Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koken met wat in de koelkast ligt

<<

Anoniem185

Bericht 17 Apr 2014 12:05

Koken met wat in de koelkast ligt

Iemand enig idee? Ik heb drie courgettes, vier stronken witlof.
Oh en het zal met gehakt moeten... Wat voor lekker gerecht zouden jullie er mee maken?
<<

Anoniem130

Bericht 17 Apr 2014 12:06

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Niks lekkers want witlof is vies! :)))
<<

Anoniem185

Bericht 17 Apr 2014 12:08

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Dat is mijn probleem ook :(

Hoewel, witlofsalade krijg ik nog weg.

Maar ik kook ook voor mijn ouders, dus dan maakt het niet uit of ik het zelf niet lekker vind, als hun het maar lekker vinden...
Laatst gewijzigd door Anoniem185 op 17 Apr 2014 12:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem99

Bericht 17 Apr 2014 12:09

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Precies. Witlof is nooit lekker :P

Voor de rest zou ik ook niet weten wat ik er mee zou moeten. Alleen witlof met ham en kaas zou voor mij een idee zijn. Maar ik weet niet of je dat in huis hebt?
<<

Anoniem185

Bericht 17 Apr 2014 12:10

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Ja veel 'standaard' dingen heb ik in huis net zoals kaas en ham en uhhhh... ui enzo. En kruiden.

Ik dacht, misschien kan ik iets van een ovenschotel maken ofzo met nog aardappelpartjes er in. Ik ga nog eens googlen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Apr 2014 13:10

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Mijn zus maakt wel eens ovenschotel met witlof, ham- en kaasblokjes en aardappelpuree eroverheen. Heel erg lekker!
Maar wat je dan met die courgette en dat gehakt moet? :P

♥♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Apr 2014 13:15

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Je kan met de courgette en met het gehakt, gevulde courgette maken. Even google op een recept en misschien wat ingrediënten erbij halen, maar dan heb je al twee bestanddelen gebruikt.

Witlof zou ik een rauwe salade van maken met appel, krenten/rozijnen, appel en een yoghurt sla dressing.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem185

Bericht 17 Apr 2014 13:30

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Goede ideeën! Ik denk dat ik er wel uit kom zo!
<<

Anoniem154

Bericht 22 Feb 2015 22:24

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Even up....ik moet morgen prei en kipfilet opmaken.

Verder heb ik nog paprika, ui, champignons, rijst , pasta, aardappelen, creme fraiche, ...

Iemand een recepttip? Kan evt nog iets bijkopen, maar kip en prei moeten echt op.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Feb 2015 22:37

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Ik zou een pasta maken.
Pasta koken. Kipfilet bakken. Ui en knoflook fruiten, prei en paprika bakken, evt de champignons erbij. Kip er weer bij, creme fraiche erdoorheen en pasta erbij.
<<

Anoniem154

Bericht 22 Feb 2015 22:40

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Welke kruiden zou je erdoor doen
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 22 Feb 2015 22:53

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Heb je rode pesto? Dan zou ik dat erdoor doen. Heerlijk!
<<

anoniem213

Bericht 23 Feb 2015 00:02

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Of Provençaalse kruiden er nog bij. Dat vind ik ook altijd lekker bij een dergelijke pasta.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Feb 2015 08:46

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Of kerrie. Een kerriesausje vind ik ook altijd erg lekker. En anders zou ik idd gewoon wat groene kruiden erdoor doen (verse of gedroogde).
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 23 Feb 2015 09:07

Re: Koken met wat in de koelkast ligt

Ik vind gevulde courgette echt heerlijk <3. Dat zou ik maken met gehakt en evt rijst.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers