Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


mijn zoontje rent weg voor een neuspray

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 28 Feb 2015 22:35

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Babyboy schreef:Thanks dames voor tips. Hier is altijd drama maar hij moet zijn neusje vrij hebben vind ik. Kind moet normaal kennen ademhalen door neus. Ik mag 3x perdag geven

Neusspray is echt zo goed niet. Zolang hij prima slaapt en geen oorproblemen heeft zou ik het niet gebruiken. En als je het toch de hele dag door wil geven, dan is een zoutoplossing beter dan eentje ket xylometazoline.
<<

Anoniem130

Bericht 28 Feb 2015 23:15

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Parisienne schreef:
Babyboy schreef:Thanks dames voor tips. Hier is altijd drama maar hij moet zijn neusje vrij hebben vind ik. Kind moet normaal kennen ademhalen door neus. Ik mag 3x perdag geven

Neusspray is echt zo goed niet. Zolang hij prima slaapt en geen oorproblemen heeft zou ik het niet gebruiken. En als je het toch de hele dag door wil geven, dan is een zoutoplossing beter dan eentje ket xylometazoline.


Ik vind xylometazoline wel beter dan zout, omdat ik dat laatste een beetje zinloos vind. Maar ik zou het wel vooral doen als je weet dat hij snel richting bijholte/oorontsteking gaat. Dan heeft het nut en doet xylometazoline tenminste ook echt iets. Ik kan echt niet zonder als ik snotverkouden ben, dan heb ik er gegarandeerd een sinusitis en evt. OMA bovenop. Met otrivin kan ik dat soms nog tackelen. Overigens vond ik het als kind ook echt verschrikkelijk, rotgevoel maar vooral de bittere smaak als je je neus ophaalt en het uiteindelijk in je keel belandt. Mijn ouders hebben me ook meermaals in de houdgreep genomen, maar beter dan een OMA.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 01 Mrt 2015 00:30

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Jans schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Bloedprikken sowieso een drama? Mwah, ik heb als kind regelmatig bloed moeten laten prikken en ik wist ook gewoon dat het was "niet zeuren", en daardoor was het ook nooit een drama.


Dat zal dan ook komen doordat het regelmatig gedaan moest worden. Bij de meeste kinderen is het iets wat niet met regelmaat gedaan wordt. Zelfs onze HA zegt dat bloedprikken bij een klein kind vrij traumatisch is.


Hier met beide kinderen eenmalig bloed wezen prikken. Absoluut geen drama. Ik had ze goed voorbereid, gezegd dat het pijn deed en niet leuk is, maar dat het wel moest om te zien of ze gezond waren. Ook gezegd dat ze best even mochten huilen masr dat drama niet nodig was. Ze hebben allebei geen kick gegeven.

Sommige dingen moeten gewoon, ook al zijn ze niet leuk.
Temperaturen, vaccinaties, bloedprikken en hier ook neusspray. Ze zijn beiden gevoelig voor oorontsteking dus zodra ze snotteren ga ik sprayen met zoutoplossing.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Mrt 2015 00:39

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Whatever, daar geef ik je wel gelijk in hoor. Xylometazoline werkt wel beter dan zout. Maar ik krijg bij Babyboy niet het idee dat er iets van een oorontsteking vermoed wordt, maar dat ze het eerder gewoon sneu vindt voor haar zoontje, een verstopte neus. Als hij er verder prima mee rondloopt, slaapt en niet gevoelig is voor oor-/holteontstekingen dan zou mijn voorkeur gaan naar zout.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 01 Mrt 2015 01:07

Re: mijn zoontje rent weg voor een neuspray

Overigens gaat mijn voorkeur uit naar zoutoplossing. Xylometazoline gebruik alleen als ze echt oorpijn hebben maar meestal is dat niet nodig als ik zodra ze verkouden zijn al met zoutoplossing begin. En dan spray ik ook veel.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers