Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Mrt 2015 14:12

Re: Weight Watchers

Wat ben je goed bezig Marin! Ik heb ook een tijdje WW gedaan en ben echt zonder veel moeite 15 kg afgevallen toen. Heel fijn!
Alleen ik zie nu dat je heel blij bent dat je onder je daglimiet zit, maar dat is toch juist niet de bedoeling? Volgens mij moet je precies je daglimiet eten, anders krijg je weer te weinig binnen. Tenminste, dat dacht ik.

Anyway, één puntje eronder zal vast niet erg zijn. Wilde vooral even zeggen dat ik het zo goed vind dat je zo lekker bezig bent, met het oog op het topic dat je laatst had geopend.

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 04 Mrt 2015 14:24

Re: Weight Watchers

Haha ja maar ik zit nu al op m'n werk waar ik niks kan kopen, dus ik kan dat ene puntje niet aanvullen haha. Maar 1 punt er onder is beter dan de tien er boven van gisteren.

Ik was vanochtend weer afgevallen trouwens maar ik noteer het nog niet omdat het niet m'n weeg moment is.

15 kilo is trouwens super goed zeg!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Mrt 2015 14:37

Re: Weight Watchers

Oh ja dan gaat het niet. Nouja, wat je zegt. Beter één punt eronder dan punten erboven :)

Bedankt trouwens. Jammer dat er nu weer een kg of 5 bij is gekomen.. Stom! Ik ga nu niet meer afvallen alleen, anders is mijn jurk straks te groot.

♥♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Mrt 2015 16:24

Re: Weight Watchers

Goed zo Marin!!!
Voor dat ene puntje zou je nog een speculaasje kunnen nemen ofzo :P

Ik had vandaag ook weer een goede dag. Lekker mijn groente soepje geluncht.
Ik heb de motivatie echt weer helemaal terug.
Zaterdagavond kijk ik altijd een film met R, en daar nemen we wat lekkers bij. Kijk er nu al naar uit. Mooie beloning van het de hele week netjes opletten :D

Heb ook nog steeds niet gewogen, vind dat echt knap van mezelf!
<<

Anoniem193

Bericht 04 Mrt 2015 16:38

Re: Weight Watchers

Goed bezig Marin!
Tot hoelaat moet je nu werken?
<<

Anoniem193

Bericht 04 Mrt 2015 16:45

Re: Weight Watchers

@Lejow: Heerlijk vooruitzicht voor de zaterdagavond! Verdient ook dan hoor!

Gisteren ging mijn dag toch niet zo. Ik had 31 punten ipv 28 naja is maar 3 erboven, dus valt mee. Maar kwam omdat ik had bedacht dat we pasta zouden eten en bij thuiskomst bleek dat mijn man bami aan het maken was.
Vandaag wel weer een lekkere fijne dag qua punten en vanavond een uur sporten!

O: Havermoutpap (6 punten)
T: banaan
L: 3 plakjesbrood + beleg ( 8 punten)
T: 2 Rijstwafels met smeerkaas (2 punten)
D: Bami (14 punten)
Sporten, heen en terug fietsen (8 activepoints)
Bij thuiskomst een bakje kwark met warme appel (2 punten)

Dus 32 punten eten, 8 verdienen. Nette score denk ik.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Mrt 2015 16:52

Re: Weight Watchers

Alibi schreef:Goed bezig Marin!
Tot hoelaat moet je nu werken?


Tot elf uur 's avonds. Vijf dagen tot elf uur en dan drie dagen nachtdienst. Dus acht dagen achter elkaar. Wel pittig maar daarna lekker vier dagen vrij.

Pff er waren problemen op t werk die eerst opgelost moesten worden dus ik heb nu pas m'n lunch. Hongeerrr!

Goed bezig Alibi, vooral dat sporten! Hoe werkt dat nou met die activiteit punten? Gaat dat weer van je gegeten punten af? Dat snap ik niet helemaal.

Lejow wat super goed dat je weer zo actief bent. Je was zo mooi slank op je bruiloft! Dus je weet gewoon dat je het kan! Lekker vooruitzicht!
<<

Anoniem193

Bericht 04 Mrt 2015 17:02

Re: Weight Watchers

@Marin: wat je eet gaat altijd eerst van je dagpunten af. Daarnaast kun je instellen wat je boven je dagpunten gaat, eerst van je weekextra of eerst van je active points af gaan. Ik heb dat op activepoints staan. Die eet ik voor de helft op, aan normaal eten. Extra bakje kwark, rijstwafel oid. Niet aan snoep iig ;) voor snoep en extras gebruik ik echt alleen mijn weekextrapunten.
<<

Anoniem119

Bericht 05 Mrt 2015 14:11

Re: Weight Watchers

Dank je voor je uitleg! Mij lijkt het ook wel fijn om het eerst van je active points te laten gaan. Dan heb je ook extra motivatie om te bewegen.

Ik heb een lekkere dag vandaag. Alles alvast ingevuld en kom weer op 25 punten, dus net weer eentje er onder. Weet niet goed hoe ik die ene punt aan kan vullen, misschien nog met een yoghurtje bij thuiskomst na m'n werk om 0.00 want dan heb ik na een lange werkdag altijd honger. Anderzijds wil ik ook niet echt eten zo kort voor ik naar bed ga. Moet dus maar even kijken.

Ik heb vandaag ook lekker veertig minuten gefietst ipv twintig want het is lekker weer, dus gewoon naar Haarlem station gefietst ipv eigen dorp. Extra beweging, extra vrolijk!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Mrt 2015 10:23

Re: Weight Watchers

Een paar plakjes meer vlees op je brood, een gram of wat meer pasta/aardappel bij je avond eten
enz :D

Ik twijfel wat ik zal lunchen vandaag...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Mrt 2015 08:39

Re: Weight Watchers

Woohoo! 7 ons er af!
Wel flinke spierpijn in mijn bovenbenen van het sporten donderdag :12:
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 07 Mrt 2015 09:28

Re: Weight Watchers

Super goed Lejow! Dik verdiend dus.

Ik heb donderdag even wat nieuwe kleren gekocht bij de Hema. Ivm ons nieuwe huis wil ik er niet teveel geld as uitgeven maar mijn oude broeken zijn echt te groot. Gaf wel een goed gevoel :dance:
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 07 Mrt 2015 11:23

Re: Weight Watchers

Wat goed Lejow!

Ik ben ook al veel afgevallen deze week. Maandag pas het echte weegmoment, dus dat telt.

Siep wat lekker zeg, dat je echt nieuwe kleding kunt kopen. Dan ben je wel veel afgevallen!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 07 Mrt 2015 12:56

Re: Weight Watchers

Spannend voor jou dan ook Marin. Ik was afgelopen maandag 6 kilo in totaal afgevallen (in twee maanden tijd). Maar ik heb het idee dat de centimeters harder gaan dan de kilo's, iedergeval bij mij.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 07 Mrt 2015 17:40

Re: Weight Watchers

Yooo, ik eet dus nu een magnetronmaaltijd van de Appie, zo'n Thaise groene curry. Voor wel 21 punten! Dat is toch niet normaal meer?! Wat een troep is dat dan toch. Vandaag kon het even niet anders ivm werk maar ik wil dus echt proberen zo min mogelijk van die dingen meer te eten. Vet zonde van al dat harde fietsen en goed eten. En kan je nagaan, onze hele afdeling leeft op die maaltijden. Ik heb maandenlang die dingen gegeten. Geen wonder dat ik zoveel aan was gekomen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 07 Mrt 2015 17:42

Re: Weight Watchers

Ja bizar hè, de maaltijdsalades ook. Denk je nog soort van gezond te doen..
Maar dat is het dus, je wordt bewust van dingen. 21 punten is wel heel veel zeg, stom!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 07 Mrt 2015 17:44

Re: Weight Watchers

Siep schreef:Ja bizar hè, de maaltijdsalades ook. Denk je nog soort van gezond te doen..
Maar dat is het dus, je wordt bewust van dingen. 21 punten is wel heel veel zeg, stom!


Ja het klote is gewoon dat ik soms niet anders kan. Ik probeer de laatste tijd echt elke ochtend te koken voor ik naar m'n werk ga of restjes uit de vriezer mee te nemen. Maar soms is het even niet anders. Nou ja, zo veel mogelijk beperken dus.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 07 Mrt 2015 18:01

Re: Weight Watchers

Ik ga op dinsdagavond naar opleiding, ik maak dan van te voren eten. Bijvoorbeeld er bulgur salade met feta en paprika. Is dat niks voor je?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 07 Mrt 2015 18:07

Re: Weight Watchers

Oh ja hoor, ik heb genoeg lekkere recepten verzameld intussen. Die van jou klinkt ook lekker. Ik bedoel meer, soms zijn er gewoon dagen waar het niet lukt om om negen uur s ochtends al te koken. Ik probeer het zoveel mogelijk, elke keer goed koken, en anders restjes mee, maar elke dag lukt soms gewoon niet. Dus irritant om te weten dat het alternatief van een magnetronmaaltijd dan zoooo veel punten heeft. Wist wel dat t slecht was natuurlijk maar zo slecht niet en dat is super irritant, want soms lukt koken gewoon niet.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 07 Mrt 2015 18:15

Re: Weight Watchers

Wauw 21 punten is echt veel ja! Misschien dat dit een alternatief is? http://www.ah.nl/producten/product/wi22 ... maat-olijf
Er zijn verschillende smaken en in de magnetron te bereiden, heb het zelf nog niet geprobeerd, maar staat nog op mijn lijstje. Een heel zakje kom ik op 10 punten, maar volgens mij zitten er 2 porties in.

Andere optie is misschien Konjac, is er in rijst, spaghetti of noedel vorm, bij oa de action. Je hoeft het alleen af te spoelen en een beetje mee op te warmen. Dus als je in een stoefpannetje groente en evt wat vlees doet, kan je dit op het laatste moment er bij doen. Mager maar toch vullend.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Mrt 2015 18:21

Re: Weight Watchers

Of in die gevallen toch gewoon wat brood mee?
<<

Anoniem119

Bericht 07 Mrt 2015 18:38

Re: Weight Watchers

Jorja schreef:
Andere optie is misschien Konjac, is er in rijst, spaghetti of noedel vorm, bij oa de action. Je hoeft het alleen af te spoelen en een beetje mee op te warmen. Dus als je in een stoefpannetje groente en evt wat vlees doet, kan je dit op het laatste moment er bij doen. Mager maar toch vullend.


Maar dan moet ik toch alsnog koken voor het stoofpotje? Of begrijp ik nu verkeerd?
Ik bedoel zoals vandaag: Gisteravond om 23.00 vrij, om 0.00 thuis. Lag om 00.30 echt in bed en sliep rond 01.30. Om 09.30 weer de wekker vandaag, en had uurtje om te ontbijten, douchen en klaar te maken voor werk. Prima, maar niet genoeg om ook nog te koken, laat staan boodschappen te doen. Dus maar snel op het station iets bij de AH to Go gehaald want dat was de enige plek waar ik langs kwam waar ik iets kon halen. Gelukkig komt dit niet vaak voor, maar het is wel super onhandig zo. Natuurlijk kan ik er voor kiezen om al om 08.00 op te staan en eerst te koken, maar vond m’n nachtrust ook wel belangrijk ;)

Ik vind dit soort dingen gewoon heel erg lastig. Dat zijn in mijn ogen van die situaties waar je haast iets slechts móet kiezen. Het alternatief was bestellen op werk :(

Die quinoa klinkt wel handig! Moet ik wel zelf een bakje meenemen want die hebben ze ’s avonds niet liggen hier. I know, 24 uurs business, maar ho maar dat ze faciliteren. Er ligt nog nét plastic bestek maar dat is het, nog geen soepkom te vinden.

Alibi, ja dan zou ik idd gewoon een broodje mee kunnen nemen. Dat kan wel inderdaad! Ik ben niet zo dol op broodjes, maar voor een keertje is dat niet zo erg. Bij de AH to Go hebben ze wel broodjes en iets van beleg. Dat is iig dan alsnog gezonder dan dit!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Mrt 2015 19:13

Re: Weight Watchers

En een grote pan groentesoep maken op een dag dat je vrij bent, en in diepvries zakjes in de vriezer?
De soep kun je in principe 0 punten houden (groente en bouillon).
En dan een lekkere salade erbij ofzo. Met wat pasta, of rucola, tomaatjes, gerookte kip.
Die salade kun je dan 's morgens wel in elkaar draaien.
<<

Anoniem119

Bericht 07 Mrt 2015 19:23

Re: Weight Watchers

Haha ja allemaal goeie tips maar ik bedoel als je GEEN boodschappen noch restjes meer in huis hebt. Komt gewoon soms voor, zelfs met een giga vriezer en voorraadkast. Gewoon dom geplanned maar ja, soms zijn er van die dagen dat je écht niks meer in huis hebt noch tijd hebt om boodschappen te doen. Dat was t punt gewoon meer, dat t kut is dat zo'n maaltijd dan zo vet ongezond is.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 07 Mrt 2015 19:27

Re: Weight Watchers

Als ik jou verhaal zo lees dan is de bulgur salade die ik meeneem wel een uitkomst. Ik besteed daar nog geen 10 minuten tijd aan. En je kan het eventueel een dag van te voren maken.
Wat ik er in doe:

-Bulgur (even laten wellen met een beetje bouillon, klusje van nog geen 3 minuten)
-Sla
-Paprika
-Komkommer'
-Feta
-Ras el Hanout kruiden

Je kan er natuurlijk van alles in gooien zoals avocado of gerookte kip. Het cruciale is dat ik er van te voren rekening mee moet houden dat ik een opleidingsavond heb, dus ik juiste boodschappen mee neem. Maar dat is ook 1 van de kernwoorden van weight watchers (of afvallen algemeen) plannen!

Edit: lees je berichtje net. Ja dat wordt het lastig maar daarom is het plannen zo belangrijk. Vervelend iedergeval.
Laatst gewijzigd door Siep op 07 Mrt 2015 19:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers