Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Anoniem152

Bericht 04 Feb 2015 19:27

Re: Katten Topic <3

Derpy schreef:Lex is geadopteerd :D Door mensen met een hondje, extra leuk voor hem, want hij is dol op honden.
Er zijn zaterdag mensen komen kijken. Hij ging meteen bij die vrouw op schoot zitten, gaf haar een lik op haar neus en toen was ze verkocht :heart:

Dan zou ik ook meteen verkocht zijn!

Toen ik mijn kat in het asiel ging bekijken begon ze meteen met melktrappelen toen ik haar aaide en knipperde ze heel langzaam met haar ogen (kattenkusje). :love:
Ik hoefde geen moment meer te twijfelen of ik haar mee naar huis zou nemen.
Ze is nu alweer 2,5 jaar mijn huisgenootje.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 05 Feb 2015 10:16

Re: Katten Topic <3

Dat is ook zo schattig! We gaan deze maand op vakantie en daarna gaan we zelf een kat uitzoeken. We hebben straks een borrel en dan geef ik m'n wensen misschien al even door, zodat ze kunnen kijken of er een zit die bij ons past.
<<

Anoniem114

Bericht 05 Feb 2015 10:27

Re: Katten Topic <3

Leuk, Derpy!!

Ik zit lekker op de bank omringd door mijn monstertjes :heart: Izzy is een beetje verkouden, ze blijft niezen.. Ik kijk 't even aan en anders toch een tripje DA. Haar neusje is wel schoon, evenals de oogjes en oren. Geen troep of snotjes verder.. maar toch. Ze heeft natuurlijk wel een geschoren buikje, dus mss is ze echt gewoon ziekig, door de kou op haar buik..
<<

Anoniem301

Bericht 05 Feb 2015 10:55

Re: Katten Topic <3

.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 07 Feb 2015 20:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 05 Feb 2015 20:12

Re: Katten Topic <3

Even een vraagje... Misschien heeft iemand DE gouden tip.

Mijn kleine kat (hij zou nu een jaar moeten zijn maar dat betwijfel ik) knaagt op alles, maar dan ook alles. Helaas zijn kabels favoriet. Nu kwam ik net thuis en dacht wat hoor ik nou tikken. Heeft hij mijn laptopkabel zo goed als door geknaagd. Het tikken wat ik hoorde waren dus kleine vonkjes. :pale:

Iemand DE tip wat ik aan dat geknaag kan doen?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Feb 2015 14:12

Re: Katten Topic <3

Buiten alleen de kabels goed opruimen als je er niet bent en geen kabels in het stopcontact laten,

Nee helaas niet.

Zou het kunnen dat hij last van zijn tanden/gebit heeft?

Misschien hebben ze bij een dierenwinkel wat tips en uitdagend speelgoed waar hij op kan knagen?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Paddenstoel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 15 Dec 2013 20:50

Bericht 07 Feb 2015 20:21

Re: Katten Topic <3

Je zou de kabels in kunnen pakken in aluminiumfolie, heeft bij mij geholpen. Wij hadden ook elke keer kapotte kabels en oordopjes. Misschien is ze nu tanden aan het wisselen? Was bij ons zo het knagen is vanzelf weer opgehouden.
<<

Anoniem114

Bericht 07 Feb 2015 21:22

Re: Katten Topic <3

Folie is wel een goede tip!!

Wij hebben op 't moment één zwaar niezend poesje (klinkt ook verstopt en zo, heel sneu) één af en toe niezend poesje en twee beestjes die (nog?) niks hebben. Ik ben bang voor de niesziekte, maar daar zijn ze voor ingeënt en ze hebben geen troebele oogjes, geen natte snotneusjes of zo en nog alle levenslust van de wereld! Ze rennen en spelen nog, willen graag naar buiten en eten nog net zo enthousiast als paar weken geleden. Ik hoop gewoon op een verkoudheidje, maar ga maandag wel de DA bellen, want ik vergeef 't mezelf nooit als 't iets ernstigs is..
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 25 Feb 2015 10:15

Re: Katten Topic <3

Wat voor krabpaal of krab mogelijkheden hebben jullie in huis?
Ik vind de meeste gewoon niet mooi eigenlijk, maar we hebben er wel een nodig voor in de huiskamer. Nu zijn onze stoelen en tegenwoordig de bank soms de klos...
<<

Anoniem301

Bericht 25 Feb 2015 10:17

Re: Katten Topic <3

Je moet wel echt een krabpaal in huis hebben als je een kat hebt vind ik. Maar ze zijn allemaal lelijk inderdaad :palm: wij hebben er een gekozen in de kleuren van het huis, scheelt toch iets. Gewoon een enkele rechtopstaande krabpaal.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 25 Feb 2015 10:27

Re: Katten Topic <3

Ja, we hebben er ook al 1 maar die staat in de kamer waar ze ook slaapt, ze mag van ons nog niet alleen in de woonkamer namelijk. En eigenlijk hebben we er dus ook echt 1 nodig voor in de woonkamer.
<<

Anoniem301

Bericht 25 Feb 2015 10:33

Re: Katten Topic <3

Serena schreef:Ja, we hebben er ook al 1 maar die staat in de kamer waar ze ook slaapt, ze mag van ons nog niet alleen in de woonkamer namelijk. En eigenlijk hebben we er dus ook echt 1 nodig voor in de woonkamer.


Ah zo. Nee die van ons mogen ook niet alleen in de woonkamer als wij weg zijn. Vertouw ze voor geen meter :nerd:
<<

Anoniem273

Bericht 25 Feb 2015 11:50

Re: Katten Topic <3

Wij hebben er een van Petfun.de, type 'Joy'. Wat prijziger maar wel massief hout en 14 jaar garantie. En het belangrijkste, katoenen witte kussens en hangmatjes die in de wasmachine kunnen. Dat lelijke pluche komt er hier niet in :)
In ons oude huis stond -ie in de woonkamer naast de bank. Maar ze krabten nog steeds aan de bank en het was meer een slaappek voor ze dan krabplek. Die kartonnen huisjes met krabmatten erin vinden ze veel toffer om in te krabben, horizontaal krabben trekt ze meer lijkt het. Die huisjes zijn maar €6 en kun je hervullen.

Momenteel staat de krabpaal in de berging. Ze liggen er nooit meer in, alleen als ze daar 's nachts heeeel soms moeten slapen ivm logees in de woonkamer.

Afbeelding
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 25 Feb 2015 12:05

Re: Katten Topic <3

Ik heb twee hele simpele krabblanken op de vloer liggen waar ze zich op uitleven. Zoiets: http://t.zooplus.nl/shop/katten/krabpaa ... tAodXmsANQ

Je zou ook nog gewoon een kokosmat neer kunnen leggen, dat vinden de meeste katten ook wel fijn om op te krabben. Kokosmatten heb je volgens mij ook in het grijs/zwart.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem91

Bericht 25 Feb 2015 17:02

Re: Katten Topic <3

Ik wil zoiets maken nog.. Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 25 Feb 2015 17:11

Re: Katten Topic <3

Mijn homo's

Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Feb 2015 19:17

Re: Katten Topic <3

mooi weetjewel

wij hebben boven zn simpele krabpaal, en in de keuken een krabpaal met tunneltje erbij. Bij ons is maar 1 kat die er aan krabt de andere vind dozen muren kasten veel leuker

hier liggen mijn homo's elke dag liggen ze bij elkaar

Afbeelding
Afbeelding
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 25 Feb 2015 22:00

Re: Katten Topic <3

Wat een schattige katten zo bij elkaar Weetjewel en Sarah!

Laten jullie je kat(ten) ieder jaar inenten? Ongeacht binnen-/buitenkat?
En zijn er katten met blaasgruis hier? Welk voer krijgen die? De mijne krijgt nu nog Royal Canin Urinary High Dilution, maar van de week even urine langs brengen om te kijken of de kat op de lichtere variant over mag. Hebben jullie ervaringen met andere merken om blaasgruis te voorkomen?
You're gonna hear me roar
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 25 Feb 2015 22:05

Re: Katten Topic <3

Mijn kat heeft ook last gehad van blaasgruis. Ze krijgen royal canin urinary moderate calorie en dat gemengd met een ander dieetvoer voor een ander probleem dat ze hebben ;-). Ik ben de verhouding steeds meer aan het aanpassen, zodat ze minder urinary voer krijgen. Bij mijn kat was de blaasgruis stress gerelateerd en er is geen stress meer, vind het alleen wat eng om zo met dat voer te stoppen, omdat de gevolgen erg groot kunnen zijn als het misgaat.

Welke lichtere variant van het urinary voer bestaat er? Misschien is dat ook wat voor mijn katten dan!
03/2019
11/2020
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Feb 2015 22:06

Re: Katten Topic <3

Ik laat ze nooit inenten. Zijn binnenkanten


Mijn oudste de rooie word in maart alweer 9 jaar. Dat vind ik eng worden. Straks gaat die dood. Bah niet aan denken
Afbeelding
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 25 Feb 2015 22:20

Re: Katten Topic <3

Ik bedoel inderdaad de gewone Urinary van Royal Canin, Kaat. Hij krijgt nu de oplossende variant nog (High Dilution) en de gewone Urinary is de voorkomende variant.

Ik twijfel ook over het inenten Sarah, aan de telefoon zei ze dat het beter is van wel, omdat ik ook de ziekteverwekkers mee naar binnen kan nemen (binnenkat).
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem273

Bericht 25 Feb 2015 22:26

Re: Katten Topic <3

Wij enten onze (binnen)katten elk jaar.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 27 Feb 2015 15:18

Re: Katten Topic <3

Ik ga hem volgende week toch maar laten inenten, wordt 'ie meteen helemaal gecheckt :)

En even een andere vraag :): Krijgen jullie katten ook natvoer? Zo ja, welk merk en hoe vaak/hoeveel krijgen ze?
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem114

Bericht 27 Feb 2015 15:36

Re: Katten Topic <3

Mijn vriend twijfelt over het enten, k neem liever geen risico.. Drie keer raden wat de uitkomst gaat zijn.. ;)

Onze katten krijgen heel af en toe natvoer, meestal de kleine blikjes van Gourmet Fijnproevers. De Fishermans Delight of de Diamant, ze krijgen dan een half blikje en het is puur als een extra'tje, eens per week ongeveer. Ze leven bij ons in principe gewoon op brokken van Felix, die vullen we in de ochtend aan, maar gaat eigenlijk nooit echt leeg.

Nu voer ik ze ook veel te veel bij, hoor en ook nog stiekem want m'n vriend vindt 't helemaal niks haha. Ze krijgen van mij stiekem stukjes kaas of (gekookte) kipfilet, kleine stukjes gehakt en elke dag snoepjes. Één van m'n meisjes lust de snoepjes niet zo, dus zij krijgt een klein beetje kattenmelk :)
<<

Anoniem301

Bericht 27 Feb 2015 15:37

Re: Katten Topic <3

Enten is voor bomen! Katten lat je inenten :D BIj ons worden alle katten ingeent, degenen die buiten komen en de ene die binnen blijft.

Bij ons krijgen ze wel eens natvoer maar echt als we er aan denken. Kan elke week een keer zijn en zo weer drie maanden niet. Het is iets extra's voor ze.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers