Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe maak jij de badkamer schoon?

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Feb 2015 21:06

Hoe maak jij de badkamer schoon?

De titel zegt het al. Ik ben benieuwd hoe jullie je badkamer schoonmaken en welke middelen jullie daarvoor gebruiken.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 22 Feb 2015 21:16

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

Ik maak de wc schoon met chloor. De spiegel en glazen douchewand met Glassex. De wastafel en het bad spray ik in met witte reus voor de badkamer en met keukenrol boen ik die schoon. De tegels doe ik nooit. Je ziet er niks op dus waarom zou ik schone tegels schrobben haha. Ben er een uur mee bezig en doe het 1x in de week.
04-2014
10-2015
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Feb 2015 21:22

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

Alles met witte reus voor de badkamer, behalve de spiegel die doe ik met glassex. Net als Milou doe ik de tegels amper, daar moet ik echt zin voor maken. Binnenkort maar weer eens... Heb geen wc in de badkamer trouwens.
Laatst gewijzigd door Scandic op 22 Feb 2015 21:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem127

Bericht 22 Feb 2015 21:22

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

Nou, sowieso al te weinig :laughcry: . Dus als ik er aan begin, moet ik meestal grof geschut inzetten: antikal en dat soort dingen. Meestal gebruik ik een schuursponsje en voor de douchecabine een allesreiniger.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 22 Feb 2015 22:03

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

Ik spuit chloor of doucheschoonmaakspul overal aan de binnenkant, kleed me uit, doe handschoen aan en neem schuurspons mee, scrub het helemaal van binnen en vervolgens douche ik gewoon en spuit de hele douche schoon ondertussen. Dan neem ik dezelfde spons en doe wastafel etc. Als laatste doe ik het toilet ermee en gooi het vervolgens weg. Dan stofzuig en dweil ik als laatste. Kost me ongeveer 10 minuten in totaal.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Feb 2015 22:22

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

Ik maak een sopje en sop alles. Mijn vriend heeft nogal smetvrees, echt vies is de badkamer nooit.
R. 2013
D. 2016
<<

Paperclip

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 04 Dec 2013 21:22

Bericht 22 Feb 2015 22:45

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

De wastafel en kastjes erboven en eronder maak ik schoon met een sopje en een spons met een droge doek na. in de wastafel soms wat chloor en dan met kokend water naspoelen.
De kranen maak ik schoon met antikalk / azijn.

Het douceh gedeelte maak ik schoon terwijl ik aan het douchen ben. Met ook de witte reus badkamer en een spons, ik spoel na met de douchekop. met een trekker maak ik de tegels droog, met een droge microvezeldoek maak ik het daarna een beetje droog nog. Ook hier de kranen met antikalk /azijn. De vloer stofzuig ik vaak als ik de rest ook zuig, vaak iedere dag / om de dag. Badkamer is toch niet zo groot haha.
Daarna een dweiltje erdoor heen en klaar.

Spiegel trouwens nog met glassex.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Feb 2015 22:46

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

Marsy31 schreef:Ik spuit chloor of doucheschoonmaakspul overal aan de binnenkant, kleed me uit, doe handschoen aan en neem schuurspons mee, scrub het helemaal van binnen en vervolgens douche ik gewoon en spuit de hele douche schoon ondertussen. Dan neem ik dezelfde spons en doe wastafel etc. Als laatste doe ik het toilet ermee en gooi het vervolgens weg. Dan stofzuig en dweil ik als laatste. Kost me ongeveer 10 minuten in totaal.



Hahaha dat doe ik ook! Iets andere volgorde, want de douche doe ik als laatste (daarna ga ik gewoon douchen), maar idd douche helemaal insoppen en schuimparty ;)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 22 Feb 2015 23:13

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

Zo doe ik het ook.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 23 Feb 2015 00:07

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

De douche insprayen met Antikal en eroverheen met een spons. Terwijl dat intrekt, doe ik de wastafel en andere oppervlaktes (plankje, kastje, deur) af met een sopje. Dan is de wc aan de beurt met chloor en met het sopje doe ik de bril etc af. De doek gaat dan de wasmachine in, met alle handdoeken etc uit de badkamer. Stofzuigen en dweilen, als dat droog is, leg ik een schone badmat neer en ga ik douchen. Soms doe ik het (witte) douchegordijn in een emmer heet water met wat chloor.

Bij een 'grote schoonmaak' gaan ook het kastje, de wasmand, toiletspullen etc de badkamer uit.
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem112

Bericht 23 Feb 2015 08:55

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

De wastafel en w.c schuur ik altijd met een schuursponsje met jif schoon, daarna poets ik t na met een sopje en doekje
De douche zet ik in de antikal en schuur m daarna helemaal met schuurspons, afspoelen en daarna droogwrijven, het gootje vd douche ook met jif schoon schuren.

De vloer, het kastje, de radiator en t vensterbankje geef ik ook allemaal een sopje.
<<

Anoniem237

Bericht 23 Feb 2015 11:55

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

De wc met chloor, de spiegels en douche deur met de Kärcher Window Vac en de wastafels en de rest met een zelfgemaakt schoonmaakmiddel van azijn en baking soda.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Feb 2015 12:01

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

De wastafel met schuurmiddel, kastjes met een sopje, net als de tegels. WC met chloor en de randen met een sopje. Douche met Witte reus badkamer en de vloer dweilen met een sopje. Spiegel en soms de douchewand aan de niet-douche zijde met glassex.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 23 Feb 2015 15:34

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

Ik doe vaak als de kinderen in bad zitten de wastafel en de wc. En als ze uit bad komen dan spray ik deze in met badkamer reiniger en neem deze af. Echt een grote beurt met de kastjes van binnen en alle tegels afnemen gebeurt hier te weinig. Al vind ik het belangrijkst dat de wc en wastafel schoon zijn.
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:41

Bericht 23 Feb 2015 15:49

Re: Hoe maak jij de badkamer schoon?

M'n douche doe ik altijd tijdens het douchen. Ik spray deuren, muren en kraan in met Ajax shower power. Met een doekje overal langs. Dan spoel ik het af en droog ik alles met een theedoek. De wastafel doe ik ook met Ajax. De wc en muren eromheen met een sopje afnemen en glorix in de pot. Daarna dweil ik de vloer met Blue wonder. Die laat ik zelf opdrogen. Ik heb maar een kleine badkamer dus is eigenlijk altijd zo klaar. De douche doe ik niet wekelijks, de rest wel.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers