Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Droger vraag

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Mrt 2015 22:35

Droger vraag

Wij zijn sinds kort verhuisd.
Nu zit de wasmachine aansluiting beneden in de wc.
De droger staat hier bovenop.
In andere huizen had ik dan de slang van de droger naar buiten hangen, maar in deze wc zit geen raam dat open kan.

Is er dan een andere optie?
Ik heb weleens zo'n soort opvangbak gezien waar je de slang dan op aansluit, maar werkt dat goed of is dan nog de hele ruimte meteen vochtig?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Mrt 2015 23:20

Re: Droger vraag

Ik heb een droger met slang en een washok zonder raam. Heb zo'n opvangbak gekocht maar in 4jr nog niet hoeven legen. De deur van mn washok moet écht een stukje open anders zeikt de condens van het plafond en de muren naar beneden.

Het werkt dus voor geen meter.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Mrt 2015 07:25

Re: Droger vraag

Je hebt verschillende type drogers. Wat ik lees is dat jullie beide een afvoerdroger hebben.

Zie: http://www.consumentenbond.nl/wasdroger ... oerdroger/

Ik denk dat in jullie situatie een condensdroger meer op zijn plek zou zijn. Echter ga je natuurlijk niet 'even' een nieuwe droger kopen... een andere oplossing weet ik zo niet.
08/2018
05/2021
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 03 Mrt 2015 19:31

Re: Droger vraag

Ik heb een condensdroger en de afvoer daarvan is aangesloten op afvoer vd wasmachine dus hoef de bak niet te legen. Misschien kan dat bij jou ook?
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2015 19:39

Re: Droger vraag

Angela schreef:Ik heb een condensdroger en de afvoer daarvan is aangesloten op afvoer vd wasmachine dus hoef de bak niet te legen. Misschien kan dat bij jou ook?

Ja zo hebben wij het ook inderdaad.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 03 Mrt 2015 20:13

Re: Droger vraag

Het hangt er inderdaad vanaf wat voor droger je hebt.

Wij hebben het zoals hierboven, aangesloten op de afvoer van de wasmachine. Heel fijn is dat :)
Hiervoor hadden we zo een met zo'n slang naar buiten (weet de naam even niet meer), maar dit is echt stukken handiger.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Mrt 2015 23:12

Re: Droger vraag

Dat is handig om te horen Kees, dan hoeven we in elk geval niet zo'n bak aan te schaffen.
We hebben de droger deze week ook al wel gebruikt, maar ik kon daarna de muren met een trekker droogmaken en de vloer dweilen.

Als ik zo jullie antwoorden lees hebben we nu dus een verkeerde droger voor het soort ruimte....
Maar een nieuwe droger kopen is ook niet echt een optie nu.

Misschien dan maar een extra lange slang kopen die via de wc deur naar de achterdeur gaat en dan daar naar buiten. Of nog iets verder naar het keukenraam.
Of eens kijken waarom het wc raampje dichtgekit is en die weer open proberen te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 04 Mrt 2015 10:16

Re: Droger vraag

Ik heb hetzelfde probleem en de droger daarom ergens anders neergezet. In mijn slaapkamer bij het raam. Niet ideaal maar gebruik em niet vaak en beter dan een natte badkamer.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Mrt 2015 10:20

Re: Droger vraag

Vaak kun je dit inderdaad aansluiten op de slang van t wasmachine.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Mrt 2015 10:22

Re: Droger vraag

Onze droger staat in de badkamer (wij hebben geen raam in de badkamer). Wij hebben zo'n opvanglade in de droger die ik na elke droogbeurt moet legen. Verder totaal geen last van vocht in de badkamer. Volgens mij is dat een warmtepompdroger? In ieder geval, naast het bedieningspaneel zit een lade met een reservoir en daar wordt al het water in opgevangen.

♥♥
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Mrt 2015 13:33

Re: Droger vraag

Ja wat ik zo op internet las heb je condensdrogers, waar het water in een bak in de machine komt of die je op de wasmachine afvoer kunt aansluiten.
En je hebt afvoerdrogers, daar zit zo'n dikke slang aan die je naar buiten moet hangen.

Wij hebben dus een afvoerdroger. Dus dan is de enige optie om hem toch ergens uit een raam te hangen. Of een losse opvangbak, maar ik las dat die voor geen meter werken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem287

Bericht 04 Mrt 2015 13:45

Re: Droger vraag

Ik wist niet eens dat er ook andere drogers dan een condensdroger bestaan. Waarom zou je in vredesnaam voor een afvoerdroger kiezen, dat is toch helemaal niet handig met zo'n slang uit een raam? :confused: Of zijn die drogers veel goedkoper ofzo? Of zit er een ander voordeel aan vast?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 04 Mrt 2015 13:53

Re: Droger vraag

Condensdrogers zijn nieuwer en over het algemeen duurder. Ik kon een tweedehands afvoerdroger gratis krijgen. Gezien ik dat ding eens in de 2-3 weken aan heb staan ga ik geen 500 uitgeven voor een condensdroger, dat geld besteed ik liever anders :D
Overigens kan je ook de slang op een rooster in de muur bevestigen (maar heb ik niet) waardoor het een permanente aansluiting is en je dus geen slang uit het raam hoeft te hangen.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Mrt 2015 14:08

Re: Droger vraag

Onze droger is al minstens 6 tot 8 jaar oud. Toen hebben we voor deze gekozen. Geen idee waarom we deze kozen.
ik weet ook niet meer of er toen ook al condensdrogers waren. Of dat die inderdaad een heel stuk duurder waren.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers