Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Feb 2015 18:08

Re: Weight Watchers

Alibi schreef:Goede gedaan GP! Super!
@jacobien: succes met de vakantie ;)

@Lejow: Gisteren was het heerlijk weer, nog lekker gefietst?

@MZ: En hoe was het wegen gisteren?

Ik ga vanavond weer wegen. Ik heb echt geen flauw idee. Zaterdag ging het toch iets minder goed. Ik heb toch aardig wat stokbrood gegeten en ik had mij nog zo voorgenomen dat niet te doen :palm:
Gisteren wel weer een goede dag gehad gelukkig.



Nee, ik had 2 verjaardagen *Grmbl*
Vandaag wel de hele dag door Ouwehands dierenpark geslenterd :P

Ben benieuwd Alibi wat je weegt vanavond!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 23 Feb 2015 18:19

Re: Weight Watchers

Oef, spannend dan vanavond Alibi.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel je nou verbrand met zo'n dagje uit lejow, ook met winkelen.

Vanavond is ook weer mijn weegavond. Prima weekje gehad, geen uitschieters volgens mij.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Feb 2015 18:33

Re: Weight Watchers

Weten jullie hoe het kan dat een sinaasappel 0 punten is. Maar dat verse jus 2 punten voor 200 ml is?
Wij drinken vaak vers geperst sap (dus echt zelf persen). Hier reken ik steeds 2 punten voor, maar klopt dat dan wel?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Feb 2015 18:54

Re: Weight Watchers

Green_Pepper schreef:Weten jullie hoe het kan dat een sinaasappel 0 punten is. Maar dat verse jus 2 punten voor 200 ml is?
Wij drinken vaak vers geperst sap (dus echt zelf persen). Hier reken ik steeds 2 punten voor, maar klopt dat dan wel?


Ja, dat is punten, omdat je lichaam daar geen 'werk' voor hoeft te doen (te kauwen).
Ik vond dat maar een beetje vaag...
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Feb 2015 18:57

Re: Weight Watchers

Lejow schreef:
Green_Pepper schreef:Weten jullie hoe het kan dat een sinaasappel 0 punten is. Maar dat verse jus 2 punten voor 200 ml is?
Wij drinken vaak vers geperst sap (dus echt zelf persen). Hier reken ik steeds 2 punten voor, maar klopt dat dan wel?


Ja, dat is punten, omdat je lichaam daar geen 'werk' voor hoeft te doen (te kauwen).
Ik vond dat maar een beetje vaag...


Wahaha. Oke, ik vind het niet erg om er punten voor te rekenen, maar die uitleg is niet heel geweldig :p (kun jij niks aan doen natuurlijk).
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 23 Feb 2015 19:08

Re: Weight Watchers

Jeeh, -0,4 kg, nog 0,3 en ik zit op mijn 5% doel. Ik had iets meer gehoopt maar dit is prima.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Feb 2015 19:49

Re: Weight Watchers

Green_Pepper schreef:
Lejow schreef:
Green_Pepper schreef:Weten jullie hoe het kan dat een sinaasappel 0 punten is. Maar dat verse jus 2 punten voor 200 ml is?
Wij drinken vaak vers geperst sap (dus echt zelf persen). Hier reken ik steeds 2 punten voor, maar klopt dat dan wel?


Ja, dat is punten, omdat je lichaam daar geen 'werk' voor hoeft te doen (te kauwen).
Ik vond dat maar een beetje vaag...


Wahaha. Oke, ik vind het niet erg om er punten voor te rekenen, maar die uitleg is niet heel geweldig :p (kun jij niks aan doen natuurlijk).


Volgens mij is dat meer psychologisch. Hoe eenvoudig eet je twee of drie sinaasappels achter elkaar? Terwijl met een glas versgeperst, kun je dat heel eenvoudig opslurpen. Eén sinaasappel is waarschijnlijk al verzadigend genoeg als je het eet. Een beetje het 'leren met porties om te gaan' verhaal, vermoed ik.

Bij mij was er 0,9kg af. Ik heb de afgelopen dagen iets meer gegeten, omdat mijn zoontje ziek is en meer bv drinkt/heeft gedronken. Ik heb daarbij wel gedacht aan 'wat is verstandig', maar boy, ik heb echt zoveel trek in junk. Ik kon gisteren alleen aan een frikadel met uitjes, mayo en ketchup denken. En 's middags had ik bijna een reep pure chocolade gekocht.
L2014 & H2017
<<

Anoniem147

Bericht 23 Feb 2015 20:08

Re: Weight Watchers

In het sap van de sinaasappel zit veel fructose/suiker (i.p.v. het eten van 1 vrucht, en dan met name het vruchtvlees). Ook gaan er vitamine en vezel verloren door de vrucht uit te persen. Ik denk dat je daarom voor het sap punten moet rekenen.
<<

Anoniem193

Bericht 23 Feb 2015 20:50

Re: Weight Watchers

Een combi van wat marni en charlotte zeggen :)


En whoop whoop een kilo eraf!
Echt zo niet verwacht. Ik stond echt te kijken.

Studiebol: nog zon 4 kilo. Al vanaf september zon 4 kilo. Die verrekte 4 kilo. maar het komt wel. Deze week ga ik er weer vol voor.
<<

Anoniem92

Bericht 24 Feb 2015 00:00

Re: Weight Watchers

Wat goed alibi!
Bij het persen van een sinaasappel blijft alleen het sap en dus de suikers over. Zou je daarna de velletjes nog opeten dan zijn het geen punten. Maar ik ben eigenwijs en reken er nooit punten voor.

Hier 0.3 kilo bij, maar vorige week had ik nuchter, zonder te ontbijten, gewogen bij de ochtendcursus ipv de avondcursus en was ik 2.5 kilo afgevallen. Toch mezelf in de vingers gesneden!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Feb 2015 09:09

Re: Weight Watchers

Ik heb dat ook eens gehad Parel, maar dat is nog steeds 2,2 er af over 2 weken :D Dus nog super goed!

En wow Alibi, een kilo, wat goed!

MZC, dat is toch nog steeds super, 9 ons?



Siep, ik heb altijd mijn stappenteller aan, en we hebben toch zo'n 8 kilometer gelopen door het park.
Laatst hadden we in de Efteling 12 kilometer gelopen :D
Nu sta je natuurlijk ook veel stil en zit je enzo (zeker in een pretpark), maar als je dat er af zou halen, dan heb je toch wel een paar uur dat je gewoon wandelt, en wat je dus aan extra active points zou kunnen invullen.
En wat spannend dat je zo dichtbij de 5% bent!

Deze week gaat het voor mij nog niet lukken, vanavond uit eten, en heb allemaal dagjes weg staan. Maar maandag als ik ga werken ga ik weer strak in het program.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Feb 2015 09:20

Re: Weight Watchers

@Parel: Inderdaad toch goed gedaan! Nog steeds 1,1 kg per week eraf!

@Lejow: Succes de vakantie week en vooral veel plezier met de dagjes uit!

Ik heb nu dag en nacht een activitytracker (Jawbone Up!) om, per dag verdien ik 1 a 2 active points, daar doe ik verder niks mee, omdat het mijn gewone normale dagelijkse beweging is, maar dat is wel grappig om te zien.
Afgelopen week zat ik elke dag rond de 5000/7000 stappen per dag en ik wil deze week in ieder geval 3 dagen aan de 10.000 komen. Dat zal nog lastig zijn, vorige week gingen de kinderen naar school en dan loop ik toch best vaak heen en weer, nu hebben ze vakantie en is het *** weer, dus ik zal 's avonds een extra grote ronde met de hond moeten lopen om eraan te komen.
<<

Anoniem156

Bericht 24 Feb 2015 17:14

Re: Weight Watchers

Ik kom net dit artikel tegen, misschien vinden jullie het handig:
http://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/sn ... artysnacks
<<

Anoniem164

Bericht 25 Feb 2015 11:00

Re: Weight Watchers

Hey!

Ik ben gister weer wezen wegen en hophop, 1,5 kilo eraf, heeeeerlijk! Ik zit nu op -14.3. Ik had gezegd dat ik 20 kilo voor de zomervakantie afgevallen wil zijn, hoop zo dat het lukt:-D We hebben zondag ook vakantie geboekt, we gaan eind juli 11 dagen naar Rhodos, dus ik zou het gaaf vinden als ik dan weer in bikini durf. :banaan:

Poubelle, lief dat je meedenkt!

Wow Lejow, dat zou je niet denken, een dagje efteling 12 km! Toch leuk om te weten.....

Alibi wat knap, een kilo eraf, hoppaa! Heb je een gezond BMI over 4 kilo? Ik zou namelijk tot 82 kilo moeten afvallen om een gezond BMI te hebben, maar dat klinkt voor mij echt zo onwijs weinig, dat ik niet weet of het haalbaar is.

MzCharlotte, knap zeg, 0,9 eraf, beterschap voor je zoontje!

Siep, goed zo, bijna je 5% gewicht! Je krijgt dan een centimeter cadeau, best leuk:-)

Ik kan op het moment slecht bewegen, heb enorme rugpijn, heb van de dokter nu diclofenac gekregen, hopelijk helpt het. Baal wel dat ik niet kan sporten, maar ja, het is even niet anders. Ik ga wel ff wandelen vanmiddag, het is goed om te bewegen, dus dat moet ik ook echt proberen te doen. En maar extra opletten op mijn punten!
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 11:05

Re: Weight Watchers

@Poubelle: Ik volg haar ook ;) Leuk wel. Al vind ik 3/4 punten voor een tussendoortje erg veel. Ik heb maar 28 punten op een dag, dus dat gaat hard. Voor diegenen die nog hoger in de punten zitten lijken het mij lekkere dingen!

@Jacobien: Lekker wandelen, goed voor je rug!
Ja nog 4 kg te gaan en dan zit mijn bmi in de groene zone! Dat heb ik nog nooit in mijn volwassen-leven gehad, dus echt wel bizar.
<<

Anoniem164

Bericht 25 Feb 2015 12:36

Re: Weight Watchers

Alibi schreef:@Poubelle: Ik volg haar ook ;) Leuk wel. Al vind ik 3/4 punten voor een tussendoortje erg veel. Ik heb maar 28 punten op een dag, dus dat gaat hard. Voor diegenen die nog hoger in de punten zitten lijken het mij lekkere dingen!

@Jacobien: Lekker wandelen, goed voor je rug!
Ja nog 4 kg te gaan en dan zit mijn bmi in de groene zone! Dat heb ik nog nooit in mijn volwassen-leven gehad, dus echt wel bizar.


Knap zeg!! Ik heb ook nog nooit in de groene zone gezeten in mijn volwassen leven, dus ik kan me goed voorstellen hoe bijzonder het voor je is. Succes met de laatste lootjes!
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 13:56

Re: Weight Watchers

Die laatste loodjes ben ik al mee bezig vanaf oktober :palm: toen woog ik 1 ons meer dan nu. Ondertussen een beetje gelijk gebleven, geschommeld tussen dit en 1 kilo meer.
Maar ik ben nu redelijk vast beraden. Meer dan toen in ieder geval.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 25 Feb 2015 14:05

Re: Weight Watchers

Wauw, mz, -0,9 in een week is super goed! Knap hoor

Zelfde voor Alibi, goed gedaan en toch lonend het doorzetten. Maar ik kan mij jouw frustratie goed voorstellen, we willen allemaal graag zo snel mogelijk resultaat natuurlijk :smile: Het lijkt mij wel heel lonend om binnen de groene BMI zone te zitten Alibi. Ik heb dat ook nog nooit gehad eigenlijk, maar duurt voor mij nog eventjes. Ik zag wel dat ik nog 0,3 moet afvallen en dan van de rode zone naar de oranje zone zak. Daar ben ik al blij om haha.

Lejow, dat is best veel en leuk om te zien ook. Je hebt een leuke dag en beweegt ook nog goed. Soms mag je jezelf ook even een weekje rust geven toch? Ja ik vind de 5% wel een mijlpaal om eerlijk te zijn. Dan is er toch ook meer dan 5 kilo af dus een mooie eerste start.

Jacobien, een centimeter cadeau? Bedoel je om je omvang mee op te nemen? Vervelend dat je nu niet kunt bewegen, gelukkig kan je met weight watchers ook afvallen zonder extra beweging. Maar sterkte iedergeval.

We hebben gisteren patat gegeten, ik had er erg zin in en ik vond ook dat het wel kon. Had nog 22 punten van de dagtotaal en wat punten gebruikt van mijn weektotaal. Verder gaat het allemaal zijn gangetje eigenlijk.
Ik merk wel dat mijn kleren nu hard gaan. Ik heb het idee dat de centimeters harder gaan dan de kilo's, hoe ervaren jullie dat?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 14:07

Re: Weight Watchers

Nou meiden, ik heb me ook ingeschreven voor Weight Watchers. De online versie, met de app en website.

Ik ben benieuwd. Ik mag 26 ProPoints per dag zag ik.

Ik zag met name al dat de app handig is om al het eten en beweging in te vullen. Gebruiken jullie het verder nog ergens anders voor?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 25 Feb 2015 14:09

Re: Weight Watchers

Welkom :ja:

Ik vind het knap van je dat je de keuze hebt gemaakt! Ik gebruik de app ook voor recepten, en keuze maken voor bepaalde soort producten. Ik check dan even het aantal punten en vergelijk verschillende producten. Ik vind het gewicht bijhouden ook prettig. Laat het overzichtelijk zien en rekent voor je uit wat de verschillende doelen zijn (-%5, -10% etc).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 14:18

Re: Weight Watchers

Ik gebruik de app om bij te houden wat ik eet en beweeg.
Daarnaast om de basis bij te houden. (water, groente/fruit/zuivel/olie).

Voor recepten etc niet, dat doe ik via de pc.

Verder de tip, plan zoveel mogelijk vooraf in. Sommigen van mijn mede cursisten plannen op zondag hun hele week al in, vooral diegenen die onregelmatig werken. Ik plan vooraf per dag. Soms de avond vooraf, soms 's ochtends.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 14:22

Re: Weight Watchers

Ah top, Siep. Nou ik ga het gewoon lekker proberen!

Ik neem aan dat ik nu alvast in kan vullen wat ik vanavond ga eten?

(Zelfgemaakte visburgertjes met chunky erwtenpuree)? Moet ik dan elk ingredient vermelden? In mijn burgertjes gaan drie scholfilets (maar geen idee hoeveel gram dat is en ik vermoed dat ik daar een restje aan overhoudt) die ik pureer met wat kruiden, eitje en een beetje paneermeel. Moet je al die dingen dan toevoegen? Ik eet daar dan natuurlijk maar de helft van, dus hoe vul je een half ei in? ;)

En in mijn puree doe ik erwten uit blik (oké, daar staat makkelijk gewicht op), verse erwten die ik ga stomen, en een tja... eetlepel of twee aan magere yoghurt? Dat soort dingen vind ik erg moeilijk om te bepalen omdat ik nooit met hoeveelheden kook.

Dit is precies waar ik bang voor ben, dat het zo veel gedoe is om het allemaal in te vullen. Maar ik probeer het maar gewoon, zal wel kwestie van wennen zijn.


Alibi, als we de tijd hebben, doen we inderdaad weekboodschappen (vaak op een zondag of maandag). Ik maak dan op de computer hele menu's. Dat zou ook een mooi moment zijn om alles al in te vullen. Mocht je dan toch onverhoopt meer eten, dan kan je dat makkelijk aanvullen toch?
<<

Anoniem119

Bericht 25 Feb 2015 14:26

Re: Weight Watchers

Oh ja, nog een vraag: Synchroniseren de app en de tool op de website met elkaar? d.w.z. als ik eerst in de app iets invul, dat het even later ook op de website te zien is? Dat lijkt me wel heel erg nuttig. Anders moet ik alleen de app gaan gebruiken.
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 14:37

Re: Weight Watchers

Ja! Alles synct met elkaar ;)

Als ik dat soort dingen zelf maak zoals jij nu schetst, zou ik het als een recept invoeren, alleen kan dat alleen via de pc.
Maar dat hoef je dan maar 1x te doen en als je het over 2 weken weer eet, is het een kwestie van 1x aanklikken en klaar. Maar inderdaad het moet wel per ingrediënt. En een half ei kun je in de app juist wel makkelijk invullen ;)
Je kunt kiezen bij aantallen voor grammen, heel, half, 1 eetlepel, 1 theelepel etc. Bij ei doe ik altijd 1 heel ei. Of bij jou dan nu 1/2 ei.
Vlees en vis weeg ik niet altijd af. Ik weet dat ik 200 gram gekocht heb, daar eten we met ons 4en van. Dan zal het ongeveer 75 gram voor mij zijn dat vul ik dan in. af en toe weeg ik vlees wel af, maar dat is meer even bevestiging zoeken of ik wel goed gok qua gewicht.


Ik zou dan inderdaad als je het weekmenu maakt, ook alles in WW gaan invullen. Dan kom je er ook gelijk al achter welke gerechten veel punten bevatten en dat je op die dagen dus zuinig aan moet doen met je lunch en/of ontbijt.
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2015 14:38

Re: Weight Watchers

Je kunt uiteraard ten alle tijden dingen aanpassen ook al is het al ingevuld.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers