Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Anoniem193

Bericht 27 Feb 2015 11:16

Re: Weight Watchers

Gefeliciteerd GP! Super goed gedaan!

Vandaag heb ik mijn "ik let niet op mijn punten" dag. Ik ga straks met de motor op pad naar de motorbeurs. Daar zullen we wel eea eten wat niet zo goed in de planning past :P
Morgen een rustig dagje thuis, 's avonds een feestje, maar daar ga ik met de auto heen, dus ik drink niet, voornamelijk thee en water en misschien cola light. En ik zorg dat ik maar 2 hapjes van de bittergarnituur neem, verder is er niks te eten :P (motorclub/kroeg)
Zondag nog een vage dag, ik denk gewoon thuis.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 27 Feb 2015 14:11

Re: Weight Watchers

Thanks :)
We hebben net het mosterd-bloemkool-soepje gehad, echt goed vullend en lekker!
Veel plezier vandaag, klinkt als een leuk dagje.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Feb 2015 20:23

Re: Weight Watchers

Dat klinkt als een heerlijke dag Alibi! Hopelijk heb je er van genoten.

Lekker, GP! Leuk om je ook in dit topic tegen te komen :-)

Ik heb vanavond een eh bijzondere maaltijd gehad. En maar goed dat je bij de app op basis van voedingswaarde in kunt vullen want hij kende de ingrediënten niet echt. We aten namelijk insecten ;-)
Een salade met freekeh (een graansoort) met o.a. avocado, ei, paprika en dus twee soorten buffalo worms, Los en in de vorm van een burgertje. Met een mango jalapeño relish. Was best lekker! En nog best gezond! De maaltijd was 14 punten, klinkt nog best veel, of is dat wel normaal?

Ik zit vandaag pas op 20 punten. Inderdaad vanaf 0.00 al dus de noodles van vannacht tellen ook mee. En twee yoghurtjes (van elk 1 punt), wat crackertjes vannacht en meer heb ik niet gegeten vandaag, want ik sliep overdag natuurlijk. Valt best mee! En zes beweging punten vandaag.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 27 Feb 2015 20:56

Re: Weight Watchers

Hahaha, wel freekeh hoor! Je hebt 30pp te besteden toch? Even voor de zekerheid, maar je weet dat vast al en het heeft misschien meer te maken met je continurooster; je weet wel dat die dagpunten zoveel mogelijk op moeten toch? als je zoveel ruimte overhoudt, zou ik nog een handje nootjes eten ofzo.
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 27 Feb 2015 20:56

Re: Weight Watchers

Ik heb 26 punten per dag! Maar idd is een nacht schema niet het meest handige om mee te beginnen denk ik.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Feb 2015 22:23

Re: Weight Watchers

Ik snap echt niet hoe je aan 26 punten komt, dat is namelijk het minste wat je mag hebben per dag.
Ik startte op 30 (met 81 kilo en 1,71 cm en 28 jr).
<<

Anoniem119

Bericht 27 Feb 2015 22:30

Re: Weight Watchers

Misschien omdat ik vrij klein ben voor m'n gewicht? Ik ben 1.64 met 76 kg.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 27 Feb 2015 22:45

Re: Weight Watchers

Marin schreef:Dat klinkt als een heerlijke dag Alibi! Hopelijk heb je er van genoten.

Lekker, GP! Leuk om je ook in dit topic tegen te komen :-)

Ik heb vanavond een eh bijzondere maaltijd gehad. En maar goed dat je bij de app op basis van voedingswaarde in kunt vullen want hij kende de ingrediënten niet echt. We aten namelijk insecten ;-)
Een salade met freekeh (een graansoort) met o.a. avocado, ei, paprika en dus twee soorten buffalo worms, Los en in de vorm van een burgertje. Met een mango jalapeño relish. Was best lekker! En nog best gezond! De maaltijd was 14 punten, klinkt nog best veel, of is dat wel normaal?

Ik zit vandaag pas op 20 punten. Inderdaad vanaf 0.00 al dus de noodles van vannacht tellen ook mee. En twee yoghurtjes (van elk 1 punt), wat crackertjes vannacht en meer heb ik niet gegeten vandaag, want ik sliep overdag natuurlijk. Valt best mee! En zes beweging punten vandaag.


Huh, maar hoe tel je dan, als je al 14 punten voor diner hebt, 9 voor noodles, 2 voor yoghurt, 3 voor crackers (zo'n klein pakje toastjes is 3 p tenminste), dan zit je toch over de 20? Of waren die 14 voor jullie samen?

Ik had een slechte dag, teveel lekernij op mijn werk. Maar heb alles braaf ingevoerd, zit wel over mijn dagtotaal, maar heb nog zat week- en activity punten over. Zit op -2,2 in bijna 2 weken dus ben zeker tevreden!
<<

Anoniem119

Bericht 27 Feb 2015 22:53

Re: Weight Watchers

Huh ik snap er niks van, die noodles stonden niet meer in het schema. Ja dan zit ik dus op 29 en er weer overheen juist. Haha lekker dan.

Vind t wel een ouderwetse app en website trouwens, niet echt anno 2015.

Wel goed dat je al zoveel afgevallen bent Jorja!
<<

Anoniem164

Bericht 28 Feb 2015 11:30

Re: Weight Watchers

Ohwww gisteravond uiteten geweest, een overheerlijke comboburger met friet, ik durf niet eens te berekenen hoeveel punten het was :palm: Maar men wat was het lekker! Zodadelijk ga ik lunchen, ik ga maar proberen een goede keuze te maken, anders vrees ik dat ik het maandag wel terug zie op de weegschaal.

Marin, welkom in het topic! Hopelijk gaat het je lukken. Wel lastig hoor, met je onregelmatige diensten, ik werk kantoortijden en dat is toch wel makkelijker. Ik wens je veel succes!

GreenPepper, ik ga hem ook maar eens proberen, het mosterdsoepje. En goed man, weer afgevallen :banaan:

Alibi, hoe was de beurs? Viel het eten mee?
<<

Anoniem193

Bericht 28 Feb 2015 11:37

Re: Weight Watchers

De beurs was super gezellig en uiteindelijk viel het best mee qua punten gisteren.

O. Havermout pap 6 punten
T. Banaan
l. 2 broodjes met kaas 7 punten
t. Muesli noten reep 4 punten
d. Bakje patat zonder saus 12 punten
t. Cheeseburger 8 punten

37 punten, dat is 9 teveel, maar ook 5 activepoints verdient met het lopen daar gebruik ik maar de helft van. Dus ik hebvoor gisteren 7 van mijn week extra getrokken. Dus voor mijn wekelijkse cheatdag reuze netjes. Meestal gebruik ik op zon dag minstens 20 weekextra :)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 28 Feb 2015 12:01

Re: Weight Watchers

Ik ben gisteren wezen high tea'en, maar heb ook ongeveer anderhalf uur gewandeld. Morgen ben ik jarig, dinsdag trakteer ik op het werk dus slechte week zo haha! We zien het wel.
L2014 & H2017
<<

Anoniem164

Bericht 01 Mrt 2015 12:29

Re: Weight Watchers

Hoe doen jullie dat met die extra weekpoints? Ik vind het altijd zo lastig om in te voeren in de app. Volgens de app mag ik 41 punten, dat is best veel, dus ik heb met mijn coach afgesproken dat ik er rond de 34/35 eet op een dag. Maar als ik dan eens iets extra's neem, dan komt dat niet in mijn weekextra, maar dan gaat dat van mijn reguliere punten af. Ik heb zo weinig zicht op de punten merk ik, hebben jullie tips?

MzCharlotte, gefeliciteerd met je verjaardag! :cheering:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Mrt 2015 12:32

Re: Weight Watchers

Haha ik had/heb ook altijd 1 vreetdag. Toen ik nog naar de cursus ging was dat altijd donderdagavond. Nam altijd wat lekkers als ik thuis kwam na het wegen :D

Welkom Marin, lukt het een beetje?

En Jacobien is de lunch goed gegaan? En soms moet je gewoon heerlijk eten, is ook belangrijk :D

MZ, gefeliciteerd!! en ach, je bent maar een keer per jaar jarig :)


Goed, vanmorgen schoon aan de haak 71.7 kilo, en dat is te veel, want ik zat op 67,7. Iets meer erbij dus dan ik dacht haha.
Morgen ga ik weer strak in het programma. Heb al soepgroente in de vriezer voor een heerlijk groente soepje. Een salade erbij met gerookte kip en het is amper punten.
Ontbijten met yoghurt met havervlokken, tussendoor een appeltje en druiven, dan de soep als lunch met salade, en 's middags rijstwafels met Eru balans smeerkaas, morgen avond eten we denk ik spaghetti.
Eens even uitrekenen hoeveel punten dat dan eigenlijk is :P
Wil vanavond voor de hele week gaan inplannen in de app, weet ik ook een beetje wat te verwachten.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 01 Mrt 2015 13:10

Re: Weight Watchers

De eru balans tuinkruiden is 0 punten voor 1 portie (10 gram). De balans zelf zal dan ook daar wel op uitkomen toch?

En dat eten na de cursus is erg herkenbaar haha, ik probeer het dan altijd maar bij een reepje van weight watchers te houden.

Gisteren heb ik de uiensoep van Chicks love food gemaakt en die smaakte erg goed. Totaal 9 punten (een Italiaanse bol en oude kaas als ingrediënten met punten).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Mrt 2015 18:23

Re: Weight Watchers

Oeh is dat met de soep in de bol?

Nou, de eru balans is de eru tuinkruiden :P 30 gr is wel een punt. Dus 3 rijstwafels met 10 gr smeerkaas is 1 punt aan smeerkaas.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 01 Mrt 2015 18:57

Re: Weight Watchers

Ja dat is de soep in de bol, heel lekker!

Als je veel er van eet zal het inderdaad wel punten kosten maar minimaal gelukkig.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 01 Mrt 2015 19:04

Re: Weight Watchers

Snel vraagje: hoe voeg je (witte) wijn toe? Hij kent alleen witte wijnazijn en witte wijn om te koken. Ja, ik heb dat dus gedronken ;-)
<<

Anoniem193

Bericht 01 Mrt 2015 19:15

Re: Weight Watchers

Als je alleen zoekt op wijn, dan krijg je wel de juiste resultaten. Tenminste ik wel. Het is 3 of 4 punten per glas van 125 ml
<<

Anoniem119

Bericht 01 Mrt 2015 19:22

Re: Weight Watchers

Dank je, gevonden!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Mrt 2015 20:02

Re: Weight Watchers

Ik heb net dit soepje gemaakt en gegeten: http://chickslovefood.com/snelle-maaltijd-kippensoep/
Wel een aanrader als maaltijd.

Hoe was jullie weekend? Goed gedragen? Wij waren twee keer op kraambezoek, dus wel wat ongezonde koeken. Ook 's avonds een biertje gehad. In totaal 12 punten van mijn weekpunten gebruikt.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Mrt 2015 20:11

Re: Weight Watchers

Niet heel slecht ;) Tenminste qua punten. Qua resultaat zien we morgen.

Vrijdag 7 weekextra gehad, zaterdag 11 en vandaag 1.
Zaterdag lekker stuk chocoladetaart gehad en uit geweest, vandaag mijn ritme naar de knoppen en door luiheid teveel naar chocolade gegrepen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 01 Mrt 2015 21:24

Re: Weight Watchers

Hier een goed weekend gehad, gisteren een dagje naar Amsterdam geweest maar de lunch is prima gegaan, 2 bruine boterhammen met kaas en jalepeno. We hebben zo'n 3 uur gelopen (stevig lopen dus niet winkel tempo) en vandaag ook een prima dagje. Nog 1 punt over dus ik heb goede hoop voor het wegen morgen.

Gefeliciteerd Mz!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Mrt 2015 21:36

Re: Weight Watchers

Succes met wegen morgen Siep en Alibi!

Wij hebben volgend weekend familieweekend, hoop dat ik mij dan ook goed kan inhouden.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Mrt 2015 22:09

Re: Weight Watchers

Oh dat klinkt als een leuk dagje Siep! Lekker veel beweging ook! Dat scheelt altijd met dat soort dagjes, loop je meer dan je denkt.

Ik heb vandaag wel te veel gesnoept. Nog niet de punten geteld omdat ik niet helemaal weet hoeveel ik gegeten heb met de borrel, meerdere toastjes met kaas en paté en twee glaasjes witte wijn. M'n oma en oom en tante kwamen naar t nieuwe huis kijken. En ik had taartjes gehaald maar echt van die inieminie taartjes die je in één hap op had. Dat was wel slim. Maar weet niet echt goed hoe ik dit in moet vullen dus, misschien maar ruim gokken ofzo.

Morgenochtend om 8 uur is ook mijn weeg moment. Denk dat ik wel eerst ga slapen, want om 8 uur kom ik net thuis en ga ik naar bed. Ze zeggen altijd dat je je t beste in de ochtend kan wegen, na t slapen, dus denk dat ik me dan pas rond 1 uur weeg als ik op sta. Daarna zijn m'n nachtdiensten weer over, dus kan ik hopelijk dan echt normaal mee gaan doen.

Dank jullie allen voor het welkom heten trouwens.

Lejow goed dat jij ook weer hard aan de slag gaat! Kom maar op met die kilo's.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]