Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fulltime werken en moeder zijn

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Feb 2015 14:18

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Er zijn ook sport-BSO's, misschien kan je daarnaar kijken. En anders, als vier keer per week sporten niet meer mogelijk is dan is het niet meer mogelijk. Het is niet dat je voor je lol fulltime gaat werken, het is blijkbaar een noodzaak, dus dan zal er misschien toch een keertje sport moeten afvallen. Er zijn zat kinderen die niet vier keer per week naar sport kunnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Feb 2015 14:20

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Overigens snap ik wel heel goed dat je er tegenop ziet om zoveel weg te zijn. Je had het liever anders gezien en dat snap ik goed. Misschien kun je vanuit die fulltime baan blijven rondkijken naar een baan met iets minder uren zodat je die woensdagmiddag weer terugkrijgt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Feb 2015 17:31

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Eens met Susan eigenlijk. Blijkbaar moet je fulltime gaan werken en een dak boven je hoofd + voedsel op de plank gaat voor vier keer per week sporten. Verbonden zijn bij de school is hartstikke goed van je, maar wat niet gaat: dat gaat niet. Je kunt geen ijzer met handen breken dus daarin snap ik dat je het zou willen maar kán het gewoonweg eventjes niet.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 11 Feb 2015 18:32

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Ja.. Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gebeld dat ik een gesprek wil. Soms is alleenstaand moeder zijn stom. Maar oké, misschien komt er over een tijdje wel weer iets anders op m'n pad. Moet nu gewoon voorkomen dat ik thuis kom te zitten. Maar jeetje..dit moest ik vandaag echt even laten bezinken.
<<

Anoniem86

Bericht 11 Feb 2015 18:35

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Logisch lieve Nel, het is al moeilijk genoeg allemaal in jouw situatie, en het blijft gewoon vervelend en rot dat jij er helemaal alleen voor staat met jouw kind, en dat je daar best wel wat concessies voor moet doen, zo ook nu.

Ik denk wel dat het een vacature is die echt bij jou past, en ik zou je wel echt op je hart willen drukken dat je gaat solliciteren, je beste beentje voor zet en er echt voor gaat. Je zoon heeft er namelijk ook heel veel aan als zijn moeder gelukkig is in haar werk, en dan komt er voor de rest wel een oplossing. Ideaal is het niet, nee dat klopt, maar het is nodig, helaas.
<<

Anoniem110

Bericht 11 Feb 2015 18:46

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Ik ben ook alleenstaande mama en werk fulltime en doe een opleiding en werk in diensten.
En soms is het echt een hell. Het geregel alleen al om de opvang goed en wel rond te krijgen daar heb ik echt grijze haren aan over gehouden.

Nu heb ik gelukkig een gastouder voor de ochtenden (ik begin om 7:00) en na school gaat mijn zoontje naar de bso. Dat werkt voor ons heel erg goed.
Ik moet wel erbij zeggen dat ik co ouderschap heb en de donderdag en vrijdag S niet thuis heb. Maar toch vind ik het wel pittig. Ik denk dat het nu dan vooral komt omdat ik bijna naar mijn examen jaar ga en dus de opleiding ook veel energie vraagt.

Voor alles is een oplossing te bedenken. Maar een dak boven je hoofd is belangrijker. Succes
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 20 Feb 2015 19:41

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Bedankt Pippa en Nonnevot.

Late reactie van mij..amper op dit forum en niet meer aan gedacht. volgende week heb ik het sollicitatiegesprek. Spannend!

Gastouder is idd een goede! Denk dat ik die erbij zoek voor de woensdag. Iemand die met mijn zoon wilt eten en hem naar voetbaltraining wilt brengen.

Pippa, idd..ik denk toch dat dit voor L ook beter is. Want zo krijg ik geen financiële problemen en is het weekend samen ook leuker. En als ik word aangenomen, neem ik een schoonmaakster aan ;-)
<<

Anoniem91

Bericht 24 Feb 2015 23:59

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Is het geen optie op 4x9 te doen? Ik zou vijf dagen echt teveel vinden.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 25 Feb 2015 00:58

Re: Fulltime werken en moeder zijn

Nee, waarschijnlijk helaas niet..ivm de openingstijden en omdat het überhaupt belangrijk is dat de nieuwe medewerker 5 dagen aanwezig is.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron