunnen in een vriendschap. Ik vind niet dat vrienden overal hetzelfde over moeten denken. Zolang je elkaar maar wel respecteert.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2015 13:55

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Ook eens met Susan. Zelfs mijn eigen zus staat heel anders in de opvoeding van haar kinderen dan ik (voor zover ik nu denk dan natuurlijk).

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Mrt 2015 13:57

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Carrie schreef:Mijn vriendinnen met kinderen zijn juist zoals wat ik veel op het forum lees. Dus biologische producten, geen toegevoegde suikers, enz.

Niet helemaal hoor, ik heb nauwelijks biologisch spul in huis.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mrt 2015 13:59

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Mijn omgeving is ook niet in alles hetzelfde als ik, m'n familie al helemaal niet, maar die heb ik natuurlijk ook niet zelf uitgekozen, m'n vriendinnen wel. En je hoeft ook helemaal niet hetzelfde te zijn om een vriendschap te kunnen hebben, dat bedoelde ik ook niet.
Het valt me wel op dat soort standpunten wel vaak bij elkaar aansluiten. Een moeder die draagt, borstvoeding geeft, aan rapley doet enz enz. En dat wil niet zeggen dat iedereen zo is. Ik ken ook moeders die fanatiek dragen, maar wel flesvoeding geven.
Ik voel mezelf wel het meest op m'n gemak bij mensen die er op veel vlakken hetzelfde over denken. Ik zou het echt vervelend vinden als mensen kritiek gaan hebben op het feit dat ik lang bv geef.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2015 14:26

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Maar het feit dat je er niet hetzelfde over denkt staat natuurlijk niet gelijk aan kritiek geven op. Mijn zus bijvoorbeeld heeft haar oudste zeker 18 maanden bv gegeven (volgens mij nog wel langer, maar dan alleen 's avonds). Ik persoonlijk heb helemaal niets met bv en weet nog helemaal niet of ik daar ooit aan wil beginnen. Vooralsnog denk ik van niet. Maar dat betekent niet dat ik iets vind van het feit dat zij het wel heeft gedaan. Moet ze lekker zelf weten toch :)

♥♥
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mrt 2015 14:28

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Ja, dat is zo. Ik reageerde daarmee ook op Susan die zei dat haar ouders er kritiek op gaven, dat lijkt me namelijk echt niet leuk.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Mrt 2015 14:32

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Nu ik erover nadenk heb ik ook wel eens dingen tegen m'n zus gezegd als: het lijkt mij echt helemaal niks, borstvoeding geven. Valt dat onder kritiek? Want zo is het niet bedoeld. Ik had het dan puur over mezelf.

♥♥
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mrt 2015 14:33

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Nee, dat vind ik niet als kritiek. Mijn zus heeft ook wel eens gevraagd hoe lang ik ermee door wilde gaan. Dat vond ik ook geen vervelende vraag.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mrt 2015 14:37

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Sommige andere familieleden hebben er wel echt op een vervelende manier op gereageerd. Niet dat de mening van die mensen er voor mij toe deed en ik heb me ook absoluut nooit verdedigd, maar het gaf dan wel een ongemakkelijke situatie als zij botweg in je gezicht zeiden dat ze het wel heel erg raar vonden, je zat er dan wel bij van 'uhm, oké'.

Mijn ouders hebben het nooit op een vervelende manier gebracht, toch vond ik dat ook wel lastig omdat ik hun mening wel belangrijk vind. Het is geen reden om te stoppen, maar ik vond het wel fijner als ze erachter stonden of in ieder geval niet expliciet zeiden dat ze er niet achter stonden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 06 Mrt 2015 15:09

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Susan schreef:Maar mijn omgeving is echt niet in alles hetzelfde als ik, hoor. Je kiest de mensen om je heen toch niet alleen maar uit op dat soort standpunten? Ik ken bijvoorbeeld niet zoveel mensen die lang borstvoeding hebben gegeven, een deel van mijn familie vond het voor zover ik weet echt heel raar dat ik dat deed (niet dat ik nog voedde waar zij bij waren, maar ze wisten het wel) en zelfs mijn eigen ouders begonnen er op een gegeven moment kritiek op te geven.

Ik denk ook dat je prima vriendinnen kan hebben die er heel anders over denken. Meestal ken je elkaar al van voordat je kinderen kreeg en als je dan kinderen krijgt kan het zijn dat je daar een ander standpunt in hebt. Dat moet gewoon kunnen in een vriendschap. Ik vind niet dat vrienden overal hetzelfde over moeten denken. Zolang je elkaar maar wel respecteert.


Huh? Dat zeg ik toch ook niet? Of doel je niet op mij, dan heb ik niets gezegd. Tuurlijk kies ik mijn vriendinnen niet uit die precies hetzelfde over dingen denken als ik. Toevallig is het in dit geval zo. Hoewel ik eigenlijk nog niet weet hoe ik het zelf zal doen als ik moeder ben. Ik denk een beetje een combinatie en van wat goed voelt.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 06 Mrt 2015 15:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Mrt 2015 15:10

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Urban Naked schreef:
Carrie schreef:Mijn vriendinnen met kinderen zijn juist zoals wat ik veel op het forum lees. Dus biologische producten, geen toegevoegde suikers, enz.

Niet helemaal hoor, ik heb nauwelijks biologisch spul in huis.


Nee, niet compleet. Maar jij bent wel van het pure, zelf maken, speltbrood, enz. Dat bedoelde ik eigenlijk, had ik duidelijker moeten verwoorden. Ik koop voor mezelf ook zelden biologische groenten omdat ik dat gewoon te duur vind.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mrt 2015 15:15

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Nee, dat was meer een reactie op Jans, dat je de mensen zoekt die bij je passen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 06 Mrt 2015 15:26

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Susan schreef:Nee, dat was meer een reactie op Jans, dat je de mensen zoekt die bij je passen.


Ok, sorry verkeerd begrepen :)
<<

Anoniem313

Bericht 06 Mrt 2015 15:28

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Susan schreef:Nee, dat was meer een reactie op Jans, dat je de mensen zoekt die bij je passen.


Toch is dat wel zo: mensen gaan graag met mensen om die op hen lijken. Natuurlijk hoe je niet 100% hetzelfde te zijn, dat kan ook niet, maar doorgaans voelen we ons wel aangetrokken tot mensen waar we veel mee gemeen hebben.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Mrt 2015 15:35

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

Dat is waar, maar dat is natuurlijk heel breed, en dit soort standpunten is maar zo'n klein onderdeeltje van wie je in totaal bent. Je kunt daarin wel heel erg verschillen, maar op een ander vlak heel veel gemeen hebben. En je kunt ook wel dragen en borstvoeding geven en er toch totaal anders instaan dan moeders die ook dragen en borstvoeding geven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem216

Bericht 06 Mrt 2015 15:37

Re: Mag een baby van bijna halfjaar een danoontje ?

...
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers