Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gemis/verdriet groot ondanks nieuwe hond.

<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mrt 2015 12:26

Gemis/verdriet groot ondanks nieuwe hond.

Mijn man vind het maar raar en vind dat ik er nu onderhand wel overheen zou moeten zijn. Ik onze vorige hond altijd missen, zelfs over bijv. 3 jr en sowieso altijd van hem blijven houden, hij zit voor altijd in mijn, maar ook mijn mans hart (dat zei hij zelf).

Onze nieuwe is absoluut geen vervanging, maar lief op haar eigen manier en we houden nu al veel van haar.

Ben ik te sentimenteel?
<<

Anoniem313

Bericht 05 Mrt 2015 12:27

Re: Gemis/verdriet groot ondanks nieuwe hond.

Nee hoor, helemaal niet. Je hield van je hond en dat blijft. Wel fijn dat je ook van je nieuwe hond kunt houden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Mrt 2015 12:33

Re: Gemis/verdriet groot ondanks nieuwe hond.

Eens met Caulfield. Jouw hond was voor jou, naast je man, een van de belangrijkste onderdelen in je leven, dat vergeet je niet zomaar. En gelukkig kan je je liefde weer geven aan een nieuw wezentje maar dat vervangt die andere niet. En dat is maar goed ook.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mrt 2015 13:04

Re: Gemis/verdriet groot ondanks nieuwe hond.

Caulfield schreef:Nee hoor, helemaal niet. Je hield van je hond en dat blijft. Wel fijn dat je ook van je nieuwe hond kunt houden.


Lijkt me vrij logisch, want als je niet van je nieuwe hond, kat oid kunt houden klopt er naar mijn weten iets niet.
<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 14:49

Bericht 05 Mrt 2015 13:35

Re: Gemis/verdriet groot ondanks nieuwe hond.

Nee hoor, helemaal niet.
Een hond is een maatje voor het leven en een andere hond kan die plek niet vervangen, omdat een andere hond toch weer anders is qua karakter en gedrag. Ook al ga je daar ook weer van houden.

Leuk dat jullie een andere hond hebben.
Wat voor hond is het?

Wij hebben 1,5 jaar geleden onze hond in moeten laten slapen helaas.
Maar ondank dat we alweer een jaar een andere hond hebben, waar ik stapel gek op ben, mis ik haar nog steeds.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mrt 2015 13:53

Re: Gemis/verdriet groot ondanks nieuwe hond.

Ze is een mix, leefde voorheen op straat en komt uit Roemenie.
<<

ChiQ

Bericht 05 Mrt 2015 14:07

Re: Gemis/verdriet groot ondanks nieuwe hond.

Op wat voor manier mis je je oude hond? Heb je er elke dag nog verdriet van? Huil je er dagelijks om? Heb je het er vaak over? Waarom ik dit vraag, je zegt: man vindt dat ik er onderhand overheen moet zijn, maar ik vraag me af waarom hij dat zegt? Kan je wel omgaan met het verdriet CBL? Rouwen gaat in fases, na intens verdriet komt een moment dat je je niet meer elke dag ellendig om voelt en er komt zelfs een moment dat je er niet dagelijks aan denkt. Het krijgt een plekje.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Mrt 2015 14:33

Re: Gemis/verdriet groot ondanks nieuwe hond.

ChiQ schreef:Op wat voor manier mis je je oude hond? Heb je er elke dag nog verdriet van? Huil je er dagelijks om? Heb je het er vaak over? Waarom ik dit vraag, je zegt: man vindt dat ik er onderhand overheen moet zijn, maar ik vraag me af waarom hij dat zegt? Kan je wel omgaan met het verdriet CBL? Rouwen gaat in fases, na intens verdriet komt een moment dat je je niet meer elke dag ellendig om voelt en er komt zelfs een moment dat je er niet dagelijks aan denkt. Het krijgt een plekje.


In de glazenkast heb ik een gedenkplekje gemaakt. Daar staat de urn, een afscheidskaart waarop staat wanneer hij gecremeerd is die we van het crematorium hebben gehad, een pootafdruk in klei, onze trouwkaart en een waxinehouder met ledlichtje die altijd moet branden. Er boven in dezelfde kast staan foto's van hem en ja soms als ik naar de foto's kijk of alleen even aan hem denk dan huil ik nog wel eens,maar niet dagelijks zoals in het begin.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers