Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Feb 2015 15:13

Re: Boodschappen budget

Bij mij gaat er wel meer dan 1 pakje per maand doorheen hoor! Maar wij hebben heel goedkope billendoekjes van 69 cent per pak dus die kosten vallen wel mee. Twee kinderen in de luiers hebben is wel duurder. Voor de oudste ben ik denk ik voor de luiers zo'n 28 euro per maand kwijt (2 pakken maat 5) en voor de jongste 20 à 30 euro (afhankelijk van of ik 2 of 3 pakken moet kopen), laten we zeggen gemiddeld 25 euro. Aan luiers ben ik dan dus al ruim 50 euro per maand kwijt.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Feb 2015 15:15

Re: Boodschappen budget

Ik lees nu pas ook dat je specifiek vroeg naar de kosten voor 1 baby. Naja, weet je het ook gelijk voor 2 kinderen :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 18 Feb 2015 15:20

Re: Boodschappen budget

Mezzoforte schreef:Ik lees nu pas ook dat je specifiek vroeg naar de kosten voor 1 baby. Naja, weet je het ook gelijk voor 2 kinderen :smile:

Haha, 2 is ook prima hoor. Maar het valt me echt mee. :ja: Leuk om te lezen!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Feb 2015 15:35

Re: Boodschappen budget

Ik ben ongeveer 20 euro per maand kwijt aan luiers en 2 euro voor billendoekjes. Omgerekend dan, want ik sla altijd groots in als het 1+1 acties zijn o.i.d. Toen hij kleiner was, zal dat wel ongeveer hetzelfde geweest zijn. Toen moest ik wel vaker een andere pamper aan doen, maar er zitten ook meer pampers in een pak bij kleinere maatjes, dus dat compenseert weer.
2012 & 2016
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 18 Feb 2015 15:57

Re: Boodschappen budget

Ons boodschappenbudget ging erg goed deze maand, had ik niet verwacht! Ons budget is 250 euro per maand en we zitten nu op 181 euro. Onze maand duurt nog tot maandag en enige wat ik nog nodig heb is eten voor zaterdag, zak patat, bolletjes en wat vleeswaren. Dat moet wel lukken om dan niet over de 200 euro heen te gaan hoop ik :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Feb 2015 16:23

Re: Boodschappen budget

Ik zit nu op 125 en moet deze week en volgende week nog. Gaat weer lukken binnen de 200 :yes:
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Feb 2015 17:23

Re: Boodschappen budget

Goed bezig allebei!

Hier lukt het ook prima om onze voorraad te gebruiken i.p.v. elke keer weer naar de winkel te gaan. Ik zit nu aan 75 euro, mijn maand duurt nog 10 dagen.
2012 & 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Feb 2015 18:06

Re: Boodschappen budget

Wow wat goed zeg 75 euro en dan nog 10 dagen moeten.


Mijn man ging net even naar de aldi voor kaas en melk. 13,50 kwijt. Had ook paas eitjes meegenomen oh oh
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Feb 2015 18:27

Re: Boodschappen budget

Ja, heerlijk! Maar eenmaal onze voorraad wat geslonken is, zullen we wel weer aan een normaal maandbedrag komen.
2012 & 2016
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 18 Feb 2015 22:58

Re: Boodschappen budget

Ik werd net even heel blij! Ik besef me net : vrijdag nieuwe geld en voor tm vrijdag al eten in huis. Heb nog €6 van de €40 deze week en heb dan 3 avonden met 2 mensen gegeten vanaf maandag. Ik ben trots :)
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Tooky Tooky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 15 Feb 2015 15:33

Bericht 19 Feb 2015 12:17

Re: Boodschappen budget

Ik heb elke week een pakket van de voedselbank, en daarnaast krijg ik elke week 40 euro voor boodschappen. Dat gaat niet helemaal op aan boodschappen want ik moet daar ook andere dingen mee doen. Dus ik besteed niet veel geld in de supermakt omdat daar geen geld voor is, en ik heb de voedselbank en dat scheelt ook. En ik mag altijd als ik wil bij mijn vriendje thuis eten. Dus ik denk dat ik zo'n 20 euro per week aan boodschappen besteed.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 19 Feb 2015 14:35

Re: Boodschappen budget

Per 1 januari ben ik begonnen om het echt per maand te rekenen i.p.v. de 25e t/m de 25e. Aangezien het loon niet altijd op de 25e binnen komt i.v.m. weekenden enz.

In januari heb ik €334.28 aan boodschappen uitgegeven.

En voor februari zit ik tot nu toe op €119.21 al een heel verschil! natuurlijk is deze maand nog niet om en ook korter dan normaal maar heb er nu echt bewust boodschappen gedaan en niet meer dan nodig. Helaas komt er nog wel een verjaardag aan dus het bedrag zal nog wel omhoog gaan maar wil proberen om inclusief de verjaardag boodschappen onder het bedrag van januari uit te komen!

Bovenstaande zijn wel allebei zonder de kosten van onze dieren omdat wij die 1x in de zoveel tijd inslaan en ook tel ik de drogist er niet bij omdat ik dat ook vaak insla. Maar wel zit er bij bijvoorbeeld shampoo als ik die in de supermarkt koop.
Ik hou in mijn bestand wel de kosten van de dieren en de drogist apart bij zodat ik daar wel een overzicht van heb.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Feb 2015 14:47

Re: Boodschappen budget

Ik ga deze maand echt even flink zuinig doen. We willen volgende maand, na onze bruiloft, graag een paar dagen op vakantie maar het geld is een beetje op. Dus alle beetjes zijn meegenomen, haha.

Ik ga proberen om deze maand (gerekend van de 26e tot de 26e) van 100 euro te leven. Hiervan hoef ik alleen eten te kopen (verzoringsspullen, wasmiddelen en kattenvoer hebben we nog genoeg op voorraad). Gelukkig hebben we een redelijk gevulde vriezer en voorraadkast. Ik doe elke maandaag en elke donderdag boodschappen op mijn werk in de pauze en probeer per keer maximaal 12,50 uit te geven. Vette uitdaging, haha. Vandaag is het al meteen mislukt, maar ik heb ook een paar 'investeringen' gedaan voor de rest van de maand.

Ik heb vandaag € 16,70 uitgegeven voor 4 avondmaaltijden en melk en broodbeleg. Allemaal bij de AH.
Ik heb gekocht:
Spruitjes (bonus): € 0,69
Aardappels (bonus, kunnen we 3 x van eten): € 0,97
Kipschnitzels (bonus), 2 pakjes want 2e halve prijs: € 3,00
Pastagroente uit de diepvries: € 1,25
Vissticks (kunnen we twee keer van eten): € 1,55
Appelmoes (investering voor de hele maand): € 2,29
Rundergehakt: € 2,50
Broodbeleg, verschillende dingen: € 3,04
Rode kool (potje, bonus): € 0,69
Doperwtjes (potje, bonus): € 0,74

We gaan vanavond macaroni eten (daarvoor gebruik ik gehakt en diepvries pastagroente, passata en macaroni heb ik nog in de voorraadkast liggen en er ligt nog geraspte kaas in de koelkast).
Verder heb ik nog:
Kipschnitzel met aardappels en spruitjes
Vissticks met opgebakken aaardappels en spinazie (spinazie ligt nog in de vriezer)
Doperwtjesstamp met kipsaté schnitzels

We hebben dus niet echt inspirerende maaltijden voorlopig denk ik, maar ik denk wel dat het gaat lukken om zo rond te komen.

Brood heb ik voor de hele maand nog in de vriezer liggen en 's morgens ontbijt ik met brinta of beschuit met yoghurt (er staat nog een pak melk en een pak yoghurt in de koelkast, daarmee red ik het nog wel tot maandag - Brinta en beschuit liggen nog in de voorraadkast).

♥♥
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 26 Feb 2015 15:19

Re: Boodschappen budget

Elliot, wij hebben ook een goed gevulde vriezer en voorraadkast en daardoor probeer ik het sinds dit jaar ook met minder per maand te doen. Anders blijf ik maar voorraad kopen en dat is ook zo stom. Nu zijn we eerst de voorraad aan het wegwerken en zit ik nu al 2 maanden op rij aan 125 euro aan boodschappen. En ik zou nog minder kunnen hoor, maar ik heb alsnog aanbiedingen ingeslagen. Ik ben benieuwd of het je gaat lukken!
2012 & 2016
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 26 Feb 2015 20:39

Re: Boodschappen budget

Cotton schreef:
Wolfinschaapskleren schreef:Lastig te zeggen! Maar een pak luiers per week a 8,- ongeveer, dus ongeveer 34,66 per maand. Billendoekjes een pak per maand denk ik. Kost ongeveer 1-1,50.
Plus natuurlijk flink wat wassen per maand meer, vooral de eerste paar weken (vaak poep overal, dus veel kleding vies evenals spugen). Volgens mij wordt dat ook weer meer als ze starten met eten, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Bij ons gaat het deze maand even flink mis. We zijn een weekje weg en mogen alles kopen van ons zelf. Vreetzakken zijn we haha! Daarna gaat de knip er flink op, dure maand namelijk (overgestapt van energiemaatschappij, waardoor dure eindafrekening, want was precies de wintermaanden. De kachel staat nu vaak aan doordat ik thuis zit).

Ow, dat valt me eigenlijk best nog mee, puur qua luiers dan. Ik zat aan veel meer te denken haha. Alvast goed om te weten voor later. :ja:

Soms moet je jezelf toch zo`n weekje gunnen? Geniet ervan!

En het kan het nog goedkoper, jij zeker :). Ik koop pakken van 6,50 en alleen als de 2e gratis is.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Feb 2015 13:46

Re: Boodschappen budget

Ik kan de uitkomst wel raden van deze maand.... toch weer niet zo goed. Maar veel extra's gekocht zoals bier e.d., vooral alcohol tikt flink aan. Maar goed, met een nieuwe job in het vooruitzicht mag het van mezelf :P
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 27 Feb 2015 16:12

Re: Boodschappen budget

Cotton schreef:
Wolfinschaapskleren schreef:Lastig te zeggen! Maar een pak luiers per week a 8,- ongeveer, dus ongeveer 34,66 per maand. Billendoekjes een pak per maand denk ik. Kost ongeveer 1-1,50.
Plus natuurlijk flink wat wassen per maand meer, vooral de eerste paar weken (vaak poep overal, dus veel kleding vies evenals spugen). Volgens mij wordt dat ook weer meer als ze starten met eten, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
).

Ow, dat valt me eigenlijk best nog mee, puur qua luiers dan.


Ik gebruik Kruidvat luiers en koop ze alleen in de aanbieding want die komen zo vaak voorbij dat ik het echt onzin vind om er de volle prijs voor te betalen. Zo hebben ze deze week 2 pakken van 98 luiers voor 25 euro en hadden ze van de week een speciale koopavond waardoor er nog eens 20% vanaf ging. Dan heb ik dus bijna 200luiers voor 20 euro daar kunnen wij toch wel 5 weken mee doen (elke voeding een luier en soms nog een keer extra).

Qua wasjes merk ik nu ook nog niet zoveel verschil, de kleding die onder gepoept wordt laat ik weken in een emmer met Vanish en die gaan vervolgens gewoon met de was mee, de kleertjes zijn nu nog zo klein (maat 56) dat ik die er nog wel in de wasmachine bij gepropt krijg.
S heeft een droog huidje dus hij gaat maar 2 keer in de week met 1 van ons mee douchen, na 3 minuten heeft het voor hem wel lang genoeg geduurd.
En hij krijgt verder alleen nog maar borstvoeding en wat vitaminedruppels, het potje vitamine D wat ik heb kostte 10euro (Vibrofit) ik heb hem in de bonus gekocht voor 5 euro en er is nu na 3 maanden nog niet eens de helft uit.

Qua kleertjes hebben we zoveel gekregen dat we t/m maat 68 niks hoeven te kopen (we doen het wel omdat we het leuk vinden haha).
Wat dat betreft kost hij op dit moment voor ons echt nog maar heel weinig. De kinderopvangkosten zullen de komende tijd onze grootste kostenpost zijn voor de baby.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem304

Bericht 27 Feb 2015 16:25

Re: Boodschappen budget

Bedankt voor je uitgebreide reactie minoessepoes. Ik ben graag goed voorbereid en iemand die nogal wat apen en beren op de weg kan zien, maar dit valt me allemaal heel erg mee.

Kruidvat acties zijn idd altijd erg fijn.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 27 Feb 2015 16:36

Re: Boodschappen budget

Wij zijn afgelopen maand binnen ons budget van 250 euro gebleven. :cheering:
We hadden nog iets van 5 euro over maar toch haha!

Luiers viel mij inderdaad ook heel erg mee. We halen ze nu bijna altijd bij de jumbo, 11,50 euro voor een pak met 84 (uit mijn hoofd, kan er 1 meer of minder zijn) luiers en we hebben twee pakken per maand nodig. Billendoekjes haal ik altijd in de aanbieding bij de Etos, twee dozen (a zes stuks) voor 10 euro en daar doen we dan zo'n drie maanden mee.
<<

Anoniem154

Bericht 28 Feb 2015 16:33

Re: Boodschappen budget

Luiers koop ik altijd in het voren. Gooi ze altijd onder het bed vd oudste, prima plek.

Zo even wat GTAs inslaan bij de AH. Koekjes, cola en melk. Krijg tot dusver altijd het geld snel op mijn rekening.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 28 Feb 2015 16:39

Re: Boodschappen budget

Goed zo Milady :D

Wij waren afgelopen maand maar liefst 54 euro onder ons budget van 250 euro gebleven :D
Nu is onze maand afgelopen maandag weer in gegaan en tot nu toe staat de teller op 71 euro en hoef ik pas woensdag weer naar de supermarkt. Valt ook niet tegen dus :)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 01 Mrt 2015 01:24

Re: Boodschappen budget

Goed bezig Hope en Milady!

Wolbol, wat zijn GTAs?

Hier is februari ook weer prima gegaan, 125 euro!
2012 & 2016
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 01 Mrt 2015 20:34

Re: Boodschappen budget

Snoes schreef:Goed bezig Hope en Milady!

Wolbol, wat zijn GTAs?

Hier is februari ook weer prima gegaan, 125 euro!


Ik denk geld terug acties
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Anoniem129

Bericht 01 Mrt 2015 21:03

Re: Boodschappen budget

Ik ga het deze maand ook eens bijhouden. Ben wel. benieuwd. Heb niet het idee dat ik extreem veel geld uitgeef maar wel goed om me er bewuster van te worden. Hoe houden jullie het bij? Online of echt een kasboekje?
<<

Anoniem304

Bericht 01 Mrt 2015 21:08

Re: Boodschappen budget

Ik kijk gewoon wat er gepind is in de supermarkt. ;)
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers