Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Feb 2015 20:24

Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Ik heb zin om morgen naar een museum te gaan, maar geen inspiratie. Wie heeft er nog een leuke suggestie? Kosten maken niet uit, want we hebben een museumpas. Geen museum wat op kinderen is gericht graag. Liefst in de buurt van Arnhem/Nijmegen of Utrecht (ik woon een beetje in het midden hiervan),het komt niet heel precies waar het ligt maar liever niet voorbij Utrecht (dus geen Amsterdam of Den Haag) (niet dat dat niet leuk is, en normaal vinden we het ook niet te ver, maar we hebben beide een drukke week achter de rug en blijven nu liever wat meer in de omgeving).
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 26 Feb 2015 20:27

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

muZIEum (http://www.muzieum.nl/) - Het muZIEum is een ervaringsmuseum over zien en niet zien. Door de wereld van de niet-zienden zichtbaar te maken voor de zienden wil muZIEum meer begrip, betrokkenheid en mogelijkheden in de samenleving creëren voor mensen met een visuele beperking.

Ik ben er zelf nooit geweest maar ben wel naar een soortgelijk museum geweest in Boedapest. Het was echt de moeite waard en ik raad het iedereen aan om dit of een soortgelijk museum te bezoeken.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Feb 2015 20:32

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Oh, ik dacht dat ik ooit eens had gehoord dat dat museum dicht was.
Maar, deze gaat het (in elk geval nu) niet worden, aangezien de museumpas niet geldig is daar (als ik het goed heb). Misschien een beetje gierig, maar we hebben nou eenmaal die pas, dan ga ik liever naar musea waar die geldig is. :P
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 26 Feb 2015 20:33

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Het openlucht museum als dat al open is?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Feb 2015 20:36

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Wel leuk, maar daar zijn we vorig jaar al twee keer geweest. En ik denk eigenlijk dat het nu nog niet open is, of alleen als wandelpark. En dat is nou echt een museum dat ik liever bezoek buiten de schoolvakanties eigenlijk.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 26 Feb 2015 23:18

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Nationaal Bevrijdingsmuseum in Groesbeek? http://www.groesbeektoerisme.nl/Basis.aspx?Tid=2&Sid=32&Hmi=32&Smi=0

Evt te combineren met het Africa museum of Orientalis.

Airborne Museum bij Arnhem.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 26 Feb 2015 23:22

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Ik wil zelf ook nog een keer naar het nieuwe Nationaal Militair Museum in Soest https://www.nmm.nl/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Feb 2015 23:23

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Haha ik ben wel lastig geloof ik... :palm: Iedereen wel bedankt voor de tips overigens hoor.

Museum in Groesbeek moest mijn man vaak heen ivm zijn vorige werk. Airborne museum zijn we beide al heel vaak geweest, oa met school en zo (wonen er echt heel dichtbij, vroeger nog dichterbij zelfs).
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 26 Feb 2015 23:32

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

In Zutphen heb je 2 museums, niet al te groot. http://www.museumkaart.nl/museum/Museum+Henriette+Polak.aspx?view= Hier ben ik wel eens geweest. Op zich is Zutphen ook wel leuk om even doorheen te lopen.

https://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/activiteiten/1781/zutphen/

Paleis het Loo?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 26 Feb 2015 23:36

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Museum Speelklok in Utrecht ben je denk ik wel eens geweest. Is wel erg leuk: http://www.museumspeelklok.nl/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 26 Feb 2015 23:37

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Beeld en Geluid in Hilversum: http://www.beeldengeluid.nl/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 26 Feb 2015 23:38

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Valkhof en fietsmuseum (heet anders dacht ik). Beide midden in Nijmegen en dichtbij elkaar.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Feb 2015 23:47

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Zutphen is misschien wel leuk, dat is ook een leuke stad om rond te lopen, ik heb ook nog een stadswandeling daar liggen. Ik ga de musea daar even bekijken.

Verder, het Valkhof ben ik al eens geweest, daar vond ik weinig aan. Speelklok heeft mijn nicht gewerkt en heb ik een prive rondleiding gehad, dus ken ik al heel goed. Beeld en geluid ook al meerdere keren geweest.

Wederom bedankt voor de tips!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 27 Feb 2015 19:56

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Mizz_S schreef:Oh, ik dacht dat ik ooit eens had gehoord dat dat museum dicht was.
Maar, deze gaat het (in elk geval nu) niet worden, aangezien de museumpas niet geldig is daar (als ik het goed heb). Misschien een beetje gierig, maar we hebben nou eenmaal die pas, dan ga ik liever naar musea waar die geldig is. :P


Het muZIEum was ook mijn eerste ingeving. Wat je dacht is juist; het is dicht geweest maar gelukkig ook weer open! Ben er zelf nog niet geweest, wel soortgelijke ervaringen werk-gerelateerd gehad, maar hoor heel veel positieve reacties. Jammer dat jullie pas hier niet geldig is.

Hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 27 Feb 2015 20:08

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Ja daar dacht ik ook meteen aan, ik ben er ooit geweest en vond het erg interessant!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem136

Bericht 27 Feb 2015 20:13

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Bijbels Openluchtmuseum in Heilige Landstichting, Limburgs Museum in Venlo (hoewel misschien te ver). Oorlogsmuseum in Overloon
<<

Anoniem136

Bericht 27 Feb 2015 20:13

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Oh het was vandaag al haha.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Feb 2015 18:22

Re: Leuk museum gezocht omg Arnhem/Nijmegen/Utrecht

Toch nog bedankt voor de tips hoor, wie weet is het handig voor een volgende keer.
Uiteindelijk zijn we niet naar een museum gegaan trouwens, want het was zo mooi zonnig dat we geen zin hadden om de hele dag binnen te zijn. Uiteindelijk zijn we naar Bronkhorst gegaan, een mooi oud stadje, daar even rondgelopen. Daarna een beetje verder getourd door de omgeving, bij een kasteel (weet even niet meer hoe deze heette, maar het was daar in de buurt) een rondje gelopen en lekker geluncht. En gewoon de omgeving een beetje doorgereden met de auto. Was ook erg leuk, een prachtig gebied met mooie oude boerderijen, veel kastelen en landhuizen en mooie natuur!

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers