Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Mrt 2015 10:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat vinden jullie van de volgende namen?

Jongens:
Philip (uitgesproken als Fieliep)
Oscar

Meisjes:
Nadie
Vive
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Mrt 2015 10:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Philip niet leuk, Oscar wel. Nadie vind ik niet echt een naam, het lijkt alsof je een letter mist (Nadine) en Vive kan ik ook niet echt aan wennen.

♥♥
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 04 Mrt 2015 10:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nadieh met een h vind ik wel mooi en Vieve ook, de twee schrijfwijzes van jou beide niet.

Als je Vlaams bent vind ik Philip erg mooi, als Nederlandse vind ik de uitspraak Fieliep erg apart.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem185

Bericht 04 Mrt 2015 18:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nadieh vind ik leuk.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Mrt 2015 23:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nadie is de enige naam waar ik wel aan kan wennen, de rest vind ik tien keer niks.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Mrt 2015 12:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik biecht op dat ik baby soms een uurtje in de poep laat liggen.
Wij halen haar elke dag om half 8 uit haar bedje vanaf de geboorte al zo gedaan om een beetje een ritme op te bouwen.
Alleen nu poept ze "steeds vaker" al rond 7 uur, soms zelfs al rond 6 uurhalf 7, soms ook wat later.
Als wij dan stil zijn nadat ze wakker is geworden dan valt ze weer in slaap tot half 8 en wij dus ook heerlijk.
Als ik haar meteen eruit haal en ga verschonen begint voor haar de dag en wil ze ook eten en dan is ook elke dag anders.
Ik voel me wel een beetje schuldig na haar toe want we horen haar in de ochtend echt persen.
Vinden jullie dit zielig ??
Als ze in de nacht een keer poept merken wij dit niet omdat we in de nacht niet meer op een poep luier checken en wordt ze ook in de ochtend as verschoont omdat iedereen slaapt. Is dit ook niet heel erg zielig?

Ben benieuwd hoe jullie dit doen.

Groetjes biechtje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Mrt 2015 12:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Huh! Ja dat vind ik wel heel erg zielig.

♥♥
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 05 Mrt 2015 12:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik biecht op dat ik baby soms een uurtje in de poep laat liggen.
Wij halen haar elke dag om half 8 uit haar bedje vanaf de geboorte al zo gedaan om een beetje een ritme op te bouwen.
Alleen nu poept ze "steeds vaker" al rond 7 uur, soms zelfs al rond 6 uurhalf 7, soms ook wat later.
Als wij dan stil zijn nadat ze wakker is geworden dan valt ze weer in slaap tot half 8 en wij dus ook heerlijk.
Als ik haar meteen eruit haal en ga verschonen begint voor haar de dag en wil ze ook eten en dan is ook elke dag anders.
Ik voel me wel een beetje schuldig na haar toe want we horen haar in de ochtend echt persen.
Vinden jullie dit zielig ??
Als ze in de nacht een keer poept merken wij dit niet omdat we in de nacht niet meer op een poep luier checken en wordt ze ook in de ochtend as verschoont omdat iedereen slaapt. Is dit ook niet heel erg zielig?

Ben benieuwd hoe jullie dit doen.

Groetjes biechtje


Ik vind dat er een verschil zit tussen het niet merken omdat er 's nachts geen luier wordt verschoond of de baby bewust met een poepluier laten liggen omdat je ritme wil opbouwen. Ik zou zelf niet mijn kind onnodig lang met een poepluier laten liggen, dat vind ik wel heel erg zielig eigenlijk.
<<

Anoniem160

Bericht 05 Mrt 2015 13:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat vind ik wel zielig ja! Leuk dat jullie een ritme op willen bouwen, maar om dan je baby bewust een uur met een poepluier te laten liggen vind ik echt not done. Zeker omdat je aangeeft dat je dan zelf nog lekker even een uurtje in bed kan blijven liggen, dat vind ik eigenlijk best egoïstisch.
<<

Anoniem148

Bericht 05 Mrt 2015 13:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind dat ook niet kunnen. Als je merkt dat ze gepoept en geplast heeft dan moet je haar gewoon verschonen.
Ik weet niet hoe oud ze is maar om een baby ritme aan te leren vind ik een slechte reden. Kind weet echt niet of het nu 6 uur is of 7.
En dadelijk klagen dat ze rode, kapotte en pijnlijke billetjes heeft.
Nee dat vind ik zielig en inderdaad ook egoïstisch!
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 05 Mrt 2015 13:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eens met bovenstaande reacties. Heb je het wel eens een week lang achtereen geprobeerd haar direct te verschonen en gewoon terug te leggen?

Misschien valt ze op de duur dan toch nog even jn slaap. En anders tja pech. Dan zul je toch echt het ritme moeten aanpassen hieraan. Althans moet niet, het blijft je eigen keuze, maar dat is voor de meeste toch wel het logische gevolg hier op.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Mrt 2015 13:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind dat ook zielig. Bij Mirthe zou dat niet eens kunnen, vooral niet bij tandenpoep, dat bijt zo erg en gevolg is dan ernstige luieruitslag. Ik zou het dan ook aanpakken zoals Theeleut zegt, verschonen en terugleggen. Al denk ik dat je soms niet heel veel te zeggen hebt over een ritme..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 05 Mrt 2015 14:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat is tandenpoep Steep?

Ik zou haar ook verschonen en wat iemand anders al zei een weekje elke keer weer terugleggen.
Wel natuurlijk eruit halen als het niet werkt, maar wel telkens eerst doen.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 05 Mrt 2015 14:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wolfinschaapskleren schreef:Wat is tandenpoep Steep?

Ik zou haar ook verschonen en wat iemand anders al zei een weekje elke keer weer terugleggen.
Wel natuurlijk eruit halen als het niet werkt, maar wel telkens eerst doen.


Ik denk dat Steep bedoelt, de poep als een kindje last heeft van tandjes die doorkomen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Mrt 2015 14:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eén ding moet ik dit biechtje nageven, dit is tenminste wel een keer een ouderwetse biecht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem216

Bericht 05 Mrt 2015 16:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou dat ook niet doen, helemaal als je weet dat ze gepoept heeft. Mijn zoon had best last van zure poep toen hij tandjes kreeg, hele rode billen. Ik verschoon altijd zodra ik merk dat hij een poep of plasluier heeft.
<<

Anoniem166

Bericht 05 Mrt 2015 16:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het is hier wel een enkele keer voorgekomen dat mijn dochter net poepte voor ze in slaap viel. Omdat ze een moeilijke slaapster was, maakte ik haar niet wakker, maar verschoonde ik haar gelijk bij de volgende voeding. Structureel wachten met verschonen om het ochtendritme te behouden, zou ik niet doen. Dat lijkt me voor de billen van je dochter niet echt fijn. Heeft ze er zelf geen last van, gaat helemaal niet huilen o.i.d.?

Als je het ritme toch een beetje vast wil houden, kun je haar ook na het verschonen nog even bij je in bed nemen. Misschien slaapt ze dan nog even verder.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 05 Mrt 2015 19:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wen schreef:
Wolfinschaapskleren schreef:Wat is tandenpoep Steep?

Ik zou haar ook verschonen en wat iemand anders al zei een weekje elke keer weer terugleggen.
Wel natuurlijk eruit halen als het niet werkt, maar wel telkens eerst doen.


Ik denk dat Steep bedoelt, de poep als een kindje last heeft van tandjes die doorkomen.

Dank je, weer wat geleerd! Ik wist niet dat de poep dan anders was.
<<

Anoniem104

Bericht 05 Mrt 2015 19:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind dat ook echt zielig, vooral Omdat je dus bewust kiest om haar in een vieze luier te laten liggen.
Gaat ze niet huilen? lijkt met toch dat het pijn moet doen aan haar billetjes..
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 05 Mrt 2015 19:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik voelde me al erg schuldig toen mijn zoon vorige week met dat ik hem in de auto zette, poepte en ik naar het zwembad ben gesjeest waat hij toch in een zwemluier moest. Ik zou het niet kunnen om hem langer in een poepluier te laten zitten. Ik zou het dan ook niet als jullie aanpakken.
L2014 & H2017
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 05 Mrt 2015 19:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje poepluier.
Trek zelf een luier aan, poep erin en blijf lekker een uurtje liggen. :yes:
M:21072011
J :08012014
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 05 Mrt 2015 19:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind dit ook zielig omdat het bewust gebeurd.
Je zou het zelf ook niet fijn vinden als ze je een uur in een poep luier lieten liggen?
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 05 Mrt 2015 20:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Happydobby schreef:Biechtje poepluier.
Trek zelf een luier aan, poep erin en blijf lekker een uurtje liggen. :yes:
Dit inderdaad. Kijk, dat je het 's nachts niet in de gaten hebt kan voorkomen maar wat jij (biecht dus) doet vind ik niet echt normaal.
<<

Anoniem173

Bericht 05 Mrt 2015 20:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind het echt zo sneu voor zo'n kindje. Echt snap niet wie zoiets doet ze is volledig afhankelijk van jou.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Mrt 2015 20:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

mzcharlotte schreef:Ik voelde me al erg schuldig toen mijn zoon vorige week met dat ik hem in de auto zette, poepte en ik naar het zwembad ben gesjeest waat hij toch in een zwemluier moest. Ik zou het niet kunnen om hem langer in een poepluier te laten zitten. Ik zou het dan ook niet als jullie aanpakken.


Hier ook. Tijdens boodschappen uit winkel wagen in de auto. Ik rook het al. Wist niet hoe snel ik thuis moest zijn.
Nu moet ik wel zeggen dat T hier hele erge gevoelige billetjes heeft. Na iets te lang in poepluier meteen uitslag. Met tandenpoep alles compleet tot bloedens toe open.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers