Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeau voor oma die 85 wordt

<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 18 Feb 2015 01:58

Cadeau voor oma die 85 wordt

Binnenkort is mijn oma jarig, ze wordt 85. Nu wil ik haar graag een bijzonder cadeau geven, maar ik heb geen idee wat. Ik heb al voorgesteld om een foto te laten maken van de 3 kleinkinderen, alleen wordt daar niet erg enthousiast op gereageerd door de andere 2 kleinkinderen ;-) en alleen van mezelf vind ik niks. Dagjes weg vindt ze erg leuk, alleen dat is dan niet echt iets met een tastbare herinnering. Iemand De tip?
<<

Anoniem148

Bericht 18 Feb 2015 03:04

Re: Cadeau voor oma die 85 wordt

Foto met de hele familie ipv alleen kleinkinderen. Hebben ze niets te willen :p
Er is laatst een topic over geweest volgens mij, misschien staan daar ideeën in?
Waar houdt jouw oma van?
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 16:39

Bericht 18 Feb 2015 10:39

Re: Cadeau voor oma die 85 wordt

Ik heb zelf m'n opa ooit het boek 'Opa, vertel eens' cadeau gedaan. Daarin worden allemaal vragen gesteld waarvan hij de antwoorden heeft opgeschreven. Kortgeleden is hij overleden en dat boek is nu zo'n mooie herinnering voor me. Hij heeft het ook leuk gevonden ermee bezig te zijn. Je hebt die boeken in allerlei uitvoeringen, dit was echt 'n mooie.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 18 Feb 2015 15:29

Re: Cadeau voor oma die 85 wordt

Met de hele familie wordt 'm vrees ik al helemaal niet :-( ook een leuk idee, zelf niet eens aan gedacht. Zal voor de grap een balletje opgooien, ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ze houdt van dagjes weg, lunchen, hapje eten, naar de film in Antwerpen (jaja). Misschien dat ik een soort bon in elkaar draai voor wat leuke uitjes of zo. Doen we wel al regelmatig, dat is het jammere eraan dat het niet zo origineel is voor mijn gevoel. Sieraden heeft ze al veel. Misschien laat ik anders nog een fles wijn maken met foto-etiket of zo. Zal eens kijken of ik nog een soortgelijk topic kan vinden ter inspiratie..

@Truus, dat boek heb ik haar enkele jaren geleden al gegeven. Wat fijn dat het hem gelukt is om het boek in te vullen en dat je het nu terug hebt. Kan me voorstellen dat het heel mooi en waardevol is. Hopelijk krijgt m'n oma het nog voor elkaar, het roept naast leuke ook veel moeilijke herinneringen op, dus het valt niet mee voor haar om erin te schrijven.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 18 Feb 2015 15:44

Re: Cadeau voor oma die 85 wordt

Ik hoorde laatst mensen die om de week een bosje bloemen laten bezorgen bij hun moeder, het hele jaar door. Dat is hun verjaardagscadeau met het (grote) gezin! Je zou dat bv ook maandelijks kunnen doen of met een lunch; iedere maand een x gaan lunchen/lekkere broodjes meenemen naar haar toe.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Feb 2015 16:11

Re: Cadeau voor oma die 85 wordt

Wij hebben oma met haar 90e verjaardag een grote digitale fotolijst cadeau gedaan. Dan hoeft niet iedereen tijd te maken om op foto te komen. En krijgt ze toch up to date foto's. Eens in het halfjaar worden die foto's vervangen. Met name van de achterkleinkinderen.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 24 Feb 2015 01:39

Re: Cadeau voor oma die 85 wordt

Digitale fotolijst ga ik nog even over nadenken, is ook een leuk idee. Dat 'tegoed-bonnen-boekje' ook! Heb vandaag bij de juwelier een hartje gekocht, ik wil er graag iets in laten graveren. Nu moet ik alleen nog bedenken wat de tekst gaat worden..
<<

Paperclip

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 04 Dec 2013 21:22

Bericht 26 Feb 2015 18:04

Re: Cadeau voor oma die 85 wordt

Misschien kun je iets gaan doen, een workshop oid, waarbij je dan iets mee naar huis neemt, zodat je toch een tastbare herinnering hebt aan de dag / gebeurtenis. Of op een leuke locatie dan een foto maken van jullie samen (evt met meer familie erbij)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 26 Feb 2015 19:56

Re: Cadeau voor oma die 85 wordt

Voor de oma van mijn man hebben we toen ze 80 werd een verrassings dag gegeven. Mijn schoonouders hebben haar opgehaald, ze dacht alleen dat ze op bezoek zouden komen. In Amsterdam was iedereen er en hebben we een rondvaart gemaakt en daarna een high tea gedaan. De tante van mijn man is hobby fotograaf en heeft veel foto's gemaakt en daar heeft oma als herinnering een fotoalbum van gekregen.
Ze was erg verrast, blij iedereen bij elkaar te hebben en ze heeft zich van te voren nergens druk over gemaakt.

Misschien een uitje geven en daar dan een fotoboekje van maken naderhand?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 02 Mrt 2015 01:28

Re: Cadeau voor oma die 85 wordt

Dank voor jullie reacties! Ik wil inderdaad nog kijken voor een leuk dagje weg, wat leuke foto's maken en daar een album van maken. Ze houdt van foto's kijken en dagjes weg, prima combi dus :-) minoessepoes, wat leuk! Haar echte verjaardag is al ingevuld zeg maar, maar vind het wel leuk om zoiets van de zomer of zo een keer te doen.

Het hangertje ga ik morgen laten graveren, en ik heb een fles wijn met gepersonaliseerd etiket. Dagje weg erbij, en m'n oma is een gelukkig mens denk ik :-)

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers