Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sale artikel mag alleen geruild worden...

<<

Anoniem154

Bericht 23 Feb 2015 08:28

Sale artikel mag alleen geruild worden...

Ik heb bij de shoeby 2 shirtjes voor de jongens gekocht in de sale....maar ze zitten niet helemaal goed.
Nu wil ik ze retour doen (evt voor tegoedbon) staat er onderaan de bon...kan alleen geruild worden.


Er stond geen bordje bij de kassa, en ze heeft mij er niet op gewezen tijdens het afrekenen. Pas bij thuiskomst zie ik het op de bon staan.

Mag dit wel?
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 23 Feb 2015 09:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem154

Bericht 23 Feb 2015 08:32

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Het staat ook niet op de site overigens.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Feb 2015 08:38

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Ik snap m niet... er staat op de bon dat het alleen geruild kan worden maar het mag niet geruild worden?
<<

Anoniem122

Bericht 23 Feb 2015 08:39

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Ze wilt ze neit ruilen voor een ander artikel, maar geld of tegoedbon terug.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Feb 2015 08:46

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Staat op de bon, dus zijn hun verkoopvoorwaarden, het mag dus gewoon.
<<

Patsy

Bericht 23 Feb 2015 08:47

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Volgens mij mag dat gewoon. Het is je eigen verantwoordelijkheid om het niet te vragen als je artikelen uit de opruiming koopt. Zo is het mij altijd uitgelegd.

De winkels waar ik werkt maakten nog wel eens uitzonderingen als je in de winkel kwam met het artikel (met een aangehecht kaartje en de bon). Maar dat hoeft dus niet.
<<

Anoniem122

Bericht 23 Feb 2015 08:51

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Lejow schreef:Staat op de bon, dus zijn hun verkoopvoorwaarden, het mag dus gewoon.


Nee er staat dat er geruild mag worden, niet dat het artikel terug gebracht mag worden. Is een verschil ;)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Feb 2015 08:54

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Lejow schreef:Staat op de bon, dus zijn hun verkoopvoorwaarden, het mag dus gewoon.


Ja, maar in de winkel is gezegd dat artikelen uit de sale niet geruild mogen worden. Dus dit zijn de voorwaarden:
Artikelen mogen alleen geruild worden voor andere artikelen, dus nooit voor een tegoedbon of geld terug.
Artikelen uit de sale mogen niet geruild worden.

Tegoedbon of geld terug mocht al nooit, dus het zou gek zijn als dat nu ineens wel mag.

Volgens mij mag de winkel dit gewoon bepalen hoor.

♥♥
<<

Anoniem154

Bericht 23 Feb 2015 08:56

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Nee dat is niet gezegd, dat is juist het punt.

Nergens staat iets over de voorwaarden...enkel op de bon.
En dan is de aankoop al gedaan, slim natuurlijk.
<<

Anoniem122

Bericht 23 Feb 2015 08:58

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Maar je titel klopt niet en is verwarrend :)
Jij wilt de artikelen retour brengen (geld terug of tegoedbon), niet ruilen. En op de bon staat dat je alleen mag ruilen (Dus gelijk iets uit winkel weer mee nemen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Feb 2015 08:58

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Oh sorry ik las het verkeerd. Ik dacht dat je het helemaal niet terug mocht brengen, maar je mag het dus wel ruilen.
Ja, volgens mij mag dat wel gewoon hoor, ruilen is sowieso een gunst van verkopers. Ze zijn niet verplicht om retouren aan te nemen. Daarom zeggen ze ook altijd dat je, bij twijfel, altijd even na moet vragen of je kunt ruilen.

♥♥
<<

Anoniem154

Bericht 23 Feb 2015 09:02

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Oh...sorry, nu snap ik verwarring.

Ja. En op site staat dat je altijd mag ruilen binnen 14 dagen, niets over afwijkende voorwaarden sale.
Daar ga ik dan vanuit...en thuis op de bon staat ineens die uitzondering.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Feb 2015 09:03

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Huh maar er zijn toch geen afwijkende voorwaarden? Je mag toch ook gewoon ruilen binnen 14 dagen? Alleen je mag niet retouren. Dat is iets anders.

♥♥
<<

Anoniem255

Bericht 23 Feb 2015 09:04

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Een winkel is wel verplicht om een ruiling aan te bieden. Of een tegoedbon te geven. Ze zijn alleen niet verplicht om geld terug te geven.

Zo is het mij geleerd maar wellicht zijn de dingen veranderd in de loop der jaren.
<<

Anoniem122

Bericht 23 Feb 2015 09:04

Re: Sale artikel mag alleen geruild worden...

Ik zou gewoon teruggaan naar de winkel, doen alsof je neus bloed en zeggen dat je de artikelen terug wilt brengen.
Dan hoor je vanzelf wel of het wel of niet mag. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een probleem is, wel dat de kans groot is dat je een tegoedbon krijgt.

Maar staat op de bon dan dat artikelen uit de sale helemaal niet geruild mogen worden? Want dat begreep ik ook niet uit je OP.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Feb 2015 09:06

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Mien schreef:Een winkel is wel verplicht om een ruiling aan te bieden. Of een tegoedbon te geven. Ze zijn alleen niet verplicht om geld terug te geven.

Zo is het mij geleerd maar wellicht zijn de dingen veranderd in de loop der jaren.

Dat is niet waar hoor Mien, winkels zijn alleen verplicht om een alternatief aan te bieden als het product ondeugdelijk is (dus als het kapot is, of beschadigd). Niet als het shirtje bij nader inzien toch niet de goede maat is.

♥♥
<<

Anoniem122

Bericht 23 Feb 2015 09:07

Re: Sale artikel mag niet geruild worden...

Ik hebt trouwens net even gegoogled, en als je zoekt op "Shoeby sale ruilen", dan is dit de eerste hit:

Sale - Shoeby
http://www.shoeby.nl/sale.html
Goedkope kleding vind je in de sale bij Shoeby. Bestel gemakkelijk en snel goedkope kleding online. Alle sale artikelen gratis ruilen en retourneren.


En je mag het ook terug brengen in de winkel, dus neem aan dat hetzelfde geldt voor artikelen gekocht in de winkel en niet in de webshop.
<<

Anoniem255

Bericht 23 Feb 2015 09:11

Re: Sale artikel mag alleen geruild worden...

https://www.consuwijzer.nl/thema/een-pr ... rugbrengen

Ik lees het nu ook Elliot. Volgens mij was het vroeger anders maar dit zijn inderdaad de regels van nu.
<<

Anoniem154

Bericht 23 Feb 2015 09:16

Re: Sale artikel mag alleen geruild worden...

Op de bon staat "niet goed geld terug" blabla
Dat staat ook op de site.

Onderaan bon staat nog een zin dat sale artikelen alleen geruild mogen worden, daar wordt geen geld op teruggegeven.

Op de site staat nergens iets over dat sale uitgesloten is van "niet goed geld terug". Als ik online had besteld, had ik kennelijk wel geld teruggekregen...
<<

Anoniem148

Bericht 23 Feb 2015 12:51

Re: Sale artikel mag alleen geruild worden...

En als je het dan ruilt voor een artikel niet in de sale en dan volgende week terug brengt? Dan krijg je toch wel je geld terug? beetje omslachtig maar als je anders niets kunt vinden?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 23 Feb 2015 13:06

Re: Sale artikel mag alleen geruild worden...

Ruilen of retour (geld terug of tegoedbon) is een gunst van de winkelier, hij is niks verplicht. Alleen als er iets mis is met het gekochte product is de winkelier verplicht een alternatief te bieden.

Ik zou gewoon langsgaan en doen alsof je neus bloedt en anders op de regels die op hun website staan wijzen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers