Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 15:46

Re: Weight Watchers

Hmm, misschien synct ie dan niet direct, want bij mij werkte dat niet echt en ik vul het nu weer in op de website (die mij fijner lijkt dan de app, uitgebreider!). Nou het zal even stoeien worden haha maar ook wel goed! Nu snap ik alleen inderdaad niet of ik dan bijv die erwten in moet vullen. Want verse erwten staan er sowieso niet tussen, blik kon ik ook niet echt vinden, alleen diepvries. Dan maakt dat niet uit toch? Maar groenten kreeg je ook nul punten voor geloof ik, maar hier staat bij diepvries dan 5 punten voor het aantal gram dat ik ga eten.
Oh en stel, ik eet vaak salades. Een lekkere salade die ik vaak maak (is mijn 'signature recept' een beetje, en m'n vriend is er gek op) is een Aziatische salade, met wortel, komkommer, radijs, bosui, taugé en soms nog wel meer groenten, met sesamzaadjes en geroosterde pinda's en een dressing van sesamolie, sojasaus, limoensap, limoenrasp en gember. Krijg je dan alleen punten voor de sesamzaadjes en pinda's en de dressing omdat de rest groenten is?

En vullen jullie dingen zoals water, thee en koffie ook in, ondanks dat je er geen punten voor krijgt, maar gewoon voor je eigen overzicht? Ik drink zo'n drie liter water op een dag, plus koffie en thee.

Sorry dat ik zoveel vraag, maar moet even opstarten geloof ik ;)
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 15:55

Re: Weight Watchers

Heb je wel internetverbinding aan op je telefoon?
Tussen mijn ipad en pc synct wat minder goed, duurt het wat langer, maar mijn android telefoon en pc gaat wel direct.

Groenten en fruit vul ik wel altijd in, meer om ook bij te houden hoeveel ik daarvan eet. Daarnaast stuur ik mijn weeklijstje ook bijna elke week naar mijn coach, dus dan is het voor haar ook duidelijker.
Water en thee vul ik nooit in (vink het wel af bij de fitformules) Ander drinken vul ik altijd in.

Drink je je koffie/thee helemaal "clean"? Dan zou ik het niet invullen, zodra je er wat bij in doet (suiker/melk/honing), dan wel.
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 15:58

Re: Weight Watchers

En met erwten heb je wel gelijk een van de weinige groenten te pakken die dus niet 0 punten zijn.
Avocado ook niet.
Fruit is tot 3 stuks per dag 0 punten, daarna zou je ook 2 punten per stuk moeten rekenen volgens mijn coach.
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 16:00

Re: Weight Watchers

Oh heb het even opgezocht. Erwten, bonen, mais, linzen, kapucijners etc zijn zetmeelrijke groenten en die bevatten punten.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 16:05

Re: Weight Watchers

Aaah vandaar! :) Hahaha nou eet ik die krengen verder nooit, vond het gewoon lekker hier bij passen. Kwam ook direct op 29 punten uit vandaag, terwijl ik maar 26 mag. In hoeverre is dat erg? Krijg je dan straf? :P

Ik heb trouwens gewoon wifi verbinding op m'n telefoon nu, zit gewoon thuis op de bank met thee (die ik altijd gewoon zo drink, meestal groene thee, en koffie ook zwart, dus dan laat ik dat wel achterwege, hoewel t best interessant is om eens te zien hoeveel koffie ik daadwerkelijk drink haha).

Ik ga lekker lezen. Super bedankt voor al je antwoorden, je bent geweldig en ik heb super veel respect voor hoe veel jij bent afgevallen!
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 16:08

Re: Weight Watchers

Dankjewel.
In de theorie ben ik er best wel goed in ;) In de praktijk de ene dag beter dan de andere.

Ja dan krijg je straf en moet je in ruil daar voor per punt dat je erover heen gaat 10 minuten hardlopen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 25 Feb 2015 16:16

Re: Weight Watchers

Als lunch eet ik veel salade, ik vul dan niet alle groentes in alleen de gene die punten opleveren zoals avocado. Anders blijf ik aan de gang. De punten die je vandaag meer eet gaan van je weektotaal af. Geen drama maar het wel is goed om zoveel mogelijk op de dagtotaal te blijven.

Ik had veel aan de tips van de diehard weight watchers zoals Lejow en Alibi. Nu heb ik mijn weg al redelijk gevonden maar het lezen helpt in het begin wel veel. Succes Marin!

Prik je ook een vaste dag en tijdstip om te wegen? Dan kan je mooi alle voortgang zien.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 16:30

Re: Weight Watchers

Siep schreef:Prik je ook een vaste dag en tijdstip om te wegen? Dan kan je mooi alle voortgang zien.


Dat is bijna niet te doen omdat ik elke week op andere dagen en tijden werk, maar ik heb nu maandagochtend om 08.00 opgegeven als weegmoment. Soms ben ik dan allang op m'n werk en soms slaap ik nog, maar ik zal proberen iig op maandagochtend te wegen. Kan je dan je gewicht daar invullen? Want die optie zag ik nu nog niet. Of krijg je dat pas als optie op je daadwerkelijke weegmoment?
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 16:42

Re: Weight Watchers

Volgens mij kan dat inderdaad alleen op je weegdag.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 25 Feb 2015 17:17

Re: Weight Watchers

Als je de app opent dan heb je helemaal rechts staan meer. Als je daar op klikt krijg je bovenaan gewichtsverloop te zien. Ik weet niet of je dit vaker in de week kan doen, het lijkt maar op 1 moment te kunnen (als ik het nu open kan ik niet iets invoeren).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Feb 2015 19:11

Re: Weight Watchers

Ha Marin, welkom!

Ik weeg altijd op vrijdagochtend. Na het wegen krijg je nieuwe week-extra's (qua punten) en dat vind ik wel fijn voor het weekend. Doordeweeks gebruik ik die punten trouwens nooit, maar ik vind het wel een fijn idee zo.

Mijn eetlijstje van vandaag:
O: boterham kipfilet, beschuit 30+ kaas
T: banaan
L: 2 boterhammen kipfilet, mosterdsoep
T: boterham 30+ kaas, 20 gram 70% chocolade
D: nasi
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Feb 2015 21:40

Re: Weight Watchers

Welkom Marin!!

Klinkt goed, GP

Ik ben alvast aan het bedenken wat ik volgende week op mijn werk voor lunch zou kunnen gaan nemen.
Wil echt weer terug naar de 27/28 punten per dag.
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 22:19

Re: Weight Watchers

Maak 0 punten soepjes lejow!
Ik vind ze echt ideaal.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Feb 2015 22:59

Re: Weight Watchers

Ja ga ik misschien maar eens doen. Maar vullen die dan ook of eet je er wat bij?
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 23:17

Re: Weight Watchers

Ja vullen uitstekend. Ik prop ze vol met enorm veel groenten.

Ik had afgelopen weekend mosterdsoep gemaakt. Daar gaat een hele bloemkool in, voor 6 porties van 250 ml. De bloemkool proef je niet.
http://www.weightwatchers.nl/food/rcp/R ... d=15835557
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 23:19

Re: Weight Watchers

Soms eet ik er overigens wel een boterham bij. Dat ligt er maar net aan wat ik de rest van de dag gepland heb.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2015 18:35

Re: Weight Watchers

Hallo daar :)

Vandaag heb ik al een moeilijke dag qua puntentelling. Ik ga namelijk vannacht m'n nachtdienst in, maar was vandaag overdag ook al wakker. Ik doe op zo'n eerste dag altijd heel rustig aan, maar goed, ik heb natuurlijk wel ontbeten en geluncht en ga zometeen dineren. Maar daarna ga ik dan ook nog acht uur werken en ga ik tijdens mijn nachtdienst ook eten. Normaal is het altijd flink snaaien met collega's, maar ik ga zometeen wel wat gezonde dingen zoals fruit en yoghurt kopen. Om drie uur s nachts neem ik altijd noodle soup, speciale hele pittige Koreaanse, die vind ik lekker. Heb daar net al de voedingsgegevens van ingevulden wow, één zo'n bakje noodles is gewoon 9 punten! Maar ja, ik heb die kick s nachts echt even nodig. Zal wel flink over m'n punten gaan vandaag, maar ik zal proberen verder op te letten.

Morgenochtend vroeg voor ik ga slapen eet ik dan nog een bakje yoghurt (dat telt al voor morgen dan) zodat ik niet wakker word van de honger, en als ik wakker word rond een uur of drie wéér een bakje yoghurt als tweede ontbijt, maar hopelijk telt dat niet zo zwaar.

Lastig zo!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 26 Feb 2015 19:51

Re: Weight Watchers

Anders alvast even uitrekenen hoeveel punten de yoghurt is Marin. Misschien dat een net iets kleinere portie helpt.
Voor mij werkt het heel erg om even van te voren uit te rekenen hoeveel punten het is en op basis daarvan keuzes te maken.
Succes!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem193

Bericht 26 Feb 2015 19:56

Re: Weight Watchers

Ik zou je dag ook gaan rekenen van 12 tot 12 dan een niet van slaap tot slaap zeg maar :p
en die noodles is echt veel punten! Daar kun je vast een alternatief voor vinden. Cup a soup is bijvoorbeeld maar 1 of 2 punten afhankelijk van het type. Daar kun je dan nog iets bij doen crackers oid.

Succes deze nacht!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 26 Feb 2015 20:35

Re: Weight Watchers

Ik ben door omstandigheden even afwezig hoor ;), maar kom me later weer melden!
Met de ww gaat het prima.
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2015 21:06

Re: Weight Watchers

Ja goed idee Alibi, van 12 tot 12 rekenen! Zo vallen die noodles pas onder morgen maar dan slaap ik overdag dus eet ik overdag amper natuurlijk.

In elk geval vind ik die punten lastig. Ik heb als avondeten salade gehad met dim sum. Die salade is makelijk, nul punten, alleen 2 voor de dressing. Maar die dim sum.. Stond niet echt iets aan voedingswaarden op de verpakking (uit zo'n Aziatische supermarkt) en in de WW app staat wel dim sum, maar dan staat er portie en dan moet je aangeven hoeveel stuks. Is dat dan echt per dim summetje? Want dan vind ik t enorm veel, als ik echt per stuk tel (heb er 9 stuks gehad), kom ik op 16 punten uit voor alleen al die dim sum. En dan 30 punten in totaal vandaag. Maar we hebben die dim summetjes wel gestoomd en niet gefrituurd, dus veel gezonder. En in de app staat alleen dim sum met varkensvlees maar wij hadden met name met garnaal. Zal ik dan toch die 16 punten laten, wetende dat het misschien te veel is of toch aanpassen, maar hoe dan, als je de voedingswaarde niet weet.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 26 Feb 2015 21:35

Re: Weight Watchers

Maak je de dim sum zelf? Anders zou ik met de aparte ingrediënten aan de slag. Je kunt zelf ook menu's bouwen, al heb ik op de app nog niet gevonden hoe.

Anderzijds is dit juist een deel van je bewustwording hè? Ik vind 9st zelf best een grote portie haha! Heb je dat allemaal nodig om verzadigd te raken, of eet je dat uit gewoonte? Zo bedoel ik het.
L2014 & H2017
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2015 21:44

Re: Weight Watchers

Nee niet zelfgemaakt, maar uit de Aziatische supermarkt. Dat maakte het ook lastig het in te vullen want er stonden niet echt duidelijke voedingswaarden bij ;) Ik had voor 9 stuks gekozen omdat we drie pakjes met verschillende dim summetjes hadden met elk twaalf. Dus een kwart van het pakje per persoon. Leek me wel een logische portie. Maar misschien toch te veel. Al heb ik nu al weer honger, maar dat heb ik altijd na het eten, super snel.

Dat van die bewustwording is wel waar :)

Ik wil volgende week als ik m'n nachtdiensten voorbij ben, eens gaan zitten en kijken of ik echt van die WW recepten kan proberen de hele week, dus vanaf maandag. Dan kan ik beetje kijken wat zij als porties aangeven en kijken of ik dan met minder uit kom, dat lijkt me wel een goeie!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 26 Feb 2015 23:08

Re: Weight Watchers

Volgens mij wordt het ook Wan Tan genoemd Marin en die zijn voor 1 stuk 2 op. Alleen staat er niet bij of dat gefrituurd kf gestoomd is. Kijk hier:http://www.vetvrij.com/uit-eten-met-weightwatchers-propoints-voor-het-restaurant.html
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 27 Feb 2015 11:22

Re: Weight Watchers

He, dat mosterdsoepje klinkt als een goed idee! Straks even een bloemkool kopen.

Marin, je krijgt hier al goede tips. Hopelijk vind je snel een manier waarop het voor jou werkt.

Ik ging vanochtend wegen, weer een kilo er af! :banaan: Ik heb, volgens de app, nu mijn 5% doel gehaald. Jeej!
Ik mag nu 36 punten.

Wij gaan vanavond denk ik een lekker biefstuk eten, dat is ook maar iets van 3-4 punten. Zelf friet in de oven maken (van aardappels gesneden) en grote salade erbij. Heerlijk en niet veel punten.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers