Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 26 Sep 2013 10:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

@ dolfijntje: Rond het termijn dat jij zit, voelde ik ook de eerste bewegingen. Het is helemaal niet regelmatig en vaak maar even, maar dat komt natuurlijk omdat de kleine nog zeeën van ruimte heeft. Maar het is wel heel bijzonder!

@ Linsya: Sterkte meid, da's even schrikken dat je in het ziekenhuis ligt. Ik hoop dat je snel opknapt en de uitslagen onschuldig zijn.
L2014 & H2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 26 Sep 2013 13:16

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya sterkte! Hopen dat je snel weer naar huis mag!

Hier even een fototje van ukkie haha.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=350748266&key=4AEHTKAU
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 26 Sep 2013 14:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze hier gaat het gelukkig weer. De oorontsteking bij S. is inmiddels over gelukkig en hij is alleen nog een beetje verkouden. De nachten zijn gelukkig ook weer wat meer gevuld met slapen en dat is ook wel weer fijn. Ik merk echt dat ik sinds ik zwanger ben er niet zo goed tegen kan als ik weinig slaap. Fijn dat je vriend weer thuis is en spannend maandag!

Snoezel leuk gedaan zeg met dat gras. Daar zal je dochter straks heerlijk in slapen en spelen! Is haar kamertje eigenlijk op zolder omdat ik schuine wanden zie? Balen van je werk ofja bedrijfsarts. En wat heerlijk zeg paardrijden in de natuur. Ik heb vroeger ook een aantal jaar op paardrijden gezeten en de buitenritten vond ik het leukst.

Dolfijntje Ik twijfel ook of ik de baby voel. Soms voel ik ook een soort aaitje maar dat kunnen idd m'n darmen zijn. S. voelde ik met 17 wk dus zal het niet meer zo lang duren voordat ik deze ga voelen denk ik.

Shy ook al een mooi buikje zie ik en wat een mooie echo van jullie kleintje!

Lindsya vervelend dat je last hebt van uitdroging. Hopelijk knap je snel op en mag je snel naar huis!

Appeltje beterschap en doe maar lekker rustig aan vandaag!

Wij hebben vandaag een rustig dagje. Beetje huishouden en straks nog even op verjaardag bij mijn neefje. Ik heb de laatste dagen best veel last van m'n onderbuik. Het zijn niet m'n banden want die voelen net iets anders. Misschien een blaasontsteking maar dat hoop ik eigenlijk niet. Aankomende woensdag moet ik weer naar de vk wn moest ik toch urine meenemen. Kunnen ze het gelijk even checken. Mijn buik groeit echt als een tierelier en ik krijg nu ook veel reacties van mensen om me heen. Erg leuk :D
<<

Anoniem75

Bericht 27 Sep 2013 19:24

Re: Voorjaar 2014 mama's

Damn vanmiddag toch nog even snel langs de huisarts geweest met een plasje en ik heb idd een blaasontsteking. Heb nu een kuurtje van 5 dagen mee gekregen.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 27 Sep 2013 21:56

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz schreef:Damn vanmiddag toch nog even snel langs de huisarts geweest met een plasje en ik heb idd een blaasontsteking. Heb nu een kuurtje van 5 dagen mee gekregen.

Aah Razz dat is balen, hopen dat het kuurtje goed zijn werk doet. Als je zwanger bent kan je dat er toch niet bij hebben..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 28 Sep 2013 07:47

Re: Voorjaar 2014 mama's

Beterschap Lindsya en Appeltje

Zit vandaag op 18 weken. Was het maar alvast zover dat ik m'n kleintje vast heb. Maar dat duurt nog wel even.

Gister de uitslag vd kweek: nog steeds de darmparasiet. Ik heb een antibiotica gekregen: in de bijsluiter staat dat er tijdens het innemen vd zwangerschap onvoldoende gegevens bekend zijn. Wel is het zo dat t medicijn vanaf 1960 gebruikt wordt en er vanaf die tijd geen afwijkingen zijn aangetroffen bij baby's. Waarom staat dat dan niet in de bijsluiter zou je zeggen? Dat is meer omdat de fabrikant geen claim aan de broek wil als t wel zo is. Ik twijfel heel erg of ik t moet nemen. T mag wel zowel vd apotheek als huisarts... Ze zeiden als we twijfelen geven we het je niet mee.
Ook heeft mijn moeder haar apotheek gebeld als second opinion en die meldde hetzelfde. Het is een 10 daagde kuur, 3 tabletten per dag. De klachten moeten dan verdwenen zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 28 Sep 2013 08:27

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje, ik zou het gewoon nemen. Ze laten je echt geem medicatie gebruiken als ze twijfelen of het goed is voor de baby.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 28 Sep 2013 08:32

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz: ah bah dus toch. Hopelijk helpt het kuurtje snel.
Dolfijntje: ik kan me voorstellen dat je enorm twijfelt wat je moet doen. Maar ik denk inderdaad dat als de huisarts en de apotheek er over zouden twijfelen ze je het niet hadden voorgeschreven.

Hier gelukkig weer wat opgeknapt. De rust heeft me wel goed gedaan. Vanmiddag ga ik met mijn moeder en schoonmoeder naar een beurs hier in de buurt voor zwangeren. Ben benieuwd.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 29 Sep 2013 14:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi allemaal,

vanaf nu wil ik graag actief meeschrijven als dat lukt. ik ken nog niet iedereen zo goed hier.
@lindsya sterkte met je opname in het ziekenhuis. Hoop dat je snel opknapt en naar huis mag.
@razz: vervelend een blaasontsteking maar met een kuurtje ben je er gauw vanaf.

@ all: ik heb van de week de nekplooimeting gehad en de uitslag snel gehad (had al bloed geprikt die week ervoor). De kans dat er een chromosoomafwijking is, is kleiner dan 1 op 5000. Beter kan niet, zei de VK.
A.s. donderdag moet ik naar de VK voor de maandelijkse controle en gaat ze het hartje al zoeken.
Op de echo zagen we van de week een superschattig minimensje spartelen! :dance: :bounce: :yes:
Het was al bijna 7 cm van kop tot kont en voor zover ze kon zien zag alles er goed uit!

We hebben 25 oktober een pretecho om het geslacht te laten bepalen, ook superveel zin in. Kunnen we eindelijk het kamertje gaan behangen en spulletjes gaan kopen.

Ik vind het allemaal wel heel erg spannend, nu het zo ver is dat we echt een kleintje krijgen. Ik ga het nu pas beseffen en ook dat we nog heel veel moeten gaan regelen. Soms vliegt het me een beetje naar de keel, zo van "kan ik dit wel".
Hebben jullie dat ook gehad bij de eerste?

Fijne zondag nog allemaal. Ik ga even een dutje doen :sleep:
04-2014
10-2015
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 30 Sep 2013 14:06

Re: Voorjaar 2014 mama's

Milou: ik denk dat iedereen dat gevoel wel herkent hoor. Al had ik het vooral als ik dacht aan de bevalling, kan ik dat wel? Dat past toch nooit enz enz.
Zelfs gehad bij een infoavond van de verloskundige praktijksituatie het over bevallen ging, ik zat daar echt met het zweet op mijn rug :laughcry:

Verder heb ik vooral genoten hoor, toen de bevalling dichterbij kwam werd ik rustiger, ik moest toch wel :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 30 Sep 2013 14:12

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ook ik mag me hier melden.
Met een aantal van jullie heb ik ook geschreven in het topic tot 12 weken.
Ik heb vandaag mijn termijnecho gehad. Ik ben een week vooruit gezet. Dit vond ik wel een hele opluchting omdat ik bij mijn eerste echo een week terug ben gezet. Nu komt het aardig overeen met mijn eigen berekeningen.
Het kindje was heel bewegelijk. We hebben ook lang mogen kijken naar alle kopduikelingen dat het maakte. Ze wou alles goed in beeld hebben gehad.
Een aantal mensen waren al op de hoogte van mijn zwangerschap. Nu ik bijna 13 weken ben mag de wereld het van me weten! Wat lijken de weken achteraf snel voorbij gevlogen. Toen ik er middenin zat had ik dit gevoel helemaal niet.
Morgen heb ik een afspraak met de huisarts. Mijn astma steekt de kop weer op (weersverandering) ik mag nu niet zelf dokteren. Normaal neem ik gewoon een pufje extra. Nu ik zwanger ben mag dit niet.

@ Razz, hoe gaat het met je blaasontsteking? Wordt het al beter?
@ Appeltje, was je toevallig in hardenberg? Ik wou ook gaan met een vriendin, maar ik voelde me niet fit. Lekker kunnen shoppen daar?
@ Dolfijntje, heb je de medicatie ingenomen? En merk je al verbetering? Ik snap je twijfel helemaal. Ik gebruik zelf ook medicatie voor mijn astma wat ook niet wordt aangeraden. Mijn longarts en huisarts geven aan dat dit gewoon kan. Hier ben ik ook onzeker door geweest. Nu ik vandaag heb gezien dat ons kindje gewoon gezond is (Voor zover ze dat met 13 weken kunnen zien), ben ik wel opgelucht.
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 30 Sep 2013 14:32

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie wat fijn, ook van dat weekje vooruit!
Heerlijk hè dat gevoel dat je het van de daken wilt schreeuwen :)
En echo vind ik ook altijd zo leuk, ook fijn dat ik vaak mijn zoontje bij mij heb en die zit dan ook altijd aandachtig te kijken.

All: Pff ik heb vandaag een baaldagje, ben wel lekker vrij en zoontje en ik waren allebei pas om 10.00 wakker dat was wel erg fijn. Afgelopen weekend heb ik gewerkt en ik was en ben nog steeds snotverkouden, lijkt wel alsof mijn hele hoofd vol zit met snot (sorry bah) morgen moet ik weer werken en dan weer tot vrijdagavond 20.00. Pff zo geen zin in, heb ook al de hele dag het gevoel dat ik ff keihard moet huilen maar zelfs dat wil niet :nerd:
Kreeg vorige week donderdag ook een mailtje dat over twee werkdagen mijn bestelde artikel binnen was maar dat word nu ook pas woensdag, baal ik ook van :cry:

Klaar met zeuren,dank voor het lezen :nerd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 30 Sep 2013 14:39

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie, welkom hier. Lekker dat je een week vooruit gezet bent, en dat de kleine zo beweeglijk was.

Milou, heel herkenbaar hoor dat onzekere. Ik bedacht me vorige week dat ik over een tijd toch echt met een baby van de trap moet lopen, dat lijkt me heel eng, gelukkig hebben mijn man en mijn beste vriendin (net bevallen van de derde) me gerustgesteld. De hormonen maken het onzeker zijn ook nog wat erger.

Razz, dus toch blaasontsteking, hoe is het nu?

Lindsya, hoe gaat het nu?

Dolfijntje,vervelend van die darmparasiet. Het lijkt mij ook dat ze je geen medicatie geven als ze het niet verantwoord achtten.

Hier gaat het goed, vorige week wascik ineens 's ochtends erg misselijk. Dat heb ik de eerste 12 weken niet zo erg gehad. Sinds zaterdag voel ik me weer een stuk beter. Ik heb het idee dat de vermoeidheid ook minder wordt. Eten blijft lastig, ik krijg weinig binnen, ik eet wel vaker op een dag maar wel veel minder dan voordat ik zwanger was.
<<

Patsy

Bericht 30 Sep 2013 14:41

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy, rot dat je zo'n dag hebt, wel heel herkenbaar. Ik ga dan altijd liedjes opzoeken waarvan ik weet dat ik moet huilen, dan komt alles er even uit, meestal lucht dat op.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 30 Sep 2013 14:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien schreef:Shy, rot dat je zo'n dag hebt, wel heel herkenbaar. Ik ga dan altijd liedjes opzoeken waarvan ik weet dat ik moet huilen, dan komt alles er even uit, meestal lucht dat op.

Op het moment zou ik niet eens een liedje nodig hebben, ik probeer nog wel even te huilen als mijn man thuis is haha.
En nu ga ik Koefnoen kijken in de hoop dat ik daar nu even iets blijer van word, zoontje ligt op bed dus dat is nu wel even lekker.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 30 Sep 2013 14:55

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy schreef:
Katrien schreef:Shy, rot dat je zo'n dag hebt, wel heel herkenbaar. Ik ga dan altijd liedjes opzoeken waarvan ik weet dat ik moet huilen, dan komt alles er even uit, meestal lucht dat op.

Op het moment zou ik niet eens een liedje nodig hebben, ik probeer nog wel even te huilen als mijn man thuis is haha.
En nu ga ik Koefnoen kijken in de hoop dat ik daar nu even iets blijer van word, zoontje ligt op bed dus dat is nu wel even lekker.


:hug:
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 30 Sep 2013 15:00

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien schreef:
Shy schreef:
Katrien schreef:Shy, rot dat je zo'n dag hebt, wel heel herkenbaar. Ik ga dan altijd liedjes opzoeken waarvan ik weet dat ik moet huilen, dan komt alles er even uit, meestal lucht dat op.

Op het moment zou ik niet eens een liedje nodig hebben, ik probeer nog wel even te huilen als mijn man thuis is haha.
En nu ga ik Koefnoen kijken in de hoop dat ik daar nu even iets blijer van word, zoontje ligt op bed dus dat is nu wel even lekker.


:hug:

Lief! :yes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Sep 2013 16:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya: hoe gaat het nu? Nog in het ziekenhuis? Hoop dat je je weer langzaam beter gaat voelen door het aanvullen van het vocht!

Razz: balen zeg, blaasontsteking! Hopelijk is het met een kuurtje gauw over!

Appeltje: gelukkig voel je je nu weer beter! Was de beurs leuk?

Milou: welkom! Fijn dat alles goed was! En ik herken het wel hoor, dat spannende. Zeker bij de eerste!

Eppie: welkom! En wat fijn, een week vooruit! En balen van je astma zeg!

Shy: wat vervelend dat je echt even een baaldag hebt waarop alles tegenzit. Kan iedereen overkomen, die rustig aan en hopelijk morgen een betere dag!

Katrien: balen zeg, van die misselijkheid. Hopelijk trekt het gauw weg!

Dolfijntje: hoe gaat het nu? Medicatie nog genomen of niet?

Zoals in een ander topic al te lezen was, wij krijgen een zoon! Mooie pretecho gehad van 20min met als extra een paar 3D beelden. Geslacht was overduidelijk te zien, haha. Geen twijfel mogelijk zei ze, hij lag er mee te showen en heeft ook niet achteraan gestaan bij het uitdelen van mannelijk gereedschap zei de echoscopiste. Haha! Al was het dus verder geen medische echo, ze wist daar wel veel dingen van en heeft vast een hoop nagekeken. Zag er allemaal prima uit gelukkig. Ruggetje mooi gesloten, maagje en blaasje zagen er goed uit, etc. Wel fijn dat ze daar ook vast naar hebben gekeken. Dan kan nu het grote regelen, uitzoeken, etc. beginnen. We hebben namelijk beiden maar heel weinig jongensnamen die we leuk vinden. Dus ben benieuwd wat we uiteindelijk gaan kiezen. En we moeten een hoop gaan shoppen, want bijna alles wat ik nog heb liggen is roze. Ook wel jammer dat dat nu weg moet (ok, bewaren kan wel, maar voor wie..), echt al een stukje afsluiten. Al had de gynaecoloog het van de week al over iets van 'bij de derde...'. Nou, zoals ik er nu in sta, dan mag zij die mooi voor me krijgen :laughcry: Medisch gezien wordt een derde trouwens niet eens afgeraden. Al reageert mijn lichaam wel heftig en onvoorspelbaar, dus ik durf niet meer!
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 30 Sep 2013 18:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya: hoe is het nu met je?

Milou: gefeliciteerd en welkom hier. Fijn dat jullie een goede uitslag van de combinatietest hebben gehad. Wij hebben hem ook laten doen en ook bij ons was het een positieve uitslag.
Ik herken jou gevoel van onzekerheid wel, ik heb dat ook heel erg. Vind het ook nog steeds onwerkelijk. Vandaag vroeg een collega aan me hoe het met me gaat en ik had echt zo iets van waarom vraag je dat eigenlijk en toen pas drong het tot me door haha. Het maakt me ook allemaal heel onzeker van doe ik alles wel goed en regel ik alles wel op tijd.

Eppie: gefeliciteerd en welkom hier. Fijn dat je een week vooruit gezet bent. Ja de beurs was in Hardenberg. Was erg leuk om te zien en over te lopen. Nog een leuke knuffel van mijn schoonmoeder gekregen en bij de kraamzorg stand van Naviva hadden ze een beursactie dat als je je daar in schreef kreeg je een cadeau, ik had me van de week toevallig bij hen ingeschreven en toen vond die mevrouw dat ook ik recht had op het cadeautje. Heel leuk. Een grote handdoek voor over het aankleedkussen en een lepeltje voor de vitamines.

Shy: vervelend zeg zo'n baaldag. Zeuren mag hier he gewoon lekker doen. :hug:

Katrien: Dat van het eten is zeer herkenbaar. Ik eet ook lang niet zo veel meer als hiervoor.

Roze: wat leuk een jongetje gefeliciteerd! En fijn dat alles goed is, is toch altijd weer een geruststelling. Ik kan me voorstellen dat je nu nog niet aan een derde moet denken helemaal na hoe ziek je van deze bent. Maar nu eerst maar genieten van deze zwangerschap en straks dit kindje.

@Al: de beurs was zaterdag erg leuk en gezellig er was ook nog een creatief beurs waar we even over zijn geweest, heb daar al leuke dingetjes voor de babykamer gekocht. Kleine uiltjes van vilt die ik nog in elkaar moet naaien en een houten boom met een uiltje en een vogeltje die ik nog moet verven.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 01 Okt 2013 05:25

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze: ik ben gister ook maar vroeg mijn bed in gedoken, was wel keertje lekker :)
Ben inderdaad benieuwd wat vandaag brengt.

Appeltje: daar maak ik ook fijn gebruik van ja, heerlijk om even alles eruit te gooien!

Fijne dag allemaal!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 01 Okt 2013 06:20

Re: Voorjaar 2014 mama's

Milou: lekker genieten nu! Fijn dat de uitslag zo positief is!

Roze: leuk dat jullie een zoon krijgen! Gefeliciteerd! En join the club ;-)

Eppie: wat vervelend van je astma! Lastig hè als je zwanger bent en eigenlijk niets mag. Leuk de echo hè! Gefeliciteerd!

@all: bedankt voor de reacties over mijn darmparasiet en de medicijnen. Ben er nog niet mee begonnen.

Sinds zondag voel ik ons kindje de hele tijd in mijn buik. Voel dan van die plopjes. Ook heb ik het zelfs al gezien! Ongelofelijk dat dat kan! Ik zag zo mijn huid heen en weer gaan. Echt heel leuk.

Morgen weer een controleafspraak bij de verlos en de 16e de 20 weken echo. Erg spannend! Daarna babykamertje uitzoeken en inrichten, zin in!

Fijne dag allemaal!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 01 Okt 2013 09:26

Re: Voorjaar 2014 mama's

@ dolfijntje. Inderdaad lastig. Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en heb een kuur voorgeschreven gekregen. Een stootkuur van 5 dagen prednison. Ik voel me wel goed erbij. De huisarts heeft echt de tijd genomen om alle medicatie nogmaals te controleren en dus ook de prednison voordat hij deze voor schreef.
Wat voor kuur heb jij precies gekregen? En wat fijn dat je je kindje voelt. Dit lijkt mij zo bijzonder! Volgens de vk lag mijn placenta achter, dus zou ik het kindje ook snel kunnen voelen. Nog een paar weekjes geduld...

@ Shy, hoe gaat het nu? Voel je je vandaag wat beter? Wat leuk ook dat je zoontje mee gaat naar de echo's. Kan hij mooi meekijken.

@ Appeltje, klinkt als een leuke dag op de beurs. Nu ik dit zo hoor had ik ook graag willen gaan.

@ Katrien, herkenbaar hoor wat betreft het eten. Ik eet nu vooral kleine hoeveelheden verdeeld over de dag. Normaal kon ik laat maar zeggen twee borden warm eten op. Nu zit ik na een half bord al bijna vol.

@ Roze, een jongetje wat leuk!! Kan me het dubbele gevoel wel voorstellen.

@ All, vandaag dus naar de huisarts geweest. Ik moet weer veel hoesten. De huisarts heeft mijn longen beluisterd en gelukkig geen infectie. Mijn longen zijn weer geïrriteerd, vandaar het vele hoesten. Ik heb nu een stootkuur prednison gekregen. Het hoesten is vooral s avonds en s nachts. Ik ben mijn nachtrust wel nodig.
Verder hebben we gisteren bijna iedereen ingelicht dat we zwanger zijn. Veel leuke telefoongesprekken gehad.
De echo foto's liggen op tafel, elke keer als ik er langsloop kijk ik er even naar en dan overvalt me weer het gevoel van blijdschap. Het is zo bijzonder en helemaal niet vanzelfsprekend dat er een kindje in je buik groeit. Echt genieten!!
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 01 Okt 2013 09:40

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje hopelijk helpt de antibiotica een beetje. Ik gebruik ook antibiotica voor m'n blaasontsteking en gelukkig helpt het. Geen buikpijn meer gelukkig! Wat leuk dat je je kindje al voelt bewegen. Hier voel ik helaas nog niks.

Appeltje klinkt leuk wat je hebt gekocht op de beurs! Waar was die beurs ergens?

Milou fijn dat de combinatietest goed is! Toch wel weer een hele geruststelling. Ik heb eigenlijk zelf toch wel een beetje spijt dat ik het niet heb gedaan. En dat 'kan ik dat wel' heb ik ook heel erg gehad en dat heb ik nu weer. Het is toch een klein mensje waar je je hele leven mee verbonden blijft en het is eigelijk een hele normale reactie dat je je zo voelt.

Eppie welkom hier! Hoe reageerde je ouders op het nieuws? :D Met m'n blaasontsteking gaat het gelukkig beter. Nog 2 dagen en dan ben ik van de antibiotica af. Ik merk nu al dat de buikpijn al een heel stuk verminderd is. Hopelijk werk het kuurtje voor je longen!

Shy ik heb de afgelopen 2 weken ook een paar flinke baaldagen gehad. Hoort er allemaal bij denk ik dan en S. vind het ook allemaal wel prima. We ondernemen de laatste tijd wat minder dingen maar gek genoeg past hij zich gewoon aan en hij vermaakt zich hier binnen wel.

Katrien de pijn is gelukkig zo goed als weg. De antibiotica doet dus goed zijn werk! Ik eet ook een stuk minder dan voor de zwangerschap. Wel weer gezonder dat dan weer wel. Maar ik moet me wel echt goed aan het drinken zetten. Ik vergeet het soms gewoon.

Roze wat leuk een kereltje! Heb je dadelijk van allebei geslachten een :D Het is trouwens wel echt een jongensbabyboom hier in het topic. Ben benieuwd of ik volgende week ook kan melden of het een jongen is of toch ga afwijken van de rest met een meisje :wink: Ik kan me best voorstellen trouwens dat je even moet wennen hoor en al het roze weg moet gaan doen. Ik heb ook alles bewaard van S. en mocht het een meisje zijn lijkt het me ook heel raar om daar afstand van te moeten doen. Maar ach Roze dan kunnen we misschien wel ruilen met wat kleertjes :thumbup:

Hier al voor de tweede dag flinke hoofdpijn. Ik heb gisteren maar een half dagje kunnen werken en toen heeft m'n baas me maar naar huis gestuurd. Toen meteen m'n bed ingedoken met een paracetamol maar die hielp niet veel. En vanochtend zat het er nog. Dus we lassen voor vandaag maar weer een rustig dagje in. Ik was eigenlijk al blij want bij S. kwam met 15 weken de bekkenklachten al om het hoekje kijken en nu *afkloppen* voel ik me goed daar. Ik zat toen met 23 wk al in de ziektewet en ik hoop dat het nu gewoon weg blijft en ik langer door kan werken. Maar dan hoop ik ook wel dat die hoofdpijn niet al te vaak komt opzetten. Ik heb gisteren via Marktplaats een nieuwe kinderwagen gekocht. Een Bugaboo Cameleon uit 2011. We hebben nu ook een Bugaboo die we al tweedehands hadden gekocht maar die is wel zo intensief gebruikt dat dat ding er gewoon echt niet meer uitziet. Deze Bugaboo zetten we dan bij mijn ouders neem voor als hun 1 dag in de week op de baby passen straks en dan houden we de nieuwe voor thuis. Morgen kan ik 'm als het goed is al ophalen! Het is een antraciet met beige kleur Bugaboo. Morgen ook weer naar de vk en dan spreken we een datum voor de 20 wk echo af. Ook moet ik urine mee nemen en krijg ik de uitslag van het bloedprikken.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 01 Okt 2013 12:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie: gaat eigenlijk wel goed nu. Vanochtend wel weer even alen dat ik nu moest werken enzo en nog erg verkouden. Ik voel mij dan altijd zo brak. Voor de rest gaat het goed, werk wel met twee gezellige collega's dat scheelt ook al een hoop.

Roze: ja daar baalde ik gister dus van, ben wel boodschappen wezen doen met hem maar verder binnen geweest, en hij vindt dat wel prima. Maar ik heb dan het idee dat ik niet alles uit die dag haal. Meestal even weg, winkeltjes kijken of even op de fiets, dan zie ik hem ook echt genieten dus dat is het ook hartstikke waard. Daar baalde ik dan ook weer van
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 01 Okt 2013 17:52

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mijn arme moppie heeft vanmiddag zijn handjes verbrand aan de openhaard bij de intratuin.
Mijn schoonzus paste op en zijn oma was er ook bij, alledrie kapot geschrokken. Mijn schoonzus is gelijk naar de dokter gegaan en nu zitten allebei zijn handjes in het verband alleen zijn duimpjes zijn vrij.
Ik werd gebeld op mijn werk door mijn man en schrok mij helemaal lam, ook even zitten huilen, wilde hem zo graag troosten.
Morgen gaat mijn man met hem naar de dokter om te zien hoe het eruit ziet en dan mag waarschijnlijk het verband er van af.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron