Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet kunnen genieten van vrije dag

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Feb 2015 18:33

Niet kunnen genieten van vrije dag

Ik voel me best wel vaak neerslachtig/nutteloos/kom tot niks. Ik werk deze week 4 dagen en had deze dag bewust vrij gehouden. Zo kan ik beter de balans houden en loop ik mezelf niet voorbij. Ik werk onregelmatig (wanneer ik opgeroepen word) en kan me soms ook druk maken over het aantal uur wat ik werk. Voor deze week hoef ik me qua uren niet druk te maken dus kon ik me deze dag vrij veroorloven. Als ik werk heb ik afleiding dus voel ik me eigenlijk altijd wel oké, ik heb er plezier in en voel me nuttig. Maar als ik té veel werk eist dit heel mijn privé leven op en ben ik in het weekend doodmoe en chagrijnig. Vandaar dat ik het dus over balans had, daarom ook vandaag de dag vrij. Maar nu heb ik me dus heel de dag vervelend gevoeld, dan denk ik, ik had beter kunnen gaan werken (dan laat ik dit gevoel niet toe). Maar aan de andere kant stapelt het zich dan vaak ook op..

Ik vind het zo lastig en zo 'zonde' als ik niet geniet van mijn vrije dag. Ook al doe ik vandaag waarschijnlijk wel wat extra energie op qua slaap en geen extra druk of zo, dus het zal wel iets opleveren. Maar zo voelt het dan niet. Herkent iemand dit? En hoe ga jij hier mee om?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Feb 2015 18:44

Re: Niet kunnen genieten van vrije dag

Ik heb sinds een jaartje een vaste vrije dag per week. Herkenbaar wat je schrijft, in het begin kon ik er ook niet echt van genieten en voelde ik me nutteloos en kwam er tegelijk niks uit mijn handen. Wat mij helpt:

- 's ochtends redelijk vroeg gaan hardlopen
- een paar uur tijd vrijhouden om echt niks te doen, maar voor de rest van de tijd wel plannen maken (met mensen afspreken, uitgebreid koken en daarvoor eerst boodschappen doen, naar de kapper, een vervelend klusje doen waar je al lang tegenaan hikt)
- een beetje lief voor jezelf zijn

Nu geniet ik meestal heel erg van mijn extra dagje weekend!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Feb 2015 18:56

Re: Niet kunnen genieten van vrije dag

Ik ben elke woensdag vrij en ik vind het juist heerlijk! Toen ik nog fulltime werkte, liep ik mezelf ook voorbij. Ik ben chronisch vermoeid en ik heb die dag echt nodig om bij te tanken. Soms slaap ik lekker uit, soms ga ik 's morgens op tijd sporten, dat verschilt. De ene keer gebruik ik de dag om een beetje op te ruimen en schoon te maken, zodat dat in het weekend niet meer hoeft en de andere keer is het puur me-time. Vanmiddag ben ik bijv. lekker naar het strand gefietst en heb daar heerlijk op een terras in de zon een broodje gegeten en een wijntje gedronken. Tijdschriftje erbij, love it!
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 18 Feb 2015 19:02

Re: Niet kunnen genieten van vrije dag

Ik zou willen dat ik eens een vrije dag had. Dan zou ik op mijn gemakje douchen, ontbijten, bloemen halen voor in mijn huis, misschien een beetje schoonmaken, films kijken, kasten opnieuw indelen, wandelen, lunchen in de stad, afspreken met gezellige mensen, uitgebreid koken, koffietijd kijken... Enz! Maar goed, dat is alleen maar dromen voor me aangezien ik altijd werk.
<<

Anoniem222

Bericht 18 Feb 2015 19:07

Re: Niet kunnen genieten van vrije dag

Ohh ik zou echt willen dat ik een extra vrije dag had! Ik werk fulltime en studeer voltijd. Reken maar uit :P.
Dus geniet maar voor mij! Niet schuldig of nutteloos voelen, die vrije dag is niet voor niets een vrije dag!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Feb 2015 19:52

Re: Niet kunnen genieten van vrije dag

Ja sorry dames, ik weet dat het een luxe probleem is. Al zou ik ook graag vast werk hebben want niet werken is soms ook stessvol. Ik denk dat jouw tip een heel goede is Teun. Ik moet gewoon wat structuur hebben in de dag.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 18 Feb 2015 21:13

Re: Niet kunnen genieten van vrije dag

Super herkenbaar! Ik sta 9 van de 10 keer wel tussen 7 en 8 uur op. Zo blijf ik in m'n ritme en als ik tot bijvoorbeeld 10 uur in bed blijf liggen voel ik me helemaal zo'n lapzwans. Maargoed, ik lees mee, want tips kan ik ook wel gebruiken :-)
<<

Anoniem198

Bericht 19 Feb 2015 07:41

Re: Niet kunnen genieten van vrije dag

Herkenbaar Lot!

De ene week werk ik 4 dagen en de andere week 3. De week wanneer ik 3 dagen werk kan ik veel meer tot rust komen. Misschien kan je een volgende vrije dag plannen op een vrijdag of maandag? Dan hoef je bijvoorbeeld op vrijdag niet te denken dat je de volgende dag alweer moet, maar dan heb je nog 2 dagen.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Feb 2015 09:34

Re: Niet kunnen genieten van vrije dag

Ik herken dit ook wel, maar dan net even anders. Ik ben vaak op mijn vrije dagen toch nog bezig met allerlei klusjes, voor fotografie of andere dingen. Mijn vrije dag begint dus altijd met een mega to do lijst. Heerlijk efficient dingen snel weg werken, maar aan het einde van mijn vrije dag denk ik dan altijd: Ja maar nu heb ik nog niet uitgerust en niet genoten! Ik moet mezelf echt dwingen om niets te doen, ik kan dat niet, ik word daar heel onrustig van.
Gisteren heb ik mezelf echt gedwongen een hele dag niets te doen. Heerlijk. Maar tegelijkertijd voel ik me dan onwijs schuldig naar mezelf toe. En komt die to do lijst op vandaag aan, waardoor ik alweer wakker word met een stress gevoel.

Mijn goede voornemen van 2015 was weer eens ouderwets series op de bank kijken, omdat ik inderdaad mezelf die rust moet gunnen. Tot nu toe is het er nog niet van gekomen.

Daarentegen vind ik het wel heerlijk om doordeweeks vrij te zijn (dat is dan mijn weekend, dan werk ik in het weekend), want ik krijg wel veel gedaan. Ik heb er dus een beetje een haat-liefde verhouding mee. Enerzijds vind ik het heerlijk om zo veel te doen te hebben op een vrije dag, anderzijds wil ik zo graag eens NIETS doen.


Sogood, je hebt toch wel weekend? Dat is toch ook vrij?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 20 Feb 2015 23:13

Re: Niet kunnen genieten van vrije dag

Jazeker. Maar een doordeweekse dag voelt heel anders! Relaxten ofzo.
<<

Anoniem321

Bericht 23 Feb 2015 14:01

Re: Niet kunnen genieten van vrije dag

Bedoel je dat je het gevoel hebt dat, als je een dag niet werkt, het werk zich op je werk opstapelt? Of thuis?
Wat doe je als je een vrije dag hebt?

Ik heb zelf totaal geen moeite met vrije dagen. Ik heb wekelijks een vaste vrije dag, wat erg prettig is.
Ik moet dan van mezelf schoonmaken op die dag en begin dan ook het liefst heel vroeg (rond 7 uur/half 8) zodat ik daarna nog echt ruim de tijd heb om niks te doen. Heerlijk.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Feb 2015 14:25

Re: Niet kunnen genieten van vrije dag

Heb je het tegen mij?

Mijn werk stapelt zich in principe niet op. Ik heb vandaag ook weer vrij en ben net lekker buiten te voet een boodschapje gaan halen, het was heerlijk in de zon! Ik zou willen dat ik zo gestructureerd kon zijn dat ik vroeg op stond om te gaan poetsen, zo ver ben ik nog niet, denk ik :wink:. Ik ben misschien te gefocust op het moeten uitrusten waardoor ik mezelf niet veel toe sta, niks doe en me dan nog lamlendiger ga voelen. Daarnaast heb ik het idee dat ik me ook vervelend voel als ik heel de dag niemand heb om tegen te praten. Dus nu ga ik proberen ook sowieso met één iemand af te spreken om mijn vrije dag, al is het maar een uurtje thee drinken of de stad in zodat ik nog mensen spreek in winkels. Dat doet me ook goed denk ik. Ik heb voor vandaag ook een lijstje gemaakt zodat ik die kan afstrepen en ik me toch nog nuttig voel.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers